konto usunięte

Temat: adwords czy pozycjonowanie?

Anna F.:
Jednoosobowo? Musiałbyś nic innego nie robić tylko pozycjonować, a zakładam, że chodzi o własną firmę, w której masz już inne ważne obowiązki. Ja zawsze powtarzałam klientom - jesteście świetnymi sprzedawcami, specjalistami w swojej dziedzinie, szkoda czasu na robienie czegoś, co z braku doświadczenia i wiedzy i tak może wam nie wyjść. Takie humanistyczne podejście ;)

Dziękuję za wypowiedzi

Pani Anno, dokładnie, zgodzę się. W takim razie jak szukać uczciwej firmy (o co pytać partnera) która przy pozycjonowaniu nie doprowadzi do blokady strony?Ten post został edytowany przez Autora dnia 26.11.15 o godzinie 13:18
Anna Frankowska

Anna Frankowska CEO, Blogerka

Temat: adwords czy pozycjonowanie?

Nieskromnie mogłabym oczywiście polecić firmę, w której sama pracowałam ;) Warto szukać w okolicy, aby poznać osobiście osoby, które mają przez następne miesiące pracować nad stroną. Wiele spraw też łatwiej uzgodnić na spotkaniach niż w niekończącej się korespondencji mailowej.

Warto pytać firmy, które już skorzystały z usług danej agencji SEO. To dosyć powszechna praktyka. Same opinie w internecie są pomocne, ale trzeba mieć świadomość, że zapewne w dużej mierze wykreowane ;)

Polecam też dużo pytać i doszkalać się w narzędziach. Jest szereg analitycznych narzędzi, które w pewnym stopniu pozwolą zachować kontrolę nad tym, co dzieje się ze stroną, np. ahrefs i search metrics, oczywiście google analytics także.

Nie trzeba wszystkiego wiedzieć i robić, ale podstawowa wiedza moim zdaniem jest niezbędna przy współpracy z agencją. Nie po to, żeby być chorobliwie podejrzliwym, ale dla własnego spokoju.
Adam Gura

Adam Gura Informatyka

Temat: adwords czy pozycjonowanie?

Ja powiem tak, że adwords jest dobre dla osób, które oferują bardzo ogólny towar, który inni również oferują. Np usługi psychoterapeutyczne, stomatologiczne itd. Jest to jedno kluczowe słowo np. "psycholog kraków" i w zasadzie z reklamy adwords przychodzą już konkretni klienci, którzy pokryją koszty. SEO może być tutaj gorszym rozwiązaniem.

Ja wychodzę z założenia, że to google ma się starać, o to, żeby moja strona była widoczna a nie ja. :-)
Ja nie robiłem żadnego SEO ani Adwords i dla wielu zapytań mam 1 pozycję na 1 stronie googla.
Znam też przypadek, gdzie google samo skierowało wygenerowany przez siebie ogromny ruch na stronę, żeby stworzyć tysiące wyników w swojej wyszukiwarce. Bez żadnego SEO, po prostu sami zadbali o to, żeby utworzyć tysiące wyników.

Wracając do adwords, koleżanka ma gabinet medyczny i mówi, że z adwords przychodzą konkretni klienci. A stronę internetową tylko ma, bo ma...
Co do SEO, to ma sens tylko wtedy, jeżeli linki umieszczone są na stronach, gdzie będą wchodzić konkretne osoby, a nie roboty.

Ja zrobiłem kiedyś takie doświadczenie, że skierowałem ruch dużej ilości robotów na film na yt.
No i zrobiła się spora ilość wyświetleń. Ale na następny dzień jakoś to zweryfikowali i ilość wyświetleń wróciła do faktycznej. Ten post został edytowany przez Autora dnia 27.11.15 o godzinie 08:34
Ireneusz Adamczyk

Ireneusz Adamczyk Pomagamy Firmom
budować przewagę
konkurencyjną

Temat: adwords czy pozycjonowanie?

Adam G.:
Ja nie robiłem żadnego SEO ani Adwords i dla wielu zapytań mam 1 pozycję na 1 stronie googla.

Zapomniałeś dodać, że dla wielu zapytań, których jest 40 w miesiącu :)
Dariusz Kwieciński

Dariusz Kwieciński Do przodu, nigdy
wstecz!

Temat: adwords czy pozycjonowanie?

Ireneusz A.:
Adam G.:
Ja nie robiłem żadnego SEO ani Adwords i dla wielu zapytań mam 1 pozycję na 1 stronie googla.

Zapomniałeś dodać, że dla wielu zapytań, których jest 40 w miesiącu :)
Hyhy cóż za uszczypliwy żart. Tyle wpisów, brak konkretnych wniosków?
Michał Bąk

Michał Bąk Content Specjalist,
mediamass.

Temat: adwords czy pozycjonowanie?

Ad words i pozycjonowanie musza iść ze sobą w parze, Nie każda branża w Adwords przynosi dobre efekty za to w pozycjonowaniu potrafi się mocno zagnieździć w wynikach wyszukiwania.
Dla większosci przypadkow najlepiej jednak jest gdy te dwie metody promocji się przeplataja.

Ad words jest dobry ale można przepalić dunżet szybko. Pozycjonowanie jest świetne ale wymaga czasu, plus słabo sprawdza sie w branżach ktore nie są sklepami.
Jakub Jaworowicz

Jakub Jaworowicz Marketing &
Automation
Consultant

Temat: adwords czy pozycjonowanie?

Michał B.:
Ad words jest dobry ale można przepalić dunżet szybko. Pozycjonowanie jest świetne ale wymaga czasu, plus słabo sprawdza sie w branżach ktore nie są sklepami.

Koło się zamyka, kiedy AdWordsy zarabiają na pozycjonowanie :)
Michał Bąk

Michał Bąk Content Specjalist,
mediamass.

Temat: adwords czy pozycjonowanie?

Jasne, Google promuje takie działanie tak samo jak algorytm Edge na FB promuje korzystanie z opłacanych kampanii. Finanse na samym końcu musza się zgadzać.

Przy początkujących firmach, najczęściej dzieje się tak ze opcje kampanii są źle ustawione dla Ad Wrodsów. To narzędzie ma mnóstwo ustawień i pozwala precyzyjnie śledzić każde kliknięcie i każdą wydaną złotówkę ale wymaga też sporego doświadczenia, żeby ten efekt zmaksymalizować.

Później kończy się tak ze budżet poszedł na np 1000 wejść na stronę z czego konwersji dokonało raptem kilka.
Paweł Kwapisz

Paweł Kwapisz Project Manager,
SEO, Growth Hacker,
SEM, Analityka
Inte...

Temat: adwords czy pozycjonowanie?

Michał B.:
Ad words i pozycjonowanie musza iść ze sobą w parze, Nie każda branża w Adwords przynosi dobre efekty za to w pozycjonowaniu potrafi się mocno zagnieździć w wynikach wyszukiwania.
Dla większosci przypadkow najlepiej jednak jest gdy te dwie metody promocji się przeplataja.

Ad words jest dobry ale można przepalić dunżet szybko. Pozycjonowanie jest świetne ale wymaga czasu, plus słabo sprawdza sie w branżach ktore nie są sklepami.

Zdecydowanie się nie zgadzam :) Raczej adwords jest dla klienta który bardzo nie chce przebudowywać strony lub nie ma budżetu na lepsze działania SEO. Natomiast dla dużych klientów SEO jest konieczne... a do czasu osiągnięcia wystarczającego SEO leci się w adwords.
Krzysztof Jarzyna

Krzysztof Jarzyna Informatyk, Sebix
Company

Temat: adwords czy pozycjonowanie?

Jeśli chodzi o marketing internetowy to od siebie polecam zarówno pozycjonowanie jak i adwords. Jeśli dobrze to zgramy to są naprawdę dobre efekty :) Od siebie szczerze polecam. Jeśli nie jesteś pewny polecam poczytać artykuły w internecie :)
Michał Waleriańczyk

Michał Waleriańczyk Specjalista ds.
Marketingu
Internetowego,
Fabryki Mebli F...

Temat: adwords czy pozycjonowanie?

ja raczej polecam pozycjonowanie niż Adwords, przede wszystkim nie do konca czuje, że mam kontrolę nad kliknięciami, nie ufam Adwords, korzystam, ale staram sie ograniczać, a bardziej skupiam się na dobrym pozycjonowaniu.
Ireneusz Adamczyk

Ireneusz Adamczyk Pomagamy Firmom
budować przewagę
konkurencyjną

Temat: adwords czy pozycjonowanie?

W przypadku AdWords "czucie i wiara" kompletnie mnie nie interesuje. Jest "szkiełko i oko". Jest konwersja albo nie ma. Co tu czuć?

A właśnie z pozycjonowaniem to jest dopiero jazda na czuja. Wystarczy jakiś zwierzak i można się obudzić w innej rzeczywistości.

Natomiast pytanie czy to lub to kompletnie nie ma sensu bez określenia celu biznesowego. Inne cele realizuje AdWwords, a inne pozycjonowanie. I często dobrze się wspierają.
Krzysztof Jarzyna

Krzysztof Jarzyna Informatyk, Sebix
Company

Temat: adwords czy pozycjonowanie?

Ale zauważcie, że w przypadku skorzystania zarówno z Adwords jak i pozycjonowania wyniki są lepsze także moim zdaniem lepiej zainwestować w jedno i drugie - wzajemnie się dopełniają.
Grzegorz G.

Grzegorz G. Właściciel firmy
Trayan oraz bloga
GrzegorzGajcy.com

Temat: adwords czy pozycjonowanie?

Można przecież robić jedno i drugie :) W Adwords i na Facebooku (wydaje się być nieco skuteczniejszy i tańszy) można bardzo dużo zrobić w celu obniżenia kosztów reklamy. Te systemy są świetne, bo oceniają reklamę na podstawie tego, jak przydatna jest dla odbiorcy, jak popularna i jak wiele klików zbiera. Oznacza to, że Google i Facebook de facto nagradzają nas niższą ceną za świetne reklamy, więc obie strony wygrywają :)

Jeśli kogoś z Was interesuje, jak obniżyć koszt takiej reklamy, więcej o tym znajdziecie tutaj (nie jestem w stanie wkleić calości tekstu):

https://freshmail.pl/blog/jak-obnizyc-koszt-reklam-ppc/
Rafał Dziurowicz

Rafał Dziurowicz CEO, ITI Media

Temat: adwords czy pozycjonowanie?

Adwords przynosi szybciej efekty (efekt od razu) koszty za kliknięcia, pozycjonowanie natomiast po aktualizacji algorytmu w październiku tego roku ma raczej formę abonamentowa i zwrot z inwestycji następuje po kilku miesiącach od rozpoczęcia działań.

Jak coś to na mojej stronie można znaleźć wiele ciekawych informacji https://itimedia.eu/Google/dla-firm
Anna Bizera

Anna Bizera ekspert ds.
administracji

Temat: adwords czy pozycjonowanie?

to może doprecuję pytanie:

co się bardziej opłaca: adwords czy pozycjonowanie?

Ania
Rafał Dziurowicz

Rafał Dziurowicz CEO, ITI Media

Temat: adwords czy pozycjonowanie?

Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na Twoje pytanie, w adwords płacisz za kliknięcia, przy pozycjonowaniu za abonament i w zależności od branży, budżetu itd. Najlepiej dywersyfikować te działania.

Czyli i jedno i drugie. Pozycjonowanie daje efekt pózniej, adwords od razu, pozycjonowanie jest częściowo mierzalne a adwords całościowo, do tego dochodzi analityka internetowa z której trzeba wyciągać wnioski i ciagle udoskonalać serwis (SEO), ogólnie w całym internecie trzeba po prostu dużo rzeczy robić na początku a potem transferować środki w te najbardziej efektywne działania.

https://itimedia.eu/zarzadzanie-budzetami-reklamowymi

Wszystko zależy od celów jakie posiadasz i jaki masz budżet oraz w jakim czasie chcesz uzyskać zwrot z inwestycji.
Istotne jest też jakie są zwroty z nakładów na reklamę, wówczas jesteśmy. Wstanie lepiej zarządzać budżetem.

Do tego dobrze budować markę i wzmacniać ją prawdziwym marketingiem szeptanych realnych klientów.
https://itimedia.eu/marketing-szeptany

Implementacja rozwiązań i podejmowanie kilku działań może dawać piękne efekty ale to wymaga dobrego budżetu i przedewszystkim czasu, bo dane muszą się zebrać żeby można było podejmować odpowiednie działania, jak budżet jest dobry, agencja się stara i klient nie naciska to zaczynaja pojawiać się efekty. Trzeba prowadzić testy AB, zrobić można wszystko, ważne żeby yo było efektywne.
Kam Krasniyy

Kam Krasniyy Kierownik, Blabl

Temat: adwords czy pozycjonowanie?

Na temat pozycjonowania mogę powiedzieć tylko jedno. Ja pracuje i bardzo kiedy im zajmują się profesjonaliści. Moją stroną internetową zajmuje się studio http://webtraco.pl/ w krótkim czasie frekwencja wzrosła dwa razy.

Temat: adwords czy pozycjonowanie?

Drobna uwaga - już ponad 50% reklam w internecie, za które płacą reklamodawcy nie jest widoczna dla ludzi (http://marketingland.com/googles-report-56-percent-ads....
Podobnie ok. 50% ruchu w internecie to nie ludzie, to boty.
Zanim zaczniesz płacić za reklamę w internecie, dowiedz się za co tak naprawdę płacisz (google: ad impressions vs. true vue).

Znane są przykłady kampanii prowadzonych przez agencje reklamowe dla firm w USA, w których 80% budżetu wydatkowano na stronach w... Chinach.

Reklama w internecie, czy to SEO, czy SEM to zabawa dla dużych chłopców a na końcu i tak pieniądze zarabia głównie Google przy wymiernej pomocy swoich pośredników, czytaj: agencji reklamowych.

Pozdrawiam,
Michal Nowacki
Sales Team @TrackMyMetrics.com
Anna Bizera

Anna Bizera ekspert ds.
administracji

Temat: adwords czy pozycjonowanie?

ciekawe spostrzeżenie, na własnym przykładzie to doświadczasz?
A



Wyślij zaproszenie do