Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Jak daleko można się posunąć w reklamie ?

Wg mnie trochę przesadzone (pani Środa), ale generalnie prawda :

http://www.edziecko.pl/rodzice/1,79361,14396219,Dlacze...
Dariusz Naumczyk

Dariusz Naumczyk Inwestycje marketing
internetowy,
programy
partnerskie, c...

Temat: Jak daleko można się posunąć w reklamie ?

Taka prawda, że teraz reklama musi być albo kontrowersyjna albo mieć dobrą historię, która z miejsca porwie widza.
I na to stawia się na pierwszym miejscu, później niestety etyka.
Wiele osób (wiem bo zlecano mi kilka kampanii na fb) daje też nagłówki reklamy kompletnie odbiegające od tematu. Jeżeli jest to dobre pod względem tego, że ktoś na to zareaguje, to się to stosuje.
Oczywiście bez wulgaryzmów, chyba że kierowane jest to do naprawdę młodej grupy (-25 lat)
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Jak daleko można się posunąć w reklamie ?

Dagmara D.:
Wg mnie trochę przesadzone (pani Środa), ale generalnie prawda :

http://www.edziecko.pl/rodzice/1,79361,14396219,Dlacze...

No nie, całkowicie się nie zgadzam. Ale ta dyskusja już była gdzieś, więc nie będę robić wątku pobocznego. Jeden, podstawowy argument: p. Środzie (i nie tylko jej) wydaje się, że istnieją jakieś ciemne siły, które powodują, że kobiety w reklamie "pokazuje się (charakterystyczna jest ta nieosobowa forma) tak a tak. Jakiś odpowiednik dawnego Biura Prasy KC, czy czegoś takiego. Otóz kobiety (i nie tylko kobiety - mężczyzn też) pokazuje się dokładnie tak, jak one chca, ponieważ w przeciwnym wypadku reklama nie odniosłaby skutku.
Dorota S.

Dorota S. UPDATE w profilu :)

Temat: Jak daleko można się posunąć w reklamie ?

Nie sądzę, żeby tanio i niekonsekwentnie organizowane reklamy w sposób : "Dzwońmy do Ziutka, on zna jakiegoś grafika", lub poprzez agencje reklamowe mające znikomą świadomość marketingową, miały być skuteczne, a tym bardziej miały reprezentować deklaracje i gust estetyczny grupy docelowej. Tą grupę docelową też trzeba umiejętnie określić, zrozumieć i mieć do niej szacunek- nie jest to domeną większości tego, co się dzieje na rynku reklamowym...
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Jak daleko można się posunąć w reklamie ?

Jarosław K.:

No nie, całkowicie się nie zgadzam. Ale ta dyskusja już była gdzieś, więc nie będę robić wątku pobocznego. Jeden, podstawowy argument: p. Środzie (i nie tylko jej) wydaje się, że istnieją jakieś ciemne siły, które powodują, że kobiety w reklamie "pokazuje się (charakterystyczna jest ta nieosobowa forma) tak a tak. Jakiś odpowiednik dawnego Biura Prasy KC, czy czegoś takiego. Otóz kobiety (i nie tylko kobiety - mężczyzn też) pokazuje się dokładnie tak, jak one chca, ponieważ w przeciwnym wypadku reklama nie odniosłaby skutku.

Pani Środa nieco przesadza - równie głupio są przedstawiani mężczyźni jak i kobiety :) Mężczyźni, którzy wchodzą do domu i rzucają się na swoją partnerkę zrywając kran w wannie :) Albo nie umiejący wypowiedzieć nazwy leku. Obawiam się więc, że to nie jest katotaliban, ale ogólnie - uważanie społeczeństwa za idiotów. Równie dobrze można powiedzieć, że pani Środa węszy dyskryminację kobiet nawet na opakowaniach podpasek :)

Nie, społeczeństwo nie jest głupie. Jest takie jakie jest i z takim "materiałem" pracujemy - badacze, agencje reklamowe, producenci, dystrybutorzy, domy mediowe. I jeśli się tego "materiału" nie rozumie to powierzchownie można go uznać za bandę idiotów. Jakie to proste - zwalić na głupie społeczeństwo. Zupełnie jak w kampanii Olimpiad Specjalnych...Być może pora się zastanowić jaką rzeczywistość kreuje reklama ..

Teza o badaniach. Jedno jest pewne : społeczeństwo jako masa nie jest kreatywne. Co jeśli podstawowym badaniem reklamy jest tzw. "test korytarzowy" ? Reklama Grześków z hasłem "to nie jest Twój tata". Reklama została puszczona do mediów, bo córka prezesa powiedziała, że jej sie podoba. Nie wiem ile miała lat, ale stawiam na max. gimnazjum.
Czasem to córka, czasem żona, kochanka, szofer, czasem kolega z pokoju.

I oczywiście kwestia etyki. Ciekawe, że najłatwiej agencja reklamowa zwala na konsumentów, którzy płaca ich pensje. "Bo kobiety chcą być tak pokazywane" :) LOL :) A kto je pyta ?

Ale już kończę temat, bo nie lubię się powtarzać :) Grunt, że agencje reklamowe nie mają sobie nic do zarzucenia, bo to głupie społeczeństwo ...
Dorota S.

Dorota S. UPDATE w profilu :)

Temat: Jak daleko można się posunąć w reklamie ?

Dagmara- dlaczego nie masz własnego domu mediowego? Oczywiście nie zastanawia mnie skąd masz takie pokłady czasu będąc życiem i sercem na Goldenline, nie o to pytam- czy masz, czy nie masz czasu. Chodzi o to, że ja bym wybuchła, będąc na Twoim miejscu, mając taki pociąg to tego tematu, mając wiedzę i wyczucie , po prostu "know-how" i do tego takie ogromne pokłady myśli i emocji kłębiące się w okół tego, gdybym nie zaczęła własnej inicjatywy w celu stworzenia wreszcie holistycznie przygotowanego środowiska dla organizacji reklamy.
Wiem, że pracujesz w badaniach, poświęcając się równocześnie goldenlinowi - gdzie dziale reklamy poświęciłaś i wyzionęłaś już niemal dla niego ducha. Dlaczego nie kreacja?Ten post został edytowany przez Autora dnia 25.11.13 o godzinie 17:04
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Jak daleko można się posunąć w reklamie ?

Dagmara D.:

I oczywiście kwestia etyki. Ciekawe, że najłatwiej agencja reklamowa zwala na konsumentów, którzy płaca ich pensje. "Bo kobiety chcą być tak pokazywane" :) LOL :) A kto je pyta ?

Jak to kto???? Ty między innymi, podczas badań!
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Jak daleko można się posunąć w reklamie ?

Jarosław K.:
Dagmara D.:

I oczywiście kwestia etyki. Ciekawe, że najłatwiej agencja reklamowa zwala na konsumentów, którzy płaca ich pensje. "Bo kobiety chcą być tak pokazywane" :) LOL :) A kto je pyta ?

Jak to kto???? Ty między innymi, podczas badań!
Ale kogo to obchodzi ? Nikt tego nie chce badać :) Nie znam żadnego badania na ten temat, ale może się mylę, może ktoś takowe wykonał.
I chyba nikt nie byłby zainteresowany wynikami. Bo kto ? Córka prezesa ? LOL :)Ten post został edytowany przez Autora dnia 25.11.13 o godzinie 20:05
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Jak daleko można się posunąć w reklamie ?

Dorota S.:
Dagmara- dlaczego nie masz własnego domu mediowego? Oczywiście nie zastanawia mnie skąd masz takie pokłady czasu będąc życiem i sercem na Goldenline, nie o to pytam- czy masz, czy nie masz czasu. Chodzi o to, że ja bym wybuchła, będąc na Twoim miejscu, mając taki pociąg to tego tematu, mając wiedzę i wyczucie , po prostu "know-how" i do tego takie ogromne pokłady myśli i emocji kłębiące się w okół tego, gdybym nie zaczęła własnej inicjatywy w celu stworzenia wreszcie holistycznie przygotowanego środowiska dla organizacji reklamy.
Zajmuję się tym czym się zajmuję, bo to LUBIĘ :):)
Wiem, że pracujesz w badaniach, poświęcając się równocześnie goldenlinowi - gdzie dziale reklamy poświęciłaś i wyzionęłaś już niemal dla niego ducha. Dlaczego nie kreacja?
Kompletnie nie poświęcam się Goldenowi - to jakieś dane sprzed 6 lat :) Zresztą jestem hedonistką , więc u mnie marnie "z poświęcaniem się" :)
Ale o co chodzi z "wyziewaniem ducha w dziale reklamy" to już kompletnie nie nadążam :)
A coś na temat "jak daleko się można posunąć w reklamie"? Czy nie ? :)Ten post został edytowany przez Autora dnia 25.11.13 o godzinie 20:04

Temat: Jak daleko można się posunąć w reklamie ?

Jeżeli pytamy o granice reklamy, o to jak daleko można je przesunąć, odpowiedź nasuwa się sama: wszystko, co odpowiada definicji reklamy, będzie reklamą. To jest jedyna granica.
Bo jeśli mamy bronić jakichś zasad, jakiegoś bon tonu czy savoir-vivre'u, to może wpierw zadajmy sobie pytanie o to, czy te granice już nie zostały przesunięte (może nawet znacznie dalej?) i my tego po prostu nie zauważyliśmy? Proszę:

1) Kobiety chcą być "tak" pokazywane.
(Skąd to wiemy, skoro "nikt ich o 'to' nie pytał"?).

2) I chyba nikt nie byłby zainteresowany wynikami.
(Skąd to wiemy, i: kim jest "nikt"?).

Pamiętacie tych wszystkich kulawych obrońców czci kobiecej i ludzkiej podmiotowości? (Bielizna błe, zabawne sałatki złe, robicie z kobiet kretynki i przedmioty itp). My się z nich zawsze śmieliśmy, nie? No to teraz śmiejemy się sami z siebie: obserwujemy dokładnie ten sam trend, którym kiedyś płynęliśmy, tylko tym razem już z zewnątrz.

konto usunięte

Temat: Jak daleko można się posunąć w reklamie ?

Hubert T.:
>(...)
1) Kobiety chcą być "tak" pokazywane.
(Skąd to wiemy, skoro "nikt ich o 'to' nie pytał"?).

2) I chyba nikt nie byłby zainteresowany wynikami.
(Skąd to wiemy, i: kim jest "nikt"?).

Tak mamy niestety dominujący kod kulturowy dotyczący kobiet - i taki mamy kod kulturowy mężczyzn, więc nic dziwnego że klienci akceptują takie a nie inne formaty; w końcu produkt ma trafić "w gusta" jak największej ilości konsumentów, utożsamiających się z tym, co widzą w reklamie. Lubimy to co znamy.
Dlatego też bardzo pozytywnie przyjęłam reklamę kapsułek Ariel (tą, w której tata "czasami zostaje w domu i ma masę prania"), choć "pierwsza jaskółka jeszcze wiosny nie czyni".

Z czystej ciekawości zajrzałam na http://ariel.pl, z nadzieją, że znajdę tam panów ochoczo ładujących pranie do pralki, plecących córkom warkocze itp. Chyba jeszcze trochę na to poczekamy:

http://www.ariel.pl/Strefa_relaksu
Relaks dla kobiet wg Ariel:
- ugotuj coś (jagnięcina)
- skłoń mężczyznę do pomocy
- "ogarnij się w 15 minut przed imprezą"
- ubieraj się z głową (też w 15 minut)
- nie tyj
- urządź fajnie łazienkę
- posprzątaj (zrób pranie) po podróży
- znów chwila dla urody
- w nagrodę zrób deser + jak przetrwać w kuchni
- ugotuj mięsko z owocami
- ogarnij dzieci i ich bagaże przed wyjazdem
itd.
Zaznaczam, że to wszystko w sekcji relaks.
....

edit: nie łazienkę - ale aż salon.Ten post został edytowany przez Autora dnia 17.12.13 o godzinie 21:03

Temat: Jak daleko można się posunąć w reklamie ?

Zaznaczam, że to wszystko w sekcji relaks.
O, ja pier...
Paweł G.

Paweł G. Jestem człowiekiem
bez fotografi.

Temat: Jak daleko można się posunąć w reklamie ?

Dagmara D.:
W radiu : "Wiedziałem, że gruba w końcu pęknie" - reklama środka na odchudzanie
Na FB : "Co ty wiesz o e-biznesie, dziwko" - reklama pewnego blogera.

Czy naprawdę trzeba być w obecnych czasach chamem (tudzież prostakiem nie znającym podstaw ortografii ), żeby zabłysnąć ?
_____________________
To okropne.
Ach to plaga istna jest.

konto usunięte

Temat: Jak daleko można się posunąć w reklamie ?

ciekawe tez jakie skutki bywały niektórych reklam.

Po wejściu w życie reklamy obserwuje się wykres sprzedawanych towarów czy usług. Można robić wstępne analizy jak reklama polepszyła naszą sprzedaż.

Ciekawe jakie były największe upadki, straty firm w związku z wejściem w życie reklam, które albo to były wulgarne albo w inny sposób zniechęciły skutecznie klientów do dalszych zakupów? :)



Wyślij zaproszenie do