konto usunięte

Temat: Guru padmasambhawa - częśćIV/opis formy G.R.


Obrazek



Ogólny opis formy Guru Padmasambhawy.

Guru Rinpocze siedzi na tysiąc płatkowym kwiecie lotosu dysku słońca i księżyca. Oznacza to, że Guru Rinpocze narodził się w cudowny sposób ze zjednoczenia mądrości i metod skr. pradźnia i upaja, w rodzinie lotosu.
Ma formę szesnastoletniego chłopca, ponieważ przebywa w wymiarze, wolnym od przemijania. Jego ciało jest białe z czerwona poświatą, co symbolizuje nierozdzielność metod i mądrości.
Ma uśmiechniętą twarz – symbol przekroczenia cierpienia. Nosi różne szaty, które symbolizują osiągnięcie mistrzostwa w różnych dziedzinach. Biała spodnia szata i czerwona suknia symbolizują osiągnięcie mistrzostwa na ścieżce bodhisattwy. Wierzchnia niebieska szata symbolizuje doskonałość w praktykowaniu tantry. Szal jest symbolem doskonałego przestrzegania mnisich ślubowań. Brokatowy płaszcz symbolizuje osiągnięcie mistrzostwa w praktykowaniu wszystkich jan. Jego czapka, brokatowy płaszcz i buty symbolizują jego mistrzostwo w mistycznych mocach.
W prawej ręce Guru Rinpocze trzyma złotą pięciopunktową wadżrę co oznacza niezniszczalne zdolności czyli moce. W lewej trzyma kapalę wypełniona amritą – symbol jedność błogości i pustki. Wewnątrz kapali stoi waza ozdobiona drzewkiem spełniającym życzenia – symbol osiągnięcia nieśmiertelności.
Trójząb symbolizuje, że Guru Rinpocze nigdy nie jest oddzielony od pradźni(mądrości).
Trzy ostre zęby – to trojaka natura umysłu: pustka, przejrzystość i moc współczucia.
Trzy głowy ozdabiające trójząb oznaczają dharmakaję, sambhogakaję i nirmanakaję. Dziewięć żelaznych pierścieni – to symbol praktyki dziewięciu jan.
Kosmyki włosów na trójzębie – symbol uzyskania mistycznych mocy w wyniku praktyki na cmentarzach.
Artur Bebak-Szczucki

Artur Bebak-Szczucki niezadowalające,
Dyskrecja jest cnotą

Temat: Guru padmasambhawa - częśćIV/opis formy G.R.

Czy ktos z Was mógłby tu może wrzucić tankę Guru Rinpoche YabYum z Yeshe Tsogyal w dobrej rozdzielczości.

konto usunięte

Temat: Guru padmasambhawa - częśćIV/opis formy G.R.

2 400px × 3 145px - tyle wystarczy?;):)


Obrazek
Paweł Włodarczyk edytował(a) ten post dnia 10.02.12 o godzinie 06:46
Artur Bebak-Szczucki

Artur Bebak-Szczucki niezadowalające,
Dyskrecja jest cnotą

Temat: Guru padmasambhawa - częśćIV/opis formy G.R.

Ogromne dzięki:)

konto usunięte

Temat: Guru padmasambhawa - częśćIV/opis formy G.R.

"Brokatowy płaszcz symbolizuje osiągnięcie mistrzostwa w praktykowaniu wszystkich jan. "

Co to są jany?

"Wewnątrz kapali stoi waza ozdobiona drzewkiem spełniającym życzenia – symbol osiągnięcia nieśmiertelności."-Tzn że nikt nie jest nieśmiertelny dopóki nie osiągnie tego stanu?

"Kosmyki włosów na trójzębie – symbol uzyskania mistycznych mocy w wyniku praktyki na cmentarzach."-Tzn jakich mocy?Nie można ich było osiągnać praktykując w lesie lub nad jeziorem?
Czemu akurat cmentarz?

konto usunięte

Temat: Guru padmasambhawa - częśćIV/opis formy G.R.

Mezamir Snowid:
"Brokatowy płaszcz symbolizuje osiągnięcie mistrzostwa w praktykowaniu wszystkich jan. "

Co to są jany?
"jana" w sanskrycie oznacza wóz, pojazd. Tutaj odnosi się to do trzech poziomów nauk dharmy hinajany, mahajany i wadżrajany, czyli mały pojazd, wielki pojazd i pojazd wadżry. Mówimy o janach ponieważ są one jak pojazdem, który wiedzie nas do wyzwolenie i Przebudzenia skr. Bodhi, czyli stanu Budy.

"Wewnątrz kapali stoi waza ozdobiona drzewkiem spełniającym życzenia – symbol osiągnięcia nieśmiertelności."-Tzn że nikt nie jest nieśmiertelny dopóki nie osiągnie tego stanu?
Tutaj chodzi o siddhi długiego życia, w tym ciele. Z tego co wiem nie wszyscy posiadają moc dowolnego wydłużania swojego życia;):)
"Kosmyki włosów na trójzębie – symbol uzyskania mistycznych mocy w wyniku praktyki na cmentarzach."-Tzn jakich mocy?
Chodzi tutaj o różnego rodzaju zwykłe i najwyższe siddhi.
>Nie można
ich było osiągnać praktykując w lesie lub nad jeziorem?
Czemu akurat cmentarz?
Tutaj chodzi o osiem szczególnych cmentarzy, na których medytowali jogini w dawnych Indiach. Istnieje wiele powodów dla których jogini medytowali na cmentarzach. Jednym z nich jest fakt, że miejsce to przypominało im o przemijalności wszystkiego. Wspomniane osiem cmentarzy to nie tylko konkretne miejsca na ziemi, ale posiadają one również wewnętrzne i sekretne symboliczne znaczenie.Paweł Włodarczyk edytował(a) ten post dnia 24.12.12 o godzinie 15:28

konto usunięte

Temat: Guru padmasambhawa - częśćIV/opis formy G.R.

Chodzi tutaj o różnego rodzaju zwykłe i najwyższe siddhi.

Ale które siddi są związane z cmentarzami?

konto usunięte

Temat: Guru padmasambhawa - częśćIV/opis formy G.R.

Mezamir Snowid:
Chodzi tutaj o różnego rodzaju zwykłe i najwyższe siddhi.

Ale które siddi są związane z cmentarzami?
Żadne. Przecież w opisie wyraźnie jest powiedziane, że praktykując na cmentarzach uzyskał różnego rodzaju moce, które tutaj oznaczają różnego rodzaju siddhi, zwykłe i najwyższe. Można je uzyskać praktykując w dowolnym miejscu. Ich uzyskanie nie jest ograniczone do danego miejsca. Ale dane miejsce może bardziej lub mniej sprzyjać praktyce medytacji.
Artur Bebak-Szczucki

Artur Bebak-Szczucki niezadowalające,
Dyskrecja jest cnotą

Temat: Guru padmasambhawa - częśćIV/opis formy G.R.

Ponieważ moje pytania dotyczą Guru Jogi "Deszcz błogosławieństw", myślę, że to to dobre miejsce żeby je zadać.

1) Tekst sadhany opisuje "wizualizowaną" postać Guru Rinpoche jako "Orgyen Dordże Czang" (Padmasambhawa w formie Dorje Changa, czyli niebieskie ciało, skrzyżowane ręce z dorje i drilbu itd.) Jednakże Tanki przedstawiają inny wizerunek. Czy jest jakaś przyczyna tego stanu rzeczy?

2)"Nosi ozdoby z kości i Klejnotów". O jakich klejnotach wspomina tu tekst? Czy chodzi o ozdoby z kości symbolizujące urzeczywistnienie paramit? Jakiego rodzaju "klejnoty"?

3) "Promienieje chwałą mniejszych i większych oznak stanu Buddy". Co to za oznaki?

konto usunięte

Temat: Guru padmasambhawa - częśćIV/opis formy G.R.

Artur Bebak-Szczucki:
Ponieważ moje pytania dotyczą Guru Jogi "Deszcz błogosławieństw", myślę, że to to dobre miejsce żeby je zadać.

1) Tekst sadhany opisuje "wizualizowaną" postać Guru Rinpoche jako "Orgyen Dordże Czang" (Padmasambhawa w formie Dorje Changa, czyli niebieskie ciało, skrzyżowane ręce z dorje i drilbu itd.) Jednakże Tanki przedstawiają inny wizerunek. Czy jest jakaś przyczyna tego stanu rzeczy?
Przecież w tej praktyce Padmasambhawa wygląda dokładnie tak jak jest przestawiany na tankach. Opis w tekście praktyki też o tym mówi m.in., że w prawej dłoni trzyma on wadżrę, w lewej kapalę itd. Jest w zjednoczeniu z Jeszie Tsogial. Podobnie jak Karmapa jest on postrzegany jako nieoddzielny od Dordże Czanga.
2)"Nosi ozdoby z kości i Klejnotów". O jakich klejnotach wspomina tu tekst? Czy chodzi o ozdoby z kości symbolizujące urzeczywistnienie paramit? Jakiego rodzaju "klejnoty"?
Dordże Czang nie nosi ozdób z kości;), ale Guru Rinpocze tak;):) Klejnotowe ozdoby są to typowe ozdoby sambhogakai np. różnej długości naszyjniki, bransolety itd. Podobnie jest z kościanymi ozdobami. W każdej praktyce jest to sześć ozdób z kości ludzkich. Klasycznie nazywają się one - sześć mudr, które symbolizują urzeczywistnienie sześciu paramit np. sześcioszprychowe koło we włosach - paramitę medytacji. Wyjątek stanowią żeńskie formy, które noszą tylko pięć mudr, nie noszą kościanej ozdoby z dwóch skrzyżowanych na czakrze serca kościanych pasów, która symbolizuje paramitę mądrości ponieważ żeńskie formy same w sobie symbolizują pierwotną mądrość.
3) "Promienieje chwałą mniejszych i większych oznak stanu Buddy". Co to za oznaki?
Chodzi tutaj o klasyczne 32 większe i 80 mniejszych fizycznych znaków doskonałości Buddy np. 40 równych zębów, ośmioszprychowe koła na podeszwach stóp i wewnętrznej stronie dłoni itd. W kontekście guru jogi oznacza to, że guru postrzegamy jako Buddę, w całkowicie doskonałej formie.

konto usunięte

Temat: Guru padmasambhawa - częśćIV/opis formy G.R.

Poniżej masz formę Guru Rinpocze jako Urgjen Dordże Czang skr. Uddijana Wadżradhara pol. Dzierżyciel Wadżry z Uddijany, czyli kraju "latającego pojazdu", w zjednoczeniu z białą Jeszie Tsogjal. Ale to nie jest forma na którą medytuje się w guru jodze Deszcz Błogosławieństw.
Ps.
Nazwa Dordże Czang może się też odnosić do naszego rdzennego lamy.
Ps.
W wielu praktykach spotkasz się z tym, że Guru Rinpocze nazywany jest Urgjen Dordże Czang np. w tekście nyndro z tradycji longczen Njingtik. Tutaj jest on biały z czerwoną poświatą, trzyma wadżrę i kapalę...

Obrazek
Paweł Włodarczyk edytował(a) ten post dnia 02.02.13 o godzinie 20:53



Wyślij zaproszenie do