konto usunięte
Temat: Szkolenia i konferencje - pozostałe oferty
Zarządzanie konfliktemProgram szkolenia:
1. Wiedza o naturze konfliktu:
• konflikt jako naturalny element związany z dynamiką grupy
• jakie są przyczyny konfliktu i "po co" są konflikty (czemu służą)
• pozytywna i negatywna rola konfliktu
• techniki wywierania wypływu pozwalające kierować konfliktem zgodnie z celem jaki chcemy osiągnąć
• dlaczego nie jest przypadkowe kto jest uwikłany w konflikt
• w jaki sposób ludzie reagują na konflikty i jak można wykorzystać wiedzę na ten temat
• inteligencja emocjonalna a konflikt:
• ćwiczenie umiejętności interpersonalnych przydatnych w sytuacjach konfliktu
• ćwiczenia "kategorii wypowiedzi" przydatnych w sytuacji konfliktu
• jak można wykorzystać proces grupowy oraz to, co się dzieje "tu i teraz" do pracy z konfliktem
• rozpoznawanie rzeczywistych potrzeb ludzi uwikłanych w konflikt.
2. Wiedza o sobie (praca własna uczestników szkolenia)
• w jaki sposób poszczególni uczestnicy reagują na konflikt (określanie indywidualnego stylu zachowania)
• na czym polegają krótko- i długofalowe strategie reagowania na konflikt każdego z uczestników
• w jakich sytuacjach te strategie przynoszą korzyści a w jakich przeszkadzają osiągnąć cel
• określanie indywidualnych planów zadań szkoleniowych dla każdego uczestnika
• ćwiczenia, w których uczestnicy pracują nad ewentualną zmianą pewnych typów swoich zachowań
• praca z informacjami zwrotnymi od pozostałych uczestników.
3. Kierowanie konfliktem
• wskaźniki pozwalające rozpoznać konflikt w jego wczesnej fazie
• pasywne i aktywne techniki reagowania na konflikt w zależności od celu jaki sobie stawiamy
• ćwiczenia z obszaru mediacji i negocjacji
• kierowanie emocjami (m.in. wygaszanie silnych emocji aby rzeczowo rozwiązać problem)
• umiejętność doboru tzw. warunków brzegowych do pracy z konfliktem (wybór odpowiedniego miejsca i czasu oraz formy działania w zależności od fazy konfliktu, nastawienia i stylu działania uwikłanych osób oraz celu jaki chcemy osiągnąć)
• umiejętność sporządzania planów działania w sytuacji konfliktu
• umiejętność bezpiecznego wychodzenia z konfliktu
Cele szkolenia:
• poznanie natury konfliktu, jego budowy i dynamiki rozwoju
• doskonalenie umiejętności rozpoznawania mechanizmów leżących u podłoża konfliktu.
• pogłębianie kompetencji dotyczących konstruktywnej komunikacji.
• kształcenie umiejętności związanych z docieraniem do rzeczywistych przyczyn konfliktu.
• rozpoznanie różnych strategii rozwiązywania konfliktów.
• rozszerzenie wiedzy na temat strategii uwzględniających potrzeby obu stron konfliktu.
• rozwijanie umiejętności związanych ze stosowaniem rozwiązania typu "wygrany - wygrany".
• usystematyzowanie wiedzy na temat etapów procesu mediacji, roli mediatora i potencjalnych korzyści.
Metody pracy:
• praca w grupach
• praca w parach
• studia przypadków
• filmy szkoleniowe
• testy
• rozmowa
Czas trwania: 14 godzin (2 dni)
Cena:
• szkolenie otwarte: 950 zł./osoba
• szkolenie zamknięte: do uzgodnienia
Zgłoszenie uczestnictwa:
Osoby lub firmy zainteresowane uczestnictwem powinny przesłać formularz zgłoszeniowy dostępny w zakładce: „Pobierz” http://caelum-consulting.eu na adres e-mail: biuro@caelum-consulting.eu lub zgłosić telefonicznie pod numer: +48 506 027 410.