konto usunięte

Temat: inter nyndro cz.4 guru joga

http://www.youtube.com/watch?v=8f3jMUrSW9U
modlitwa do linii mahamudry


Obrazek


LAMA RINPOCZIE LA SOL ŁA DEB
Drogocenny lamo, modlę się do ciebie
DAK DZIN LO JI TONG ŁAR DZIN DZI LOB
udziel swego błogosławieństwa, aby moje intelektualne przywiązanie do "Ja" skończyło się,
GY ME DZIU LA CZIE ŁAR DZIN DZI LOB
udziel swego błogosławieństwa aby powstała we mnie postawa nie wymagania czegokolwiek,
CZIE MIN NAM TOK GAK PAR DZIN DZI LOB
udziel swego błogosławieństwa, aby ustały we mnie myśli nie związane z dharmą,
RANG SEM CZIE ME TOK PAR DZIN DZI LOB
udziel swego błogosławieństwa, abym rozpoznał swój umysł jako nienarodzony,
TYL PA RANG SAR SZI ŁAR DZIN DZI LOB
udziel swego błogosławieństwa, aby moje pomieszanie uspokoiło się same z siebie,
NAN SI CZIE KUR TOK PAR DZIN DZI LOB
udziel swego błogosławieństwa, abym świat zjawisk rozpoznał jako dharmakajępaweł włodarczyk edytował(a) ten post dnia 01.08.09 o godzinie 16:31

Temat: inter nyndro cz.4 guru joga

W dzogczen nie trzeba Nyndro, ROBI SIE SPECJALNA GURUJOGA, nawet bywa w końcówce zakrapiana, bo kończy sie praktykę ganapudżą, wszystko jest czyste os samego piczątku wraz z mantrą:"ram, yam, kham, om ah hum ucziszta balimta khahi, ganaczakra pudza ho",łatwo to przetłumaczyć z tybetańskiego.
W dzogczen też jest Nyndro:9 oczyszczających oddechów, Nundro jest użyteczne.Nie trzeba, gdyś dojrzał.Andrzej Witosław O. edytował(a) ten post dnia 21.06.10 o godzinie 18:39

konto usunięte

Temat: inter nyndro cz.4 guru joga

Witosław S.:
W dzogczen nie trzeba Nyndro, ROBI SIE SPECJALNA GURUJOGA, nawet bywa w końcówce zakrapiana, bo kończy sie praktykę ganapudżą, wszystko jest czyste os samego piczątku wraz z mantrą:"ram, yam, kham, om ah hum ucziszta balimta khahi, ganaczakra pudza ho",łatwo to przetłumaczyć z tybetańskiego.

To są sanskryckie słowa i sylaby:)
W Karma kagyu też nie musisz robić nyndro. Jest tyle praktyk, którym można się poświęcić, bez potrzeby ukończenia nyndro. Ale... doświadczenie pokazuje, że nyndro jest niezwykle pożyteczną praktyką, dlatego, szczególnie wszyscy ci którzy chcą zaangażować się w różne zaawansowane praktyki, powinni ukończyć nyndro. Oczywiście nie wystarczy zaliczyć nyndro by z automatu otrzymać sekretne instrukcje do praktyki;)

Poza tym każdy kto dobrze zrobi nyndro uzyska dzięki tej praktyce niezliczone korzyści. Na przykład tradycyjne komentarze mówią, że jednym efektów poprawnie zrobionej praktyki guru jogi(z nyndro) jest pełne oświecenie...Dlatego praktyki nyndro często wystarczają na całe życie i są kompletną ścieżką prowadząca do stanu Buddhy. Według lamy Ole próba pośpiesznego zaliczenia nyndro "jest oszukiwaniem samego siebie"

W Karma kagyu również są praktyki guru jogi, które zwierają ganapudżę bardzo popularna w Karma Kagyu jest guru joga milarepy, guru joga karma pakszi czy guru joga Padmasambhawy zwana "deszcz błogosławieństw", która również zawiera krótką praktykę ganapudży.
Czy na przykład krótka ganapudża związana z guru jogą XVI Karmapy.paweł włodarczyk edytował(a) ten post dnia 02.08.09 o godzinie 14:03
Paweł Ulicki

Paweł Ulicki Jakość, Bosch and
Siemens Home
Apliance Group

Temat: inter nyndro cz.4 guru joga

paweł włodarczyk:
Mantre powtarzamy po tybetańsku czy polsku czy mieszanie?

konto usunięte

Temat: inter nyndro cz.4 guru joga

Paweł Ulicki:
paweł włodarczyk:
Mantre powtarzamy po tybetańsku czy polsku czy mieszanie?
I tak I tak jest poprawnie:)
Tekst, który w tej części nyndro powtarzamy 111 111 nie jest mantrą. Jest to siedmiowersowa modlitwa do rdzennego lamy. Ze względu na zrozumienie tekstu dobrze jest ją recytować w ojczystym języku, ale ze względu na płynność recytacji lepiej wychodzi powtarzanie po tybetańsku. Niezależnie od wybranej metody, najważniejsze jest uczucie radości i wdzięczności dla lamy, które powinno nas wypełniać podczas recytowania tej bardzo głębokiej modlitwy.paweł włodarczyk edytował(a) ten post dnia 21.06.10 o godzinie 10:43

konto usunięte

Temat: inter nyndro cz.4 guru joga

Dodam że Rinczen mówił że tą modlitwę napisał 1 Karmapa Dysum Czienpa (1110 - 1193)

Obrazek
Paweł Ulicki

Paweł Ulicki Jakość, Bosch and
Siemens Home
Apliance Group

Temat: inter nyndro cz.4 guru joga

Są to słowa, które Dysum Czienpa wypowiedział udając się do Gampopy
Paweł Ulicki

Paweł Ulicki Jakość, Bosch and
Siemens Home
Apliance Group

Temat: inter nyndro cz.4 guru joga

W tekście GJ pojawiają się sylaby Vam i E. Coś więcej o nich? I która jest symbolem czego bo mam sprzeczne informacje? :)

konto usunięte

Temat: inter nyndro cz.4 guru joga

Paweł Ulicki:
W tekście GJ pojawiają się sylaby Vam i E. Coś więcej o nich? I która jest symbolem czego bo mam sprzeczne informacje? :)
Tak zgadza się np. w książce Manfreda Seegersa "Medytacja" jest błąd. Według autora sylaba E - oznacza radość i Metodę a sylaba WAM - oznacza przestrzeń i mądrość(str.160). W rzeczywistości jest odwrotnie. Tekst na, który on się powołuje mówi:

E JIG CZIAK DZIA CZIENPO SENG GE TRIR
wyrażenie pustki poprzez sylabę E na lwim tronie mahamudry
VAM JIG DZIUR ME CZIE JING DORDŻE LA
i szczęśliwości poprzez osadzenie sylaby VAM, Ciedzing Dordże...

E-VAM jest starym symbolem, w którym zawarta jest istota i znaczenie wszystkich buddyjskich tantr.
Ogólnie mówiąc, E-VAM ma takie samo znaczenie jak formy jab-jum.
W zależności od kontekstu będziemy mówić o nierozdzielności pustki(E) i szczęśliwości(VAM) Mądrości(E)i Metody(VAM)itd.
Jeśli chodzi o tantryczną symbolikę alfabetu sanskryckiego to np.: samogłoski zawsze związane są z aspektem, żeńskim, Mądrością, pustką itd. a spółgłoski z aspektem męskim, Metodą, świetlistością itd. Dlatego E-VAM symbolizuje nierozdzielność, jedność, niedualność...paweł włodarczyk edytował(a) ten post dnia 12.10.10 o godzinie 13:05
Paweł Ulicki

Paweł Ulicki Jakość, Bosch and
Siemens Home
Apliance Group

Temat: inter nyndro cz.4 guru joga

paweł włodarczyk:
Tak zgadza się np. w książce Manfreda Seegersa "Medytacja" jest błąd. Według autora sylaba E - oznacza radość i Metodę a sylaba WAM - oznacza przestrzeń i mądrość(str.160). W rzeczywistości jest odwrotnie.

Ano w tekście, którym się posługuję też jest błąd, dobrze, że poprawiony długopisem. A że tekst z dedykacją i autografem Olego to nie chce się z nim rozstawać. Takie delikatne przywiązanie :)

konto usunięte

Temat: inter nyndro cz.4 guru joga

Paweł Ulicki:
paweł włodarczyk:
Tak zgadza się np. w książce Manfreda Seegersa "Medytacja" jest błąd. Według autora sylaba E - oznacza radość i Metodę a sylaba WAM - oznacza przestrzeń i mądrość(str.160). W rzeczywistości jest odwrotnie.

Ano w tekście, którym się posługuję też jest błąd, dobrze, że poprawiony długopisem. A że tekst z dedykacją i autografem Olego to nie chce się z nim rozstawać. Takie delikatne przywiązanie :)
Przywiązanie do dharmy nie jest złe:)
Paweł Ulicki

Paweł Ulicki Jakość, Bosch and
Siemens Home
Apliance Group

Temat: inter nyndro cz.4 guru joga

paweł włodarczyk:
Przywiązanie do dharmy nie jest złe:)

A nawyk medytacji ostatnim jaki powinniśmy rozpuścić :)

konto usunięte

Temat: inter nyndro cz.4 guru joga

paweł włodarczyk:
(ciach)
W Karma kagyu też nie musisz robić nyndro. Jest tyle praktyk, którym można się poświęcić, bez potrzeby ukończenia nyndro.

O jakich praktykach piszesz?
Ale... doświadczenie pokazuje, że nyndro jest niezwykle pożyteczną praktyką, dlatego, szczególnie wszyscy ci którzy chcą zaangażować się w różne zaawansowane praktyki, powinni ukończyć nyndro.

Nyndro należy traktować jako całość, czyli 4 praktyki, czy można wykonać np. tylko Meydytację Diamentowego Umysłu ?
Jakie mogą być "konsekwencje" nie ukończenia nyndro ?

pozdrawiam, Artur
Paweł Ulicki

Paweł Ulicki Jakość, Bosch and
Siemens Home
Apliance Group

Temat: inter nyndro cz.4 guru joga

Artur Jaworski:
O jakich praktykach piszesz?

Wszystkich, które nie wymagają ukończenia nyndro :) Kochające Oczy, Budda Medycyny, Przejrzyste Światło etc etc
Nyndro należy traktować jako całość, czyli 4 praktyki, czy można wykonać np. tylko Meydytację Diamentowego Umysłu ?

Zdecydowanie jako całość. Oczywiście w wyjątkowych wypadkach są odstępstwa ale radziłbym jako całość.
Wyobraź sobie, że masz dom, który stał od niemającego początku czasu i chcesz go doprowadzić do porządku. Najpierw wyrzucasz wszystkie połamane meble, resztki gruzu, zamiatasz podłogi z "grubego" śmiecia - to są pokłony. Potem czyścisz ściany, zrywasz tapety, skrobiesz podłogi - to jest Diamentowy. Kiedy usunąłeś największy syf (negatywności) możesz domek sobie odmalować i urządzić - Mandala. A jak już gotowy to zapraszasz przyjaciół na imprezę - Guru Joga. Można oczywiście tylko wyczyścić ściany ale będzie to trudniejsze jak będa stare meble przeszkadzać.
Jakie mogą być "konsekwencje" nie ukończenia nyndro ?

W sensie, że wogóle nie zaczniesz czy zaczniesz i nie skończysz?
Jeśli nie zaczniesz to ok, nie każdy musi je robić. Ono po prostu gwarantuje szybkie i trwałe efekty ale nie jest jedną drogą.
Jeśli zaczniesz i nie skończysz (z lenistwa na przykład) to ma to negatywne konsekwencje tak jak wszystko co zaczniesz i nie skończysz (wlecze się za Tobą), Kalu Rinpoche coś o tym pisał ale nie pamiętam dokładnie. IMHO podchodzę do tego tak, że masz metody i ich nie wykorzystujesz co ma negatywne konsekwencje.

konto usunięte

Temat: inter nyndro cz.4 guru joga

Artur Jaworski:
paweł włodarczyk:
(ciach)
W Karma kagyu też nie musisz robić nyndro. Jest tyle praktyk, którym można się poświęcić, bez potrzeby ukończenia nyndro.

O jakich praktykach piszesz?
Na przykład:
- proste praktyki szine,
- różne praktyki jidamów
- różne formy guru jogi np. karmapy, padmasambhawy, milarepy itd.
Karma Kagyu dysponuje olbrzymią ilością środków pozwalających sensownie wykorzystać swoje życie bez potrzeby angażowania się w nyndro.
Ale... doświadczenie pokazuje, że nyndro jest niezwykle pożyteczną praktyką, dlatego, szczególnie wszyscy ci którzy chcą zaangażować się w różne zaawansowane praktyki, powinni ukończyć nyndro.

Nyndro należy traktować jako całość, czyli 4 praktyki, czy można wykonać np. tylko Meydytację Diamentowego Umysłu ?
Jeśli ktoś decyduje się na nyndro to powinien wykonać cały zestaw praktyk. Przy czym w linii Karma Kagyu występują różne praktyki nyndro. To które jest najczęściej praktykowane jest najkrótszą wersją nyndro ułożoną przez IX Karmapę. W sumie IX Karmapa ułożył trzy wersje nyndro.
Najkrótsza wersja( o którą pytasz) składa się z 8 praktyk:
4 podstawowe praktyki tzw. "cztery rozmyślania" i
4 specjale praktyki tj. przyjęcie schronienia i rozwinięcie bodhicitty, medytacja DU, ofiarowanie mandali i guru joga.
Jakie mogą być "konsekwencje" nie ukończenia nyndro ?
Wadżrasattwa nie jest ściśle związany z nyndro. Po prostu w nyndro znajdziesz prostą formę medytacji na ten aspekt buddy, ale to nie jest tak, że na wadżrasattwę medytuje się wyłącznie w ramach praktyki nyndro.

Jedyną konsekwencją "nieukończenia nyndro" będzie utrwalenie w swoim strumieniu umysłu nawyku rozpoczynania działań i niedoprowadzania ich do końca. Dotyczy to wszystkich praktyk.

Nyndro jest przede wszytkim przeznaczone dla tych, którzy chcą zaangażować się w zaawansowane praktyki wadżrajany np. praktyka niektórych jidamów wymaga ukończenia nyndro, lub pewne aspekty praktyki jidama są dostępne jedynie dla tych którzy ukończą nyndro.
Poza tym nie ma obowiązku angażowania się w te czasochłonne i intensywne praktyki.
Na przykład Tenga Rionpocze radzi aby przez rok może dwa lata poznawać różne praktyki dopiero po tym zastanowić się czy mamy wystarczające warunki i motywację do praktyki nyndro. Poza szczególnymi przypadkami nie jest dobrze od razu "rzucać się" na nyndro. Wiem chociażby z własnej korespondencji, ilu ludzi zaczyna nyndro a jak niewielu potrafi doprowadzić je do końca. Przy czym nie jest sztuką zaliczyć wszystkie powtórzenia. Ale zanim zaczniemy kolejną część nyndro, powinny pojawić się pewne znaki powodzenia wskazujące, że dana część nyndro przyniosła efekt.
pozdrawiam, Arturpaweł włodarczyk edytował(a) ten post dnia 13.10.10 o godzinie 12:51

konto usunięte

Temat: inter nyndro cz.4 guru joga

paweł włodarczyk:

(ciach)
Na przykład Tenga Rionpocze radzi aby przez rok może dwa lata poznawać różne praktyki dopiero po tym zastanowić się czy mamy wystarczające warunki i motywację do praktyki nyndro. Poza szczególnymi przypadkami nie jest dobrze od razu "rzucać się" na nyndro.

Bardzo dziękuję Wam obu za ciekawe odpowiedzi.
Tak więc nie będę "rzucał się" na Nyndro.
Jednakże czy w międzyczasie mogę robić Medytację Diamentowego Umysłu, tak poza Nyndro, bez liczenia mantr?
A jak podejmę decyzję, czy chcę robić Nyndro, będę ją robić już z liczeniem mantr.
Ma to sens?
pozdrawiam, Artur

konto usunięte

Temat: inter nyndro cz.4 guru joga

Artur Jaworski:
Bardzo dziękuję Wam obu za ciekawe odpowiedzi.
Tak więc nie będę "rzucał się" na Nyndro.
Praktykę najlepiej dostosować do swoich indywidualnych potrzeb/możliwości. Wiele osób zaczyna nyndro, ale niewielu z nich kończy. A z tych, które ukończyły nyndro niewielu ma znaki powodzenia. Kiedy taka osoba jakoś prześlizgnie się przez nyndro, nie powinna być zdziwiona, że zaawansowane praktyki nie przynoszą pożądanych rezultatów. Dlatego z jednej strony nie należy jakoś "rzucać się" na nydnro. Z drugiej strony nie należy wzbudzać w sobie jakiegoś poczucia winy, "że nie zrobiłem nyndro".
Jednakże czy w międzyczasie mogę robić Medytację Diamentowego Umysłu, tak poza Nyndro, bez liczenia mantr?
Oczywiście, że możesz. istnieje wiele różnych praktyk związanych z DU. DU jest przede wszystkim jidamem, którego prostą formę medytacji wykorzystuje się w nyndro. Przy czym gdybyś chciał wykonywać praktykę DU poza nyndro, wówczas powinieneś postarać się otrzymać inicjację, ustny przekaz do tej praktyki. W tradycji Karma Kagyu najczęściej wykorzystywana jest praktyka Sang Thig Dordże Sempa. Jest to stosunkowo prosta praktyka. Natomiast medytacja DU z nyndro jest częścią tego zestawu praktyk, ale można spotkać się z wyjaśnieniami, w których podobną formę medytacji wykonuje się niezależnie od nyndro. Kiedyś w ośrodkach Olego można było dostać tekst prostej medytacji DU opartej na tekście z nyndro. Do wykonywania DU z nyndro nie jest wymagana inicjacja. Wystarczy otrzymać lung i wyjaśnienia.
Ma to sens?
W pewien sposób ma. DU jest jednym z najważniejszych aspektów Buddhy. Niemal każda praktyka medytacji zawiera w sobie jego 100 sylabową mantrę.
pozdrawiam, Arturpaweł włodarczyk edytował(a) ten post dnia 13.10.10 o godzinie 21:57
Paweł Ulicki

Paweł Ulicki Jakość, Bosch and
Siemens Home
Apliance Group

Temat: inter nyndro cz.4 guru joga

paweł włodarczyk:
A z tych, które ukończyły nyndro niewielu ma znaki powodzenia.

A tu żeś mnie zaskoczył. Nie jest tak, że rdzenny nauczyciel weryfikuje i mówi czy ok czy do powtórki?

konto usunięte

Temat: inter nyndro cz.4 guru joga

Paweł Ulicki:
paweł włodarczyk:
A z tych, które ukończyły nyndro niewielu ma znaki powodzenia.

A tu żeś mnie zaskoczył. Nie jest tak, że rdzenny nauczyciel weryfikuje i mówi czy ok czy do powtórki?
Masz rację. Ale bądźmy uczciwi:) kiedy ktoś skończy nyndro sam zauważy czy jego życie zmieniło się na lepsze. Jak reaguje na trudne sytuacje. Ile jest w nim lgnięcia i przywiązania. Najlepszą weryfikacją jest - samo życie;):) ale masz rację, kiedy ukończymy nyndro udajemy się do lamy i możemy poprosić go o dalsze nauki(przy czym to nie musi być ten sam lama, który udzielił nam lungu do nyndro) i albo je otrzymamy albo dostaniemy coś do powtórki np. całe nyndro, albo np. zrób jeszcze np. 10 000 powtórzeń mantry DU itp. Ale:
W idealnych warunkach zanim przejdziemy do kolejnej części nyndro powinniśmy uzyskać chociaż minimalne znaki powodzenia wykonywanej przez nas praktyki. Nie ma wielkiego pożytku z mechanicznego wykonywania nyndro i zwykłego zaliczania poszczególnych powtórzeń, jeśli nie towarzyszą temu pewne znaki powodzenia. Doświadczenie mówi, że jeśli przeciętna osoba wykona dane "powtórzenie" 100 000 razy + 11 000 w celu skorygowania błędów, wówczas powinny pojawić się pewne znaki powodzenia. Komentarze jasno je opisują.
I tak na przykład:
Jeśli dobrze praktykowaliśmy pierwszą część nyndro tj. schronienie i bodhicittę. Efektem tej praktyki powinien być np. wzrost naturalnego oddania do trzech klejnotów oraz wzrost bodhicitty. Powinno osłabić się lgnięcie do ośmiu światowych dharm itd.
Z każdą praktyką nyndro związane są jakieś znaki powodzenia.
A ponieważ nyndro jest bardzo trudną i skomplikowaną praktyką dlatego niewielu potrafi wejść w nią od razu "całym sercem". Teraz staje się jasnym dlaczego czasem lamowie polecają wykonać nyndro dwa razy. Wówczas bardziej świadomie podchodzimy do praktyki. Mamy większą skłonność do doceniania nyndro itp. Natomiast to o czym piszesz dotyczy przede wszystkim sytuacji, kiedy ktoś ukończył nyndro i chce otrzymać kolejne nauki.paweł włodarczyk edytował(a) ten post dnia 14.10.10 o godzinie 10:53

konto usunięte

Temat: inter nyndro cz.4 guru joga

możesz rozwinąć kwestię znaków powodzenia odnosząc się do każdej części nyndro?

Następna dyskusja:

inter nyndro cz.3 ofiarowan...




Wyślij zaproszenie do