konto usunięte

Temat: Reklamacja obuwia i odpowiedź od kierownika sklepu

Witam i uprzejmie proszę o poradę w następującej sprawie:
19. 09. 2010 zakupiłam w osiedlowym sklepie obuwniczym kozaki, które reklamowałam 28.01.2011, ponieważ na wierzchniej części każdego z kozaków pojawiły się nieestetyczne odkształcenia (dokładnie w tym samym miejscu pojawiły się podłużne wybrzuszenia). Reklamację przyjęto z łaską, dostałam potwierdzenie, przy czym nawet mnie nie zapytano, jakie są moje roszczenia. Już 03.02.2011 otrzymałam odpowiedź pisemną datowaną na 31.01.2011, odręczną, na wyrwanej z zeszytu kartce, podpisaną przez kierownika sklepu (bez imienia, ale chyba z nazwiskiem), z pieczątką sklepu informującą o bezzasadności reklamacji („przedstawione do reklamacji buty wykazują mechaniczne zniszczenie wierzchniej warstwy tworzywa. Obuwie zniszczone, znoszone lub posiadające uszkodzenia mechaniczne nie podlegają reklamacji”). Czy kierownik sklepu może podejmować decyzję co do stopnia zniszczenia obuwia czy zasadności reklamacji? Zdarzyło mi się reklamować już buty w znacznie gorszym stanie i zwracano mi pieniądze bądź oferowano wymianę. Co mogę jeszcze zrobić, żeby te buty obejrzał jakiś rzeczoznawca, a nie kierownik sklepu? Może powinnam prosić o adres producenta i do niego wysłać pismo? Bo buty oddałam przy reklamacji.... z góry dziękuję za pomoc

Temat: Reklamacja obuwia i odpowiedź od kierownika sklepu

Nie ma przepisu, który wskazywałby osobę władną do wydawania decyzji w przedmiocie reklamacji. Decyduje o tym sprzedawca, który może upoważnić do tego dowolną osobę (zazwyczaj są to kierownicy sklepu). W tych okolicznościach można przyjąć, że sprzedawca w terminie ustawowym rozpoznał Pani reklamację (z tytułu niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową) negatywnie.
Pozostaje więc:
1) skierowanie sprawy na drogę postępowania sądowego, w którym zostanie wywołana opinia biegłego rzeczoznawcy. Może się Pani udać do rzeczoznawcy prywatnie ale jego ocena nie będzie miała znaczenia dla wyniku sprawy a zwrot kosztów z tego tytułu od sprzedawcy jest wątpliwy;
2) ewentualnie zgłoszenie sprawy do Miejskiego Rzecznika Konsumentów z prośbą o mediację.

Buty muszą zostać Pani zwrócone. Pisanie do producenta niewiele Pani da, chyba że udzielił Pani gwarancji na buty.



Wyślij zaproszenie do