Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Kampania społeczna roku 2008

"Konkurs na „Kampanię Społeczną Roku 2008” został rozstrzygnięty. Eksperci Instytutu Marketingu Społecznego, stanowiący Jury Konkursu, podjęli następujące decyzje o przyznaniu nagród w tegorocznej - pierwszej - edycji konkursu:

W kategorii Inicjatywy obywatelskie Jury zdecydowało o przyznaniu nagrody ex aequo dla dwóch kampanii:
„Niepełnosprawni intelektualnie mogą cię zarazić... ale tylko pasją”
http://www.kampaniespoleczne.pl/kampanie,340,pozytywne...
kampania TBWA dla Polskiego Stowarzyszenia Na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym) – za celną analizę problemu i identyfikację stereotypów związanych z postrzeganiem osób niepełnosprawnych, a w konsekwencji adekwatne strategiczne podejście do poruszanego tematu.

„Krewniacy”
http://www.kampaniespoleczne.pl/kampanie,266,tylko_15_... kampania Europejskiej Fundacji Honorowego Dawcy Krwi) – za różnorodność i długofalowość działań, za szerokie spektrum metod komunikacji i sposobów dotarcia do odbiorców oraz za skuteczną budowę marki kampanii.

Oprócz tytułu "Kampanii Społecznej Roku 2008" organizacje będące inicjatorem zwycięskich kampanii otrzymały nagrody pieniężne.

W kategorii "Kampanie firm" Jury przyznało nagrodę kampanii:
„Mam Haka na raka”
http://www.kampaniespoleczne.p/kampanie,300,niewielkie...
(kampania Hill and Knowlton Poland dla GlaxoSmithKline oraz Polskiej Unii Onkologii)
– za umiejętne zainspirowanie do działań oddolnych, za długofalową strategię oraz za sposób propagowania przesłania kampanii przy użyciu różnorodnych narzędzi.

W kategorii "Kampanie instytucji publicznych i agend rządowych" Jury zdecydowało o nieprzyznaniu nagrody w tej edycji konkursu. Wyróżnienie otrzymała natomiast kampania Ministerstwa Środowiska „Zmień nawyki na dobre, zmień klimat na lepszy"
http://www.kampaniespoleczne.pl/kampanie,399,dobre_naw...
za całokształt podjętych działań reklamowych i PR. (Kampanię zrealizowały Partner of Promotion oraz Wundermann/Young&Rubicam)

W kategorii "Kampanie instytucji branżowych" Jury zdecydowało o nieprzyznaniu nagrody w tej edycji konkursu.

W rankingu publiczności wygrała kampania "Prowadzę – jestem trzeźwy"
http://www.kampaniespoleczne.pl/wydarzenia,293,budowan...
(Kampania firmy Business Consulting we współpracy z Duszpasterstwem Trzeźwości Archidiecezji Katowickiej).

W skład Jury wchodzili: Paweł Prochenko (Przewodniczący Jury), Przemysław Bogdanowicz, Piotr Czarnowski, Olga Figurska, Blanka Lipińska, Marcin Izdebski, Monika Jasłowska, Dominika Maison, Jolanta Plieth-Cholewińska, Mirella Panek-Owsiańska, Monika Probosz, Norbert Maliszewski, Leszek Stafiej, Ireneusz Stankiewicz, Malina Wieczorek.
-----------
Opinie Jurorów na temat kampanii, które zgłoszono do Konkursu oraz na temat ich realizacji w wymiarze szerszym znajdują się tutaj:
http://www.kampaniespoleczne.pl/opinie,1603,w_jakiej_k...
-----------
Pomysłodawcą Konkursu na Kampanię Społeczną 2008 roku jest Fundacja Komunikacji Społecznej. Konkurs został zorganizowany w ramach portalu kampaniespoleczne.pl i jego celem było wyłonienie najlepszych praktyk marketingu społecznego, które mogłyby następnie stać się inspiracją dla twórców i inicjatorów przyszłych kampanii.

W konkursie brały udział kampanie społeczne zrealizowane w 2008 roku, które następnie oceniane są przez jury stanowiący Instytut Marketingu Społecznego (IMS). Konkurs trwał od 25 czerwca do 25 listopada 2009 roku.

Partnerzy i patroni konkursu:
CSR Info, Proto, Mediarun, Brief, Ngo.pl, mediafun, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej."

link: http://www.kampaniespoleczne.pl/wydarzenia,1601,rozstr...