Mateusz Z.

Mateusz Z. Profitroom - Simply
More Bookings

Temat: **** Rewolucja na rynku rezerwacji ON LINE ****

Będąc na ostatniej Konferencji Sprzedaży i Marketingu Internetowego
miałem oczy szeroko otwarte ze zdziwienia.

Oto grupa polskich zdolnych informatyków, a do tego hotelarzy, stworzyła maszynkę do zarabiania pieniędzy przez hotele.
System rezerwacji pasujący do każdej hotelowej strony www.
Oparty na super nowoczesnym i ultralekkim systemie AJAX

No i przede wszystkim bazują na bardzo niskiej, jednocyfrowej prowizji od dokonanej za jego pośrednictwem sprzedaży.
A nie jak niektóre znane nam portale 20% lub wyżej ;-)

Przetestujcie linkiem ponizej i zobacz jak intuicyjnie (wręcz podprogowo) dokupuje sie doatkowe serwisy w stylu kwiaty i truskawki z szampanem, zabiegi spa.

Członkowie grupy "Hotel & Hotelarze" otrzymali jak zwykle dodatkowe Bonusy. Do końca grudnia 2008 roku każdy HOTEL który zamówi booking engine UPPER podając kod X5k7a23â otrzyma szkolenie z systemu on-line gratis (standardowa cena to 500zł).

System można łatwo zintegrować z każdą działającą stroną www, w odróżnieniu od zagranicznych systemów płatności można również dokonywać przelewami internetowymi (nie tylko kartami kredytowymi).

Szczegółowy opis można znaleźć na stronie http://www.profitroom.pl/booking-engine/korzysci

Sam produkt w wersji demonstracyjnej można obejrzeć na http://idealnyhotel.pl wystarczy kliknąć rezerwuj.



Kilka działających, bardzo różnych, przykładów można znaleźć w takich hotelach jak:

http://turowka.pl

http://hotel3trio.pl

http://hotelpatio.pl

http://hotelbeskid.com

Proszę zwrócić uwagę na różnorodność sposobu przedstawiania samego panelu (dzięki systemowi EasyConnect można zintegrować system z obecną stroną www niemal natychmiast). Podane przykłady pokazują też elastyczność systemu w prezentacji, często skomplikowanej, oferty hotelu. Hotel Trio korzysta z wersji językowych, Patio posiada przewalutowywanie oraz wliczone dodatki w cenę, każdy po za Beskid posiada różnicowanie cen dla różnej liczby osób w pokoju dwu osobowym, a z kolei Beskid jako jedyny nie posiada ofert specjalnych, które są w pozostałych hotelach bardzo różnorodne.

Zainteresowani mogą przesłać zapytanie na adres promocja@profitroom.pl z podanym kodem.Mateusz Z. edytował(a) ten post dnia 18.12.08 o godzinie 18:05
Mateusz Z.

Mateusz Z. Profitroom - Simply
More Bookings

Temat: **** Rewolucja na rynku rezerwacji ON LINE ****

Napiszcie, co o tym sądzicie ?
Piotr Zając

Piotr Zając CEO & Partner w
NetWork Sp. z o.o.,
ekspert ds. UX

Temat: **** Rewolucja na rynku rezerwacji ON LINE ****

Mateusz Z.:
Czysta oszczędność i gwarantowany wzrost obłożenia.

Oszczędność rozumiem, rzeczywiście może tak być (i pewnie jest). Ale: na jakim poziomie gwarantuje wzrost obłożenia?
Trochę za dużo pachnie tu marketingiem :)

Czy to oznacza, że nawet słaba strona zwiększy nagle obłożenie? Czy to nie jest czasem tak, że to strona, jej oferta (czyli oferta hotelu) w głównej mierze decyduje o skorzystaniu z oferty?

Przyznam - ładnie działa, choć ma jeden mankament... wystarczy mieć wyłączoną obsługę języka javascript w przeglądarce i już po rybkach...
Widać po Patio, że nie każdemu się to mówi, lub nie każdy potrafi dobrze osadzić tę technologię - po wejściu bez obsługi javascritp na stronę hotelu Patio formularz rezerwacji W OGÓLE się nie pojawia (pod FF), ani nic w jego zastępstwie (na firmowej stronie idealnego hotelu jest przynajmniej "zaślepka")...

Spotkałem się już z tym przy pracy dla jednego z banków... ogólnie rozwiązaniem były komunikaty o potrzebie obsługi + instrukcja jak włączyć javascritp dla różnych przeglądarek.

Być może polecałbym to swoim klientom, ale:
- jak jest z integracją systemu z hotelowymi systemami w recepcjach (co hotel to inny system :/ ) ?
- rozumiem, że opisywany może zastąpić systemy desktopowe, ale co w przypadku braku połączenia online - jak następuje wymiana danych?
- jak wygląda sprawa z integracją z zewnętrznymi systemami (formularz na www to nie wszystko przecież)? Hotele mają np. systemy klasy CRM?

Chętnie poznam odpowiedzi, bo istotnie rozwiązanie ciekawe, ale strona niewiele zdradza.

konto usunięte

Temat: **** Rewolucja na rynku rezerwacji ON LINE ****

Hej, ile to kosztuje lacznie z prowizja za platnosci elektroniczne?

Porownujecie sie do stron rezerwacyjnych, co wg. mnie nie ma wiekszego sensu. Male hotele nie sa w stanie przeznaczyc takich budzetow na marketing i zasieg ich dzialan jest mocno ograniczony.

Dodatkowo jeden z tych znanych portali oferuje od niedawna wlasny booking engine dla hoteli z prowizja w wysokosci 3%.

wiecej: http://www.hotelmarketing.com/index.php/content/articl...
Marcin Dragan

Marcin Dragan Profitroom S.A.

Temat: **** Rewolucja na rynku rezerwacji ON LINE ****

Oszczędność rozumiem, rzeczywiście może tak być (i pewnie jest). Ale: na jakim poziomie gwarantuje wzrost obłożenia?
Trochę za dużo pachnie tu marketingiem :)

Witam serdecznie,
Jak konsultant od e-marketingu mówi ze coś "pachnie marketingiem" w znaczeniu pejoratywnym, to chyba coś nie tak :-)

My wierzymy w dobry marketing, i robimy wszystko by zwiększać zyski hotelarzy. Zawsze zachęcamy do promocji własnej marki, gdyż tylko to gwarantuje możliwość walki z konkurencją innej aniżeli tylko cenowa.
Czy to oznacza, że nawet słaba strona zwiększy nagle obłożenie? Czy to nie jest czasem tak, że to strona, jej oferta (czyli oferta hotelu) w głównej mierze decyduje o skorzystaniu z oferty?

Oczywiście, decyduje oferta i autopromocja.
Przyznam - ładnie działa, choć ma jeden mankament... wystarczy
mieć wyłączoną obsługę języka javascript w przeglądarce i już po rybkach...

To, że UPPER booking engine jest oparty o AJAX - najbardziej powszechną technologię umożliwiający budowanie dynamicznych aplikacji, to jego olbrzymia zaleta a nie wada. Zaledwie kilka promili Internautów nie będzie w stanie go poprawnie uruchomić. Dla porównania - najpopularniejszy zachodni booking engine jest oparty o technologię Flash - a tam użytkowników, którzy nie mogą go obsługiwać, nie liczy się w promilach tylko procentach.

Widać po Patio, że nie każdemu się to mówi, lub nie każdy potrafi dobrze osadzić tę technologię - po wejściu bez obsługi javascritp na stronę hotelu Patio formularz rezerwacji W OGÓLE się nie pojawia (pod FF), ani nic w jego zastępstwie (na firmowej stronie idealnego hotelu jest przynajmniej "zaślepka")...

Dziękujemy za przetestowanie systemu w extremalnych warunkach:) Właśnie takie zamierzenie mieliśmy, że jeżeli Twoja przeglądarka nie działa poprawnie, to najzwyczajniej nie włączamy systemu rezerwacji (tak jak mówiłem do tyczy to marginalnej części Internautów). Pamiętać należy, że UPPER'a można zintegrować z każdą stroną internetową, a większość stron internetowych posiada wiele błędów, pomimo których nasz system zachowuje się poprawnie.
Być może polecałbym to swoim klientom, ale:
- jak jest z integracją systemu z hotelowymi systemami w recepcjach (co hotel to inny system :/ ) ?

Oczywiście istnieje możliwość integracji z PMSami - typów oprogramowania w Polsce jest sporo, ale coraz więcej producentów chce się podłączyć pod UPPERa.
Ciekawostką jest, że o integrację z PMSami pytają najczęściej ludzie, którzy nie są hotelarzami (w sensie nigdy nie pracowali na recepcji). Generalnie system działa na zasadzie zewnętrznego allotmentu podobnie jak większość portali (recepcje są przyzwyczajone do takiego trybu pracy).
- rozumiem, że opisywany może zastąpić systemy desktopowe, ale co w przypadku braku połączenia online - jak następuje wymiana danych?

UPPER nie zastępuje PMS'a - jest urządzeniem zastępującym sprzedawcę (zwiększa szansę wystąpienia rezerwacji oraz jej wartość - upselling/crossselling).
- jak wygląda sprawa z integracją z zewnętrznymi systemami (formularz na www to nie wszystko przecież)? Hotele mają np. systemy klasy CRM?

Do tej pory nie mieliśmy integracji z zewnętrznymi CRM'ami, ale technologicznie nie ma przeszkód by to zrobić. Mamy za to coś ciekawszego. Wkrótce będzie można skorzystać z naszego nowego produktu - programu lojalnościowego zintegrowanego z UPPERem, który w pierwszej kolejności zostanie wdrożony w sieci Polish Prestige Hotels.

Pozdrawiam,
Marcin Dragan
Tomasz Graszewicz

Tomasz Graszewicz Managing and
Strategy Director

Temat: **** Rewolucja na rynku rezerwacji ON LINE ****

Piotr Stempkowski:
Hej, ile to kosztuje lacznie z prowizja za platnosci elektroniczne?
Prowizja to 3,97% netto plus prowizja od samej wartości przedpłaty pobierana przez system eCard od przelewów i płatnością kartami 1,98% (ale ta wartość pobierana jest tylko od przedpłaty, tak więc jeżeli pobieramy 10% przedpłaty to tylko od tej kwoty liczone jest 1,98%). Sieci negocjują indywidualnie.

System (prócz tego oczywiście, że odciąża on pracę recepcji i w ten sposób redukuje część kosztów) posiada dwa elementy warte uwagi. Podpowiada nam, aby w odpowiednim momencie zmienić pokój na lepszy oraz umożliwia sprzedaż nieograniczonej liczby usług i produktów dodatkowych (w ten sposób zwiększając wartość zakupu).
Porownujecie sie do stron rezerwacyjnych, co wg. mnie nie ma wiekszego sensu. Male hotele nie sa w stanie przeznaczyc takich > budzetow na marketing i zasieg ich dzialan jest mocno ograniczony.

Generalnie nie porównujemy się do stron rezerwacyjnych ale podkreślamy, że jest to kolejny bardzo ważny kanał sprzedaży i najbardziej przyszłościowy. W USA kanał ten (sprzedaż przez własny system rezerwacji na stronie www) jest już większy niż wszystkie pozostałe kanały sprzedaży on-line hotelu (trend jest jednoznaczny, z roku na rok sprzedaż przez własne strony rośnie). Dzieje się tak dlatego, że hotele widzą korzyści wynikające z promocji swojej własnej marki a nie portalu. Prowizje pobierane przez pośredników są znacznie wyższe niż od sprzedaży przez własną stronę www. Systemy rezerwacji promują siebie a nie hotel. Klient kolejnym razem przyjdzie do booking.com a nie do konkretnego obiektu, więc My jako Hotel wciąż płacimy duże pieniądze za sprzedaż, a w zamian nie promujemy obiektu (nie budujemy wartości długofalowo).

PONADTO najważniejsza rzecz jaka wydarzyła się 1,5 miesiąca temu. GOOGLE wywróciły rynek hotelarski do góry nogami!!! Wpiszcie w chwili obecnej przykładowo sformułowanie - Gdańsk hotele- bez cudzysłowu. Pierwsze wyniki, po linkach płatnych, a przed naturalnymi, to obiekty indywidualne (jeśli znajdują się na mapce GOOGLE MAPS). Takim szybkim ruchem, Google zmienił diametralnie kierunek ruchu klientów, hotele indywidualne znajdują się przed portalami! Obecnie przychody niektórym portalom rezerwacyjnym spadły z dnia na dzień nawet o 50% (a to tylko początek), z kolei hotelom, które posiadają własne systemy rezerwacji na stronie www liczba rezerwacji z tego kanału wzrosła 2-3 krotnie (wg informacji od naszych klientów).

Oczywiście jest wiele innych minusów portali. Wspomniany booking.com nie obsługuje przelewów internetowych (w Polsce najczęstszy sposób płatności on-line). Booking.com nie przetwarza płatności a jedynie weryfikuje kartę kredytową, a to duża różnica między systemem, dzięki który umożliwia właściwą transakcję. Większość pośredników nie radzi sobie również ze skomplikowaną ofertą hotelu np. inną ceną jednej osoby w pokoju dwu osobowym, inną ceną za dzieci w różnym wieku itd. To duży minus, który sprawia, że klient nie otrzymuje pełnego wyboru jaki daje hotel (a system UPPER to umożliwia).

Portale nie dają możliwości zakupu pozostałych produktów i usług hotelu ani ofert pakietowych, specjalnych itd. a co za tym idzie zwiększenia wartości zakupu klienta. A Internet jest do tego rewelacyjnym narzędziem.


Dodatkowo jeden z tych znanych portali oferuje od niedawna wlasny booking engine dla hoteli z prowizja w wysokosci 3%.

wiecej: http://www.hotelmarketing.com/index.php/content/articl...

A zastanawialiście się co za tym idzie? Po pierwsze przychody portali na świecie generalnie maleją na rzecz booking enginów. Hotele coraz częściej zdają sobie sprawę, że sprzedaż przez własną stronę jest tańsza niż przez portale. Po drugie systemy rezerwacji są uzależnione od wystawianego Allotmentu, a co za tym idzie od dobrej woli hotelarza, aby wystawiać do sprzedaży pokoje. Jeżeli każdy z nich będzie instalował własny booking engine na stronie, portale będą miały coraz mniej pokoi na sprzedaż. Ratunkiem i krokiem wiążącym hotelarzowi ręce jest booking engine firmy pośredniczącej w sprzedaży on-line. W taki prosty sposób hotelarz zupełnie uniezależni się od portalu booking.com i jakąkolwiek liczbę pokoi wystawi na swojej stronie wystawi również na booking.com. Hotelarz będzie sprzedawał jeszcze więcej pokoi po wyższej prowizji i w dodatku nie będzie miał wyboru i możliwości kontroli. Jest kilku doświadczonych hotelarzy w Polsce którzy mieli z tym do czynienia więc mam nadzieję, że chętnie się również odezwą.

Podsumuję jedną konkluzją. Z pewnością większość z Was posiada już internetowe konta bankowe.
Teraz pytanie.

Czy wolicie sami dokonywać transakcji, czy dzwonicie do banku i robicie to telefonicznie?

Dokładnie taki sam syndrom występuje w rezerwacji hotelu. Duża część osób znajdując hotel na portalach i tak idzie na jego indywidualną stronę, aby dowiedzieć się więcej na temat jego oferty. Jeżeli tam znajdzie system rezerwacji, który da mu znacznie więcej możliwości niż portal, to rezerwacji dokona właśnie tam, a zastępnym razem przyjdzie już bezpośrednio na stronę danego obiektu (na czym hotelarz ewidentnie skorzysta).

Pozdrawiam
Tomasz Graszewicz
Mateusz Z.

Mateusz Z. Profitroom - Simply
More Bookings

Temat: **** Rewolucja na rynku rezerwacji ON LINE ****

Oszczędność rozumiem, rzeczywiście może tak być (i pewnie jest). Ale: na jakim poziomie gwarantuje wzrost obłożenia?
Trochę za dużo pachnie tu marketingiem :)

Jasne że pachnie marketingiem, ponieważ chce wszystkich zainteresować tym ciekawym, nowatorskim pomysłem ;-)

Dzieki za opinie, wywiązała się budująca dyskusja.

A reszta co o tym sądzi ?Mateusz Z. edytował(a) ten post dnia 09.12.08 o godzinie 23:04
Piotr Zając

Piotr Zając CEO & Partner w
NetWork Sp. z o.o.,
ekspert ds. UX

Temat: **** Rewolucja na rynku rezerwacji ON LINE ****

Marcin Dragan:

Witam serdecznie,
Jak konsultant od e-marketingu mówi ze coś "pachnie marketingiem" w znaczeniu pejoratywnym, to chyba coś nie tak :-)

Oczywiście, marketing jest jak najbardziej wskazany - "pachnie" w znaczeniu, że nie otworzyliście sami tematu, a przez administratora :) (z całym oczywiście szacunkiem dla Niego), który wstawił tekst wyglądający na za bardzo marketingowy.

Mniejsza jednak o to.
Właśnie takie zamierzenie mieliśmy, że jeżeli Twoja przeglądarka
nie działa poprawnie, to najzwyczajniej nie włączamy systemu
rezerwacji (tak jak mówiłem do tyczy to marginalnej części
Internautów).

No tak, ale teraz na stronie nie ma nawet informacji o rezerwacji :) (znalazłem wyłącznie do restauracji). To jest dla mnie pewnym błędem (z punktu widzenia usera-potencjalnego klienta) użyteczności - w większej mierze projektu strony niż systemu.
Fajnie jakby w standardzie wdrażana była po prostu nawet "zaślepka" graficzna z nr na recepcję... a już najlepiej system widoczny, ale po kliknięciu komunikat o wymaganiach i tyle :)

Pozwolę się również zgodzić i nie zgodzić z Panem Tomaszem... rzeczywiście jest tak, że najlepiej jest promować swoją stronę i markę, ale nie można zapominać o trwającym rozwoju SMM (Social Media Marketing). Niezaprzeczalnie, serwisy typu N-K czy bardziej profilowane typu: http://tripadvisor.com gromadzą niedostępny dla strony hotelu zasięg (wystarczy zobaczyć nagłówek tego drugiego), a przede wszystkim opierają się na opiniach innych klientów - co (jak wynika z danych z USA) ma wiodący wpływ na podejmowanie decyzji o zakupach...
/ zresztą więcej o SMM i 2.0 w hotelach znajdzie się prawdopodobnie w nowym Hotel Profit /

Oczywiście powoływanie się na dane z USA nie jest wg mnie najlepszym pomysłem, tam inaczej rozwija się rynek, inaczej zarabia się na serwisach... w ogóle to jest inna skala i inna mentalność - nie zawsze należy to brać za dobrą kartę.

I tak na koniec :) - fakt, system jest fajny... ale czy można go wykorzystać w innej branży, kilka modyfikacji wykonać? Jeżeli tak proszę o kontakt jakiegoś przedstawiciela na priva...
Anna Siewczyk

Anna Siewczyk pricing/revenue
management
specialist

Temat: **** Rewolucja na rynku rezerwacji ON LINE ****

hm... ten booking engine wyglada podobnie do tego, ktory my uzywamy... czyzby ktos wyciagnal lekcje pracujac u znanych i duzych firm zagranicznych i zaimplementowal do naszych potrzeb?

wtedy latwiej obnizyc prowizje... poza tym przypuszczam, iz w najblizszym czasie powstanie duzo takich firm, wiec prowizje same zejda do jednocyfrowego pulapu...

ale moze ja sie nie znam...? ;-) jestem tylko uzytkownikiem, a nie informatykiem ;-PAnna Siewczyk edytował(a) ten post dnia 09.12.08 o godzinie 16:20
Tomasz Graszewicz

Tomasz Graszewicz Managing and
Strategy Director

Temat: **** Rewolucja na rynku rezerwacji ON LINE ****

No tak, ale teraz na stronie nie ma nawet informacji o rezerwacji :) (znalazłem wyłącznie do restauracji). To jest dla mnie pewnym błędem (z punktu widzenia usera-potencjalnego klienta)

Dokładnie jest tak jak Pan pisze. Wszystko kwestia budowania przez Hotel sprzedażowej strony. My staramy się dostarczyć narzędzie do sprzedaży i można je dowolnie stosować. Z naszego doświadczenia w Zachodniej Europie nawet drobne zamiany w nazwie czy też rozmieszczeniu danych mają znaczący wpływ na liczbę rezerwacji. Podam przykład. Stosowanie słowa „Rezerwuj” jest bardzo zobowiązujące i liczba kliknięć znacząco wzrasta, kiedy zmienimy je na „Sprawdź”.
Pozwolę się również zgodzić i nie zgodzić z Panem Tomaszem... rzeczywiście jest tak, że najlepiej jest promować swoją stronę i markę, ale nie można zapominać o trwającym rozwoju SMM (Social Media Marketing).

Panie Piotrze, przypomnę moją wypowiedź.
„Generalnie nie porównujemy się do stron rezerwacyjnych ale podkreślamy, że jest to kolejny bardzo ważny kanał sprzedaży i najbardziej przyszłościowy” .
Tak więc my nie zapominamy, o innych formach sprzedaży. One wszystkie się uzupełniają i razem składają się na coraz bardziej rozbudowaną politykę prowadzenia sprzedaży przez Hotel. Nasz produkt już niedługo wręcz będzie ułatwiać dostęp do kolejnych kanałów sprzedaży integrując się z takimi pośrednikami jak np. booking.com. Ale będziemy dawać hotelarzowi wybór (będzie mógł to kontrolować). Sprzedaż przez własny system jest bardzo ważnym ale oczywiście nie jest jedynym kanałem i nikt tu nie podważa znaczenia SMM.
Oczywiście powoływanie się na dane z USA nie jest wg mnie najlepszym pomysłem, tam inaczej rozwija się rynek, inaczej zarabia się na serwisach... w ogóle to jest inna skala i inna mentalność - nie zawsze należy to brać za dobrą kartę.

Generalnie w 90% przypadków wszystkie trendy panujące na zachodzie zawsze, wcześniej czy później przychodzą one do Polski (zwłaszcza te Internetowe). Bo jaka jest różnica między rezerwowaniem w Polsce, a za granicą? (po za płatnościami przez przelewy internetowe). Kwestia tylko dostępności do Internetu, który jest mniejszy niż na zachodzie ale dynamicznie rośnie. Na Łotwie jedna z sieci hotelowych sprzedaje już ponad 70% rezerwacji przez Internet.

Są hotele w Polsce, które dzięki dobrej, sprzedażowej stronie przetwarzają 40% do nawet 70% rezerwacji przez stronę www!!! Są to hotelarze, z którymi rozmawiałem i jeżeli ktoś będzie zainteresowany proszę o kontakt, a podam namiary.

Świat rozwija się on-line, dziś mało kto z osób poniżej 30 roku życia w Polsce nie korzysta z konta internetowego. Skoro na świecie ludzie dokonują rezerwacji on-line zupełnie nie rozumiem dlaczego w Polsce miałoby być w przyszłości inaczej?

A najlepiej świadczą o tym rezerwacje, które są dokonywane przez nas system. Ludzie kupują i korzystają z opcji naszego systemu.


I tak na koniec :) - fakt, system jest fajny... ale czy można go wykorzystać w innej branży, kilka modyfikacji wykonać? Jeżeli tak proszę o kontakt jakiegoś przedstawiciela na priva...

Cieszę się, że na koniec tej dyskusji podoba się Panu system ;D
Tomasz Graszewicz

Tomasz Graszewicz Managing and
Strategy Director

Temat: **** Rewolucja na rynku rezerwacji ON LINE ****

Anna Siewczyk:
hm... ten booking engine wyglada podobnie do tego, ktory my uzywamy... czyzby ktos wyciagnal lekcje pracujac u znanych i duzych firm zagranicznych i zaimplementowal do naszych potrzeb?
Pani Aniu

Powiem więcej. My zebraliśmy doświadczenie wszystkich najlepszych booking enginów na świecie i zbudowaliśmy na tej podstawie od początku własny projekt. Całość prac trwała ponad rok. Od lat pracujemy jako podwykonawcy dla systemów zagranicznych i na podstawie całej zdobytej wiedzy zrobiliśmy system, który jest w stanie oddawać wiele specyficznych niuansów oferty hotelowej, a jednocześnie jest przyjazny i intuicyjny oraz bardzo prosty do integracji ze stroną www.

Dostosowaliśmy go również do warunków Polskich (np. Pani system nie obsługuje przelewów internetowych, co z góry przekreśla większość polskich klientów).

Z tym systemem każdy może mieć swój własny booking engine na stronie www bez jej modyfikacji! Ponadto można budować sobie dowolne oferty specjalne, ustalać różne warunki rezerwacji, sprzedawać dodatkowe produkty i usługi, które Ciężko sprzedać przez telefon itd.

Pozdrawiam
TomaszTomasz Graszewicz edytował(a) ten post dnia 09.12.08 o godzinie 17:13
Mariusz Norbert D.

Mariusz Norbert D. Contracting
Director, eTravel
S.A.

Temat: **** Rewolucja na rynku rezerwacji ON LINE ****

Witam,
Dość ciekawa dyskusja jak również produkt dla Hoteli. Oczywiście jak zawsze u nas w kraju znajdzie swoich zwolenników i przeciwników.
Ciekawią mnie jedynie pewne informacje:
Obecnie przychody niektórym portalom rezerwacyjnym spadły z dnia na dzień nawet o 50% (a to > tylko początek)>
A zastanawialiście się co za tym idzie? Po pierwsze przychody
portali na świecie generalnie maleją na rzecz booking enginów.>

Czyżby były to dane oficjalne podawane przez portale? Nie wydaje mi się, by działania GOOGLE spowodowały takie spadki u pośredników, o ile jakiekolwiek nastąpiły. Myślę, że otwieranie kolejnych biur przez międzynarodowe systemy nie potwierdza Pana stwierdzenia o spadkowym trendzie przychodów.

Idąc dalej, coraz więcej portali obsługuje płatności elektroniczne i zapewniam, że dzieje się tak już od dość dawna. Myślę, że dobry research pomógłby Państwu to ocenić.
Większość pośredników nie radzi sobie również ze skomplikowaną ofertą hotelu np. inną ceną jednej osoby w pokoju dwu osobowym>

Tu zastanawiam się o jakich pośrednikach mówimy. Jeśli jest tak jak Pan pisze, to taki portal nie pracuje z Hotelami w Polsce, gdzie rynek i Klient wymaga takich właśnie ofert.
Portale nie dają możliwości zakupu pozostałych produktów i usług hotelu ani ofert pakietowych, specjalnych itd. >

Po raz kolejny nieśmiało wtrącę, że portale dość świetnie radzą sobie na polu sprzedaży ofert pakietowych i specjalnych (Expedia i jej pakiety np. nocleg + samolot + auto, oferty specjalne dostępne w wielu systemach). Oczywiście zgadzam się, że nie wszystkie usługi można sprzedać, bo ciężko jest wycenić przy zakupie Hotelu przez system rezerwacji (pośrednika) ile Klient wydzwoni minut z telefonu hotelowego, ile godzin spędzi w płatnym SPA i jakie zabiegi wybierze, jak wiele potraw skonsumuje podczas lunchu. Takich przykładów jest wiele.
Podsumuję jedną konkluzją. Z pewnością większość z Was posiada już internetowe konta bankowe.
Teraz pytanie.
Czy wolicie sami dokonywać transakcji, czy dzwonicie do banku i
robicie to telefonicznie?

Zgadza się, telefon do banku to dodatkowy koszt. Co w przypadku gdy dokonanie przelewu (rezerwacji Hotelu) na stronie pośrednika (tu temat banku odpada pozostawiając jako meritum konkluzji proces rezerwacji) pozwoli zaoszczędzić trochę czasu i pieniędzy, a dodatkowo pozowli na jednej stronie porównać ofertę kilku Hoteli prowadząc do tej najlepszej?

Powtórzę za swoim wstępem, Państwa system na pewno znajdzie zwolenników, którzy będą chcieli z niego korzystać. Czasy Internetu, w jakich przyszło nam żyć potęgują takie działania. Myślę, że nie należy jednak zapominać o sprawdzonych, działających i "przynoszących" business do Hoteli pośrednikach, partnerach.

Pozdrawiam,
Mariusz Dębski
Tomasz Graszewicz

Tomasz Graszewicz Managing and
Strategy Director

Temat: **** Rewolucja na rynku rezerwacji ON LINE ****

Czyżby były to dane oficjalne podawane przez portale? Nie wydaje mi się, by działania GOOGLE spowodowały takie spadki u pośredników,

To dane podane przez jednego z przedstawicieli międzynarodowego portalu rezerwacyjnego podczas konferencji Sales&Marketing w Warszawie, w czasie której poruszyliśmy ten temat.

portale dość świetnie radzą sobie na polu sprzedaży ofert pakietowych i specjalnych (Expedia i jej pakiety np. nocleg + samolot + auto, oferty specjalne dostępne w wielu systemach).
Niestety pisze Pan o zupełnie innych pakietach i wynika to raczej z nieznajomości naszego produktu, tak więc zapraszam na konsultacje telefoniczną, a dokładnie przedstawie Panu elastyczność systemu. Chodzi mo możliwość budowania np. pakietów weekendowych z różnymi dodatkami, pakietów rodzinnych z różną możliwością naliczania w zalezności od kategorii osób, różnych blokowań długośi pobytu (maksymalnej, minimalnej), różnych sposobów naliczania dodatków, naliczania różnej wysokości przedpłaty w zalezności od oferty i wiele wiele innych, a wszystko łatwo zmienialne i edytowalne przez hotelarza.
Powtórzę za swoim wstępem, Państwa system na pewno znajdzie zwolenników, którzy będą chcieli z niego korzystać. Czasy Internetu, w jakich przyszło nam żyć potęgują takie działania. Myślę, że nie należy jednak zapominać o sprawdzonych, działających i "przynoszących" business do Hoteli
Oczywiście, że nie można zapominać. W ręcz należy z nich korzystać!
Tak jak już wspomniałem, całość powinna stanowić jedną wielką strategię dystrybucji sprzedaży pokojów, gdzie każdy kanał odgrywa swoją rolę.

konto usunięte

Temat: **** Rewolucja na rynku rezerwacji ON LINE ****

Nareszcie jakas ciekawa dyskusja. Pozdrawiam i prosze dalej:)
Piotr Zając

Piotr Zając CEO & Partner w
NetWork Sp. z o.o.,
ekspert ds. UX

Temat: **** Rewolucja na rynku rezerwacji ON LINE ****

Panie Tomaszu, nie mogłem się powstrzymać :) - proszę wybaczyć :)

Parafrazując:

Świadoma rezygnacja hotelu z części klientów, KTÓRZY NIE MAJĄ WŁĄCZONEJ OBSŁUGI JAVASCRIPT, to świadome oddanie części rezerwacji konkurencji, która posiada taką opcję.
Tomasz Graszewicz

Tomasz Graszewicz Managing and
Strategy Director

Temat: **** Rewolucja na rynku rezerwacji ON LINE ****

Świadoma rezygnacja hotelu z części klientów, KTÓRZY NIE MAJĄ WŁĄCZONEJ OBSŁUGI JAVASCRIPT, to świadome oddanie części rezerwacji konkurencji, która posiada taką opcję.

Tak jak już Pan Marcin Dragan zaznaczył, największa konkurencja na świecie korzysta z technologii Flash (a tam rezygnujemy z jeszcze większej liczby klientów) koleje systemy mają Ajax tak jak my (gdzie naprawdę znikoma część osób tego nie obsługuje), a cała reszta znacznie starszą technologię. Decydując się na inną technologię musielibyśmy zrezygnować z całej funkcjonalności jaką dają najnowsze rozwiązania.

Generalnie trzeba iść do przodu i oferować większe możliwości. To tak jak np. z filmami na DVD i na kasetach video. Nie można w nieskończoność oferować wszystkim wyboru obu nośników. W pewnym momencie nie ma sensu dalej udostępniać coś w starej technologii dla małego procentu osób, bo zwyczajnie nie jest to opłacalne.

Teraz nikt już nie wypuszcza filmów na video.

W przypadku przelewów rezygnujemy z przeważającej części Polaków, a to już różnica.

Ale widzę, że dyskusja przechodzi już na chwytanie się słówek, chętnie porozmawiałbym na temat różnych opcji systemu i możliwości i jak wykorzystać te efekty dla zwiększania przychodu hotelarzy...
Piotr Zając

Piotr Zając CEO & Partner w
NetWork Sp. z o.o.,
ekspert ds. UX

Temat: **** Rewolucja na rynku rezerwacji ON LINE ****

ok, więc mała konkluzja...

Wydaje mi się, że strona www jako główna wizytówka hotelu w Internecie i "główny e-przedstawiciel handlowy" nie powinna generować dodatkowych kosztów w postaci prowizji.

Duże i zaawansowane systemy mają to do siebie, że nie są w pełni wykorzystywane przez mniejsze jednostki - po prostu nie ma takiej konieczności. To jakby do tego edytorka gdzie wpisujemy tekst komentarzy podłączyć MS WORD jako edytor tekstu (ze wszystkimi funkcjonalnościami w stylu korespondencja seryjna, makro, itd.) - trochę to przerost formy nad treścią...

Może - z korzyścią dla wszystkich - dyskusja powinna iść w takim kierunku:

Jaki - wg Was (hotelarzy nie programistów) - system byłby idealny?

Nie wiem jak to widzą sami hotelarze, ale dla mnie idealny system to taki, który:

- jest w pełni zintegrowany z systemem na recepcji - czyli jest ON-LINE (z perspektywy wymiany danych, a nie online jako że wisi w sieci). Czyli realnie współpracuje na równorzędnych zasadach z recepcją...

- sprawdza rezerwacje powiedzmy co 5 minut i aktualizuje dane + za każdym razem po kliknięciu w sprawdź + zawsze przy dokonywaniu rezerwacji

- rezerwacja jest dokonywana z pełnej puli dostępnych pokoi, a nie wyłącznie w oparciu o zarezerwowane wcześniej zasoby (aby w pełni wykorzystać wszystkie zasoby :)

- posiada płatność online powiedzmy za pośrednictwem jednego z popularnych systemów (które de facto mają większość najpopularniejszych rozwiązań)

- w miarę możliwości dostosowany jest do specyfiki oferty danej
jednostki

- powiązany z CMS strony, tak, by po zmianie oferty na serwisie, zmieniała się wszędzie indziej a przede wszystkim w systemie rezerwacji (bo to strona jest i powinna być jednostką centralnego dowodzenia w Internecie)

to oczywiście w skrócie - czekam na rozwój tego wątku.Piotr Zając edytował(a) ten post dnia 09.12.08 o godzinie 19:56

konto usunięte

Temat: **** Rewolucja na rynku rezerwacji ON LINE ****

Piotr Zając:

Nie wiem jak to widzą sami hotelarze, ale dla mnie idealny system to taki, który:

- jest w pełni zintegrowany z systemem na recepcji - czyli jest ON-LINE (z perspektywy wymiany danych, a nie online jako że wisi w sieci). Czyli realnie współpracuje na równorzędnych zasadach z recepcją...

- sprawdza rezerwacje powiedzmy co 5 minut i aktualizuje dane + za każdym razem po kliknięciu w sprawdź + zawsze przy dokonywaniu rezerwacji

- rezerwacja jest dokonywana z pełnej puli dostępnych pokoi, a nie wyłącznie w oparciu o zarezerwowane wcześniej zasoby (aby w pełni wykorzystać wszystkie zasoby :)

- posiada płatność online powiedzmy za pośrednictwem jednego z popularnych systemów (które de facto mają większość najpopularniejszych rozwiązań)

- w miarę możliwości dostosowany jest do specyfiki oferty danej
jednostki

- powiązany z CMS strony, tak, by po zmianie oferty na serwisie, zmieniała się wszędzie indziej a przede wszystkim w systemie rezerwacji (bo to strona jest i powinna być jednostką centralnego dowodzenia w Internecie)

to oczywiście w skrócie - czekam na rozwój tego wątku.Piotr Zając edytował(a) ten post dnia 09.12.08 o godzinie 19:56

System, który jest traktowany jako jedyne źródło przetwarzania rezerwacji i innych potrzebnych danych dot. sprzedaży i revenue management jest systemem idealnym. Masz rację Piotrze.

Dzięki RedX nie trzeba się logować do oddzielnych systemów, ekstranetów itd i przenosić dane do MS Excel, czy PMS. Po prostu, wszystko robi się w RedX i rezultaty automatycznie są widoczne w PMS, portalach itd. RedX nawet monitoruje ceny innych konkurencyjnych hoteli. Jeden hotel w Krakowie, który ma około 20 pokoi wykorzystuje nasze rozwiązania i dało mu to wiele korzyści.
Piotr Zając

Piotr Zając CEO & Partner w
NetWork Sp. z o.o.,
ekspert ds. UX

Temat: **** Rewolucja na rynku rezerwacji ON LINE ****

Panie Jarosławie.... zupełnie nie oto chodzi - proszę wyjść na moment ze skóry akwizytora i pomyśleć...

Ja nie to napisałem. Ja nie chcę logować się do systemu X bo jeden z wielu i jak każdy, to tylko dodatek i część tortu... nigdy nie unikniemy logowania do wielu systemów, bo jak coś jest do wszystkiego, do jest tylko do tego co papier toaletowy...

Wasz system pewnie nie wstawi za mnie aktualności na stronę www, ani nie napisze kilku słów do pracowniczego intranetu, nie obliczy pensji pracowników, itd.

Mi chodzi o to, że - (w uproszczeniu) nie ma strony www, nie ma sprzedaży przez Internet... przyjmijmy więc, że strona jest najważniejsze, wasz system dodatkiem do niej (jedną z wielu funkcjonalności) - to ja chcę się logować jako marketingowiec do CMS strony i tam wstawić nową ofertę, nowe ceny i nowe informacje, nowe zdjęcia, itd...

i to wszystko powinien sobie pobrać Wasz system, a nie na odwrót, oraz inne systemy współpracująca z bazą strony (CRM, ERP, MRP, i Bóg wie co jeszcze) - wymiana informacji teraz jest podstawą. Po to powstają Zintegrowane Systemy z różnych rozproszonych aplikacji, które lepiej spełniają swoją rolę.

Czy to nie powinno działać w tym kierunku?

konto usunięte

Temat: **** Rewolucja na rynku rezerwacji ON LINE ****

a dla mnie jako konsumenta korzystającego z usług hotelowych system bomba! przejrzysty, czytelny, widzę co kiedy i za ile.kalendarz, zdjęcia pokoi, opisy. jedyny problem który w skuteczny sposób zablokował mi możliwość dokonania rezerwacji to niemożliwość wyboru liczby pokoi. spróbowałam kilka z podanych stron i na żadnej nie działał.....

Następna dyskusja:

systemy rezerwacji hotelowe...




Wyślij zaproszenie do