Monika Hajdas

Monika Hajdas konsultant marki,
strateg freelancer

Temat: Piękno nie pyta o wiek

Podobno w USA po emisji reklam ze starszymi kobietami dynamika sprzedaży znacznie spadła, a marka zaczyna być postrzegana jako dla kobiet, które o siebie jakoś szczególnie nie dbają.

konto usunięte

Temat: Piękno nie pyta o wiek

Seweryn J.:
Ale nie do końca jest tak różowo z tym Dove:

http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,86007,4914741...


a Ty Sewerynie cały czas na *nie*

:)

konto usunięte

Temat: Piękno nie pyta o wiek

Maciej Tesławski:
Ciekaw jestem co o tej kampanii myślicie?

Reklama jest subtelna. Pokazuje prawdziwe kobiety. Przekaz jest czytelny: nie musisz być idealna wg stereotypów żeby być piękną. I kobiety to kupują. Bo nie oszukujmy się - ile jest doskonałości z okładki? Ile i jakim kosztem? Jednak przeważająca większość zawsze ma "coś nie tak" jak modelki po retuszu z okładek kolorowych pism. "Coś nie tak" jak znane aktorki czy gwiazdy nad których wyglądem pracuje niekiedy sztab ludzi. Ale w takim żyjemy świecie że ta wyimaginowana sztuczność staje się wzorcem. Dlatego reklama Dove działa jak kojący balsam. Łagodzi te nasze porażki bo w porównaniu z ideałem zawsze wychodzimy przegrane. Zawsze gdzieś czegoś jest za dużo, za mało... za miękkie, za twarde... I nagle ktoś dokładnie taki sam w telewizji pokazany jest jako "piękny"! Wracasz do lustra i myślisz sobie "he, może jednak nie jest ta źle?". I działa! Kobiety nie czują się piękne. Nosisz rozmiar 38, idziesz do sklepu, wyciągasz z wieszka kieckę 38, a w przymierzalni okazuje się że skrojona jest na 36... I już dół. I depresja gotowa. W kolorowcyh pismach cały czas trąbią o cudownych dietach. Nawet jak tego nie czytasz to słuchasz w reklamach telewizyjnych... Dookoła szerzy się paranoja. A Dove jakby mówiło do Ciebie spokojnym głosem gładząc Cię jednocześnie po ramieniu "nie martw się, jest ok, świat jest piękny, Ty jesteś piękna, zobacz tylko..." Działa. Działa. Na prawdę działa! Wielkie dzięki za ogólnospołeczną terapię i propagowanie normalności.

Widzisz Maćku, tym razem się zgadzamy ;)
Konrad T.

Konrad T. Wiceprezes
Zarządu/Relacje
Biznesowe i Mobile
Marketing

Temat: Piękno nie pyta o wiek

Maciej Kulig:
Na mnie największe wrażenie zrobiła reklama (?) Dove Evolution, minutowy filmik reklamowy, opublikowany bodajże tylko w internecie, nagrodzony Złotym Lwem w Cannes:

http://www.youtube.com/watch?v=iYhCn0jf46U

A na mnie wprost przeciwnie... może za dobrze znam Photoshopa i techniki video oraz makijażu... efekciarstwo chociaż jak widać do społeczeństwa przemawiające ale filmik rodem z teledysku Michaela Jacksona sprzed 10-ciu lat... lepiej oglądać tą reklamę od tyłu... efekt bardzo ciekawy... te parodie z You Tube są bardzo bliskie prawdy o tym spocie... ale sam pomysł "pro Dove" może być trafiony... reklamowo trudno go ocenić... trzeba by pooglądać dane z badań po akcji lub popatrzyć na tabelki wyników choć te moga tu mieć miejsze znaczenia... a... i technicznie dobrze zrobiony... niedociągnięcia prawie niezauważalne a już na pewno nie dla TG.

konto usunięte

konto usunięte

Temat: Piękno nie pyta o wiek

Dove w ogóle ma świetne reklamy,nie spotykamy w ich reklamach "kościotrupów" do których juz teraz małe dziewczynki chcą się upodobnić tylko kobiety i pięknych i naturalnych kształtach, dlatego ta reklama jak i hasło też mi się podoba :)
Miłka P.

Miłka P. człowiek

Temat: Piękno nie pyta o wiek

Unilever ciekawie wystartowało z "uczłowieczoną" kampanią Dove, ale popatrzcie teraz na ich reklamy. Gdzie te kobiety piękne, bez względu na wiek, gdzie te krągłe modelki? Zniknęły. Dziewczyny wymłodniały i wyszczuplały. Najwyraźniej sprzedaż produktów spadła i wróciło stare, ale wypróbowane. Klientki psioczą, oglądając 16-letnie dziewczyny reklamujące kosmetyki dla 40-latek, ale mimo wszystko utożsamiają się z nimi, a nie z kobietami podobnymi do siebie. Bo takie chcą być.
Nie sądzę, aby to się szybko zmieniło. W reklamach i na wybiegach długo jeszcze rządzić będą młodziutkie dziewczęta, a inicjatywy takie, jak Unilevera, kreatorów mody (JP Gaultier wpuścił w ubiegłym roku na wybieg 50+ Inès de la Fressange), czy najświeższa: http://models.com/v-magazine/v-size-2.html (piękne zdjęcia) będą zjawiskiem efemerycznym, traktowanym jako miła odmiana i "bardziej ludzka" promocja marki. Nic więcej.Miłosława P. edytował(a) ten post dnia 06.01.10 o godzinie 18:20

Następna dyskusja:

Kto pyta nie błądzi




Wyślij zaproszenie do