Temat: Overbooking zamierzony a bezczelne anulowanie rezerwacji

Nie jestem hotelarzem z wykształcenia, ale z zamiłowania, może częściej się kieruję emocjami, aniżeli teorią, ale uważam , że w tej kwestii mam 100 proc. rację.

Dotychczas nie spotkałam się z takim zjawiskiem, ale teraz niestety tak. To znaczy nie widzę nic złego w overbookingu, ale chora wydaje mi się sytuacja, kiedy hotel robi 100 proc. overbooking, a następnie przed samym terminem anuluje chamsko te rezerwacje, które są najmniej opłacalne dla hotelu. W Poznaniu wpajano mi, że jeżeli nawet omyłkowo potwierdziliśmy dla gościa niższą cenę, to nie ma opcji, żeby zadzwonić do gościa i powiedzieć mu, że zaszła pomyłka i pokój będzie droższy. Uważam, że hotel to nie licytacja i nie jest profesjonalne anulować rezerwację gościa, który "kupił" pokój za np. 150 lt (litewska waluta), bo nagle się znalazł gość, który powiedział, że jest w stanie zapłacić 10 proc. więcej za ten sam pokój. Rozumiem, że litewski rynek hotelarski rządzi się innymi prawami, ale oprócz dbania o finanse hotelu obowiązuje nas dbanie o gościa i dbanie o dobre imię hotelu.
Tomasz Kalinowski

Tomasz Kalinowski Key Account Manager

Temat: Overbooking zamierzony a bezczelne anulowanie rezerwacji

Pani Anno,

co prawda od kilku lat nie pracuję bezpośrednio w hotelu ale opisane przez Panią zjawisko wydaje mi się obce w polskim hotelarstwie. Po pierwsze pisze Pani o dwóch różnych, moim zdaniem, rzeczach.
Overbooking - dla hoteli to normalka. I zapewne każdy hotel ma swoje zasady "dogadywania" się z gośćmi. Jednak nie wyobrażam sobie sytuacji gdy rezerwacje po prostu się anuluje. Wydaje mi się, że ktoś kto to robi nie zdaje sobie sprawy, że takie rozwiązanie jest rozwiązaniem jednorazowym a informacja o zachowaniu hotelu szybko rozejdzie się po Świecie.
Druga rzecz przez Panią opisywana to zmiana ceny jeśli została potwierdzona za niska. Tu oprócz profesjonalizmu jakim powinien się charakteryzować hotelarz obowiązują przepisy prawa.

Nie odnoszę się do rynku litewskiego bo jest on mi zupełnie obcy.

Pozdrawiam,

Temat: Overbooking zamierzony a bezczelne anulowanie rezerwacji

Bo jest obce w polskim hotelarstwie:)
Izydor Nowakowski

Izydor Nowakowski Właściciel firmy
Leadline

Temat: Overbooking zamierzony a bezczelne anulowanie rezerwacji

Overbooking jest jak najbardziej normalną sprawą w hotelu.
Do tego co napisał p. Tomasz dodam, iż w odróżnieniu od krajów zachodnich, w Polsce bardzo słabo funkcjonuje przełożenie opinii o jakości na decyzję zakupową. Owszem, ludzie czytają o "dramatach" poprzedników ale kierując się ceną, deprecjonują znaczenie negatywnej relacji poprzednika, utwierdzając się w przekonaniu, że taka sytuacja ich nie dotknie.
Ponadto, reakcją hotelu na obniżenie popularności czy jakości ocen będzie obniżka cen. To taki fajny knebel na usta krzyczących, że coś jest źle. Polak patrzy na cenę więc pewnie skorzysta z w usług tego "wrednego" hotelu.

Anulacje rezerwacji się zdarzają tak jak overbooking lecz w przypadku pierwszej sytuacji nadrzędne są przepisy prawa a w przypadku drugiej - procedury rekompensacyjne.

I tak jak p. Tomasz, nie zabieram głosu na temat obiektów zlokalizowanych poza granicami Polski.

Pozdrawiam,
Mikołaj K.

Mikołaj K. Budowanie Relacji,
Sprzedaż, Marketing

Temat: Overbooking zamierzony a bezczelne anulowanie rezerwacji

Sytuacja bardzo ciekawa. Mysle, ze wszystko zalezne jest od tego, jaka to byla rezerwacja. Wiadomo, iz w hotelarstwie mozna dokonac roznych rezerwacji - od bezzwrotnych ktorych nie da sie anulowac, po wstepne - ktore nie potwierdzone po prostu sa anulowane. Czy byla to rezerwacja zagwarantowana? Ja spotkalem sie z sytuacja, gdzie rezerwacja zostala anulowana i nie ma tu wplywu powstaly overbooking. Mianowicie rezerwacja byla niegwarantowana i byla jasna informacja, ze w przypadku nie pojawienia sie w hotelu do godziny 16, hotel ma prawo anulowac rezerwacje. Nie chce sie placic za ewentualny niedojazd, to mozna zaryzykowac.
I to ma miejsce w Polsce. Fakt, ze nalezy podchodzic jednak bardziej elastycznie, wiadomo - branza w ktorej opinia goscia jest bardzo duzym wyznacznikiem, choc to tez zalezy od obiektu i jego wypozycjonowania.

Overbooking - wiadomo, zdaza sie w kazdym hotelu, ale zasada prosta - jesli tak zrobilismy to zapewnijmy gosciom komfort na rownym badz wyzszym poziomie oraz wynagrodzmy niedogodnosci.

Następna dyskusja:

systemy rezerwacji hotelowe...




Wyślij zaproszenie do