Temat: Program do obłusgi firmy - ERP czy pisany od podstaw?

Od dłuższego czasu poszukuję z prawie dobrym skutkiem programu do zarządzania firmą.
Sklep internetowy, który prowadzę jest oparty o system Presta shop.
Aktualnie działa u nas program magazynowy pisany od podstaw i w ramach potrzeb były dopisywane do niego nowe funkcje. Program jest trochę niestabilny i chciałbym przejść na poważny program, który także będzie zawierał funkcje, które są nam niezbędne. Nie znam się za bardzo na systemach zarządzania, jednak wiem co nasz system ma mieć na pewno.
Standardowe rozwiązania się nie sprawdzą. Ostatnio firma, która tworzyła dla nas program bodajże 4 miesiące (!) podziękowała, bo nie mogli sobie poradzić z bardzo prostym problemem.
Działalność wygląda tak, że mamy gotowe wyprodukowane w fabryce produkty i montujemy je dokładając do nich szereg usług oraz materiałów dodatkowych. Zamówienie jest składane poprzez sklep internetowy, a klient wybiera opcje dodatkowe zaznaczając je poprzez atrybuty w sklepie.
Do programu magazynowego wchodzi zamówienie wraz z wypisanymi opcjami dodatkowymi, które klient wybrał z podsumowaną ceną.
My mamy przygotowane receptury i zaznaczamy materiał do wydania - już wcześniej prefabrykowaną ilość (przygotowane receptury przypisane do każdego produktu).
To jest podstawowa funkcjonalność jaką program ma spełniać.
Problem z subiektem, który miał być odpowiednio skrojony był taki, że do systemu wchodziło tylko zamówienie nazwy produktu, a nie widzieliśmy jaką opcję klient zamówił. Nowe indeksy na każdy atrybut nie wchodziły w grę - na każdą kombinację, bo tych opcji jest kilkanaście do każdego produktu, co daje kilka tysięcy możliwości zamówienia jednego tego samego produktu.
Program magazynowy, który mamy w 60% ma wprowadzone funkcje w sposób jakbyśmy to oczekiwali.
Jest napisany w języku Python DJango,

Program ma mieć standardowe funkcje normalnego programu magazynowego i prostego zarządzania produkcją, ale z racji branży i sposobu pracy nie sprawdzi się standardowy program.
Po krótce:

1. Lista zamówień od klientów, na której bazujemy, gdzie mamy wszystkie informacje, wpisujemy uwagi, planujemy datę montażu, ustalamy ekipę, filtrujemy poprzez grupę produktów, czy produkt ma być z montażem czy bez - nasze podstawowe okno do pracy
2. Lista produktów ( magazyn) z ilosciami zarezerwoanych, wydanych itp.
3. Zamówienia/dostawy/wydania
4. Wzory wydań dla produktów - przygotowane receptury w zależności co wybierze klient
5. Rozliczenia grup montażowych (montażyści biorą pobrania od klientów, robią zakupy, otrzymują wypłatę z wyjazdu)
6. Kalendarz montaży ( wybieramy daną grupę montażową i ustalamy montaż na dany dzień danej ekipy montażowej)
7. Kalendarz wysyłki ( klient zamawia produkt i chce go odebrać za kilka miesięcy i dodajemy go do kalendarza wysyłki żeby o nim nie zapomnieć)
8. Mapa zamówień do robienia trasy. – mamy zamówienia na produkt z jednej czy drugiej grupy po całej Polsce. Wchodzimy w mapę i widzimy gdzie są zamówienia i na tej podstawie robimy trasę przejazdu. Na mapie możemy odznaczyć lub zaznaczyć grupy produktów np. z montażem i bez montażu. Przedział czasowy zamówienia. Itp.
9. Ustalanie grup montażowych
10. Analiza kosztów w zależności od wyjazdu/ od jednego produktu ( montażyści jadą na montaże z kilkoma produktami i trudno czasem ocenić rentowność jednego, bo hotele, paliwo, ewentualne zakupy są zbierane zbiorczo za wyjazd)
11. Tworzenie WZ z odroczonym skutkiem magazynowym.
12. Zamówienia wpadają również do programu z allegro ( tylko z tytułem aukcji i uwagami i danymi klienta) – produkt z magazynu przypisujemy ręcznie.
13. Kasa wyda, kasa przyjmie
14. Filtrowanie listy zamówień po „ z montażem i bez montażu”, , po grupach montażowych, po grupach produktów.
15. Fakturowanie

Charakterystyka sprzedaży jest taka, że część produktów jest wysyłana od ręki, na część się czeka kilka miesięcy, część jest montowana, część jest tylko wysyłana. Wykonanie dokumentu WZ zajmuje czasem około godziny.
Nie wszystko zapewne da się rozwiązać w sposób jaki mamy na tą chwilę, ale te funkcje z których korzystamy i nam się sprawdzają muszą być koniecznie w takiej czy innej formie w nowym programie.

Jeśli ktoś z szanownych forumowiczów miałby pomysł, w która iść stronę, jaki program wybrać to byłbym wdzięczny za pomoc.