Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Czym zaskoczył się Orange

https://www.facebook.com/orangepolska/posts/28916079777...

Ponad 1000 komentarzy, z czego zdecydowana większość to gorzkie żale.

I najfajniejszy z nich: „witamy w social media” :)
Bartłomiej Pronin

Bartłomiej Pronin Myślę długofalowo o
Twoim biznesie

Temat: Czym zaskoczył się Orange

miałem niezłą lekturę z rana :)
Tomek Banasik

Tomek Banasik NAZYWAMY.COM /
firmujemy dobre
nazwy

Temat: Czym zaskoczył się Orange

Też mnie rozbawiło. To będzie popularny case.
Agnieszka K.

Agnieszka K. Eura7, Head of
Creative

Temat: Czym zaskoczył się Orange

haha :) Na szczęście doświadczenia z Orange mam już za sobą bo zaskakiwał mnie.. ojjjj zaskakiwał :P
przede wszystkim comiesięcznymi rachunkami! Według mnie, jest to trochę dziwne że Orange nie może dostosować się do sytuacji na rynku. Kiedy to inne konkurencyjne sieci oferują nam coraz niższe ceny za połączenia internet itp. Orange jak był drogi tak jest cały czas.. Poza tym, sporo innych "zaskakujących" rzeczy Orange mi zafundował że aż zrezygnowałam z ich usług - niech inni się nacieszą "Orange'owymi niepodziankami" ;]

konto usunięte

Temat: Czym zaskoczył się Orange

Jest jeszcze druga strona medalu:
http://ja.rafi.pl/2011/10/20/agencja-heureka-pozyskuje...
Bartłomiej Pronin

Bartłomiej Pronin Myślę długofalowo o
Twoim biznesie

Temat: Czym zaskoczył się Orange

Rafał Krawczyk:
Jest jeszcze druga strona medalu:
http://ja.rafi.pl/2011/10/20/agencja-heureka-pozyskuje...


Rafał, bardzo wartościowy link. W sumie zdarzyło mi się prowadzić konkurs kilkukrotnie na FB, ale takie dane jak imię, nazwisko, mail, zbierała zawsze aplikacja - taki regulamin FB. Kontakt mailowy następował dopiero bezpośrednio ze zwycięzcami i dopiero wtedy ich prosiliśmy o telefon kontaktowy.
Piotr W.

Piotr W. Sales & Marketing
Director

Temat: Czym zaskoczył się Orange

:DDDD

(...)
cytując pewnego Pana: Kiedy pytają mnie: Czym zaskoczył mnie Orange? Odpowiadam: tym, że oferta dla firm jest gorsza od oferty dla indywidualnych; brakiem pakietów (...)

(...)
zaskoczylo, predzej w morde przyjebalo cenami
(...)

(...)
Odwiecznie zaskakuje brakiem wyszkolenia swoich konsultantów w systemie OSX'a Appla!!!
(...)

I do tego zero odzewu ze strony O.
Porażka.

Od siebie dodam, że jeden z prywatnych numerów wciąż w rękach Orange. Ostatnie zapewnienia o zwiększeniu pakietu minut, srinut, internetu, numerów wybranych itp. o kant d... Nie wiem, czy to kwestia cięć, czy odgórne wytyczne, ale jest CORAZ DROŻEJ. Paradoks.
Bartłomiej Pronin

Bartłomiej Pronin Myślę długofalowo o
Twoim biznesie

Temat: Czym zaskoczył się Orange

https://www.facebook.com/oreo?sk=wall

i mamy kolejnego social - cukierka :)
Jolanta D.

Jolanta D. Rekruterów zapraszam
do kontaktu -
stanowiska
menadżerskie

Temat: Czym zaskoczył się Orange

Bartłomiej Pronin:
https://www.facebook.com/oreo?sk=wall

i mamy kolejnego social - cukierka :)
jasno sprecyzowana grupa docelowa: poniżej 18 lat :)
Bartłomiej Pronin

Bartłomiej Pronin Myślę długofalowo o
Twoim biznesie

Temat: Czym zaskoczył się Orange

Jolanta D.:
Bartłomiej Pronin:
https://www.facebook.com/oreo?sk=wall

i mamy kolejnego social - cukierka :)
jasno sprecyzowana grupa docelowa: poniżej 18 lat :)


Jasno sprecyzowane obowiązki moderatorów - zero reakcji od wczoraj :)

konto usunięte

Temat: Czym zaskoczył się Orange

Oj, ktoś nie pomyślał zakładając ten temat na fejsie...
Mnie Orange zaskoczył wysokością faktury za telefon:)Maciej Binkowski edytował(a) ten post dnia 28.10.11 o godzinie 13:46

konto usunięte

Temat: Czym zaskoczył się Orange

Bartłomiej Pronin:
https://www.facebook.com/oreo?sk=wall

i mamy kolejnego social - cukierka :)
Na FB pani z komentarzem o masturbacji została okrzyknięta mistrzynią ;)

konto usunięte

Temat: Czym zaskoczył się Orange

Rafał Krawczyk:
Jest jeszcze druga strona medalu:
http://ja.rafi.pl/2011/10/20/agencja-heureka-pozyskuje...
A ja zaczynam patrzeć na Orange Gate czy Oreo Case trochę podejrzliwie. Nie ukrywam przy tym, że nastroił mnie do tego właśnie bardzo ciekawy wpis Rafała (link powyżej).

Mogę się mylić, ale mam podejrzenia, że Orange dokonał tego z lekką premedytacją. Nie wiem, kto ich tam PR-owo, czy SM-owo obsługuje, ale coraz bardziej skłaniam się ku stwierdzeniu, że to było zamierzone.

Czy aby Orange nie chciało przypadkiem sprowokować do nieprzychylnych komentarzy i w ten sposób przekierować niezadowolonych klientów, którzy wyślą emaila na wskazany w komentarzach adres? Staną się wtedy jednocześnie "rekordem", któremu będzie można wcisnąć kolejną ofertę. Nawet wtedy, kiedy nie będzie już związany z umową.

A druga sprawa: czy to nie jest też poniekąd sposób, żeby ludzie wylali swoje żale w jednym konkretnym miejscu, o czasie, w którym marka sobie tego życzy? Czy to nie jest trochę takie zamierzone oddanie pola do działania niezadowolonym fanom? Może tak lepiej samemu organizować wylew złości, niż gdyby klienci zrobili to sami? Wiem, trochę fatalistyczna strategia, ale coś musi być na rzeczy.

konto usunięte

Temat: Czym zaskoczył się Orange

Kamilu, łeb masz na karku, jeśli pozwolisz. Ale nie sądzę, żeby mydłek perfumowany sięgał myślą aż tak daleko. Według mnie podmiot zewnętrzny działający w imieniu klienta na siłę udaje że jest klientem.

konto usunięte

Temat: Czym zaskoczył się Orange

Hubert Tatarkiewicz:
Kamilu, łeb masz na karku, jeśli pozwolisz. Ale nie sądzę, żeby mydłek perfumowany sięgał myślą aż tak daleko. Według mnie podmiot zewnętrzny działający w imieniu klienta na siłę udaje że jest klientem.
Mnie zastanowiła jeszcze jedna kwestia.

To wypowiedź Wojciecha Jabczyńskiego, rzecznika grupy TP. Przyznał na na swoim blogu, że zadawanie podobnych pytań na serwisach społecznościowych jest dyskusyjne, ale jednocześnie wyraża zadowolenie ze zdobytej na temat klientów wiedzy i przyjmuje wszystkie wyrażone opinie z pokorą.

Dlatego uważam, że to wcale nie był jakiegoś dużego kalibru fuck up. To był niezły test i teraz warto obserwować, co dalej Orange zrobi z pozyskanymi opiniami.

To, że była to prowokacja - nikt nie ma wątpliwości. Dyskusyjne pozostaje, na ile to było mniej lub bardziej świadome. No bo tak na dobrą sprawę, wyobraźmy sobie, że Orange chce poznać negatywne nastroje swoich klientów na Facebooku. Czy skierowaliby zatem pytanie: "Co Was najbardziej wkurza w Orange"? Oczywiście, że nie. Skonstruowano pytanie w wersji "light", po którym można spodziewać się niepochlebnych opinii. Tym bardziej wiedząc, że ludzie z natury w internecie są bardziej skłonni do krytyki, niż do pochwały.
Bartłomiej Pronin

Bartłomiej Pronin Myślę długofalowo o
Twoim biznesie

Temat: Czym zaskoczył się Orange

@ Kamil:

Ja oczywiście się zgodzę, że lepiej mieć maruderów pod kontrolą i skupiać ich w jednym miejscu, niż żeby spece z jednego, czy drugiego działu mieli się domyślać, czemu klienci opuszczają Orange itp.

Bardziej skłaniałbym się jednak ku Hubertowi - jakaś agencja we wszechogarniającym podnieceniu i kreatywności zadała po prostu złe pytanie.

Ja jestem zwolennikiem uczciwości w social media - jeśli ktoś gdzieś nawalił, to trzeba to jasno powiedzieć. Jeśli coś nie działa to trzeba grzecznie przeprosić. Nigdy nie można zostawiać negatywnych emocji bez odpowiedzi.

Wszystko jednak trzeba robić z głową...

konto usunięte

Temat: Czym zaskoczył się Orange

Bartłomiej Pronin:
@ Kamil:

Ja jestem zwolennikiem uczciwości w social media - jeśli ktoś gdzieś nawalił, to trzeba to jasno powiedzieć. Jeśli coś nie działa to trzeba grzecznie przeprosić. Nigdy nie można zostawiać negatywnych emocji bez odpowiedzi.

Wszystko jednak trzeba robić z głową...
Bartłomiej, oczywiście, że tak. Pokora i wyznanie "mea culpa" było. I to jest postawa, którą oczekiwałbym od każdej marki w takich sytuacjach "po".

konto usunięte

Temat: Czym zaskoczył się Orange

Tak, wzruszające to wszystko. A kto mi poda przykłady masowego odwrotu (zauważalnego w wynikach finansowych) od jakiejś znanej marki, w wyniku faux pas popełnionego w SM?

konto usunięte

Temat: Czym zaskoczył się Orange

Dariusz G.:
Tak, wzruszające to wszystko. A kto mi poda przykłady masowego odwrotu (zauważalnego w wynikach finansowych) od jakiejś znanej marki, w wyniku faux pas popełnionego w SM?
Dariusz, prezentujesz typową kulturę Excela, ale nie odbieraj tego jako zarzut :)

Słupki, ROI, sprzedaż itd to są ważne elementy, ale pamiętajmy, że SM to przede wszystkim działania wizerunkowe, które są albo trudno mierzalne, albo niemierzalne. Nie ma bezpośredniego przełożenia w opcji "instant" na finanse, ale w długim okresie można oczywiście badać i analizować zachowania klientów pod wpływem działalności w social media. Jeśli marce zależy na każdym kliencie i wizerunku, to zadba o to.

Każda wpadka jest rysą na wizerunku. Ile taka rysa jest warta w przeliczeniu na konkretny pieniądz? Przynajmniej tyle, ile trzeba później włożyć w odzyskanie straconego zaufania.

Ale jeśli już mamy obracać się wokół konkretnych cyfr, to Orange na pewno nie ma powodów do zadowolenia. W III kwartale zyskał 89 tys. klientów, ale stracił 234 tys.Kamil N. edytował(a) ten post dnia 29.10.11 o godzinie 17:47

konto usunięte

Temat: Czym zaskoczył się Orange

Kamil N.:
Dariusz G.:
Tak, wzruszające to wszystko. A kto mi poda przykłady masowego odwrotu (zauważalnego w wynikach finansowych) od jakiejś znanej marki, w wyniku faux pas popełnionego w SM?
Dariusz, prezentujesz typową kulturę Excela, ale nie odbieraj tego jako zarzut :)

Słupki, ROI, sprzedaż itd to są ważne elementy, ale pamiętajmy, że SM to przede wszystkim działania wizerunkowe, które są albo trudno mierzalne, albo niemierzalne. Nie ma bezpośredniego przełożenia w opcji "instant" na finanse, ale w długim okresie można oczywiście badać i analizować zachowania klientów pod wpływem działalności w social media. Jeśli marce zależy na każdym kliencie i wizerunku, to zadba o to.


o mierzalności działań wizerunkowych.
http://annamiotk.pl/mierzalne-cele-dzialan-komunikacyj...

@ Dariusz: a jeśli chodzi o odwrót od marki orange po tym wpisie to go nie było. Co więcej jest ok. kilkadziesiąt - a nie wiem czy nie kilkaset więcej lajków i to jest wg mnie bardzo ciekawe :)

Następna dyskusja:

Wielka OSZCZ w plusie - z c...




Wyślij zaproszenie do