konto usunięte

Temat: startowanie agencji reklamowych w przetargach na druk -...

Nie rozumiem tendencji jaka od paru lat funkcjonuje w branży i moim skromnym zdaniem jest pozbawiona sensu. Chodzi mi mianowicie o agencje reklamowe, które startują w przetargach na druk różnego rodzaju materiałów. Wiadomo, że agencja która żyje na prowizji i tak musi dodać coś do cen jakie da jej drukarnia, kalkulując taki przetarg. Jasne jest, że drukarnie nie korzystając z podwykonawców mogą dać niższe ceny niż agencje reklamowe. Jakie macie zdanie na ten temat? Piszę z perspektywy "kalkulatora", który codziennie zasypywany jest prośbami o kalkulację "dla Klienta", a jeśli otrzymuję to samo zapytanie od kilku agencji, to już nawet nie muszę sprawdzać, bo wiadomo, że to przetarg :-) Pytanie, czy agencje reklamowe już zupełnie zrezygnowały z kreatywnej walki o Klienta i zajmuję się teraz wyłącznie przetargami?

konto usunięte

Temat: startowanie agencji reklamowych w przetargach na druk -...

nie, nie zrezygnowały.
Agencja lubi sie wykazać - zaprojektować, przygotować w DTP i zrobić. Wiesz, jak full service to pełną gębą :-)

Poza tym porównuje się ceny drukarni które potrafią się różnic nawet dwukrotnie - niestety jakoś za tym nie idzie.

A jeśli chodzi o te straszne agencyjne narzuty to różnie bywa. Jedni tak, inni skromne 10%.
Skromne, bowiem nie miałam zbyt wielu klientow ktorzy placili zaliczki albo robili przedpłaty - a ty, jako drukarnia za darmo mi tego nie zrobisz przecież...
Łukasz Skorupski

Łukasz Skorupski Kierownik sekcji
kreacja & internet -
Szkoła Wyższa
Psych...

Temat: startowanie agencji reklamowych w przetargach na druk -...

Pamiętaj Dagmaro że najczęsciej druk jest jedynie częscią przedmiotu przetargu dochodzi jeszcze projekt, często CI, strona itd. itp. Jeżeli przetarg obejmuje wszytskie te elemnty to nawet jeśli trzeba dopłacić do druku to czasem warto tylko po to by zarobić na projektach.

No i oczywiście jest tez drugie dno - czyli budowanie portfolio, jak jest sezon ogórkowy i wolne moce to lepiej zrobić coś bez zysku niż trzmać zespół w bezruchu a w portfolio zawsze dobrze mieć wygrany jeden czy drugi przetarg tym bardziej że to zwykle większe zlecenia.
Marcin M.

Marcin M. Sprzedaż

Temat: startowanie agencji reklamowych w przetargach na druk -...

Dagmara Haręzga:
Nie rozumiem tendencji jaka od paru lat funkcjonuje w branży i moim skromnym zdaniem jest pozbawiona sensu.

Z punktu widzenia Klienta zrobienie całego projektu z Agencją ma sens - jest wygodne, nawet jeśli trzeba będzie dorzucić trochę więcej pieniędzy. Zakładasz,że przetargi dotyczą tylko druku - a przecież to może być tylko niewielki element całości. Drukarnia wydrukuje, ale nie zapewni obsługi kampanii - chyba, że coś mnie ominęło.
że to przetarg :-) Pytanie, czy agencje reklamowe już zupełnie zrezygnowały z kreatywnej walki o Klienta i zajmuję się teraz wyłącznie przetargami?

A w przetargach kreacja się nie liczy?

Pozdro
Marcin

konto usunięte

Temat: startowanie agencji reklamowych w przetargach na druk -...

podkreślam, iż chodzi mi o przetargi TYLKO na druk i gdzie JEDYNYM kryterium jest cena
Łukasz Skorupski

Łukasz Skorupski Kierownik sekcji
kreacja & internet -
Szkoła Wyższa
Psych...

Temat: startowanie agencji reklamowych w przetargach na druk -...

Dagmara Haręzga:
podkreślam, iż chodzi mi o przetargi TYLKO na druk i gdzie JEDYNYM kryterium jest cena

... to nie wiem :)Łukasz Skorupski edytował(a) ten post dnia 12.03.10 o godzinie 12:45
Marcin M.

Marcin M. Sprzedaż

Temat: startowanie agencji reklamowych w przetargach na druk -...

Dagmara Haręzga:
podkreślam, iż chodzi mi o przetargi TYLKO na druk i gdzie JEDYNYM kryterium jest cena

No to może chodzi o łut szczęścia?

konto usunięte

Temat: startowanie agencji reklamowych w przetargach na druk -...

Dagmara Haręzga:
podkreślam, iż chodzi mi o przetargi TYLKO na druk i gdzie JEDYNYM kryterium jest cena


doładnie, jedynym kryterium jest cena

więc każdy pyta o cenę bo zleceniodawca daje takie warunki a nie inne

jeśli bank wysyła info o konkursie na kartki i najważniejszym kryterium jest CENA to po co się odmóżdzać kreatywmością jeśli CENA jest najważniejsza przy wyborze?

konto usunięte

Temat: startowanie agencji reklamowych w przetargach na druk -...

Klient często nie widzi kryterium JAKOŚCI, chyba że coś ewidentnie dupnie. Poza tym... mówimy o druku ulotek do pizzerii czy o czym?

Bo korporacje mają w nosie cenę, często chodzi tylko o to żeby zdjać im to z głowy. A jeśli coś pójdzie nie tak, i produkt drukowany się nie spodoba - to sorry, ale agencja odpowiada za to głową.
Łukasz Skorupski

Łukasz Skorupski Kierownik sekcji
kreacja & internet -
Szkoła Wyższa
Psych...

Temat: startowanie agencji reklamowych w przetargach na druk -...

Jan D.:
Dagmara Haręzga:
podkreślam, iż chodzi mi o przetargi TYLKO na druk i gdzie JEDYNYM kryterium jest cena


doładnie, jedynym kryterium jest cena

więc każdy pyta o cenę bo zleceniodawca daje takie warunki a nie inne

jeśli bank wysyła info o konkursie na kartki i najważniejszym kryterium jest CENA to po co się odmóżdzać kreatywmością jeśli CENA jest najważniejsza przy wyborze?


Błagam nie wspominaj o kartakch...:) Niech wszystkie plagi spadną na tych którzy zlecają kartki świąteczne...:) Brrrr....

konto usunięte

Temat: startowanie agencji reklamowych w przetargach na druk -...

Łukasz Skorupski:
Dagmara Haręzga:
podkreślam, iż chodzi mi o przetargi TYLKO na druk i gdzie JEDYNYM kryterium jest cena

... to nie wiem :)Łukasz Skorupski edytował(a) ten post dnia 12.03.10 o godzinie 12:45

lepiej bym tego nie ujęła :-) choć liczyłam, że ktoś pozwoli mi zrozumieć ten precedens... zawsze myślałam, że agencje powinny walczyć o Klienta kompleksowego, a tym czasem coraz więcej idzie na łatwiznę i chcą tylko zabrać prowizję od przerzucenia zlecenia na druk do drukarni i już... mało to motywujące powiem szczerze i budujące dla branży jeśli agencje wchodzą w paradę drukarniom :(

konto usunięte

Temat: startowanie agencji reklamowych w przetargach na druk -...

o czym ty teraz piszesz????

jeśli zleceniodawca zaprasza do konkursu/przetargu i najważniejszym kryterium jest CENA druku to po jakiego grzyba ktoś ma się zastanawiać ile to może kosztować???

-wysyła zapytanie do drukarni

więc pozostaje albo policzyć za projekt i 0% za pośrednictwo druku
albo wierzyć w bajki i dodać kilka % za zabawę

konto usunięte

Temat: startowanie agencji reklamowych w przetargach na druk -...

Dagmara Haręzga:
mało to motywujące powiem szczerze i budujące dla branży jeśli agencje wchodzą w paradę drukarniom :(

Może dlatego tak się dzieje, że drukarnie coraz częściej wchodzą w paradę agencjom i starają się dotrzeć bezpośrednio do klienta.Krzysztof B. edytował(a) ten post dnia 12.03.10 o godzinie 13:14
Marcin M.

Marcin M. Sprzedaż

Temat: startowanie agencji reklamowych w przetargach na druk -...

Dagmara Haręzga:
mi zrozumieć ten precedens... zawsze myślałam, że agencje powinny walczyć o Klienta kompleksowego, a tym czasem coraz więcej idzie na łatwiznę i chcą tylko zabrać prowizję od przerzucenia zlecenia na druk do drukarni i już...

Jedno drugiemu nie przeszkadza.

konto usunięte

Temat: startowanie agencji reklamowych w przetargach na druk -...

No właśnie. A drukarnia jest od drukowania...
A specjaliści od projektów i DTP.

Znam tylko kilka drukarni które same to potrafią - bo mają ludzi i chęć.

Są firmy które idą właśnie na układ - agencja robi, projektuje, przygotowuje do druku a zlecamy sobie sami do drukarni.

konto usunięte

Temat: startowanie agencji reklamowych w przetargach na druk -...

Odnosząc się do wypowiedzi: Może dlatego tak się dzieje, że drukarnie coraz częściej wchodzą w paradę agencjom i starają się dotrzeć bezpośrednio do klienta.

Polemizowałabym, w każdym razie nie wszystkie! Jeśli o nas chodzi, nasza drukarnia nie ma handlowców i częściej to Klienci agencyjni trafiają do nas a nie my do Klientów agencyjnych. Zresztą trudno konkurować z kompleksowością agencji drukarniom, które koncentrują się na druku a nie kreacji czy gadżetówce.Dagmara Haręzga edytował(a) ten post dnia 12.03.10 o godzinie 13:21

konto usunięte

Temat: startowanie agencji reklamowych w przetargach na druk -...

Dagmara Haręzga:
Polemizowałabym, w każdym razie nie wszystkie! Jeśli o nas chodzi, nasza drukarnia nie ma handlowców i częściej to Klienci agencyjni trafiają do nas

Widzisz, poruszyłaś kolejną strunę.

Kiedyś drukarnie nie obsługiwały klientów końcowych. Teraz klient jest klient. Przychodzi zamawia, płaci, więc się go obsługuje.

Podobnie czynią agencje. Przychód jest przychód.

konto usunięte

Temat: startowanie agencji reklamowych w przetargach na druk -...

Ale jeśli przychodzi Klient i pyta o kreacje i gadżetówkę to odsyłam do agencji i to jest właśnie ta różnica. Choć powrócę do pierwotnego pytania o przetargi na druk :)
Łukasz Skorupski

Łukasz Skorupski Kierownik sekcji
kreacja & internet -
Szkoła Wyższa
Psych...

Temat: startowanie agencji reklamowych w przetargach na druk -...

w tonie przypuszczenia:
Może poprostu drukarnie nie startują w przetargach. Nie śledzą przetargów, brak im doświadczenia, brak wymaganych papierów itd. A agnecje z racji szerszego asortymentu usług śledza przetargi sratająsię do nich starowac, a co za tym idzie mają prztarte ścieżki i wypracowane procedury. Ale to moja czysta spekulacja.
Daniel Gołębiewski

Daniel Gołębiewski manager ds.
kluczowych klientów

Temat: startowanie agencji reklamowych w przetargach na druk -...

hmmm,

są też takie "agencje reklamowe", które ani nie robią projektów - szukają do tego wolnych strzelców i tną i na projektach i na druku tylko pośrednicząc i nie mając własnych kosztów,

coraz więcej jest właśnie takich agencji...

Następna dyskusja:

~ BAZA DANYCH AGENCJI REKLA...




Wyślij zaproszenie do