konto usunięte

Temat: Powstanie Agencji Reklamowej

Witam,
chciałbym poruszyć temat otwarcia firmy usługowo-handlowej, która zajmować się będzie wstępnie BTL, a w niedługim czasie PR i ATL.

Proszę dobrych i fachowych ludzi o sugestie dotyczące organizacji firmy, kadr (które będą niezbędne na początku działalności firmy), niezbędnego sprzętu i wszystko inne co przyda mi się przyda na początkach tej ciężkiej, ale fascynującej drogi zawodowej...

Pozdrawiam,
Adam
Seweryn J.

Seweryn J. Wolny człowiek

Temat: Powstanie Agencji Reklamowej

Uła, wysoko mierzysz. :)

Struktura AR rodzi się w ramach zdobywania kolejnych klientów, których zlecenia niejako determinują jak powinna się ona rozwijać: jaki CS, jaka kreacja i produkcja, co ze strategią, etc. Są oczywiście pewne podstawy ale na tym etapie, hmm... zacznij od klienta i jego oczekiwań, bo chyba już takowego masz, albo przynajmniej na oku.

Prawda też jest taka, że zadając takie pytanie raczej potwierdzasz, że brakuje Ci doświadczenia pracy w agencji. A bez
tego, tylko na podstawie wyobrażeń i opinii raczej sukcesu nie odniesiesz. To specyficzna struktura, z milionem problemów i wyzwań na różnych szczeblach. Bez doświadczenia tego na własnej
skórze... słabo to widzę.

Na na "swoje" zdecydowałem się odejść po blisko 10 latach "terminowania" u innych. I dopiero tak na prawdę zaczynam...

Ale trzymam kciuki oczywiście! :)Seweryn J. edytował(a) ten post dnia 18.04.09 o godzinie 00:10
Joanna Karolina M.

Joanna Karolina M. Growth Marketing

Temat: Powstanie Agencji Reklamowej

:-))))

tutaj np. masz ściagawkę

http://www.wirtualnemedia.pl/article/2351131_Dyrektor_...

:D
Seweryn J.

Seweryn J. Wolny człowiek

Temat: Powstanie Agencji Reklamowej

Że nie wspomnę, że podział ATL/BTL mono się ostatnio zdewaluował, więc trochę nie będziesz na czasie. Teraz jest 360 :)
Robert Widomski

Robert Widomski Freelancer w
Freelancer

Temat: Powstanie Agencji Reklamowej

Podoba mi się wypowiedz Seweryna trafił w sedno. Ja także po 10 latach tułaczki jestem na swoim.....
Najlepszą odpowiedzią na twoje pytanie Adamie jest "terminowanie", tak się to kiedyś nazwało. Trzeba się uczyć zetknąć z problemami i mieć kogoś kto wskaże ci drogę do rozwiązania .... to orka 25 godzin na dobę. Trzeba być elastycznym i mieć cholerne doświadczenie, kiedyś ktoś mi powiedział że w reklamie przydaje się nawet to że byłeś harcerzem i ministrantem - I TO RACJA. Bez doświadczenia będzie ci bardzo trudno ... no chyba że masz znajomości ciocie i kuzynów którzy będą dawać po znajomości zlecenia :)

A tak po za tym to ty konkurencja będziesz :)
Powodzenia

konto usunięte

Temat: Powstanie Agencji Reklamowej

Chciałbym napomnieć, że nie jestem zielony w reklamie, specem chociaż też nie jestem.
Współpracowałem głównie jako grafik z wieloma polskimi agencjami, znam specyfikę i psychologię związaną z tą tematyką, ale tutaj też zachowuję rezerwę. Pytanie moje jest cztsto techniczne.

konto usunięte

Temat: Powstanie Agencji Reklamowej

Czysto techniczne :)

0. doświadczenie
1. klient
2. kontakty
3. dobre pomysły
4. jak to niektórzy pracodawcy piszą( odporność na stres i dyspozycyjność )

wymieszaj to wszystko i działaj :)- najwyżej nie wyjdzie tak szybko jak byś sobie tego życzył.

Powodzenia,
JK

konto usunięte

Temat: Powstanie Agencji Reklamowej

Seweryn J.:
zacznij od klienta i jego oczekiwań, bo chyba już takowego masz, albo przynajmniej na oku.

Owszem potencjalnych klientów mam, są to spore firmy, które współpracowały ze mną i oczekują na otwarcie mojej firmy, by móc korzystać z usług. Szanowni Państwo, strategię posiadam, wątek ten wrzuciłem w celu załatania wszelkich dziur w moim business planie, które mogłem przeoczyć - cóż nikt nie jest doskonały, a ja dodastkowo jestem młody i mogę nie wiedzieć o wszystkim.

konto usunięte

Temat: Powstanie Agencji Reklamowej

jak już jest klient który pali się do zostawiania kasy to zacznij od skrzynki szampana.
nie wiem po co marnujesz czas na dyskusje,tłucz kasę

Temat: Powstanie Agencji Reklamowej

dokładnie jak wyżej , aha i podłącz internet , będziesz miał szybszy przepływ informacji:)

konto usunięte

Temat: Powstanie Agencji Reklamowej

"chcą mi dać mercedesa ale nie wiem czy brać, pomóżcie"

konto usunięte

Temat: Powstanie Agencji Reklamowej

Proszę jednak zapoznać się ponownie z Pierwszym Postem tego Topicu, bo zdaje się, że nie rozumieją Panowie w czym rzecz.

Pozdr.

konto usunięte

Temat: Powstanie Agencji Reklamowej

Adam Kucharski:
Proszę jednak zapoznać się ponownie z Pierwszym Postem tego Topicu, bo zdaje się, że nie rozumieją Panowie w czym rzecz.

Zapoznałem się.

Twój pierwszy post:
"Proszę dobrych i fachowych ludzi o sugestie dotyczące organizacji firmy, kadr (które będą niezbędne na początku działalności firmy), niezbędnego sprzętu i wszystko inne"

Twój drugi post:
"Chciałbym napomnieć, że nie jestem zielony w reklamie, specem chociaż też nie jestem."

Albo jesteś zielony i pytasz albo nie jesteś zielony i wiesz.

A Ty wiesz i pytasz. Coś tu jest nie tak.Krzysztof B. edytował(a) ten post dnia 20.04.09 o godzinie 19:58

konto usunięte

Temat: Powstanie Agencji Reklamowej

Znam techniki i narzędzia marketingowe. Pytanie dotyczy organizacji powierzchni pracy w firmie reklamowej, organizacji samej firmy-w tym praktyki już nie posiadam. Pracowałem zawsze jako podwykonawca.

Temat: Powstanie Agencji Reklamowej

wszystko zależy od skali przedsięwzięcia, pracowałem w agencjach w których account był jednocześnie kreatywnym, pracowałem i w takich gdzie kreatywnym był grafik a działu kreacji jako takiego nie było. Skala jest ważna, od tego czym Ty chcesz się w niej zająć. Jeżeli chcesz mieć kreację i w nosie sprawy papierkowe będziesz potrzebował jakiegoś project menagera. Powierzchnie? To po raz kolejny zależy od Twojego budżetu. Jak masz pieniądze to wynajmij duży lokal stwórz pracownie, kuchnie (bardzo fajna sprawa taka normalna kuchnia w firmie a nie jakaś pierdoła z dzbankiem elektrycznym na szafce). Generalnie powinienneś oddzielić pomieszczenie z telefonami od pomieszczeń dla grafików i inny kreatywnych stworzeń. Telefony w tym samym pomieszczeniu albo tuż obok potrafią nieźle dać się we znaki. Jeżeli chodzi o pomieszczenia to zależne to jest od Twojego budżetu. To jaki sprzęt w zasadzie również. Są agencje mieszczczące się w zaadaptowanych mieszkaniach, są też takie w domkach jednorodzinnych, są też i takie które wynajmują typowe pomieszczenia biurowe. To na co Cię stać w zasadzie determinuje wyposażenie. Masz pieniądze kup Macieje + Adobe (mniej tracą na wartości jako sprzęt), nie masz kup PC+Corel. W sumie to trudno wyczuć o co Ci tak naprawdę chodzi. Dobrze by było mieć np. garaż/magazyn na druki, nie ma nic gorszego nież walające się po holu kartony z wydrukami. Ehh temat rzeka, zadaj precyzyjniej pytanie.

konto usunięte

Temat: Powstanie Agencji Reklamowej

Wiesław Juskowiak:
wszystko zależy od skali przedsięwzięcia, pracowałem w agencjach w których account był jednocześnie kreatywnym, pracowałem i w takich gdzie kreatywnym był grafik a działu kreacji jako takiego nie było. Skala jest ważna, od tego czym Ty chcesz się w niej zająć. Jeżeli chcesz mieć kreację i w nosie sprawy papierkowe będziesz potrzebował jakiegoś project menagera. Powierzchnie? To po raz kolejny zależy od Twojego budżetu. Jak masz pieniądze to wynajmij duży lokal stwórz pracownie, kuchnie (bardzo fajna sprawa taka normalna kuchnia w firmie a nie jakaś pierdoła z dzbankiem elektrycznym na szafce). Generalnie powinienneś oddzielić pomieszczenie z telefonami od pomieszczeń dla grafików i inny kreatywnych stworzeń. Telefony w tym samym pomieszczeniu albo tuż obok potrafią nieźle dać się we znaki. Jeżeli chodzi o pomieszczenia to zależne to jest od Twojego budżetu. To jaki sprzęt w zasadzie również. Są agencje mieszczczące się w zaadaptowanych mieszkaniach, są też takie w domkach jednorodzinnych, są też i takie które wynajmują typowe pomieszczenia biurowe. To na co Cię stać w zasadzie determinuje wyposażenie. Masz pieniądze kup Macieje + Adobe (mniej tracą na wartości jako sprzęt), nie masz kup PC+Corel. W sumie to trudno wyczuć o co Ci tak naprawdę chodzi. Dobrze by było mieć np. garaż/magazyn na druki, nie ma nic gorszego nież walające się po holu kartony z wydrukami. Ehh temat rzeka, zadaj precyzyjniej pytanie.

Kapitał początkowy to 40 000 + inwestor (liczyć dodatkowe 30 000)-sam posiadam doświadczenie i wykształcenie z zakresu tzw. "organizacji reklamy" - kreacja w reklamie, marketing, mikro- i makroekonomia. Kosztorys obejmuje pracownię graficzną z dwoma stanowiskami z, jak wspomiałeś, Macintosh'ami oraz pakietami Corela i Adobe... Ploter drukująco-tnący A3, wzorniki itp. Potencjalni klienci to dość znane firmy, których nazwy z wiadomych przyczyn pozostawię w tajemnicy, ale pochodzące z branży Gastro co jednocześnie wykorzystam przy organizacji eventów
Alan P.

Alan P. ediko.pl

Temat: Powstanie Agencji Reklamowej

Panie Adamie, co prawda kto pytanie nie błądzi, ale Tobie raczej przydałaby się jeszcze szersza wiedza ekonomiczno-menedżerska, jeśli chcesz tworzyć firmę - szczególnie z o.o. logiczną. Do tego warto jest mieć jakąś strategię ;) bo jak klienci gastronomiczni się skończą to co? będzie zamykanie firmy?
Moim zdaniem na goldenline odpowiedzi na takie pytanie nie uzyskasz, co najwyżej możesz zagadać kogoś, aby się z Tobą spotkał i opowiedział Ci jakie miał przygody ze swoją działalnością - ale też wątpę, żeby ludzie się tak chętnie dzielili wiedzą zdobywaną w pocie czoła.
Tak czy inaczej otworzyć firmę nie jest trudno ... i nie trzeba mieć kosmicznego doświadczenia, jak obecni tutaj piszą. Głównie trzeba chcieć i ostro zasuwać, bo bariera wejścia na rynek jest mała - a więc konkurencja ogromna ... a trudno małą agencję wynieść do rangi K2, albo DDB, Leo Burnett, czy Saatchi...

pozdrawiam i powodzenia

konto usunięte

Temat: Powstanie Agencji Reklamowej

Alan Pajek:
Panie Adamie, co prawda kto pytanie nie błądzi, ale Tobie raczej przydałaby się jeszcze szersza wiedza ekonomiczno-menedżerska, jeśli chcesz tworzyć firmę - szczególnie z o.o. logiczną. Do tego warto jest mieć jakąś strategię ;) bo jak klienci gastronomiczni się skończą to co? będzie zamykanie firmy?
Moim zdaniem na goldenline odpowiedzi na takie pytanie nie uzyskasz, co najwyżej możesz zagadać kogoś, aby się z Tobą spotkał i opowiedział Ci jakie miał przygody ze swoją działalnością - ale też wątpę, żeby ludzie się tak chętnie dzielili wiedzą zdobywaną w pocie czoła.
Tak czy inaczej otworzyć firmę nie jest trudno ... i nie trzeba mieć kosmicznego doświadczenia, jak obecni tutaj piszą. Głównie trzeba chcieć i ostro zasuwać, bo bariera wejścia na rynek jest mała - a więc konkurencja ogromna ... a trudno małą agencję wynieść do rangi K2, albo DDB, Leo Burnett, czy Saatchi...

pozdrawiam i powodzenia

Panie Alanie,
mam podobne zdanie do Pańskiego. Jestem przekonany, że będę potrzebował doświadczonego Project Managera w firmie.

Temat: Powstanie Agencji Reklamowej

jak zaczynasz tworzenie firmy od takich "poważnych" stanowisk to lepiej wydaj te 40 tys na wycieczkę dookola świata przynajmniej sie nie zmarnuje , miałes tu już dobre rady: bierz się za klientów i zamówienia , zarobisz będziesz rozwijał , wszystkie inne koncepcje są do bani.

konto usunięte

Temat: Powstanie Agencji Reklamowej

jeśli chcesz tworzyć firmę - szczególnie z o.o. logiczną. Do tego warto jest mieć jakąś strategię ;) bo jak klienci gastronomiczni się skończą to co? będzie zamykanie firmy?

Jeżeli chodzi o pozyskiwanie klientów to nie wątpię w swoje i wspólnika wątpliwości. Jesteśmy w tym (że tak nieskromnie stwierdzę) bardzo dobrzy i skuteczni.

Jestem w trakcie tworzenia strategii. Zapewne w mojej firmie będę się zajmować pozyskiwaniem klientów, kontrolą terminów i jakości oraz finansami (to ze względów bezpieczeństwa).

Następna dyskusja:

oczekiwania wobec agencji r...




Wyślij zaproszenie do