Marcin Czempas

Marcin Czempas Właściciel, Czempas
Technika Grzewcza

Temat: Wdrożenie systemu dla firmy zajmującej się serwisem...

Witam
Jestem współwłaścicielem firmy zajmującej się techniką grzewczą, w zakresie sprzedaż -montaż a później serwis lub tylko serwis urządeń przez Nas nie zamontowanych - poszukujemy systemu który pomoże Nam zapanować nad "rodzącym się chaosem" ;))
Poniżej przedstawiam założenia dla systemu, nie wiem czy ERP bądź CRM nie są zbyt szumnymi nazwami Naszych wymagań i oczekiwań ,
pozdrawiam i czekam na sugestie bądź oferty
Marcin Czempas,
marcin@czempas.pl

Firma zajmuje się techniką grzewczą i instalacyjną ( instalacje grzewcze, klimatyzacyjne wodno -kanalizacyjne) prowadzi również serwis urządzeń grzewczych: kotły, palniki, nagrzewnice, itd. Naszymi klientami są zarówno osoby indywidualne jak również instytucje publiczne ( szkoły, szpitale, urzędy) oraz firmy prywatne posiadające od jednego urządzenia np.: kocioł grzewczy do ogrzania firmy do kilkudziesięciu obsługujących procesy technologiczne lub służce do zapewnienia "ciepła" w firmie lub zakładzie.
Obecnie w bazie posiadamy kilkudziesięciu klientów i kilkaset urządzeń. Planujemy w ciągu naj bliżych 2 lat kilkukrotnie zwiększyć ilość obsługiwanych urządzeń, aby się w tym nie zgubić potrzebujemy narzędzia które Nam pomoże na tym zapanować i zautomatyzować część pracy.

1. Każde urządzenie ma swój niepowtarzalny numer seryjny fabryczny, nadajemy każdemu urządzeniu własny numer w Naszej bazie danych.
2. Numer jest powiązany z kodem ( kreskowy, QR - obojętnie dla Nas ), przyklejonym do urządzenia.
3. Serwisant kontrolujący urządzenie skanuje kod w aplikacji zainstalowanej na tablecie lub telefonie ( telefon lub tablet z systemem Android lub I OS ) no i oczywiście komputerze.
4. Aplikacja odnajduje urządzenie w bazie danych i wyświetla jego dane oraz listę czynności do wykonania
5. Serwisant odznacza wykonane czynności oraz zużyte materiały, ma miejsce na wpisanie czynności dodatkowych niezdefiniowanych
6. Oznacza czas pracy - ręcznie , ( może w ukryciu generować czas od zeskanowania kodu do zakończenia usługi - dane przekazywane do Administratora systemu )
7. Wysyła wypełniony protokół na wskazany adres mailowy klienta i adres biura - równocześnie protokół pojawia się bazie danych - widzi go biuro i może wystawić fakturę
8. Program może działać w chmurze lub na serwerze w firmie, firma posiada serwer z bazą danych sql

Co powinien mieć program:
1. Możliwość podpięcia instrukcji obsługi, serwisowej lub innego dokumentu do danego urządzenia.
2. Jeśli jest więcej urządzeń tego samego typu instrukcja niech jest zapisana jedna przyporządkowana do wszystkich urządzeń tego typu.
3. Program powinien mieć możliwość ustawiania powiadomień o kolejnym terminie przeglądu ( przeglądy są cykliczne - mali odbiorcy mają przeglądy 1 raz w roku natomiast nasi "duzi" klienci 2 a nawet 4 razy w roku.
Prowadzenie kalendarza przeglądów
4. Powiadomienie mogło by być wysyłane automatycznie do klienta
5. Możliwość założenia w bazie danych działu ofert
6. Klikając w klienta mamy podgląd do przeprowadzonych czynność serwisowych , wystawionych ofert, notatek z spotkań
7. System musi działać na tablecie, telefonie komórkowym ( system Android lub I OS ) no i oczywiście komputerze
8. Dla nowego klienta niezdefiniowanego w bazie możliwość ręcznego wpisania danych klienta, możliwość uzupełniania danych z rozwijanego menu i skojarzenia ich z naklejoną nakleją z kodem.


Co mógłby mieć program
1. Integrację z stroną Internetową, możliwość wyboru i wstępnego umówienia się na wizytę - usługę

Pytania????
1. Czy program można rozwijać o kolejne moduły np.: narzędziownia - park elektronarzędzi zarządzanie ich użyciem ( kto , kiedy pobrał , na jaką budowę, kiedy oddał w jakim stanie )
2. Czy program może nadzorować w firmie obrotem dokumentów: oferty, protokoły , projekty, notatki z spotkań
Adam Gębski

Adam Gębski Doradca
....................
....................
............

Temat: Wdrożenie systemu dla firmy zajmującej się serwisem...

Panie Marcinie widzę, że nikt nie odpowiedział Panu w tym zakresie wiec postaram się trochę naprowadzić. .

To czego Pan szuka to funkcjonalność zarządzania serwisem. Zazwyczaj jest to część (moduł) systemów ERP. Niestety wdrożenie tylko część funkcjonalności systemu ERP ( w tym przypadku serwisu) będzie niewspółmierne kosztowo gdyż aby skorzystać z części funkcjonalności i tak trzeba poustawiać sporą część systemu ERP.
Aby spełnić Pana oczekiwania w zakresie pracy na różnych urządzeniach przenośnych aplikacja powinna posiadać wersję przeglądarkową.
Skanowanie kodów QR to często nie są natywne części ERP a nakładki. A wiec i tutaj powinien pan zwrócić uwagę przy wyborze jak to jest realizowane w danych rozwiązaniu.

Może istnieją jakieś gotowe rozwiązania w zakresie zarządzanie serwisem - to do sprawdzenia na rynku (nie wiem czy takie są ale nigdy tez nie sprawdzałem wiec kto wie ?).

Czasami firmy decydują się na zlecenie napisania aplikacji pod siebie. Zaleta takiego rozwiania to idealne dopasowanie do oczekiwań firmy, wada - jedyny unikalny klient rozwiązania to firma która zleciła jego napisanie a wiec i potencjalne problemy są unikalne. Jak oczekiwana funkcjonalność nie jest zbyt złożona można zaryzykować pójść w takim kierunku.

Podsumowując albo będzie Pan szukał rozwiązania opartego o ERP albo szukał rozwiązania tylko w zakresie zarządzani serwisem albo zleci Pan napisanie systemu pod własne oczekiwania .

Pozdrawiam
Bernard Różański

Bernard Różański Nie ma rzeczy nie
możliwych

Temat: Wdrożenie systemu dla firmy zajmującej się serwisem...

Trochę czasu minęło od ostaniej odpowiedzi, ale to dobrze, technika poszła na przód i jest rozwiązanie które spełnia Pańskie potrzeby monday.com

Zajmujemy się implementacją tego systemu w firmach, narzędzia bardzo elastycznego przy czym nie traci na mocy swojego działania.

Link monday
http://monday.com
Link Nissan in monday
https://www.youtube.com/watch?v=86fBMxQaqjc
NGO
https://youtu.be/kLe1engkivc
Zippo
https://youtu.be/WMtZ4gWf2uk
Linie lotnicze EL AL
https://www.youtube.com/watch?v=629hVzomcGw

Zapraszam do kontaktu
531 687 683
bernard@ispectre.com.pl
http://ispectre.com.pl



Wyślij zaproszenie do