Emilia
Kopania
Product & Marketing
Manager
Temat: prośba o pomoc - oświadczenie o wypłaceniu zaległych...
Witam,Mam nielada problem i mam nadzieję, że ktoś mi pomoże ponieważ w Inspektoracie Pracy tak mi pomogli że dalej czuje się niepewnie :)
Z powodu likwidacji oddziału firmy otrzymałam wypowiedzenie umowy o pracę ( stosunek pracy kończy się 28.02.2009).
Problem w tym, że już w chwili obecnej pracodawcda zalega mi z wypłatą zaległej pensji a zgodnie z umową powinien wypłacić mi jeszcze wynagrodzenie obejmujące kolejną podstawę, prowizje ( z tego co się zorientowałam to nie tylko bieżące, ale także za kolejne miesiące, ponieważ ja swoją pracę już wykonałam) oraz ekwiwalent za niewykorzystany urlop.
Dla jasności oddział w którym pracuje zostaje sprzedany, firma jako taka nie jest likwidowana bo ma kilka działalności.
I teraz moje pytanie brzmi : czy jest jakiś wzór wnioksu/ oświadczenia o wypłaceniu należności w którym jasno i klarownie będą przedstawione kwoty i daty wypłat, a także przepis na podstawie którego mam pewność otrzymania tych pieniędzy?
Uzyskałam informacje w Państwowym Inspektoracie Pracy, że takie oświadczenie powinien wydać mi pracodawca, on z kolei mówi że jak chce poświadczenie to mam je sobie napisać a on mi je podpisze ...
Wiem że mogę zgłosić sprawę do sądu etc, jednak mimo wszystko wolałabym tego uniknąć i póki co nie chciałabym stawiać sprawy na ostrzu noża.
Z góry dziękuję za pomoc.
Mam nadzieję, że w miarę klarownie opisałam sytuację.
p.s przepraszam za literówki - pośpiech