konto usunięte

Temat: inter nyndro cz.3 ofiarowanie mandali

najprościej, kup sobie w sklepie paczkę szafranu ok. 4 zł. Zalej niewielka ilością wrzątku, poczekaj parę minut, a następnie przelej zawartość przez sitko. Tak otrzymaną szafranową wodę wymieszaj z kilogramem dobrej jakości ryżu. Najlepiej kupować najdroższy ryż, taki na jaki cię stać. Ryż należy dokładnie wymieszać do czasu aż wszystkie ziarenka zafarbują się na piękny żółty kolor. A następnie suszymy go. W tym celu rozkładamy go na jakieś płaskiej powierzchni. Należy uważać by nie dodawać zbyt dużo wody w przeciwnym razie ryż będzie się łatwo łamał i kruszył. Ryż można zafarbować w "pięciu kolorach", ale za niezwykle dobrze wróżebne uważa się farbowanie ryżu szafranem. Szafran sam w sobie posiada pewne symboliczne znaczenie np. kolor żółty szafranu symbolizuje aktywność pomnażającą. A ponieważ szafran ma oczyszczające właściwości, dlatego używanie go podkreśla czystość naszych ofiar, intencji czy motywacji. To tak w skrócie.
Paweł Ulicki

Paweł Ulicki Jakość, Bosch and
Siemens Home
Apliance Group

Temat: inter nyndro cz.3 ofiarowanie mandali

Maciej W.:
A teraz dawać hinty wszelakie. Np. jak ryż zafarbować, żeby się nie sypał.
:)

Uzupełnię tylko to co mówił Xsiądz Gaweł.
Jak chcesz w 5 kolorów to możesz kupić kolorowy barwik spożywczy np na allegro.
Na początek tak z 4-5 kg ryżu + trochę (~1kg) na dosypywanie przed każdą sesją.
Jak już ufarbujesz to fajnie byłoby go wysuszyć. U mnie sprawdzała się do tego Gazeta Wybiórcza. Rozkładasz trochę folii (np zwykłej malarskiej) na to gazetę i na gazecie równomiernie rozprowadzasz ryż. Nie za grubo. Papier ładnie wchłonie wodę i po jakiś 15 minutach, może krócej (sam zobaczysz) gazeta będzie mokra. Wtedy przerzucasz jeszcze wilgotny ryż na świeży i suchy nowy kawałek gazety i zostawiasz na noc, na całą dobę, zależy jak będzie schło.
Papier ma znaczenie dlatego używałem GW.
Jaki ryż kupić, odwieczny dylemat mandalowców. Ja postawiłem na Uncle Bens. Polecali mi długoziatnisty albo basmati. Wybrałem długoziarnisty bo większe ziarna :)
Nina Koral

Nina Koral szukam orlich jajek
w kurniku

Temat: inter nyndro cz.3 ofiarowanie mandali

Ofiarowanie mandali
Jak to szczegółowo wygląda w rytuałach tybetańskiego buddyzmu, Paweł opisał z precyzją erudyty.
Ja mogę dodać tylko co wiem na temat ogólnie.
Ofiary "w górę" : bogom, buddom, lamom zawsze dają nam zasługę, przynoszą pomyślność, zmniejszają złą karmę tzn są pożyteczne.
Ofiary mogą być materialne (odzież, pieniądze, jedzenie) , symboliczne i nawet tylko w umyśle (w wizualizacji).
"Ofiarowanie mandali" należy do symbolicznych. Ale mandala tutaj jest symbolem twojego świata! Twojego miasta, domu, życia i rodziny, wszystkiego, co się w twoim świecie znajduje. To cały twój świat ofiarowujesz swojemu guru, Bogowi czy Buddzie.
Odtąd – twój świat jest w mądrzejszych niż twoje rękach. Ma silniejszą opiekę. Już nie ty sam jesteś za wszystko odpowiedzialny. Masz oczywiście jak najlepsze intencje, działasz jak możesz najlepiej, lecz jeśli mimo wszystko nie wszystko dzieje się z zgodnie twoimi zamierzeniami, nie klniesz i nie pomstujesz i nie wpadasz w rozpacz lecz powiesz : "Niech będzie wola Twoja..."

Czytałam też o najwyższym poziomie mandali, sekretnym: w wizji Teilharda de Chardin, gdzie jego mandalą jest cały świat ze wszystkim co istnieje, a on, kapłan, ofiarowuje go Bogu jak hostię podczas Mszy.
Maciej W.

Maciej W. *nix admin

Temat: inter nyndro cz.3 ofiarowanie mandali

Nina Koral:
Czytałam też o najwyższym poziomie mandali, sekretnym: w wizji Teilharda de Chardin, gdzie jego mandalą jest cały świat ze wszystkim co istnieje, a on, kapłan, ofiarowuje go Bogu jak hostię podczas Mszy.
Wiedziałem, że jest w tym jakiś haczyk. ;)

Kalu Rimpocze udzielił kiedyś prostego (jeśli się trochę rozumie Madhjamakę) wyjaśnienia. Mianowicie, jeśli uznamy, że to co wewnątrz i to co na zewnątrz są od siebie nieoddzielne, to różnica między podarowaniem prawdziwych darów, a wyimaginowanych jest czysto techniczna.

konto usunięte

Temat: inter nyndro cz.3 ofiarowanie mandali

Maciej W.:
Kalu Rimpocze udzielił kiedyś prostego (jeśli się trochę rozumie Madhjamakę) wyjaśnienia. Mianowicie, jeśli uznamy, że to co wewnątrz i to co na zewnątrz są od siebie nieoddzielne, to różnica między podarowaniem prawdziwych darów, a wyimaginowanych jest czysto techniczna.

Między innymi na tym bazują tzw. "rytualne praktyki" wadżrajany. To co stawia się na ołtarzu itp. sanowi jedynie podporę dla praktyki. Faktyczne ofiary itp. składa się w umyśle. I co jest tutaj istotne to nie ofiary same w sobie, ale ich symboliczne znaczenie itd. Jeśli doda się do tego m.in. nauki o pustości zjawisk itp. wówczas jasnym się staje, że w wadżrajanie nie ma pustych rytuałów i dlaczego cała wadżrajana napakowana jest różnymi tzw. "rytualnymi aktywnościami". Jest to jeszcze jedna zręczna metoda integrowania poglądu, medytacji z działaniem. Praktyki rytualne wadżrajany poza pewnymi zewnętrznymi podobieństwami mają niewiele wspólnego ze składaniem ofiar itp. praktykowanych na innych ścieżkach np. w hinduizmie. Ich celem nie jest zadowolenie buddy, ale zrozumienie natury zjawisk, pokonanie lgnięcia do dualizmu, przekroczenie podziału na czyste i nieczyste itd. Bez właściwego poglądu i zrozumienia "praktyki rytualne" stają się dziwacznym i pozbawionym treści przedstawieniem.
Tomasz C.

Tomasz C. Dyrektor Artystyczny
/ Head of Creative

Temat: inter nyndro cz.3 ofiarowanie mandali

Czesc skorzystalam z loginu mojego partnera ale mam malutkie pytanko. Kiedy zaczynalam sypac mandale wasze wyjasnienia byly nieocenione. Nigdzie nie znalazlam dotychczas tak szczegolowych wyjasnien. Mam male pytanko odnosnie Niebianskiego Palacu z Piecioma Kopcami wewnatrz. Otorz czytalam gdzies jego dokladny opis , ale teraz mimo usilnych prob nie moge znalezc zrodla. Prosze pomozcie :)
Kasia :)
Maciej W.:
Kalu Rimpocze udzielił kiedyś prostego (jeśli się trochę rozumie Madhjamakę) wyjaśnienia. Mianowicie, jeśli uznamy, że to co wewnątrz i to co na zewnątrz są od siebie nieoddzielne, to różnica między podarowaniem prawdziwych darów, a wyimaginowanych jest czysto techniczna.

Między innymi na tym bazują tzw. "rytualne praktyki" wadżrajany. To co stawia się na ołtarzu itp. sanowi jedynie podporę dla praktyki. Faktyczne ofiary itp. składa się w umyśle. I co jest tutaj istotne to nie ofiary same w sobie, ale ich symboliczne znaczenie itd. Jeśli doda się do tego m.in. nauki o pustości zjawisk itp. wówczas jasnym się staje, że w wadżrajanie nie ma pustych rytuałów i dlaczego cała wadżrajana napakowana jest różnymi tzw. "rytualnymi aktywnościami". Jest to jeszcze jedna zręczna metoda integrowania poglądu, medytacji z działaniem. Praktyki rytualne wadżrajany poza pewnymi zewnętrznymi podobieństwami mają niewiele wspólnego ze składaniem ofiar itp. praktykowanych na innych ścieżkach np. w hinduizmie. Ich celem nie jest zadowolenie buddy, ale zrozumienie natury zjawisk, pokonanie lgnięcia do dualizmu, przekroczenie podziału na czyste i nieczyste itd. Bez właściwego poglądu i zrozumienia "praktyki rytualne" stają się dziwacznym i pozbawionym treści przedstawieniem.

konto usunięte

Temat: inter nyndro cz.3 ofiarowanie mandali

Tomasz S.:
Czesc skorzystalam z loginu mojego partnera ale mam malutkie pytanko. Kiedy zaczynalam sypac mandale wasze wyjasnienia byly nieocenione. Nigdzie nie znalazlam dotychczas tak szczegolowych wyjasnien. Mam male pytanko odnosnie Niebianskiego Palacu z Piecioma Kopcami wewnatrz. Otorz czytalam gdzies jego dokladny opis , ale teraz mimo usilnych prob nie moge znalezc zrodla. Prosze pomozcie :)
Kasia :)
Czy możesz sprecyzować co masz na myśli pisząc "niebiański pałac z pięcioma kopcami":) Domyślam się, że prawdopodobnie chodzi ci o tzw. mandalę urzeczywistnienia, którą na czas praktyki podarowania mandali ustawia się na "ołtarzu". Tutaj jako fizyczny obiekt wsparcia tyb. ten, na okrągłej podstawie usypuje się pięć kupek ryżu(ewentualnie np. pięć okrągłych biszkoptów itp.) jedną w centrum, pozostałe w czterech kierunkach. Jeśli oto ci chodzi to jestem w stanie podać tutaj szczegóły m.in. wizualizacji towarzyszącej tej części praktyki.

Następna dyskusja:

inter nyndro cz 1. pokłony




Wyślij zaproszenie do