Rafał Urtnowski

Rafał Urtnowski pracownik,
neoconcept

Temat: Silnik 2.0 TDI; 140KM - co myślicie o tej jednostce...

witam,jezdze skoda oktawia z 2005 r.posiadam silnik 2.0 tdi,przebieg 90.000 km.wgrany program na 170KM od nowosci.wymienialem przepustnice,podobno to sie zdarza w tych silnikach,pozatym raczej drobne usterki zwiazane raczej z elektronika np.czujniki cofania,albo zalaczanie wentylatora od chlodnicy na postoju bez przyczyny nawet przy zimnym silniku.mysle ze to sa drobne usterki ktore trapia wiekszosc dzisiejszych samochodow.pomijajac to wszystko to dobry silnik nie sprawiajacy problemow,oszczedny.przyspieszenia ma znakomite.prawda jest ze bierze olej,ale w moim silniku raczej jest to symboliczny pobor zwiazany ponoc ze zwiekszeniem mocy.mam tylko jedno pytanie przy jakim przebiegu wymienic pasek rozrzadu bo jest tyle opini ze sam juz nie wiem.z gory dziekuje za odpowiedz

Temat: Silnik 2.0 TDI; 140KM - co myślicie o tej jednostce...

przy 120tys. jeśli to pierwszy raz
Rafał Urtnowski

Rafał Urtnowski pracownik,
neoconcept

Temat: Silnik 2.0 TDI; 140KM - co myślicie o tej jednostce...

dzieki za odpowiedz.generalnie zastanawiam sie nad zmiana auta na A4 lub passat z 2007r.przerazaja mnie przebiegi tych rocznikow,i wszyscy mowia ze lepiej jednak wybrac 1.9tdi po takich przebiegach.o nowym nawet nie mysle.

Temat: Silnik 2.0 TDI; 140KM - co myślicie o tej jednostce...

rafał urtnowski:
dzieki za odpowiedz.generalnie zastanawiam sie nad zmiana auta na A4 lub passat z 2007r.przerazaja mnie przebiegi tych rocznikow,i wszyscy mowia ze lepiej jednak wybrac 1.9tdi po takich przebiegach.o nowym nawet nie mysle.

sam tak zrobiłem ;) kupując 1.9tdi BEZ DPFu :) lecz z zamierzeniem podkrecenia na bezpieczne 140KM .... choć obecnie kupiłbym 2.0 :) lecz własnie po 01.2007r.

BTW jest fajny, zdrowy passat do kupienia...
http://moda.allegro.pl/item820022639_super_vw_passat_b...Patryk Buczek edytował(a) ten post dnia 23.11.09 o godzinie 11:10
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: Silnik 2.0 TDI; 140KM - co myślicie o tej jednostce...

witam..

serwuje kolejna ciekawostke...

http://www.a4club.eu/silniki-diesla/%28audi-a4-b7-2-0-...

:((

konto usunięte

Temat: Silnik 2.0 TDI; 140KM - co myślicie o tej jednostce...

oliver R.:
serwuje kolejna ciekawostke...

http://www.a4club.eu/silniki-diesla/%28audi-a4-b7-2-0-...

Glupoty pisza o wycofaniu zestawow naprawczych, producent auta w UE jest zobowiazany do utrzymania oryginalnych czesci zapasowych przez 10 lat po zaprzestaniu produkcji (do dzisiaj Fiat ma cale magazyny czesci do 126p - widzialem na wlasne oczy, nikt tego nie kupuje a musza trzymac).

Potwierdzonymi usterkami w BLB sa "balance shaft" (walki wyrownujace) i "oil pump" (pompa oleju) i obydwie wymieniane byly w 2006/7 roku za darmoche w ASO. W UK przy serwisie (wymiana oleju) dostajesz raport "known faults" i tam powinno byc "0". Jak sie serwisuje u zdzisia to pozniej sie narzeka.

Przypadki awarii tych aut w UK sa sporadyczne, na forach wyspiarskich narzekaja jedynie ludzie serwisujacy auta samemu (cytuje "bo to proste zmienic olej") lub po chip tuningu. Kilka osob opisuje tez (potwierdzam z praktyki znajomego), ze Audi usuwalo usterki nawet po uplywie gwarancji (pod warunkiem serwisowania w ASO) bez pobierania oplat.

Temat dobrze mi znany, bo jezdzilem przez dwa lata BLBkiem i duzo na jego temat czytalem. Na marginesie w testach silnika ASO moj uzyskal same noty "perfect", a mial 215tys.km. Chodzil rowno jak szwajcarski zegarek :)
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: Silnik 2.0 TDI; 140KM - co myślicie o tej jednostce...

Sebastian Pienio:

sebastian..

jestes jednym z nielicznych, ktorym ten silnik nie odmowil poslöuszenstwa:)

gratuluje i ciesze sie bardzi:))))

uwazam, ze jak sie dba tak sie ma..:))

jednak, spory odsetek uzytkownikow tego silnika.. ma objawy wyzej wymienione.

W moim TT (8N) tez mnie spotkala przypadlosc spotykana w tym silniku: termostat, (zegary, ale to wina modelu) i zawor forge..

Jako inzynier.. wiem jak skomplikowanym mechanizmem jest caly samochod... nie ma sily.. musi sie cos zawsze zepsuc:)))

konto usunięte

Temat: Silnik 2.0 TDI; 140KM - co myślicie o tej jednostce...

oliver R.:
jestes jednym z nielicznych, ktorym ten silnik nie odmowil poslöuszenstwa:)

Jak w googlu poszukasz problemow z BLB to znajdziesz tylko fora polskie, tylko nad wisla padaja albo z powodu klimatu, albo z powodu podejscia ludzi do serwisu ;)

Pozdrawiam :)
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: Silnik 2.0 TDI; 140KM - co myślicie o tej jednostce...

Jak w googlu poszukasz problemow z BLB to znajdziesz tylko fora polskie, tylko nad wisla padaja albo z powodu klimatu, albo z powodu podejscia ludzi do serwisu ;)

Pozdrawiam :)

Polska to bardzo dziwny kraj:)) se se se:)))
Tomasz B.

Tomasz B. Marketing,
E-commerce, Search
Engine Marketing,
Performan...

Temat: Silnik 2.0 TDI; 140KM - co myślicie o tej jednostce...

oliver R.:
Jak w googlu poszukasz problemow z BLB to znajdziesz tylko fora polskie, tylko nad wisla padaja albo z powodu klimatu, albo z powodu podejscia ludzi do serwisu ;)

Pozdrawiam :)

Polska to bardzo dziwny kraj:)) se se se:)))
Dziwny?
Czemu?
Pytam z ciekawości

konto usunięte

Temat: Silnik 2.0 TDI; 140KM - co myślicie o tej jednostce...

Rafał , polecam lekturę ;)

http://www.a4-klub.pl/smf/b7_blb_propozycja_zbiorowego...
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: Silnik 2.0 TDI; 140KM - co myślicie o tej jednostce...

Piotr Trzeniec:
Rafał , polecam lekturę ;)

http://www.a4-klub.pl/smf/b7_blb_propozycja_zbiorowego...

nie mam dostepu.. ale moge sie domyslac, o co tam chodzi:)) hehe

i dobrze, jak cos sie pieprzy.. to trzeba walczyc o swoje:)
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: Silnik 2.0 TDI; 140KM - co myślicie o tej jednostce...

Tomasz Bacański:

Dziwny?
Czemu?
Pytam z ciekawości

-tak jak wyzej napisalem, tylko u nas w PL dzieja sie (albo tylko slychac) o awariach tego silnika.
-kazdy,chce wzsytsko zalatwic samemu. najtanszym kosztem.. a czasem wizyta w ASO jest nieunikniona..:(
-pocieszajace jest to, ze m.in fora powoduaj, ze wiele ciekawych rzeczy mozna do auta dolozyc/odblokowac etc.. o czym w serwisie nie maja pojecia, po za wymiana amortyzatorow czy oleju wg procedur! :(
-imho, tutaj w DE.. ten silnik jest tak czesto spotykany (VW,Audi) ze mam czasem wrazenie, ze nikt niczym nie jezdzi.. tylko 2.0TDI.. czemu, jak te silniki trafia tylko za granice to powstaja mity i slychac o awariach..??

Czesto tak powstaja legendy, bo kolega slyszal, ze kolega powiedzial.
Ja jestem daleki od jakikolwiek osadow, ale nie kupilem A6 z tym silnikiem, bo okazuje sie awaryjny.. ale dlatego, ze mechanicznie(moc) nie pasuje do tak wielkiego auta:)))
Tomasz B.

Tomasz B. Marketing,
E-commerce, Search
Engine Marketing,
Performan...

Temat: Silnik 2.0 TDI; 140KM - co myślicie o tej jednostce...

oliver R.:
Tomasz Bacański:

Dziwny?
Czemu?
Pytam z ciekawości

-tak jak wyzej napisalem, tylko u nas w PL dzieja sie (albo tylko slychac) o awariach tego silnika.
-kazdy,chce wzsytsko zalatwic samemu. najtanszym kosztem.. a czasem wizyta w ASO jest nieunikniona..:(
-pocieszajace jest to, ze m.in fora powoduaj, ze wiele ciekawych rzeczy mozna do auta dolozyc/odblokowac etc.. o czym w serwisie nie maja pojecia, po za wymiana amortyzatorow czy oleju wg procedur! :(
-imho, tutaj w DE.. ten silnik jest tak czesto spotykany (VW,Audi) ze mam czasem wrazenie, ze nikt niczym nie jezdzi.. tylko 2.0TDI.. czemu, jak te silniki trafia tylko za granice to powstaja mity i slychac o awariach..??

Czesto tak powstaja legendy, bo kolega slyszal, ze kolega powiedzial.
Ja jestem daleki od jakikolwiek osadow, ale nie kupilem A6 z tym silnikiem, bo okazuje sie awaryjny.. ale dlatego, ze mechanicznie(moc) nie pasuje do tak wielkiego auta:)))

Masz rację, smutna prawda jest tylko taka. Pomyśl, dlaczego każdy chce wszystko naprawić samemu.... to jest smutne
dodam: $Tomasz Bacański edytował(a) ten post dnia 19.03.10 o godzinie 01:38
Jacek Konieczny

Jacek Konieczny Kierownik Stoiska,
Makro Cash and Carry
Polska S.A.

Temat: Silnik 2.0 TDI; 140KM - co myślicie o tej jednostce...

Sebastian Pienio:
Rafał Madera:
mój przyjaciel użytkuje ten silnik w audi a4 z 2005 r i bardzo cierpi z powodu ogromnego apetytu na olej tej wersji silnika. ekonomiczny jest, owszem, ale olej połyka w trasie bardzo..auto jest na gwarancji i panowie w ASo powiedzieli ze ten typ tak ma...

No mój też je niestety - około litr na 6-7tys. km, dużo więcej na trasie niż w mieście. Wg ASO norma to nawet 0.5 litra na 1tys. km i żadne to pocieszenie, że znajomemu Honda pali do litra na 1000km (auto na gwaranacji, ale podobno to w normie Hondy!).

Ile Twojemu znajomemu je?

To dla mnie nowość, że silniki 2,0 połykają olej.
Jeżdżę starą B4 1,9 tdi i oleju mi nic nie ubywa a licznik wskzuje ponad 300 tyś.
Przyszedł czas na zmiany, chcę nabyć A4 2005 lub 2006
i tak sobie czytam o tych silniczkach 2,0 (jestem przerażony).
Kupić, czy nie?
a to pompa, głowica, turbo ...
może zostać przy starym?
Ale trzeba iść z postępem tylko, żeby ten postęp nie był zbyt kosztowny!
Czytam, że silniki po 2007r są poprawione, ale cena auta jest zbyt wysoka.
jeśli dobrze zrozumiałem to unikać BLB a BKD może być.
Jeśli nie to proszę mnie poprawić.
a co z quattro może być czy sobie odpuścić?

konto usunięte

Temat: Silnik 2.0 TDI; 140KM - co myślicie o tej jednostce...

Jacek Konieczny:
To dla mnie nowość, że silniki 2,0 połykają olej.
Jeżdżę starą B4 1,9 tdi i oleju mi nic nie ubywa a licznik wskzuje ponad 300 tyś.

W 2.0 praktycznie nie wystepuje zjawisko uplywu i stad widoczna konsumpcja oleju. W praktyce na long life (28-30tys.km.) licz sie z dolaniem dwa razy po pol litra miedzy przegladami.
Przyszedł czas na zmiany, chcę nabyć A4 2005 lub 2006
i tak sobie czytam o tych silniczkach 2,0 (jestem przerażony).
Kupić, czy nie?
a to pompa, głowica, turbo ...
może zostać przy starym?
Ale trzeba iść z postępem tylko, żeby ten postęp nie był zbyt kosztowny!
Czytam, że silniki po 2007r są poprawione, ale cena auta jest zbyt wysoka.
jeśli dobrze zrozumiałem to unikać BLB a BKD może być.
Jeśli nie to proszę mnie poprawić.
a co z quattro może być czy sobie odpuścić?

Wszystkie historie o awaryjnosci 2.0 pochodza od ludzi kupujacych "okazje" za "grosze" z inaczej rozumiana "historia serwisowa". Niektore jednostki 2.0 mialy wady fabryczne usuwane podczas serwisu w ASO (warto upewnic sie, ze ASO sprawdzilo ich usuniecie podczas ostatniego serwisu, potwierdza to pieczatka na fakturze).

W tej klasie masz do wyboru Lexusa IS, Mercedesa C, BMW3 i Audi A4. W kategorii bezawaryjnosci A4 zdecydowanie wypada najlepiej, E90 ma poprawione jednostki dopiero po 2008 roku (wczesniejsze mialy powazne wady fabryczne, ktorych tradycyjnie BMW nie usuwa gratis), W204 przekona Cie, ze A4 jest naprawde tanie w eksploatacji, a IS to bardzo, ale to bardzo awaryjne auta. Moim zdaniem najlepiej wykonany jest W204, E90 jest ciekawa propozycja pod warunkiem, ze silnik masz juz poprawiony, A4 to rozsadna cenowo (w zakupie i eksploatacji) propozycja, IMHO solidne auto.

Silniki 2.0 po 2007 roku nazywane sa TDV, zmian nastapilo niewiele (moc 134/138KM rowniez opisywane jako 140tki) i w gruncie rzeczy zadna istotna.

Temat: Silnik 2.0 TDI; 140KM - co myślicie o tej jednostce...

jak widać na zdjęciu mam a3 hatchback, troche musiałem się z nią pobawić zanim zrobiło się miło, ale to wynika z mojej własnej prywatnej głupoty, ponieważ kupiłem auto z niepewnego źródła.
Silnik musiałem wymienić ale nie z powodu głowicy, wad konstrukcyjnych etc. lecz puściły łapy od silnika i nadawał się już tylko do sprzedaży na części. Ale to nieważne - inna historia ;-)
Na starym silniku auto brało płyn chłodniczy jak głupie - diagnostyke robiłem chyba w 10 zakładach - każdy rozkładał ręcę - do dziś nie wiem dlaczego,dochodziło do 1l/100km. Tak, katastrofa.
Olej 1l/300km. Możecie sobie wyobrazić moją furie. Kupiłem nowy silnik, z rozbitego anglika, rok 2009, silnik z oznaczeniem BKD. Olej - nie dolewałem od 15 tys. km, bo wtedy miałem przegląd. Zabawa z płynem chłodniczym też się skończyła, więc mnienam że w starym silniku ten płyn to właśnie uszczelka pod głowicą pochłaniała (a wycieków nie było żadnych !) Ale w jednym i w drugim lekkie wahania obrotów na wolnym chodzie, pompowtryskiwacze lecz dla normalnego użytkownika niezauważalna sprawa. Zero innych problemów, na tym silniku zrobiłem już ok 30 tys. km.
Na tuning tego silnika chyba bym się nie odważył - jest dla mnie zbyt "kruchy"
Jak miałbym wybierać to chyba wziąłbym 1.9 TDI i dowalił tam chip...mam bardzo miłe doświadczenia z tym silnikiem lecz albo rozwalałem albo mi kradli ;-) taki peszek.
Pozdrawiam !
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: Silnik 2.0 TDI; 140KM - co myślicie o tej jednostce...

mili panstwo..

kazdy ma swoje zdanie, przeczucie etc na temat tego silnika BLB czy BRE(chyba).

Jeden mowi, ze sie rozwalil.. inny pisze, ze super cacy..

Jak dla mnie.. z tego co sie naczytalem,nasluchalem i naogoladalem, przeplecione wyksztalceniem i zawodem w ktorym pracuje.. ´nigdy nie wezme tego silnika
a na pewno nie do auta wielkosci A6.

a dlaczego..?? powodow jest kilka, nie stac mnie na powtarzanie tego samego.:))
Marta G.

Marta G. menager klubu
muzycznego Salvador
- la hacienda de
uciecha

Temat: Silnik 2.0 TDI; 140KM - co myślicie o tej jednostce...

ja jeżdżę A3 z takim własnie silnikiem. Cztery lata nic się nie działo a po czwartym roku to niestety zaczęły się problemy z silnikiem. Naprawiłam i teraz cieszę się jazdą bo naprawdę daje dużo radości :)
Mimo tej radości już raczej nigdy Audi nie kupię ze względu na serwis. Mąż jeździ audi i tez ma średnią opinię o serwisie :/Marta G. edytował(a) ten post dnia 14.05.10 o godzinie 19:45
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: Silnik 2.0 TDI; 140KM - co myślicie o tej jednostce...

co do serwisu i poziomu uslug czy kompetencji.. to nie tylko AUDI..

czasem mam wrazenie, ze tam pracuja mechanicy z lapanki, ktorzy tylko znaja sie na wpisywaniu zlecen w komputer i wymiamie plynu do spryskiwaczy, ot takie moje zdanie.

w takich przypadkach fora internetowe i tylko czytac, pytac innych forumowiczow o objawy i sposoby rozwiazania i poznac problem lepiej niz mechanik.

a po wzstystkim nim wyjedziesz z serwisu.. dokladnie sprawdzic auto, czy przypadkiem tym razem czegos innego nie spierd***i !!

do AUDI jezdze tylklo z powodu gwarancji, cala reszte omijam z daleka, bo auto odpukac dziala bez problemow a cala reszte sam staram sie wyprostowac:)



Wyślij zaproszenie do