Łukasz Skorupski

Łukasz Skorupski Kierownik sekcji
kreacja & internet -
Szkoła Wyższa
Psych...

Temat: startowanie agencji reklamowych w przetargach na druk -...

Daniel Gołębiewski:
hmmm,

są też takie "agencje reklamowe", które ani nie robią projektów - szukają do tego wolnych strzelców i tną i na projektach i na druku tylko pośrednicząc i nie mając własnych kosztów,

coraz więcej jest właśnie takich agencji...

pewnie to prawda, tyle że ma sie nijak do tematu dyskusji:)
Mariusz Mastalerek

Mariusz Mastalerek Agencja Reklamowa
Hit Home -
właściciel

Temat: startowanie agencji reklamowych w przetargach na druk -...

Nie bardzo rozumiem przyjęty przez Panią tok myślenia, ponieważ:

1. Nigdzie nie jest napisane, że druk mogą oferować tylko drukarnie i że nikt nie może korzystać z drukarni jako podwykonawcy. Niezaleznie od tego, czy dolicza swoją prowizję, czy nie.

2. Wiem z doświadczenia, że na znaczną część asortymentu mogę dać klientowi lepszą cenę druku, niż niejedna drukarnia, doliczając sobie jeszcze prowizję. Bo mam podwykonawcę, który oferuje rewelacyjne ceny, a przy tym dobrą jakość.

3. Wiem z doświadczenia, że drukarnie podzlecają też sobie nawzajem. Niekoniecznie dlatego, że są zawalone lub nie mają mozliwości. Czasem po prostu wiedzą kto im to zrobi taniej, niż oni sami.

4. "Wchodzenie w paradę" nazywa się dzisiaj "konkurencją rynkową".
A klientowi łatwiej zlecić wszystko kompleksowo jednej firmie, niż coś grafikowi, coś drukarni, cos copywriterowi, a jeszcze coś do zakładu grawerskiego. Oszczędza czas i niekoniecznie przy tym płaci więcej.Mariusz Mastalerek edytował(a) ten post dnia 12.03.10 o godzinie 15:29

konto usunięte

Temat: startowanie agencji reklamowych w przetargach na druk -...

Hit home??

to wy jesteście ze zlecenia przez net???
Mariusz Mastalerek

Mariusz Mastalerek Agencja Reklamowa
Hit Home -
właściciel

Temat: startowanie agencji reklamowych w przetargach na druk -...

Daniel Gołębiewski:
hmmm,

są też takie "agencje reklamowe", które ani nie robią projektów - szukają do tego wolnych strzelców i tną i na projektach i na druku tylko pośrednicząc i nie mając własnych kosztów,

coraz więcej jest właśnie takich agencji...


Pośrednik nieruchomości też nie buduje domów, makler nie zakłada firm, właściciel kantoru nie tworzy nowej waluty. Każdy z nich zarabia na prowizji. Kupuje taniej, znajduje klienta, sprzedaje drożej. Ja w tym nie widzę niczego karygodnego. To się nazywa zaradność.
Mariusz Mastalerek

Mariusz Mastalerek Agencja Reklamowa
Hit Home -
właściciel

Temat: startowanie agencji reklamowych w przetargach na druk -...

Jan D.:
Hit home??

to wy jesteście ze zlecenia przez net???


Nie, my jesteśmy z Krakowa.

konto usunięte

Temat: startowanie agencji reklamowych w przetargach na druk -...

Mariusz Mastalerek:
Jan D.:
Hit home??

to wy jesteście ze zlecenia przez net???


Nie, my jesteśmy z Krakowa.


aa to dobrze bo już myślałem że wolny rynek wkroczył na GL
Łukasz Skorupski

Łukasz Skorupski Kierownik sekcji
kreacja & internet -
Szkoła Wyższa
Psych...

Temat: startowanie agencji reklamowych w przetargach na druk -...

Mariusz Mastalerek:
Daniel Gołębiewski:
hmmm,

są też takie "agencje reklamowe", które ani nie robią projektów - szukają do tego wolnych strzelców i tną i na projektach i na druku tylko pośrednicząc i nie mając własnych kosztów,

coraz więcej jest właśnie takich agencji...


Pośrednik nieruchomości też nie buduje domów, makler nie zakłada firm, właściciel kantoru nie tworzy nowej waluty. Każdy z nich zarabia na prowizji. Kupuje taniej, znajduje klienta, sprzedaje drożej. Ja w tym nie widzę niczego karygodnego. To się nazywa zaradność.


Myślę że to temat jednak nie do końca czarno-biały. Taka działaność na małą skalę to zradność jednak w naszych realiach dość często ta zaradnośc zaczyna graniczyć ze spekulacją. Choć generalnie się zgadazam pod warunkiem że agencja jednak jakąs wartośc wnosi do projektu - tak jak pośrednik który powinien poza znalezeienim domu sprawdziś jego stan prawny, załatwić formalności postarac się pomóc w finansowaniu itd.

konto usunięte

Temat: startowanie agencji reklamowych w przetargach na druk -...

no właśnie takie czasami odnoszę wrażenie... choć jednocześnie sama mam przyjemność współpracować z kilkoma naprawdę profesjonalnymi agencjami i to sobie bardzo chwalę :-) ale szereg jest takich, gdzie PaniPan X mający pod nazwiskiem "print manager" usiłuje mi wmówić, że jednak 13 stron da się oprawić zszywkami hehe

nie mniej jednak dalej będę się zastanawiać, dlaczego agencję porzucają zdobywanie Klientów na rzecz trzepania przetargów "a nóż się uda"Dagmara Haręzga edytował(a) ten post dnia 12.03.10 o godzinie 15:35

konto usunięte

Temat: startowanie agencji reklamowych w przetargach na druk -...

Mariusz Mastalerek:

4. "Wchodzenie w paradę" nazywa się dzisiaj "konkurencją rynkową".
A klientowi łatwiej zlecić wszystko kompleksowo jednej firmie, niż coś grafikowi, coś drukarni, cos copywriterowi, a jeszcze coś do zakładu grawerskiego. Oszczędza czas i niekoniecznie przy tym płaci więcej.

Powtórze: co zlecać "kompleksowo" jeśli przetarg jest na druk z gotowych plików? Ja nie założyłam dyskusji o agencja w ogóle, tylko o ich funkcjonowaniu w zakresie rynku zamówień publicznych na druk.Dagmara Haręzga edytował(a) ten post dnia 12.03.10 o godzinie 15:37

konto usunięte

Temat: startowanie agencji reklamowych w przetargach na druk -...

dobra, to next time każ się im bujać, powiedz że masz w nosie ich druki i niech sobie sami otworza drukarnię. Co ci mają gitarrę zawracać...

konto usunięte

Temat: startowanie agencji reklamowych w przetargach na druk -...

Powtórze: co zlecać "kompleksowo" jeśli przetarg jest na druk z gotowych plików? Ja nie założyłam dyskusji o agencja w ogóle, tylko o ich funkcjonowaniu w zakresie rynku zamówień publicznych na druk.

ale że co ? monopol chcesz mieć na przyjmowanie zleceń? jak nie jesteś w stanie ogarnąć tematu to zrobią to inni za ciebie z własną marżą.
nie wiem do kogo pretensje

polska dla polaków ziemia dla ziemniaków druki dla drukarni?
Maciej Rychlik

Maciej Rychlik IT Project &
Programme Manager -
Digital Channels /
Softw...

Temat: startowanie agencji reklamowych w przetargach na druk -...

nie mniej jednak dalej będę się zastanawiać, dlaczego agencję porzucają zdobywanie Klientów na rzecz trzepania przetargów "a nóż się uda"Dagmara Haręzga edytował(a) ten post dnia 12.03.10 o godzinie 15:35

Odpowiedź jest prosta. Każdy jakiś tam manager od tego czy tamtego ma nad sobą dyrektora/prezesa etc. I jak prezes powie robimy, to robimy.
I wtedy print manager, w obawie o swoje poważne stanowisko print managera, będzie dzwonił i wykłócał się o zszywki...

konto usunięte

Temat: startowanie agencji reklamowych w przetargach na druk -...

Jan D.:
Powtórze: co zlecać "kompleksowo" jeśli przetarg jest na druk z gotowych plików? Ja nie założyłam dyskusji o agencja w ogóle, tylko o ich funkcjonowaniu w zakresie rynku zamówień publicznych na druk.

ale że co ? monopol chcesz mieć na przyjmowanie zleceń? jak nie jesteś w stanie ogarnąć tematu to zrobią to inni za ciebie z własną marżą.
nie wiem do kogo pretensje

polska dla polaków ziemia dla ziemniaków druki dla drukarni?

jakie pretensje? jaki monopol? opanuj się człowieku :-)
po prostu mnie to zastanawia i tyle - nie doszukuj się tego, czego w moich wypowiedziach nie ma. kto pyta nie błądzi jak mówią, ale agresja w odpowiedziach czasem powoduje że przestaje się mieć ochotę na pytania na forach...
Mariusz Mastalerek

Mariusz Mastalerek Agencja Reklamowa
Hit Home -
właściciel

Temat: startowanie agencji reklamowych w przetargach na druk -...

Dagmara Haręzga:
Mariusz Mastalerek:

4. "Wchodzenie w paradę" nazywa się dzisiaj "konkurencją rynkową".
A klientowi łatwiej zlecić wszystko kompleksowo jednej firmie, niż coś grafikowi, coś drukarni, cos copywriterowi, a jeszcze coś do zakładu grawerskiego. Oszczędza czas i niekoniecznie przy tym płaci więcej.

Powtórze: co zlecać "kompleksowo" jeśli przetarg jest na druk z gotowych plików? Ja nie założyłam dyskusji o agencja w ogóle, tylko o ich funkcjonowaniu w zakresie rynku zamówień publicznych na druk.Dagmara Haręzga edytował(a) ten post dnia 12.03.10 o godzinie 15:37

Tam był również punkt 1.

konto usunięte

Temat: startowanie agencji reklamowych w przetargach na druk -...

I tutaj również pozwolę się nie zgodzić - często gęsto zamawiający nie zezwala na podwykonawstwo ;-)

Mam wrażenie, że generalnie zostałam źle zrozumiana - ja nie twierdzę, że to źle ale pytam o sens... Może to piątek, może przez tą młgę...Dagmara Haręzga edytował(a) ten post dnia 12.03.10 o godzinie 16:44

konto usunięte

Temat: startowanie agencji reklamowych w przetargach na druk -...

Dagmara Haręzga:
Nie rozumiem tendencji jaka od paru lat funkcjonuje w branży i moim skromnym zdaniem jest pozbawiona sensu. Chodzi mi mianowicie o agencje reklamowe, które startują w przetargach na druk różnego rodzaju materiałów. Wiadomo, że agencja która żyje na prowizji i tak musi dodać coś do cen jakie da jej drukarnia, kalkulując taki przetarg. Jasne jest, że drukarnie nie korzystając z podwykonawców mogą dać niższe ceny niż agencje reklamowe. Jakie macie zdanie na ten temat? Piszę z perspektywy "kalkulatora", który codziennie zasypywany jest prośbami o kalkulację "dla Klienta", a jeśli otrzymuję to samo zapytanie od kilku agencji, to już nawet nie muszę sprawdzać, bo wiadomo, że to przetarg :-) Pytanie, czy agencje reklamowe już zupełnie zrezygnowały z kreatywnej walki o Klienta i zajmuję się teraz wyłącznie przetargami?

Bo jako agencja korzystam z usług bardzo dobrej drukarni, a w przetargu i tak będę tańszy ze swoja mega prowizją niż twoja drukarnia :P

konto usunięte

Temat: startowanie agencji reklamowych w przetargach na druk -...

gratuluję dojrzałości na poziomie piaskownicy w podejściu do dyskusji i życzę sukcesów dalszych!

konto usunięte

Temat: startowanie agencji reklamowych w przetargach na druk -...

Dagmara Haręzga:
gratuluję dojrzałości na poziomie piaskownicy w podejściu do dyskusji i życzę sukcesów dalszych!

Jakiej dyskusji? Od razu zaczełaś z grubej rury, że agencje nie powinny stawać do przetargów, bo z założenia ich oferty są droższe niż drukarń.

Spróbowałem Cię uświadomić, że nie masz racji, ceny umowne dawno przestały w naszym kraju obowiązywać, więc zawsze znajdzie się ktoś tańszy (drukarnia), która wykona pracę dla agencji taniej niż inna drukarnia dla klienta końcowego.

Otóż mamy wolny rynek, każdy może stawać do przetargu, jeśli ma taką ochotę i możliwości; jak zapewne sama wiesz oferty zgłaszane do przetargu są różne, często jest ogromna rozpiętość cenowa, a do tego dochodzi apekt "terytorialny", gdzie drukarnia z np. bieszczad bedzie połowę tańsza od drukarni z DC.

Od dawien dawna wiadomo, że na pośrednictwie zarabia się najwięcej, tak samo jest w branży poligraficznej, a drukarnie nie mają monopolu na składanie ofert przetargowych.

W cywilizowanym kraju drukarnie żyją z różnej maści agencji/freelancerów czy innych pośredników i dzięki nim mają robotę, bo trzeba spojrzeć prawdzie w oczy, że mało która drukarnia ma swój zespół projektantów/designerów/copywriterów/itd., którzy są w stanie przebrnąć przez duże projekty dla różnych korporacji/sieciówek. Od tego są agencje, a drukarnie zajmują się drukowaniem przyniesionych projektów. U nas jest zupełnie inaczej. Agencja prosi w drukarni o kalkulację, potem z tą samą kalkulacją przychodzi klient końcowy i dostaje taką samą wycenę, a rabat agencyjny nie funkcjonuje w ogóle. Bo po co, skoro można zrobić klientowi końcowemu w tej samej cenie, a nie dać zarobić temu cholernemu pośrednikowi. Pomijam tu kwestie projektowe. Oczywiście można mieć też pretensje do zleceniodawców, którzy idą prosto do drukarni, bo w domyśle będzie taniej. A najlepiej samemu ściąć drzewo, zrobić z niego papier i zanieść do drukarni, bo będzie jeszcze taniej.

Reasumując... FIRMA SA idzie do agencji ze zleceniem, agencja mieli wszystko, potem idzie do drukarni to drukuje nie martwiąc się niczym.

Ale... żyjemy w chorym kraju, u nas wszystko jest inaczej, stąd m.in. twój problem...

konto usunięte

Temat: startowanie agencji reklamowych w przetargach na druk -...

jakieś święte krowy tu zaglądają?

-prentensje
-brak argumentów
-a na koniec obraza i idiotyczne teksty o gratulacjach w podejściu do tematu

konto usunięte

Temat: startowanie agencji reklamowych w przetargach na druk -...

Adrian Stangret:

Bo jako agencja korzystam z usług bardzo dobrej drukarni, a w przetargu i tak będę tańszy ze swoja mega prowizją niż twoja drukarnia :P

Adrianie nie masz racji! Mówimy o PRZETARGU! Kto kto chce wydrukować folder z 5 tys zł nie będzie ogłaszał przetargu... i wtedy rzeczywiście Twoja oferta z mega prowizją będzie tańsza niż oferta drukarni! Ale sytuacja diametralnie się zmienia gdy np. duża firma architektoniczna oglasza przetarg ma regularny druk kwartalnika z projektami domów za 200tys zł i wtedy jako agencja nie masz szans wygrać takiego przetargu!

Następna dyskusja:

~ BAZA DANYCH AGENCJI REKLA...




Wyślij zaproszenie do