Ireneusz
Adamczyk
Pomagamy Firmom
budować przewagę
konkurencyjną
Temat: adwords czy pozycjonowanie?
Moja analiza kosztów: pozycjonowanie czy AdWords wychodzi jednak na korzyść AdWords.W pozycjonowanych słowach, które są w top10, koszt za kliknięcie wychodzi mi ok. 3 zł. W AdWords płacę za nie ok 25 gr.
Dlatego postanowiłem zmienić nieco strategię. Kilka ważnych słów, które generują duży ruch na stronie będę dalej wspierał pozycjonowaniem. Muszę tylko obniżyć koszt ich obecności w top10. Ruch jakościowo słaby, ale zawsze się ktoś na newsletter zapisze.... Dopieszczę za to słowa, które są mniej konkurencyjne i odpowiadające im strony, żeby były dalej wysoko (i coraz wyżej) w SERP-ach. Długi ogon ma się dobrze, więc dalej będzie generował ruch. A na inne słowa i ich kombinacje, które też mają dużą ilość wyszukiwań pozostaną w AdWords. Zobaczymy, jak się taka strategia sprawdzi :)