Żaneta G.

Żaneta G. Dekoratorka
specjalista systemów
osłonowych

Temat: brak rozliczenia końcowego

Witam,
Rok temu, klient,dla którego wykonywałam usługi ( dekoracja okien i tapicerka )nie rozliczył się ze mną.
W mailu stwierdził,że rozliczenia uznaje za zakończone !! ale nie odebrał tapicerowanego fotela. Czy mam prawo ten fotel sprzedać, używać bądź wyrzucić?
Jak takie kwestie reguluje prawo?
Pozdrawiam
Arkadiusz Dudkiewicz

Arkadiusz Dudkiewicz radca prawny,
rzeczoznawca
majątkowy, doradca
podatkowy, ...

Temat: brak rozliczenia końcowego

Witam Panią,

wszystko zależy od posiadanych dokumentów lub innej możliwości udowodnienia, że istniało zlecenie. Jeżeli ono faktycznie istniało, to radzę wezwać Pana do odebrania wykonanego dzieła pod rygorem jego zniszczenia / sprzedaży / wynajęcia itd. * (niepotrzebne skreślić lub potrzebne zakreślic ;) oraz do zapłaty za wykonane dzieło.

Jeżeli mimo tego nie będzie odzewu, albo ten odzew będzie niesatysfakcjonujący, to pozostaje droga sądowa co do wynagrodzenia.

Pozdrawiam,

Arkadiusz Dudkiewicz
Żaneta G.:
Witam,
Rok temu, klient,dla którego wykonywałam usługi ( dekoracja okien i tapicerka )nie rozliczył się ze mną.
W mailu stwierdził,że rozliczenia uznaje za zakończone !! ale nie odebrał tapicerowanego fotela. Czy mam prawo ten fotel sprzedać, używać bądź wyrzucić?
Jak takie kwestie reguluje prawo?
Pozdrawiam
Żaneta G.

Żaneta G. Dekoratorka
specjalista systemów
osłonowych

Temat: brak rozliczenia końcowego

Dziękuję za odpowiedź.
Ponieważ klient uznał rozliczenia za zakończone, to jestem ciekawa, czy w ramach tegoż rozliczenia mogę np.sprzedać fotel i wtedy uznam temat za zakończony.
Nie chciałabym występować ponad prawem i zawłaszczać czyjegoś mienia, a słyszałam różne opinie na ten temat, tzn zleceń nierozliczonych a pozostawionych przedmiotów. Fotel dostarczył klient, ja wykonałam usługi, fotel był częścią całego zlecenia, nie nastąpiło rozliczenie i zostałam z fotelem :) nawet całkiem dekoracyjnym.
Mogłabym go sprzedać, tylko czy mi wolno??
Arkadiusz Dudkiewicz

Arkadiusz Dudkiewicz radca prawny,
rzeczoznawca
majątkowy, doradca
podatkowy, ...

Temat: brak rozliczenia końcowego

Co to znaczy uznał rozliczenia za zakończone? Zapłacił Pani za wykonaną usługę na fotelu? Odebrał fotel? Jeżeli nie, to nie może uznawać rozliczeń za zakończone, bo one nie są zakończone ani po Pani stronie (fotel dalej jest u Pani), ani po jego stronie (bo nie zapłacił).

Sposób postępowania opisałem poprzednio. Nie będzie wtedy problemu z zawłaszczaniem itp. zarzutami.
Żaneta G.:
Dziękuję za odpowiedź.
Ponieważ klient uznał rozliczenia za zakończone, to jestem ciekawa, czy w ramach tegoż rozliczenia mogę np.sprzedać fotel i wtedy uznam temat za zakończony.
Nie chciałabym występować ponad prawem i zawłaszczać czyjegoś mienia, a słyszałam różne opinie na ten temat, tzn zleceń nierozliczonych a pozostawionych przedmiotów. Fotel dostarczył klient, ja wykonałam usługi, fotel był częścią całego zlecenia, nie nastąpiło rozliczenie i zostałam z fotelem :) nawet całkiem dekoracyjnym.
Mogłabym go sprzedać, tylko czy mi wolno??
Żaneta G.

Żaneta G. Dekoratorka
specjalista systemów
osłonowych

Temat: brak rozliczenia końcowego

Dziękuję za odpowiedź



Wyślij zaproszenie do