Paweł B.

Paweł B. czarodziej -
przemysł, usługi

Temat: Jak sprzedać usługi HR, gdy agencji miliony .....

Firm HR jest cała masa, jak piachu na pustyni, jak gwiazd na niebie nad nami ...

Co zrobić, by przebić się we właściwe miejsce i odpowiednio sprzedać usługę HR?

Kochani wymieńmy się swoimi doświadczeniami.Paweł Bolanowski edytował(a) ten post dnia 12.03.10 o godzinie 14:25

konto usunięte

Temat: Jak sprzedać usługi HR, gdy agencji miliony .....

Paweł Bolanowski:
Firm HR jest cała masa, jak piachu na pustyni, jak gwiazd na niebie nad nami ...

Co zrobić, by przebić się we właściwe miejsce i odpowiednio sprzedać usługę HR?

Kochani wymieńmy się swoimi doświadczeniami.

Dobre pytanie Pawle

Moim zdaniem najlepszą metodą sprzedaży usług doradztwa personalnego lub sprzedaży outsorcingu personalnego jest działanie DRABINY na BOCIANA+PODBOCIANA w systemie 2CC.
Działanie powinniśmy rozpocząc od zrobienia bazy danych dużych, prestiżowych i wielkich firm, koncernów, gigamarketów, realizujących ciągły proces/rotację rekrutacyjną osób na rózne stanowiska.
Wdzięcznymi klientami są firmy, ktore zainwestowały w Polsce i wybudowały tutaj swoje fabryki i oddziały.

Dlaczego 2CC, bo z zasady działamy procesem jednocześnie na Prezesa firmy i stosujemy CC; do wiadomości np. kierownika działu personalnego w firmie, która jest Naszym potencjalnym klientem.

Aby proces przejęcia klienta był skuteczny zawsze zaczynamy klasycznie i zaprezentuję to na n/w przykładzie:
Firmy POLKOMTEL :http://www.polkomtel.com.pl/

Działanie I

Po zastosowaniu aktywnego NET-FRAZOWANIA ustaliliśmy błyskawicznie , że dyrektorem personalnym firmy Polkomtel jest Pani JOANNA SZYBISZ.
Aby bardziej poznać Naszego PODBOCIANA zaglądamy sobie tutaj:
http://www.talentsclub.pl/index.php?option=com_content...
Czyli stosujemu INFORMER, który będzie Nam niezbędny do przygotowania się informacyjnego do spotkania do spotkania w tym niewątpliwie ważnym PODBOCIANEM.
Następnym etapem techniki 2CC jest ustalenie SUPER-BOCIANA, czyli najważniejszego BOCIANA, na którego skrzydłach będziemu dalej działać: znajdziemy Go tutaj:http://www.polkomtel.com.pl/polkomtel_sa/wladze/zarzad/
okazuje się, że Naszym SUPER BOCIANEM jest:Jarosław Bauc
Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny.

Załatwiliśmy sprawy podstawowe i ustaliliśmy dwie osoby:
1/ PODBOCIAN - Pani Joanna Szybisz
2/ SUPER-BOCIAN - Pan Jarosław Bauc

I teraz przygotowujemy profesjonalną i klasyczną ofertę, która powinna WYBRZMIEWAĆ stosownymi zdaniami kluczami pokazującymi klientowi co otrzyma od Nas za przyjęcie naszej oferty współpracy w zakresie usług HR.

System 2CC:

Ofertę dekretujemy tak:

POLKOMTEL

Pan Jarosław Bauc - Prezes
CC: Pani Joanna Szybisz - Dyrektor personalny


Wielce Szanowi Państwo

W imieniu firmy HRxx z przyjemnością przedstawiam na Państwa ręce ofertę aktywnej współpracy w zakresie realizacji profesjonalnych usług HR......................
[ tu wpisujemy treść Naszej super oferty ]
Oczywiście ofertę wysyłamy pocztą listem poleconym pokazując tym/wpływając na wyobrażenie klienta , że przywiązujemy wysokoą wagę do poufności wysyłanych informacji i że jesteśmy profesjonalni do szpiku kości.

Działanie II

Oczywiście przed rozpoczęciem działania i ŚLEDZENIA naszej oferty która zaczyna robić w Polkomnetlu klasyczny OFFERFLOWING musimy dokładnie telefonicznie rozeznać klienta i kto tam gra i rozdaje karty i stosujemy aktywnego TELE-UCHOLA, aby zebrać do Naszej bazy jak najwięcej informacji tranaskcyjnych niezbędnych do realizacji skutecznego procesu sprzedaży zakończonego sukcesem.

Po wysłaniu oferty odczekujemy do 7 dni i dzwonimy do SUPER BOCIANA w skr. SB.
Oczywiście w 90% wiemy bo przecież nie jesteśmy frajerami, że SB nie przeczyta oferty [ zostaje 10% , że przeczyta ], ale przedekretuje Naszą ofertę do jakiegoś PODBOCIANA w skr. PB może do Pani Joanny Szybisz...
Następnie dzwownimy i stosujemy klasyczny THE COMMAND i starmy się zaraz namówić Naszego PB do spotkania.

Działanie III

Całą naszą siłę, intelekt, refleks, strategię i taktykę działania skupiamy na umówieniu się z PODBOCIANEM na spotkanie, jeżeli Nam się to uda to w 90% kontrakt mamy w kieszeni.
Ważne, aby na spotkaniu dokonać świetnej i bardzo interesującej prezentacj oferty i super autoprezentacji własnej, aby pokazać w praktyce klientowi Nasze zawodowstwo i profesjonalizm.
Tu nie ma sentymentów, jeżeli na spotkaniu się nie spodobamy i nie zdobędziemy pełnego zaufania...to umarł w butach!

voila!

DarioDariusz Szul edytował(a) ten post dnia 12.03.10 o godzinie 16:33
Dariusz M.

Dariusz M. Poszukuje
skutecznych
handlowców do
sprzedaży usług
telek...

Temat: Jak sprzedać usługi HR, gdy agencji miliony .....

Dariusz Szul:

Aby proces przejęcia klienta był skuteczny zawsze zaczynamy klasycznie i zaprezentuję to na n/w przykładzie:

DarioDariusz Szul edytował(a) ten post dnia 12.03.10 o godzinie 15:43


Nie ma przykładu :)

konto usunięte

Temat: Jak sprzedać usługi HR, gdy agencji miliony .....

Dariusz Manijak:
Dariusz Szul:

Aby proces przejęcia klienta był skuteczny zawsze zaczynamy klasycznie i zaprezentuję to na n/w przykładzie:

DarioDariusz Szul edytował(a) ten post dnia 12.03.10 o godzinie 15:43


Nie ma przykładu :)

Już się robi Darku! Patrz wyżej.

Pzdr Dario
Witold Anusz

Witold Anusz Sales / New Business
Development -
International &
Domest...

Temat: Jak sprzedać usługi HR, gdy agencji miliony .....

Witam Wszystkich,

Miałem okazję pracować z tej drugiej strony i wygląda to trochę inaczej niż w opisanym przykładzie. Szczury korporacyjne (też nim byłem), bez wzgledu na zajmowane stanowisko, to czego mają najmniej to czas, i wcale nie mają ochoty bez powodu spotykać się z firmą, która oferuje to samo, co sto innych na tym rynku.

Dobre jest zawsze wrogiem lepszego, a jesli jest dobrze to po co marnować czas na szukanie lepszego.

Korporacje to powolne Słonie, gdzie procesy decyzyjne trwają miesiącami. Przejęcie takiego klienta jest wypadkową co najmniej KILKU, moze kilkunastu zmiennych, z których oferta (zwłaszcza na dość standardowe usługi) ma IMHO dość znikomy wpływ.

Jeśli w danym momencie Słoń ma dobre relacje z Dostawcą Usługi i nie szuka nowego Dostawcy przejęcie jest dość hipotetyczne. Dostawcy polujący na Słonie - Korporację robia często dośc mylne założenie, że Słonie ciągle szukają czegoś lepszego. Założenie (jak wiekszość założeń) jest z gruntu FAŁSZYWE. Nie robia tego, bo nie maja na to czasu.

Jeżeli rzeczywiście chcemy wejść do Słonia, powinniśmy:
* albo go czymś zaskoczyć, najlepiej czymś z obszaru Błękitnego Oceanu,
* albo uzyskac bezpośrednią rekomendację do osoby postawionej odpowiednio wysoko.

Wysłając ofertę na usługi, które kupuje gdzie indziej, pokazujemy NASZĄ potrzebę, a to z miejsca nas stawia na gorszej pozycji.

Przestrzegałbym też, przed dośc nieuzasadnionym oczekiwaniema, że na Słoniu zrobimy kokosy. Wyżyłuje bardzoatrakcyjną stawkę dla siebie i wymusi realizację wielu dodatkowych oczekiwań w ramach projektu.

Wyjatek stanowi sytuacja, kiedy jesteśmy rzeczywiście dostwcą czegoś wyrafinowanego, na swój sposób unikalnego. Wtedy jesli potrafimy negocjować mozemy uzyskac bardzo satysfakcjonujące warunki.

Pozdrawiam serdecznie i ciekaw jestem Waszych komentarzy.

waWitold Anusz, "Max" edytował(a) ten post dnia 12.03.10 o godzinie 18:02

konto usunięte

Temat: Jak sprzedać usługi HR, gdy agencji miliony .....

Witold Anusz, "Max":

Witoldzie

Oczywiście masz rację przykładowy SŁOŃ jakim jest Polkomntel, to bardzo trudna batalia, ale zastosowałem ją jako przykład TECHNICZNY do pokazania taktyki i strategii.
Słusznie zauważyłeś, że trzeba oczywiście walczyć o każdego klienta nie tylko o słonie.
Ale taktykę stosujemy podobną może tylko z mniejszym zadęciem.

Pzdr DarioDariusz Szul edytował(a) ten post dnia 12.03.10 o godzinie 18:18

konto usunięte

Temat: Jak sprzedać usługi HR, gdy agencji miliony .....

Mały offtop:

Skąd pochodzą te pojęcia:

Bociany, podbociany, słonie, słońce, błękitny ocean w słowniku marketingowym?
Witold Anusz

Witold Anusz Sales / New Business
Development -
International &
Domest...

Temat: Jak sprzedać usługi HR, gdy agencji miliony .....

Pytasz poważnie czy kpisz?

Jesli pytasz na serio, to skąd pomysł, ze miałby to być akurat słownik marketingowy? Założenie?

"ASSUME", albo inaczej ASS/U/ME oznacza "to make an ASS of U and ME".

Pozdrawiam,

wa

konto usunięte

Temat: Jak sprzedać usługi HR, gdy agencji miliony .....

Andrzej K.:
Mały offtop:

Skąd pochodzą te pojęcia:

Bociany, podbociany, słonie, słońce, błękitny ocean w słowniku marketingowym?

Andrzeju

Stosowanie tego typu nazewnictwa znakomicie przyśpiesza opracowywania taktyki, strategii i metod otwarcia procesu sprzedażowego.
Czas to podstawa realizcji skutecznej sprzedaży...musimy być szybsi od konkurencji.
Podobnie działają siły specjalne GROM i SAS, gdzie błyskawiczne komendy są jednoznaczne i przyśpieszają działanie.
Dlatego używanie tego typu " grypserki handlowej" ułatwia szybkość dotarcia i szybkie ustalenie skutecznego planu działania.
Przydatne są też w omawianiu strategii i wariantów negocjacji.
Jeżeli mamy np. tygodniowe spotkania z szefem na temat Naszych forkastów znakomicie to przyśpiesza zdawanie realcji szefowi z działania jekie się zastosowało w pracy nad danym klientem/klientami.Dariusz Szul edytował(a) ten post dnia 13.03.10 o godzinie 08:52
Witold Anusz

Witold Anusz Sales / New Business
Development -
International &
Domest...

Temat: Jak sprzedać usługi HR, gdy agencji miliony .....

Bardzo trafne i zgrabne wyjaśnienie. :-)
Piotr M.

Piotr M. Senior Talent
Management
Consultant

Temat: Jak sprzedać usługi HR, gdy agencji miliony .....

Tak sobie tu Panowie z dziubków spijacie...
A może my odciągamy Dario od zrobienia kolejnego rewelacyjnego biznesu - tym razem w Polkomtel?
Dario - będziesz wchodził w tego bociana, czy jak to tam było: "podbociana"
Chyba szkoda takiego research'u zmarnowac, nie?

P.

konto usunięte

Temat: Jak sprzedać usługi HR, gdy agencji miliony .....

Piotr Michalczuk:
Tak sobie tu Panowie z dziubków spijacie...
A może my odciągamy Dario od zrobienia kolejnego rewelacyjnego biznesu - tym razem w Polkomtel?
Dario - będziesz wchodził w tego bociana, czy jak to tam było: "podbociana"
Chyba szkoda takiego research'u zmarnowac, nie?

P.

Piotrze,

miło mi Cię powitać na grupie Sprzedaż Bis
i mam nadzieję, że będziesz tu częstym gościem!

Polkomtel zadałem tylko ćwiczebnie, gdyż lubię robić casy na prawdziwych klientach, a nie wydumanych teoretycznie "papierowych" obiektach, tak jak nie lubię pić whisky przez słomkę...i kochać się przez gumkę...

Obecnie jestem troszkę przytłoczony e-szkoleniami, ale może w przyszłym roku zaatakuję Polkomtel, chyba że sam się do mnie zgłosi to się zastanowię, czy wysłać tam ofertę szkoleniową, gdyż jak zapewne Wiesz nie każdej firmie składam oferty szkoleniowe...

a teraz merytorycznie:

sprzedaż usług HR to wyższa szkoła jazdy handlowej jak zapewne Wiesz i całkowicie inna metodyka realizacji procesu a w zasadzie cyklu sprzedażowego, gdyż trzeba połączyć kilka technik i działać elastycznie i bardzo szybko a nawet błyskawicznie.
Jestem też zdania, że takim dobrym STARTEREM i otwarciem drzwi do firmy jest Komendowanie, czyli technika THE COMMAND, bardzo lubię tę technikę, bo w 98% jest diabelsko skuteczna, tylko trzeba troszkę na sucho poćwiczyć!

Pzdr DarioDariusz Szul edytował(a) ten post dnia 13.03.10 o godzinie 18:48
Witold Anusz

Witold Anusz Sales / New Business
Development -
International &
Domest...

Temat: Jak sprzedać usługi HR, gdy agencji miliony .....

A na czym polega THE COMMAND?

konto usunięte

Temat: Jak sprzedać usługi HR, gdy agencji miliony .....

Witold Anusz, "Max":
A na czym polega THE COMMAND?

Witoldzie

THE COMMAND to jedna z technik wybitnie skutecznych i aktywnie pomagających w dotarciu Naszej oferty ściśle i precyzyjnie do danego PODBOCIANA za pomocą SUPER BOCIANA
[ w niemczech ta technika przechodzenia nazywa się
mostem dotarcia BZE Systeme -Brücke zu erreichen].

Obrazek

Gdy zastosujemy skuteczny THE COMAND ofertowy, to mamy wtedy do czynienia z klasycznym OFERFLOWINGIEM i możemy aktywnie śledzić jakie postępy robi Nasza oferta w danym OBIEKCIE jak w GPSie...tylko trzeba trochę poćwiczyć!

voila!

Pzdr DarioDariusz Szul edytował(a) ten post dnia 13.03.10 o godzinie 19:53
Witold Anusz

Witold Anusz Sales / New Business
Development -
International &
Domest...

Temat: Jak sprzedać usługi HR, gdy agencji miliony .....

OK. Dziekuję.
Pozdrawiam,
Witold

konto usunięte

Temat: Jak sprzedać usługi HR, gdy agencji miliony .....

Witold Anusz, "Max":
OK. Dziekuję.
Pozdrawiam,
Witold

Proszę bardzo cała przyjemność po mojej stronie!
Miłego wieczoru
Dario

Temat: Jak sprzedać usługi HR, gdy agencji miliony .....

Ja nie robię absolutnie nic aby sprzedawać.

Ale za to robię wszystko,aby to klient baaaardzo chciał kupić.

Jakoś się to sprawdza.

konto usunięte

Temat: Jak sprzedać usługi HR, gdy agencji miliony .....

Panowie, jak się nazywa dziedzina nauki zajmująca się właśnie takimi technikami? Czy możecie polecić jakieś książki?

konto usunięte

Temat: Jak sprzedać usługi HR, gdy agencji miliony .....

Andrzej K.:
Panowie, jak się nazywa dziedzina nauki zajmująca się właśnie takimi technikami? Czy możecie polecić jakieś książki?


Andrzeju

Tych technik o których mówię nie znajdziesz w żadnych książkach, ani w żadnych księgraniach wypłnionych wydumanymi teoriami, że każdy może zostać milionerem, tylko wystarczy kupić książkę!
Zapraszam Cię do bywania na tej grupie, a wiele się dowiesz o diabeleskich now haw, technikach, strategiach, taktykach, o których aniołom się nie śniło...

Obrazek


pzdr DarioDariusz Szul edytował(a) ten post dnia 14.03.10 o godzinie 13:46

Temat: Jak sprzedać usługi HR, gdy agencji miliony .....

Andrzej K.:
Panowie, jak się nazywa dziedzina nauki zajmująca się właśnie takimi technikami? Czy możecie polecić jakieś książki?


Książek jest mnóstwo... szkoleń jest jeszcze więcej... ale najwięcej jest szkolących.

Nauczysz się tego tylko działając w tej branży.

Dario.... wracam do moich wątpliwości.

Zatem :

Uważasz,że przez bywanie na forach i zdalne szkolenia można nauczyć kogoś jak sprzedawać ???

Jak dla mnie nie ma takiej możliwości.

Nie przeczę, ze można przekazać główne założenia , ale wyrobić praktyczne umiejętności??

Nie widzę takiej możliwości.



Wyślij zaproszenie do