Temat: Komunikacja wewnętrzna w administracji publicznej (?)

Witam,

przeglądając to forum, zauważyłam posty dot. komunikacji wewnętrznej przede wszystkim w sektorze prywatnym. Być może to wynik nieuwagi, w każdym razie mam pytanie/pytania:

- czy ktoś z tej grupy ma jakieś doświadczenia/wiedzę w temacie komunikacji wew. (konkretnie chodzi mi po głowie 'miękki' biuletyn wewnętrzny) w administracji - samorządzie?

- jak Wy, drodzy specjaliści, zapatrujecie się na tę kwestię w takiej organizacji - z całą jej specyfiką?

Będę wdzięczna za wszelkie informacje.Martyna K. edytował(a) ten post dnia 08.02.10 o godzinie 11:58
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Komunikacja wewnętrzna w administracji publicznej (?)

Witaj Martyna :)

To dość trudny temat ze względu na upolitycznienie i biurokrację w takich organizacjach. Tam raczej nie mówi się o budowie kultury organizacji, która jest kluczowa dla komunikacji wewnętrznej. Chociaż powoli ten trend (?) i tam dociera. Pytanie tylko na ile komunikacja wewnętrzna w takich państwowych strukturach będzie propagandą, a na ile faktycznie komunikacją.

Temat: Komunikacja wewnętrzna w administracji publicznej (?)

A jeżeli założymy sobie przede wszystkim funkcję integracyjną?
Przez nią rozumiem treść (bardziej na wesoło) w postaci, np:
poznajmy się lepiej (przedstawianie poszczególnych działów i tego, czym się ludzie z nich zajmują - nie tylko zawodowo), jakieś urodziny/ narodziny dzieci, porady, aby wszystkim pracowało się lepiej (praktyczne zastosowanie BHP, jak sobie radzić ze stresem ...), czyli wiele rzeczy, które często spotyka się w biuletynach prywatnych firm.Martyna K. edytował(a) ten post dnia 08.02.10 o godzinie 16:47
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Komunikacja wewnętrzna w administracji publicznej (?)

To zawsze są najchętniej czytane rzeczy więc jak najbardziej tak :) Wszędzie i zawsze :)

Temat: Komunikacja wewnętrzna w administracji publicznej (?)

Dzięki ;-)

Pytanie tylko - dlatego zwracałam się m.in. do ludzi, którzy mieli z czymś takim styczność - jak odbiorą coś takiego ludzie, którzy ... hmm ... nie mają wiele wspólnego z rotacją pracowniczą [sceptycznie podchodzą do zmian]?

Jak to wprowadzić ewentualnie? Z zaskoczenia? A może robić jakąś wprowadzającą kampanię? Jak badać odbiór? Jak zachęcić ludzi do współpracy?Martyna K. edytował(a) ten post dnia 09.02.10 o godzinie 09:35
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Komunikacja wewnętrzna w administracji publicznej (?)

Co rozumiesz przez "nie mają wiele wspólnego z rotacją pracowniczą", Martyna?

Na Twoim miejscu podzieliłabym się pomysłem z kilkoma wybranymi osobami i tym samym zaangażowała je do pracy nad wydawnictwem. Na pewno przy okazji będzie mnóstwo ciekawych pomysłów :)

Jeśli takiego wydawnictwa wcześniej w firmie nie było, powinno od razu wzbudzić zainteresowanie. Dlatego tym ważniejsze jest, żeby było trafione, ciekawe i dobrze zrobione. To już osobny i dłuższy temat :)

Idealnym początkiem byłyby badania oczekiwań pracowników. Chociaż w przypadku integracyjnej funkcji wydawnictwa nie jest to aż tak niezbędne.

Badania czytelnictwa, przeprowadzone np. po trzecim wydaniu, zweryfikują kierunek pisma. Najefektywniejsze są anonimowe ankiety z pytaniami otwartymi i zamkniętymi. Dobrze jest też w każdym numerze zachęcać ludzi do dzielenia się pomysłami i opiniami. I koniecznie trzeba podać wtedy dane kontaktowe redakcji / redaktora :) Niby oczywiste, a czasami pomijane :)

Następna dyskusja:

komunikacja wewnętrzna w s...




Wyślij zaproszenie do