Marcin
Czempas
Właściciel, Czempas
Technika Grzewcza
Temat: Wdrożenie systemu dla firmy zajmującej się serwisem...
WitamJestem współwłaścicielem firmy zajmującej się techniką grzewczą, w zakresie sprzedaż -montaż a później serwis lub tylko serwis urządeń przez Nas nie zamontowanych - poszukujemy systemu który pomoże Nam zapanować nad "rodzącym się chaosem" ;))
Poniżej przedstawiam założenia dla systemu, nie wiem czy ERP bądź CRM nie są zbyt szumnymi nazwami Naszych wymagań i oczekiwań ,
pozdrawiam i czekam na sugestie bądź oferty
Marcin Czempas,
marcin@czempas.pl
Firma zajmuje się techniką grzewczą i instalacyjną ( instalacje grzewcze, klimatyzacyjne wodno -kanalizacyjne) prowadzi również serwis urządzeń grzewczych: kotły, palniki, nagrzewnice, itd. Naszymi klientami są zarówno osoby indywidualne jak również instytucje publiczne ( szkoły, szpitale, urzędy) oraz firmy prywatne posiadające od jednego urządzenia np.: kocioł grzewczy do ogrzania firmy do kilkudziesięciu obsługujących procesy technologiczne lub służce do zapewnienia "ciepła" w firmie lub zakładzie.
Obecnie w bazie posiadamy kilkudziesięciu klientów i kilkaset urządzeń. Planujemy w ciągu naj bliżych 2 lat kilkukrotnie zwiększyć ilość obsługiwanych urządzeń, aby się w tym nie zgubić potrzebujemy narzędzia które Nam pomoże na tym zapanować i zautomatyzować część pracy.
1. Każde urządzenie ma swój niepowtarzalny numer seryjny fabryczny, nadajemy każdemu urządzeniu własny numer w Naszej bazie danych.
2. Numer jest powiązany z kodem ( kreskowy, QR - obojętnie dla Nas ), przyklejonym do urządzenia.
3. Serwisant kontrolujący urządzenie skanuje kod w aplikacji zainstalowanej na tablecie lub telefonie ( telefon lub tablet z systemem Android lub I OS ) no i oczywiście komputerze.
4. Aplikacja odnajduje urządzenie w bazie danych i wyświetla jego dane oraz listę czynności do wykonania
5. Serwisant odznacza wykonane czynności oraz zużyte materiały, ma miejsce na wpisanie czynności dodatkowych niezdefiniowanych
6. Oznacza czas pracy - ręcznie , ( może w ukryciu generować czas od zeskanowania kodu do zakończenia usługi - dane przekazywane do Administratora systemu )
7. Wysyła wypełniony protokół na wskazany adres mailowy klienta i adres biura - równocześnie protokół pojawia się bazie danych - widzi go biuro i może wystawić fakturę
8. Program może działać w chmurze lub na serwerze w firmie, firma posiada serwer z bazą danych sql
Co powinien mieć program:
1. Możliwość podpięcia instrukcji obsługi, serwisowej lub innego dokumentu do danego urządzenia.
2. Jeśli jest więcej urządzeń tego samego typu instrukcja niech jest zapisana jedna przyporządkowana do wszystkich urządzeń tego typu.
3. Program powinien mieć możliwość ustawiania powiadomień o kolejnym terminie przeglądu ( przeglądy są cykliczne - mali odbiorcy mają przeglądy 1 raz w roku natomiast nasi "duzi" klienci 2 a nawet 4 razy w roku.
Prowadzenie kalendarza przeglądów
4. Powiadomienie mogło by być wysyłane automatycznie do klienta
5. Możliwość założenia w bazie danych działu ofert
6. Klikając w klienta mamy podgląd do przeprowadzonych czynność serwisowych , wystawionych ofert, notatek z spotkań
7. System musi działać na tablecie, telefonie komórkowym ( system Android lub I OS ) no i oczywiście komputerze
8. Dla nowego klienta niezdefiniowanego w bazie możliwość ręcznego wpisania danych klienta, możliwość uzupełniania danych z rozwijanego menu i skojarzenia ich z naklejoną nakleją z kodem.
Co mógłby mieć program
1. Integrację z stroną Internetową, możliwość wyboru i wstępnego umówienia się na wizytę - usługę
Pytania????
1. Czy program można rozwijać o kolejne moduły np.: narzędziownia - park elektronarzędzi zarządzanie ich użyciem ( kto , kiedy pobrał , na jaką budowę, kiedy oddał w jakim stanie )
2. Czy program może nadzorować w firmie obrotem dokumentów: oferty, protokoły , projekty, notatki z spotkań