Ireneusz Adamczyk

Ireneusz Adamczyk Pomagamy Firmom
budować przewagę
konkurencyjną

Temat: adwords czy pozycjonowanie?

Moja analiza kosztów: pozycjonowanie czy AdWords wychodzi jednak na korzyść AdWords.

W pozycjonowanych słowach, które są w top10, koszt za kliknięcie wychodzi mi ok. 3 zł. W AdWords płacę za nie ok 25 gr.

Dlatego postanowiłem zmienić nieco strategię. Kilka ważnych słów, które generują duży ruch na stronie będę dalej wspierał pozycjonowaniem. Muszę tylko obniżyć koszt ich obecności w top10. Ruch jakościowo słaby, ale zawsze się ktoś na newsletter zapisze.... Dopieszczę za to słowa, które są mniej konkurencyjne i odpowiadające im strony, żeby były dalej wysoko (i coraz wyżej) w SERP-ach. Długi ogon ma się dobrze, więc dalej będzie generował ruch. A na inne słowa i ich kombinacje, które też mają dużą ilość wyszukiwań pozostaną w AdWords. Zobaczymy, jak się taka strategia sprawdzi :)
Maciej Brzozowski

Maciej Brzozowski SEO, SEM, Inernety

Temat: adwords czy pozycjonowanie?

proponuję przede wszystkim sprawdzić ile kosztuje Cię konwersja w obu przypadkach. Ale ogólnie pewnie idziesz w dobrym kierunku :)
Maciej Filipiak

Maciej Filipiak właściciel, VizMedia

Temat: adwords czy pozycjonowanie?

Ireneusz A.:
Długi ogon ma się dobrze, więc dalej będzie generował ruch. A na inne słowa i ich kombinacje, które też mają dużą ilość wyszukiwań pozostaną w AdWords.

Miło, że doszedłeś do wniosków, które na początku skrytykowałeś.
Ireneusz Adamczyk

Ireneusz Adamczyk Pomagamy Firmom
budować przewagę
konkurencyjną

Temat: adwords czy pozycjonowanie?

Maciej F.:
Ireneusz A.:
Długi ogon ma się dobrze, więc dalej będzie generował ruch. A na inne słowa i ich kombinacje, które też mają dużą ilość wyszukiwań pozostaną w AdWords.

Miło, że doszedłeś do wniosków, które na początku skrytykowałeś.

Krytykowałem całkowite odradzanie pozycjonowania. We fragmencie, którego nie zacytowałeś, napisałem, że dalej będę pozycjonował i wspierał najważniejsze frazy. I z tego nie zrezygnuję. Więc wnioski są nieco inne :) Pozycjonowanie tak - tylko bardziej przemyślany zestaw słów.
Michał K.

Michał K. Komunikacja
marketingowa i
sprzedaż

Temat: adwords czy pozycjonowanie?

Krzysztof O.:
Ale z kim nie
rozmawiam (z poza branży) to nikt nie widzi różnicy między wynikami płatnymi i organicznymi. Wyniki płatne są traktowane na równi z całą resztą, a że wyświetlają się jako pierwsze, to ludzie klikają. Adwordsy też bym musiał sam prowadzić, bo nie stać mnie na firmę i szkoda kasy, jeżeli wiem o co chodzi. Tylko nie chce mi się tego pilnować, przelewy do Google, zmniejszanie, zwiększanie stawek. Najbardziej denerwuje mnie w Adwordsach, że nie ma jakiegoś limitu wydanej kasy. Chciałbym np. płacić określoną stawkę miesięcznie.

AdWords z pewności po jakimś czasie sam ogarniesz - po wynikach i przy obserwacji będzie wiadomo z jakich słów rezygnować, gdzie reklamę kierować... ale co do wyszukiwania organicznego i płatnego - bez płatnego pozycjonowania niestety daleko nie zajedziesz.... oczywiście że organika ma dużo do powiedzenia, jednak jeśli na Twojej stronie nie ma coraz to nowych aktualności, nie prowadzisz bloga, nie zasypujesz atrakcyjną treścią, to ten Twój organiczny kontent bardzo szybko stanie się nieatrakcyjny...
Mm Gr

Mm Gr Gracz FX

Temat: adwords czy pozycjonowanie?

Adwords przynosi szybkie efekty ale jest dosyć drogi. Pozycjonowanie przynosi efekty po kilku tygodniach ale jest tanie. Zapraszam do SEO Venture, muślę, że znajdziemy optymalne rozwiązanie.
Piotr Połczyński

Piotr Połczyński Kampanie reklamowe w
Internecie.

Temat: adwords czy pozycjonowanie?

Moim zdaniem wiele zależy od branży. Zazwyczaj najlepiej inwestować w SEO i SEM na raz. Temat jest jednak zbyt indywidualny dla każdego przedsiębiorcy, by móc od razu ocenić, która z form reklamy jest lepsza. Z obserwacji widzę jednak, że są branże, w których warto stawiać tylko na SEM. Mowa tu o wszystkich branżach "doraźnych", gdzie proces decyzyjny internauty jest bardzo szybki. Przykładami mogą być szklarze, firmy zajmujące się usuwaniem szkodników, ślusarze itp.

pozdrawiam!
Krystian W.

Krystian W. Internet Marketing
Specialist - PPC,
SEO, SEM, Content,
S...

Temat: adwords czy pozycjonowanie?

Witam,

Chciałbym dorzucić moje zdanie w tym temacie. Mój artykuł na ten temat można znaleźć pod tym linkiem:
http://antyweb.pl/ppc-vs-seo-szybkie-rezultaty-czy-dlu...
Marek Broda

Marek Broda Product manager,
Benhauer Sp.z o.o
Sp.k.

Temat: adwords czy pozycjonowanie?

Najlepiej sprawdzić, które działanie pozwala nam pozyskać klienta niższym kosztem. Łączymy klientów, którzy dokonali transakcji ze źródłem pozyskania oraz naszymi działaniami i określamy koszt pozyskania klienta i czas potrzebny na jego zwrot. Następnie pozostaje wybrać lepszy.

Jeśli potrzeba informacji jak powiązać te wszystkie elementy to poproszę na priv.
Kinga Matylda

Kinga Matylda account manager,
Doradcy

Temat: adwords czy pozycjonowanie?

Radzę zagłębić się w adwords, żeby samemu spróbować odpalić kampanię tym bardziej, że na początek google daje 200 zł na start, które warto wykorzystać

_
Tylko 15 minut dzieli Cię od niezapomnianego lotu szybowcem. Wypełnij ankietę i wygraj lot w przestworzach.Ten post został edytowany przez Autora dnia 05.08.13 o godzinie 21:56
Piotr Połczyński

Piotr Połczyński Kampanie reklamowe w
Internecie.

Temat: adwords czy pozycjonowanie?

Kinga M.:
Radzę zagłębić się w adwords, żeby samemu spróbować odpalić kampanię tym bardziej, że na początek google daje 200 zł na start, które warto wykorzystać

Za pierwszy razem, robiąc samemu, raczej nie wykorzystasz nawet 50% potencjału AdWords. Może patrzę subiektywnie, ale przejmowałem wiele kampanii robionych samodzielnie i niekiedy ręce opadały :)
Kinga Matylda

Kinga Matylda account manager,
Doradcy

Temat: adwords czy pozycjonowanie?

Napisałam, że warto zagłębić się, bo Adwords da się samemu ogarnąć tak jak wszystko, ale tylko jeżeli wcześniej poświęci się wiele czasu na studiowanie tego zagadnienia. Zgodzę się z tym, że jest tam mnóstwo opcji po które wiele osób nawet nie sięgnie, bo o tym nie wie i oczywiście nigdy początkujący nie zrobi tak sprawnie działającej kampanii jak osoba, która zajmuje się tym na co dzień, ale wg mnie warto chociaż spróbować :)

Temat: adwords czy pozycjonowanie?

Piotr P.:
przejmowałem wiele kampanii robionych samodzielnie i niekiedy ręce opadały :)
Po tych przejmowanych po specjalistach też rece opadają.
Piotr Połczyński

Piotr Połczyński Kampanie reklamowe w
Internecie.

Temat: adwords czy pozycjonowanie?

Warto, warto. Zwłaszcza jeżeli ktoś wcześniej inwestował w rzeczy typu panorama firm :)
Paweł Stachyra

Paweł Stachyra Lektor francuskiego,
pracownik z jęz.
franc.

Temat: adwords czy pozycjonowanie?

Ja jak na razie pozycjonowałem się tylko przez SEO, nie przez Adwords.
Robię to od roku, efekty pewne są (=ruch z google).

Być może za jakiś czas spróbuję AdWords, ale jeszcze nie wiem.
Piotr Połczyński

Piotr Połczyński Kampanie reklamowe w
Internecie.

Temat: adwords czy pozycjonowanie?

Bartek K.:
Piotr P.:
przejmowałem wiele kampanii robionych samodzielnie i niekiedy ręce opadały :)
Po tych przejmowanych po specjalistach też rece opadają.


Wszystko zależy od wykonawcy. Jeden zrobi dobrze, a drugi źle. Oczywiście w agencjach też znajdą się typowi "specjaliści", którym klientów podsyła uśmiechnięta studentka z call ceter, ale myślę, że w końcu i oni się wykruszą.
Druga sprawa, że jeśli ktoś robi masówkę, to nigdy nie zrobi dobrej kampanii, bo na to potrzeba dużo czasu.
Niemniej uważam, że i tak lepszy materiał przygotuje ktoś doświadczony niż typowy nowicjusz.
Ireneusz Adamczyk

Ireneusz Adamczyk Pomagamy Firmom
budować przewagę
konkurencyjną

Temat: adwords czy pozycjonowanie?

.Ten post został edytowany przez Autora dnia 06.08.13 o godzinie 09:20
Paweł Nowak

Paweł Nowak Specjalista

Temat: adwords czy pozycjonowanie?

Ja z doświadczenia wiem, że adwords sprawdza się przy dużych kampaniach. Prowadziłem dla Klientów dużo kampanii. Minimum 2000 zł miesiecznie.
Pozycjonowanie teraz się zmienia, ale jest fajne i prostsze, tylko trzeba wiedzieć jak....:-)
Ceny w najbliższych miesiącach pójdą w górę i nie będzie znikną ludziki którzy chcą pieniądze po efekcie.
Seo wymaga czasu i nakładu pracy i musi kosztować.
Zapraszam do współpracy - również do konsultacji i szkoleń które organizujemy.
Najlepsze efekty daje delikatny marketing szeptany i pozycjonowanie SEO.
[url]http://www.pgs.org.pl/pozycjonowanie/szkolenia-z-marke...]
Ireneusz Adamczyk

Ireneusz Adamczyk Pomagamy Firmom
budować przewagę
konkurencyjną

Temat: adwords czy pozycjonowanie?

Grupa P.:
Ja z doświadczenia wiem, że adwords sprawdza się przy dużych kampaniach. Prowadziłem dla Klientów dużo kampanii. Minimum 2000 zł miesiecznie.
Pozycjonowanie teraz się zmienia, ale jest fajne i prostsze, tylko trzeba wiedzieć jak....:-)
Ceny w najbliższych miesiącach pójdą w górę i nie będzie znikną ludziki którzy chcą pieniądze po efekcie.
Seo wymaga czasu i nakładu pracy i musi kosztować.
Zapraszam do współpracy - również do konsultacji i szkoleń które organizujemy.
Najlepsze efekty daje delikatny marketing szeptany i pozycjonowanie SEO.
[url]http://www.pgs.org.pl/pozycjonowanie/szkolenia-z-marke...]

Zaciekawił mnie ten wpis. Z ciekawości sprawdziłem sobie, jak Wasza strona główna jest przygotowana.

No i niestety kolejny przykład, kiedy szewc bez butów chodzi. Ale może właśnie to "trzeba wiedzieć jak..." polega na braku mapy witryny, odpowiedniego meta description, braku h1 i h2 oraz ALT-ów...

Edit: problem kanoniczności jest też w lesie...

No i na frazę pozycjonowanie kraków w top50 Was nie ma... Więc pewnie nie potrzebujecie "Być widoczni", skoro klienci dają Wam lekką ręką 2 tyś miesięcznie na AdWords.

Ale co ja tam - niedouczony potencjalny klient - wiem.Ten post został edytowany przez Autora dnia 11.08.13 o godzinie 21:26
Paweł Nowak

Paweł Nowak Specjalista

Temat: adwords czy pozycjonowanie?

[url]http://www.pgs.org.pl/pozycjonowanie/e-public-relation...[url]

Ja jednak jestem za pozytywnym promowaniem się a nie sprawdzaniem "szewca"
Strona źle zrobiona, jesteśmy debilami itp

marketing szeptany szkolenia TOP 3
buzz marketing szkolenia TOP 3
Nie piszę o frazach innych bo nie mam tu czasu rozmawiać z profesjonalistami

Zapraszam do współpracy przede wszystkim Klientów, a marketingowców na konsultacje i doradztwo :-)

Życzę sukcesów wszystkim również Panu p. Ireneuszu :-)



Wyślij zaproszenie do