konto usunięte

Temat: Zarządzanie projektami w agencji reklamowej - kto? co?...

Witam, trochę się rozrastamy ponad nasz mały zespół reklamowy i widzimy, że dotychczasowy sposób pracy bywa coraz częściej zawodny. Stąd też chciałem podpytać, jak to wygląda w innych agencjach reklamowych jeżeli chodzi o drogę od briefu do realizacji.
Czy macie jakieś specjalne oprogramowanie do zarządzania projektami? Jeżeli tak, to czy korzystacie z dostępnych rozwiązań, czy może pisaliście pod siebie? Jak się nie pogubić w projektach? Czy i kiedy Job Numbery mają sens? Czy jest osobna osoba od zarządzania traffikiem projektów? Kto przydziela briefy do zespołów Itp.
Generalnie szukam jakiegoś rozwiązania, żeby zapanować na codzienną pracą, ale z drugiej strony nie wdrożyć przypadkiem takich procedur, na które po tygodniu wszyscy będą klnąć.

Będę wdzięczny za podpowiedzi.
Martyna Arent

Martyna Arent Sprzedawca,
Marketer,
Operational Manager

Temat: Zarządzanie projektami w agencji reklamowej - kto? co?...

Cześć Aleksander,

Pytasz o zarządzanie projektem od otrzymania briefu aż do oddania go do realizacji, czy masz na myśli całość, czyli brief, ustalanie szczegółów, zamkniecie umowy, realizacja, wdrożenie?

Jeśli chodzi o ten pierwszy etap, to z mojego doświadczenia (pracuję w software house) najbardziej się sprawdza miniCRM.pl do katalogowania leadów, zbierania danych o kliencie, o briefie i jego wymaganiach. Możesz ustawić na jakim etapie jesteście, czy już domkneliście wszelkie sprawy papierowe itd. Dla mnie się sprawdza super, a nie jest jakiś strasznie drogi.

Odnośnie drugiego etapu to my akurat korzystamy z systemu Assembla.com ze względu na dużo integracji oraz narzędzi do programowania. Natomiast wiele innych zaprzyjaźnionych firm korzysta z Trello.com i sobie je bardzo ceni za prostotę i za to, że jest darmowym narzędziem. No ale każda firma, ma swoje własne wypracowane procesy, czasami są tak nietypowe, że muszą korzystać z kilku narzędzi albo zlecić napisanie prostego rozwiązania innej firmie. Hint: ustal, jakie czynności zabierają Tobie najwięcej czasu, gdzie jest największy zator, i czy komunikacja jest płynna między członkami zespołu oraz klientem. Wtedy będziesz miał punkt wyjścia do szukania rozwiązania dla Ciebie idealnego :)

Mam nadzieję, że jakoś pomogłam i rozjaśniłam sytuację :) Gdybyś miał więcej pytań śmiało pisz: m.arent@gmi.pl

Pozdrawiam,
Martyna

konto usunięte

Temat: Zarządzanie projektami w agencji reklamowej - kto? co?...

Martyna, dzięki za odpowiedź. W międzyczasie posprawdzałem trochę softu i o ile do zarządzania projektami na pewno coś dobiorę - o tyle w większości tego oprogramowania brakuje mi jeszcze prostego narzędzia do delegowania zadań i rozliczania czasu pracy (a że z większością klientów rozliczamy się na stawkach godzinowych - jakoś musimy ewidencjonować czas pracy).

Po rozmowie z zespołem doszliśmy do wniosku, ze szukamy narzędzia, które będzie spełniało dwa kryteria:
1. Po pierwsze - będzie pozwalało na stworzenie jednej wspólnej listy projektów i zadań w ramach projektów i zautomatyzuje proces nazewnictwa i nadawania numerów (to jest nam przede wszystkim potrzebne, aby później nie pogubić się w fakturach)
2. Po drugie - będzie pozwalało na rozdzielanie zadań przez traffic managera pozostałym członkom zespołu, a im z kolei na wpisanie ilości czasu, jaki poświęci na dane zadanie na koniec dnia. Do tego opcje raportów godzinowych itp.

Dodatkowo wyszło nam jeszcze, że zrobił nam się spory bałagan w archiwum. Jak sobie radzicie z porządkowanie / wyszukiwaniem archiwalnych projektów? (kombinowaliśmy, że właśnie numery projektów / jobów pozwolą jakoś to usystematyzować). Czy jest do tego jakiś osobny soft, czy może wszystko opiera się na schemacie nazewnictwa?
Gerard Brożnowicz

Gerard Brożnowicz Graphic designer &
DTP specialist

Temat: Zarządzanie projektami w agencji reklamowej - kto? co?...

Również poszukiwałem jakiś czas temu aplikacji do zliczania czasu pracy z podziałem na projekty jednak jedyna na jaką trafiłem okazała się stworzona przez bardzo niekompetentną firmę robiąca przekręty na fakturach dlatego nie polecę jej tutaj. Jeśli coś znajdziesz chętnie sam skorzystam :)

Odnośnie katalogowania projektów np. na dyskach to u mnie sprawdza się system np.:
KLIENT / ROK / DATA_nazwa_projektu / Materiały_od_klienta
KLIENT / ROK / DATA_nazwa_projektu / Projekty_wstępne
KLIENT / ROK / DATA_nazwa_projektu / Linki
KLIENT / ROK / DATA_nazwa_projektu / Wysyłka
KLIENT / ROK / DATA_nazwa_projektu / DRUK

W ten sposób każdy wie czy projekt za zakończony, co było wysłane i jakie elementy były wykorzystywane w danej pracy. Potem identyfikujemy projekty po DATA_nazwa_projektu czyli np 20130318_certyfikat_centrum_szkoleniowego
Maciej Wojtas

Maciej Wojtas Blog dla kreatywnych
(maciejwojtas.pl)

Temat: Zarządzanie projektami w agencji reklamowej - kto? co?...

Ciekawym rozwiązaniem jest coś takiego:
https://www.facebook.com/ATsystem.zarzadzanie.firma.online
Martyna Arent

Martyna Arent Sprzedawca,
Marketer,
Operational Manager

Temat: Zarządzanie projektami w agencji reklamowej - kto? co?...

Aleksandrze,

Jeśli chodzi o archiwizację, to ja również niestety nie znalazłam takiego softu co by idealnie storował wszystkie potrzebne informacje. Tutaj zgadzam się z Gerardem - właściwe nazewnictwo plików i katalogów, to podstawa. Wiadomo, nie chce się w to bawić, ale później to ułatwia znacznie życie. Jedyną różnicą jest to, że ja nie trzymam ich na dysku (bo nie ufam hardware'owi) lecz wykupiłam miejsce w chmurze. Jest to o tyle wygodne, że jak jest się u klienta, i trzeba nagle pokazać jakiś dodatkowy projekt, to się można zalogować i ściągnąć to co się potrzebuje.

Odnośnie mierzenia czasu, to kiedyś używaliśmy aplikacji Toggl.com - jest bardzo prosta i intuicyjna, ma fajne raporty, jednak jest zbyt prosta. To nam nie wystarczało, więc przerzuciliśmy się na TimeCamp.com - bardzo szczegółowa inwigilacja można by rzec, ale też Klient widzi wszystko co i jak zrobione :)

Jeśli chodzi o rozdzielanie zadań, to możesz zupełnie pójść offline - kupić duża tablicę korkową, z mnóstwem kolorowych karteczek, i pisać na nich zadania. Oczywiście tablica podzielona wg Waszych kryteriów (np. Analiza, Pytania/Do wyjaśnienia, W trakcie, Zrobione - np. coś takiego Wtedy każdy jak skonczy zadanie, to po prostu przekłada karteczkę, a reszta to widzi i jest ogólna radość, szacunek i wieczna sława... :)
Opcji jest mnóstwo, mam nadzieję, że wybierzesz coś dla siebie!

Martyna

> Aleksander D.:
Martyna, dzięki za odpowiedź. W międzyczasie posprawdzałem trochę softu i o ile do zarządzania projektami na pewno coś dobiorę - o tyle w większości tego oprogramowania brakuje mi jeszcze prostego narzędzia do delegowania zadań i rozliczania czasu pracy (a że z większością klientów rozliczamy się na stawkach godzinowych - jakoś musimy ewidencjonować czas pracy).

Po rozmowie z zespołem doszliśmy do wniosku, ze szukamy narzędzia, które będzie spełniało dwa kryteria:
1. Po pierwsze - będzie pozwalało na stworzenie jednej wspólnej listy projektów i zadań w ramach projektów i zautomatyzuje proces nazewnictwa i nadawania numerów (to jest nam przede wszystkim potrzebne, aby później nie pogubić się w fakturach)
2. Po drugie - będzie pozwalało na rozdzielanie zadań przez traffic managera pozostałym członkom zespołu, a im z kolei na wpisanie ilości czasu, jaki poświęci na dane zadanie na koniec dnia. Do tego opcje raportów godzinowych itp.

Dodatkowo wyszło nam jeszcze, że zrobił nam się spory bałagan w archiwum. Jak sobie radzicie z porządkowanie / wyszukiwaniem archiwalnych projektów? (kombinowaliśmy, że właśnie numery projektów / jobów pozwolą jakoś to usystematyzować). Czy jest do tego jakiś osobny soft, czy może wszystko opiera się na schemacie nazewnictwa?

Temat: Zarządzanie projektami w agencji reklamowej - kto? co?...

Podpisuje się pod wypowiedzią Martyny.
Trello jest ciekawym i prostym rozwiązaniem. Świetnie nadaje się do zarządzania taskami (zadaniami) przy realizacji projektów.
Znajomy polecał z kolei SLACK - będę testował, także jak temat będzie aktualny to pisz śmiało.

pozdr

konto usunięte

Temat: Zarządzanie projektami w agencji reklamowej - kto? co?...

Po rozmowie z zespołem doszliśmy do wniosku, ze szukamy narzędzia, które będzie spełniało dwa kryteria:
1. Po pierwsze - będzie pozwalało na stworzenie jednej wspólnej listy projektów i zadań w ramach projektów i zautomatyzuje proces nazewnictwa i nadawania numerów (to jest nam przede wszystkim potrzebne, aby później nie pogubić się w fakturach)
2. Po drugie - będzie pozwalało na rozdzielanie zadań przez traffic managera pozostałym członkom zespołu, a im z kolei na wpisanie ilości czasu, jaki poświęci na dane zadanie na koniec dnia. Do tego opcje raportów godzinowych itp.

Dodatkowo wyszło nam jeszcze, że zrobił nam się spory bałagan w archiwum. Jak sobie radzicie z porządkowanie / wyszukiwaniem archiwalnych projektów? (kombinowaliśmy, że właśnie numery projektów / jobów pozwolą jakoś to usystematyzować). Czy jest do tego jakiś osobny soft, czy może wszystko opiera się na schemacie nazewnictwa?

Mamy własne oprogramowanie (Soluma ERP), które które realizuje powyższe wymagania i możemy je dowolnie dostosować do Pana wymagań.
Tworzenie projektów, zadań, raportowanie czasu pracy, menager projektów (zarządzający projektem), archiwum, do tego fakturowanie, faktury automatyczne i kilka innych ciekawych rozwiązań :)
Cena od 10.000 zł netto. Instalacja na serwerze klienta.
Po więcej informacji proszę pisać na e-mail dostępny tutaj: https://soluma.pl/o-firmie/kontakt-z-ar-solumaTen post został edytowany przez Autora dnia 15.11.14 o godzinie 23:53
Mariusz Przybylski

Mariusz Przybylski Dynamite Studio

Temat: Zarządzanie projektami w agencji reklamowej - kto? co?...

My działamy na http://orbizer.com/pl/ - łączy PM z CRM



Wyślij zaproszenie do