konto usunięte

Temat: Zielona Tara z Akacjowego Lasu


Obrazek

tara z akacjowego lasu skr. khadirawani tara

Zielona Tara z Akacjowego Lasu

Tara dosłownie „gwiazda” lub „wyzwolicielka”. Rdzeń sanskrycki tar - oznacza „przemierzać” lub „przechodzić” w takim znaczeniu jak przy stosowaniu mostu do przeprawienia się przez strumień. W Tybecie Tara jest nazywana Dylma „Wyzwolicielka”.
Khadirawani oznacza akacjowy las. Według legendy, Mahasiddha Nagardżuna na południu Indii w akacjowym lesie miał wizję Zielonej Tary, którą nazwano Tara z Akacjowego Lasu skr. Khadirawani Tara. Tara z Akacjowego Lasu występuje w towarzystwie dwóch żeńskich bodhisattwów:
- Marici tyb. Yzer Cienma „bogini promiennego światła”.
Jest żółta, ma jedną twarz i dwie ręce. W prawej ręce, przed centrum serca, trzyma pięcioramienną wadżrę, w lewej uniesionej dłoni gałązkę tui skr. asioka. Roślina ta jest zawsze zielona i jest dobrze wróżebnym znakiem rozwinięcia bodhicitty.
- Ekadżati tyb. Ralczikma „jeden kosmyk włosów”. Jest to półgniewna żeńska forma. Jest ciemnoniebieska, ma jedną twarz i dwie ręce. W prawej dłoni trzyma zakrzywiony nóż drigug, w lewej kapalę wypełnioną nektarem.
Tara z Akacjowego Lasu była jidamem I Karmapy, Dysum Cienpy.
Sadhana Tary z akacjowego Lasu jest znaną w Karma Kagyu praktyką Zielonej Tary. Jest to praktyka z poziomu anuttarajoga tantry. Tutaj Zielona Tara występuje w towarzystwie czterech żeńskich form. Oprócz jej dwóch towarzyszek Marici i Ekadżati, dodatkowo pojawiają się Dukselma i Madzia Cienmo. Ustawione są w kardynalnych kierunkach.
My sami pojawiamy się w formie Zielonej Tary.
• Przed nami znajduje się żółta Yzer Cienma
• Po naszej prawej stronie znajduje się ciemnoniebieska Ralcikma
• Z tyłu jest żółta Madzia Cienmo.
• Po naszej lewej stronie znajduje się zielona Dukselma.
W niektórych wersjach sadhany, kolory ciał dakiń odpowiadają barwom przypisanym czterem stronom świata. Przed nami, czyli na wschodzie - biała Yzer Cienma. Na południu, czyli po naszej prawej stronie - żółta Ralcikma. Na zachodzie, czyli za naszymi plecami - czerwona Madzia Cienmo. Po naszej lewej stronie, czyli na północy - zielona Dukselma.Paweł Włodarczyk edytował(a) ten post dnia 02.03.12 o godzinie 11:52

konto usunięte

Temat: Zielona Tara z Akacjowego Lasu

Jest to modlitwa, która w esencjonalny sposób przedstawia symbolikę i aktywności Zielonej Tary z Akacjowego Lasu.
Piękna modlitwa:)

CHWAŁA CZCIGODNEJ PANI - TARZE KHADIRAWANI
Zwanej Klejnotem w Koronie Mędrców

Hołd Szlachetnemu Awalokiteśwarze - skarbnicy współczucia!

1.
Bogowie: małżonek Lakśmi, złotousty Brahma,
Brihaspati, Ganeśa i Sziwa, Surja i inni -
Klejnoty koronne setek bogów, czczą lotos Jej stóp -
Do stóp Tary chylę się w pokłonie!

2.
Dzięki magii współczucia Wielkiego Współczującego,
Mądrość, błogosławieństwo i moc Zwycięzców trzech czasów
Objawiła się w pełnej piękna formie Bogini Działania,
Wybawiającej od wszelkich niedostatków -
Do stóp Tary chylę się w pokłonie!

3.
Na lotosowym tronie czystego zrozumienia pustki,
Dziewczyna w pełnym rozkwicie młodości,
W kolorze szmaragdu, o jednej twarzy, z dwojgiem rąk,
Prawa noga lekko wysunięta, lewa przyciągnięta do ciała,
Jednoczysz metodę i mądrość - składam Ci hołd!

4.
Okazała, o pełnych piersiach - skarbnicach nieskalanej szczęśliwości,
Twą twarz, jak Księżyc w pełni, zdobi olśniewający uśmiech;
Matko o spokojnych, ogromnych, pełnych współczucia oczach,
O piękności z Lasu Khadira - składam Ci hołd!

5.
Jak wysunięty konar niebiańskiego drzewa turkusowego,
Twa lekko ugięta prawa ręka, gestem mudry najwyższego ofiarowania,
Przyzywa mędrców na ucztę najwyższych siddhi,
Jak na zabawę - składam Ci hołd!

6.
Twa lewa ręka udziela schronienia, ukazując Trzy Klejnoty:
" O ludzie, stający twarzą w twarz z setkami różnych niebezpieczeństw,
Nie lękajcie się, wkrótce was ocalę! "
Gestem jasno wyrażająca te słowa - składam Ci hołd!

7.
Błękitny kwiat upala w Twych dłoniach mówi:
"O istoty samsary! Nie lgnijcie do światowych przyjemności,
Wkroczcie do miasta Wielkiego Wyzwolenia!" -
Twe słowa, jak kuksańce dawane, aby obudzić energię -
Składam Ci hołd!

8.
Amitabha, o rubinowym ciele, spoczywający w medytacji,
Trzyma żebraczą miseczkę pełną nektaru,
I, udzielając siddhi nieśmiertelności, ozdabia koronę Twej głowy;
O ujarzmiająca władcę mojej śmierci - składam Ci hołd!

9.
Utworzone przez budulec niebios - zasługę i mądrość,
Niepojęte, niebiańskie klejnoty spełniające życzenia,
Najpiękniejsze, splecione w czarujące ornamenty,
Ozdabiają Cię w pełni - składam Ci hołd!

10
Jak szmaragdowa góra, otulona szatą tęczy,
Twoja górna część ciała udrapowana jest w niebiańskie jedwabie,
Twoja piękna, giętka, wiotka talia
Podtrzymuje spódniczkę pańćaliki - składam Ci hołd!

11.
Po Twej prawej stronie Marici,
Pełna spokoju, złota, jaśniejąca blaskiem słońca,
Po lewej stronie - Ekadzati, w kolorze niebios, gniewna,
Lecz świetlista i pełna miłości -
O piękności, składam Wam hołd!

12.
Zastępy bogiń, obdarzonych mistrzostwem w śpiewie i tańcu,
Trzymających białe parasolki, winy, flety,
I nieskończenie wiele innych darów,
Składają Ci ofiary, wypełniając całą przestrzeń - składam Ci hołd!

13.
Lakśmi, Saci, Parwati i tysiące innych pięknych cór bogów,
Z trudem mogą uchodzić choćby za Twe służące;
Tak piękna w swej boskiej formie -
Składam Ci hołd!

14.
Z przestrzeni rozległych obłoków Twego współczucia,
Glebę uczniów zręcznie darzysz ośmioraką ulewą Dharmy,
I zsyłasz grom Twego słodkiego głosu o tonach Brahmy -
Składam Ci hołd!

15.
O skarbnico zasługi, rozległa jak ocean,
Postrzegająca wszystko, co poznawalne,
Któż zdołałby opisać, jaka jesteś naprawdę?
Twój umysł posiada dziesięć mocy nie zaburzonej percepcji,
O Matko, doskonała w swej mądrości - składam Ci hołd!

16.
Dla siebie samej odnalazłaś spokój, lecz - kierowana współczuciem -
Wyciągasz swą rękę, bez żadnego wysiłku ratując
Czujące istoty, pogrążone w otchłani morza cierpienia;
O Matko, doskonała w swej łasce - składam Ci hołd!

17.
Jak przypływy oceanu, które nigdy się nie spóźniają,
I pojawiają się bez wysiłku, który wynikałby z zaniechania,
Są Twe uspokajające, pomnażające, ujarzmiające i gniewne aktywności;
O Matko, doskonała w swym działaniu - składam Ci hołd!

18.
Osiem rodzajów przerażającej niedoli, żądne krzywd duchy,
Skalania i zmącone poznanie -
Od takich niebezpieczeństw wybawia już sama myśl o Tobie;
O Matko, doskonała w swych mocach - składam Ci hołd!

[Prośba do Tary]
19.
O bezcenne schronienie! Od wszelkich niebezpieczeństw,
Takich jak żądne krzywd duchy, demony, choroby i klęski,
Przedwczesna śmierć, złe sny i złe omeny,
Proszę, wyzwól, jak najszybciej, wszystkie czujące istoty!

20.
Przebywa wśród górskich szczytów błędnych poglądów
O istnieniu jaźni; nadęty uwielbieniem własnej doskonałości,
Z długą grzywą wzgardy dla innych istot:
Lew Dumy - od tego zagrożenia uchroń nas!

21.
Nieposkromiony przez ostrogi uważności i czujnej świadomości,
Odurzony przez wprawiający w szaleństwo likier zmysłowych przyjemności,
Schodzi na złe drogi i atakuje kłami krzywdy:
Słoń Złudzenia - od tego zagrożenia uchroń nas!

22.
Niesiony przez wiatr źle umieszczonej uwagi,
W sercu skłębionych, brzemiennych ciężkim dymem, chmur nieprawego zachowania,
Posiada moc pożogi doszczętnie wypalającej las zasługi:
Ogień Gniewu - od tego zagrożenia uchroń nas!

23.
Przywiązany do jamy swojej ignorancji,
Nie mogąc znieść oznak pomyślności i doskonałych cech u innych,
Natychmiast wsącza truciznę jadu swojej nieprawości:
Wąż Zawiści - od tego zagrożenia uchroń nas !

24.
Włócząc się po przerażającej, dzikiej krainie negatywnych praktyk,
I po upiornych pustyniach dwóch skrajności,
Plądrują miasta i osady spokoju i szczęśliwości:
Złodziejska Szajka Błędnych Poglądów - od tego zagrożenia uchroń nas!

25.
W nieznośnych kazamatach samsary,
Skuwa czujące istoty, zatrzaskując wrota wolności
Zamkiem żądzy, tak trudnym do otwarcia:
Łańcuch Skąpstwa - od tego zagrożenia uchroń nas!

26.
Porywa nas w nurty strumienia odrodzeń,
Jakże trudnego do przekroczenia,
Smaganego przez wzbudzane wichrem karmy fale
Narodzin, starzenia się, chorób i śmierci:
Powódź Przywiązania - od tego zagrożenia uchroń nas!

27.
Błądzą w przestworzach najczarniejszej niewiedzy,
Z okrucieństwem dręcząc tych, którzy zmierzają ku prawdzie,
Stanowiąc śmiertelne niebezpieczeństwo dla wyzwolenia:
Powalające Demony Wątpliwości - od tego zagrożenia uchroń nas (o Taro)!

28.
Zważ na zanoszone do Ciebie modlitwy i prośby,
I usuń wszystko, co nie sprzyja praktyce Dharmy;
Pozwól, aby nasze życie pełne było zasługi, dostatku, obfitości
Oraz wszelkich pomyślnych warunków - tak jak tego pragniemy.

29.
Pozwól, aby wszystkie istoty dostąpiły spotkania z przewodnikiem - Amitabhą,
W czystej krainie Suhawati;
I nawet ci, którzy nie dopełnili setek żmudnych praktyk,
Niechaj, jak najszybciej, staną się Buddami.

(Modlitwa)
30.
Obym na zawsze zachował pamięć minionych żywotów,
Nigdy nie porzucając umysłu oświecenia,
I - tak jak nurt rzeki - podtrzymując energię,
Obym podążał pełną mocy ścieżką dziecka Buddy.

31.
Obym nigdy nie żywił nadziei na swą własną korzyść,
Lecz poświęcił się z oddaniem pomyślności innych;
Udziel mi wszystkiego, co niezbędne, bym niósł innym pomoc -
Oczu, Najwyższej Wiedzy, Elokwencji, Cierpliwości ...

32.
Pozwól, abym - jak najrychlej - dostąpił godności Zwycięzcy,
I oddając się pracy na rzecz wszystkich istot,
Mógł nieustraszenie rozprzestrzeniać w nieskończonych światach
Pełnię prawdy doktryny Zwycięzców.

Modlitwę do Czcigodnej Pani Tary Khadirawani, zwanej Klejnotem w Koronie Mędrców, ułożył mnich buddyjski - Gjalwa Gendun Drub, I Dalajlama (1391 - 1475), po długiej praktyce w trakcie odosobnienia wielkiego oświecenia w Tekczen Podrang.
Marcin Browczyk

Marcin Browczyk Sprzedawca, Netbest

Temat: Zielona Tara z Akacjowego Lasu

4 Tary wókół Zielonej Tary odpowiadają czterem aktywnościom w tej sadhanie? Tzn niszczącą, magnetyzującą itd.

konto usunięte

Temat: Zielona Tara z Akacjowego Lasu

Marcin Browczyk:
4 Tary wókół Zielonej Tary odpowiadają czterem aktywnościom w tej sadhanie? Tzn niszczącą, magnetyzującą itd.
Nie wiem. Nie otrzymałem, aż tak szczegółowych wyjaśnień do tej praktyki. Ogólnie są tutaj dwie partnerki Zielonej Tary plus dwie dodatkowe żeńskie formy: na wschodzie żółta Yzer Cienma, na południu ciemnoniebieska Ralkcikma(skr. Ekadżati), na zachodzie żółta Madzia cienmo, na północy Dukselma. Każda z nich ucieleśnia pewne właściwości i aktywności. W innych wersjach praktyki kolory dakiń odpowiadają stronom świata: wschód - biała Yzer cienma, południe - żółta Ralkcikma, zachód - czerwona Madzia cienmo, północ - zielona Dukselma. W tym kontekście, aż się prosi by dakinie dodatkowo powiązać z jedną czterech aktywności np. białą Yzer cienma z aktywnością uspokajającą tj. choroby, negatywne wpływy, wojny itd. itd. Ale należałoby to sprawdzić w jakimś autorytatywnym komentarzu i/lub zapytać jakiegoś lamę, który zna tą praktykę, wystarczająco głęboko, aby był w stanie wyjaśnić różne subtelności z nią związane. Ja jedynie otrzymałem podstawowe instrukcje do zewnętrznej fazy praktyki. Wiem jak wykonać praktykę na "podstawowym poziomie", ale nie wiem co się robi na bardziej zaawansowanych poziomach. Przypuszczam, że wtedy owe cztery dakinie nabierają głębszego znaczenia, jak to zazwyczaj bywa w tego typu praktykach. Ale to już jest moje prywatne gdybanie:)Ten post został edytowany przez Autora dnia 05.11.13 o godzinie 19:53

Następna dyskusja:

Zielona Tara




Wyślij zaproszenie do