Temat: praca inżynierska - od czego zacząć, jak to ugryźć aby...
Karolina Z.:
Witam, proszę o pomoc.
Dostałam od promotora temat pracy: Kapitał ludzki w tworzeniu i realizacji polityki jakości przedsiębiorstwa.
Zastanawiam się jak ugryźć ten temat i czy w ogóle jestem w stanie napisać 80 str. o polityce jakości. Jak na razie nie znalazłam żadnej książki z której mogłabym korzystać i nie potrafię ułożyć żadnego sensownego planu pracy. Proszę o pomoc.
Karolina, nie dziwię Ci się i współczuję. Twój promotor to kretyn, idiota, nieuk, teoretyk...
Powinnaś przeczytać normę PN-EN ISO 9001:2009, ale całej Ci nie dam, ale dam Ci trzy punkty dotyczące polityki jakości i kapitału ludzkiego (na końcu wpisu).
Moja rada jest taka:
1. zmień promotora bo to ciemna masa
2. jak nie możesz zmienić promotora to zmień temat, ludzie tu Ci pomogą zdefiniować nowy.
Punkty normy:
5.3 Polityka jakości
Najwyższe kierownictwo powinno zapewnić, że polityka jakości
a) jest odpowiednia do celu istnienia organizacji,
b) zawiera zobowiązanie do spełnienia wymagań i ciągłego doskonalenia skuteczności systemu zarządzania jakością,
c) tworzy ramy do ustanowienia i przeglądu celów dotyczących jakości,
d) jest zakomunikowana i zrozumiała w organizacji, i
e) jest przeglądana pod względem jej ciągłej przydatności.
5.5.1 Odpowiedzialność i uprawnienia
Najwyższe kierownictwo powinno zapewnić, że odpowiedzialność i uprawnienia są określone i zakomunikowane w organizacji.
6.2 Zasoby ludzkie
6.2.1 Postanowienia ogólne
Personel wykonujący pracę mającą wpływ na zgodność z wymaganiami dotyczącymi wyrobu powinien być kompetentny na podstawie odpowiedniego wykształcenia, szkolenia, umiejętności i doświadczenia.
UWAGA Na zgodność z wymaganiami dotyczącymi wyrobu bezpośredni lub pośredni wpływ może mieć personel realizujący każde zadanie w ramach systemu zarządzania jakością.
6.2.2 Kompetencje, szkolenie i świadomość
Organizacja powinna
a) określić niezbędne kompetencje personelu wykonującego prace mające wpływ na zgodność z wymaganiami dotyczącymi wyrobu,
b) tam gdzie ma zastosowanie, zapewnić szkolenie lub podjąć inne działania w celu osiągnięcia niezbędnych kompetencji,
c) ocenić skuteczność podjętych działań,
d) zapewnić, aby personel organizacji był świadomy istoty i ważności swoich działań i tego, jak przyczynia się do osiągania celów dotyczących jakości, i
e) utrzymywać odpowiednie zapisy dotyczące wykształcenia, szkolenia, umiejętności i doświadczenia (patrz 4.2.4).