Rafał Szewczak

Rafał Szewczak Twój nauczyciel
coachingu - Pomaga
zbudować
prosperującą ...

Temat: Porady starszych kolegów trenerów dla tych, co własnie...

W grupie jest wielu trenerów, którzy mają już swoje firmy albo pracują na etacie w korporacjach. Gdybyście mieli powiedzieć coś od siebie tym, którzy planują pierwsze kroki w zawodzie, co by to było?
Małgorzata L.

Małgorzata L. Coach PCC ICF,
Trenerka,
Podróżniczka,
Gadżeciara, Autorka

Temat: Porady starszych kolegów trenerów dla tych, co własnie...

To, co chciałabym każdemu przyszłemu trenerowi powiedzieć, znajduje się w linku:

http://www.treco.pl/kariera/porady-szczegoly/id/8

aczkolwiek przywołam kilka fragmentów:

Zawodów, które możemy wykonywać, jest coraz więcej. Podyktowane jest to ciągłym reagowaniem gospodarki na zmiany oraz zapotrzebowanie na określoną grupę specjalistów.

Ogromnym zainteresowaniem cieszyły się (i cieszą nadal) kierunki humanistyczne, które wypuściły na rynek bezrobotnych specjalistów psychologii, socjologii czy zarządzania zasobami ludzkimi itp. Osoby te z ogromnym kapitałem wiedzy i jeszcze większą chęcią do pracy szukały dla siebie niszy, aż potrzeby rynku wytworzyły dla nich grunt idealny. Stała się nim branża szkoleniowa, która przeżywa rozkwit w Polsce mniej więcej od połowy lat 90-tych. Szkolenia te musiały jednak nabrać smaku, umieć uczyć inną formą niż podawcza, co w rezultacie poszukiwań dało zapotrzebowanie na specyficzny zawód, jakim jest trenerstwo.

Jednak patent na „trenera ds. wszystkiego” już się skończył. Rozpoczęliśmy erę specjalizacji, a jedną z nich może być ....właśnie ta TWOJA :)

W artykule tym wszystko kręci się wokół trenera call center, jednak to, co chciałabym każdemu na samym początku powiedzieć, to fakt, że bez specjalizacji i znalezienia własnego "Błękitnego oceanu" wejście na rynek będzie utrudnione.
Rafał Szewczak

Rafał Szewczak Twój nauczyciel
coachingu - Pomaga
zbudować
prosperującą ...

Temat: Porady starszych kolegów trenerów dla tych, co własnie...

Kiedy budowaliśmy z chłopakami Grupę SET, to miałem wiele obaw.
Na ile taka mała firma - było nas czterech - bez absolutnie żadnego kapitału na promocje, działania sprzedażowe, może być atrakcyjnym partnerem biznesowym dla dużych organizacji na rynku. W naszym przypadku walczyliśmy o dużych graczy - banki, firmy ubezpieczeniowe, itp. Interesowały nas firmy zainteresowane rozwojem struktur trenerskich.
Postawiliśmy wszystko na jedną kartę - rozwój trenerów.

Konsekwentnie na tym budujemy całą strategię marketingową i sprzedażową.
I się opłaca.
Dlatego bardzo mi jest blisko do tego, co piszesz Małgosiu - specjalizacja!
I to nie znaczy, że ja nie mogę szkolić z wielu interesujących mnie tematów, zamiast: komunikacja, asertywność, marketing, umiejętności autoprezentacyjne, itp. robię: budowanie bezpieczeństwa na sali szkoleniowej, strategie radzenia sobie w sytuacjach trudnych na sali szkoleniowej, marketing usług szkoleniowych, techniki trenerskie, itp.



Wyślij zaproszenie do