Grzegorz S.

Grzegorz S. Senior Java
Developer,
JavaScript/REACT,
DevOps

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

Witam,
Jestem na kupnie Audi 1.9 TDI z 2003 roku.
Chciałbym znać Wasza opinie na temat tego silnika, ponieważ wielu z Was uzytkuje własnie ten typ.
Dzięki za info.
Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

doskonała jednostka napedowa!!!
Super oszczedny. Tylko jak dasz " gazu" na długich odcinkach np autobahn przy podjechaniu pod stacje benzynowa daj mu popracowac troszke na niskich obrotach..niech przestygnie chwilke :-)
i prosze nie zapominac o wymianieb oleju nawet ciut czesciej niz przewiduje " regulamin"
Grzegorz S.

Grzegorz S. Senior Java
Developer,
JavaScript/REACT,
DevOps

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

Krzysztof S.:
doskonała jednostka napedowa!!!
Super oszczedny. Tylko jak dasz " gazu" na długich odcinkach np autobahn przy podjechaniu pod stacje benzynowa daj mu popracowac troszke na niskich obrotach..niech przestygnie chwilke :-)
i prosze nie zapominac o wymianieb oleju nawet ciut czesciej niz przewiduje " regulamin"


Dzieki za informacje,
Mam nadzieje ze moj zakup tego auta dojdzie do skutku.
Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

zwróc uwage na trubine..czy nie ma wycieków
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

Krzysztof S.:
zwróc uwage na trubine..czy nie ma wycieków

Można się spytać, takie młode autko i już wycieki? No ale w sumie fakt, nie wiadomo kto tym autem jeździł i czy uprawiał tryb PSJ.
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

Grzegorz S.:
Jestem na kupnie Audi 1.9 TDI z 2003 roku.
Chciałbym znać Wasza opinie na temat tego silnika, ponieważ wielu z Was uzytkuje własnie ten typ.

Ja myślę, że to b sprawdzona jednostka na pompowtryskach, montowana pewnie od 10 lat w golfach, passatach i audikach.

konto usunięte

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

Kosma S.:
Krzysztof S.:
zwróc uwage na trubine..czy nie ma wycieków

Można się spytać, takie młode autko i już wycieki? No ale w sumie fakt, nie wiadomo kto tym autem jeździł i czy uprawiał tryb PSJ.

Cenie bardzo sobie jakosc tych silnków jak i 110KM ,ale jak słusznie zostało zauwazone nie wiadomo jaka poprzedni własciciel miał " noge" :-))
Krzysztof Duda

Krzysztof Duda Właściciel, DUDA
Architektura
Budownictwo

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

Najwieksza bolaczka tych silnikow jest poprzedni wlasciciel.
Wcale nie chodzi tu o to "jaka wlasciciel mial noge"
Silniki ze zmienna geometria turbiny nie lubia powolnej jazdy - kierownice turbo wtedy lubia sie zapiec w pozycji zamknietej i efektem jes notlauf i auto nie jedzie jak powinno.
Wycieki z turbo o ktorych piszecie swiadcza juz ewedentnie o rozwalonych uszczelniaczach, wiec turbo byloby do wymiany natychmiastowo.

Przed zakupem warto zrobic dynamiczne logi i sprawdzic ladowanie, dawki, sprawnosc LMM (lubia poadac - koszt nowej ok 500pln), kat statyczny, dzialanie PD

Co do gaszenia to nie silnik ma ostygnac, tylko turbo, przedewszystkim lopatki maja wytracic predkosc.

Wrzuce kilka przykazan uzytkowania TDI, ktorych bezwarunkowo trzeba przestrzegac, zeby cieszyc sie dluga i bezawaryjna jazda.

---------------------------------------------------------
10 przykazań dla Diesla - ver 1.3

1) nie będziesz jeździł na dziadowskim paliwie ze stacji hipermarketowych i nie bedziesz lał paliwa które nie wie co to liczba cetanowa. Lej za to wszystko co czyste, łącznie z opałem , by traktor twój pędził z pociągu zapałem.
Czystość paliwa czasem ważniejsza ku niechceniu niźli czteropaka zapas na tylnim siedzeniu.
2) przed zimą sprawdzisz stan akumulatora swej Niuni, świec żarowych, rozrusznika i alternatora, a kąt wtrysku u zegarmistrza nastroisz - wtedy rozruchów się zimnych nie boisz.
3) czcij turbine swą i szanuj albowiem po dłuższej jeździe studzić ją bedziesz a na zimnym silniku niech noga twa nie odważy się buta mocno wciskać. Ciskać zaś musisz ciepłego potwora, bo PSJ nie lubi twojego traktora.
Niemniej dobieraj żwawo buta wychylenie coby sprężarka dawała cisnienie, bo gdy prikazu tego nie zastosujesz kierownice w turbinie wnet zafastrygujesz.
4) pilnowac będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina twa potrzebuje go niezmiernie a wymiany oleju pilnowac będziesz bardziej niźli wierności kobiałki twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska niewielka niźli w dieslu twoim malutka usterka.
Olejem syntetycznym lej turbo-traktora ziomie ,bo minerałem poić go będziesz tylko na złomie.
5) zimą dodawać będziesz uszlachetniaczy do paliwa aby parafina obca twojemu zbiornikowi paliwa była. Zmiarznięta ropa zamarznąć może i wtedy nawet kopciuch ci nie pomoże.
Depresator ważnym ekwipunkiem w twoim bagażniku , inaczej zamiast kobiałki pchać będziesz auto bluźniąc niczym szewc,smyku.
Jeśli paliwo dobre tankujesz - wtedy dodatków nie potrzebujesz.
6) dbaj o wtryski w Niuni albowiem zaprawdę odpalanie zimą łatwiejsze bedzie a chmura dymu za autobusem twym przejdzie w niepamięć. Wtryski w Niuni ważniejsze są czasem niźli za panną latanie z gołym kuta..m
7) dbać o szczelnosć przewodów IC będziesz inaczej dopadnie Cię ręka sprawiedliwego i kopcić fura twa będzie a konie w las pogonią.Momentu również Ci zabraknie gdy turbina w powietrze pompować zacznie.
8) filtr powietrza sprawdzać będziesz i wymieniać często, bo zaprawdę powiadam Ci powietrze nieczyste ograniczy tchnienie traktora twego i jego koni.
Filtr powietrza gdy jest porwany , wtedy twój silnik wnet będzie sfakany, nie lubi twój traktor syfu w dolocie, staraj się by świezy był zawsze w klekocie.
9) pilnować bedziesz wymian paska rozrządu niczym minotaur labiryntów Minosa. Przy wymianie zdobądź dobrego technika, dla którego nieobca traktorowa technika, bo gdy źle do kupy rozrząd Ci złoży to Cię twój traktor za to wybatoży. Stanie w środku lasu w z rysą w silniku a ty mord popełnisz na swoim "mechaniku".
10) nie dopuscisz do przegrzania silnika Niuni twej albowiem biada jemu i kieszeni twej.

Te przykazania wyryj na pamięć stary i młody, który z traktorem stanąłeś w zawody. Choć traktor konstrukcją nazbyt udaną która do czasu może być świechtaną, to pamiętaj kolego że traktor będzie twym przyjacielem , gdy będziesz o niego dbał więcej wiele ...
Kochaj zatem TDI`ka, TDCI`ka, JTD`eka,TD`eka i inne wynalazki, które klekoczą, pan Rudolf miał wszakże myśl złota, ze wyprodukował mostrum, które zbudowane z aluminium i stali wszystko co wlejesz zacnie przepali, lecz dbaj i chuchaj, smaruj i doglądaj
Powiesz wtedy że diesla nigdy nie zdradzisz, prędzej się od panny swojej wyprowadzisz.

13.01.2007
ALL RIGHTS RESERVED BY BASKECIOR
-------------------------------------------------------------------
Krzysztof Duda

Krzysztof Duda Właściciel, DUDA
Architektura
Budownictwo

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

Grzegorz S.:

Zapraszamy na spoty Krakowskie, jak zakupisz autko - sluzymy pomoca w zakresie zdiagnozowania autka VAG'iem
Tomasz Nowak

Tomasz Nowak Dwie zasady
gwarantujące sukces:
1. Nikomu nie mów
wszyst...

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

Grzegorz S.:
Witam,
Jestem na kupnie Audi 1.9 TDI z 2003 roku.
Chciałbym znać Wasza opinie na temat tego silnika, ponieważ wielu z Was uzytkuje własnie ten typ.

Bardzo elastyczny i oszczędny. A po włożeniu boxa za parę stówek można podnieść parametry do 160-165 KM i prawie 400 Nm. A tym już się naprawdę spoko jeździ. Dodatkowe koszty w moim przypadku:
- regeneracja turbiny co 30-40 kkm
- wymiana paska rozrządu co 60 kkm, nie co 90
- średnie spalanie podniesione o niecały litr / 100 km
- trochę czarnego dymu za tylną szybą podczas gwałtownego przyspieszania na II biegu
Ale i tak moim zdaniem warto :)

Wszystkie istotne i b.mądre rzeczy odnośnie eksploatacji takiego silnika napisał już Krzysztof.
Krzysztof Duda

Krzysztof Duda Właściciel, DUDA
Architektura
Budownictwo

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

widze, ze temat chiptuningu trzeba bedzie mocniej rozwinac - postaram sie to opisac w prosty sposob. Nawet nie wiecie jaka krzywde robicie silnikowi zakladajac BOX'a :(

Skad potzreba regeneracji turba co 30-40kkm i czestsze wymiany rozrzadu?? Czarny dym, to wynik za duzej ilosci paliwa w stosunku do powietrzaKrzysztof Duda edytował(a) ten post dnia 19.10.07 o godzinie 14:51

konto usunięte

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

Witam,

Jezdze A4 B6 z silnikiem wlasnie 1,9 TDI 130 KM - motor niemal idealny, dynamika swietna 310 Nm momentu robi swoje, a jesli chodzi o spalanie ...... rewelacja !
Moj rekord : trasa Gdańsk - Bełchatów, normalna jazda rownież przez centra miast,włączony climatronic - średnie spalanie 4,9 l/ 100 km.

Aha - zawsze po uruchomieniu silnika odczekaj 30 sekund zanim wcisniesz pedał gazu, to samo jak kończysz jazdę - niech na jałowym pochodzi 30 sekund.

Pozdrawiam, MarcinMarcin Jarosiewicz edytował(a) ten post dnia 21.12.07 o godzinie 08:46

konto usunięte

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

Marcin Jarosiewicz:
Aha - zawsze po uruchomieniu silnika odczekaj 30 sekund zanim wcisniesz pedał gazu, to samo jak kończysz jazdę - niech na jałowym pochodzi 30 sekund.

Bzdura... kilka sekund, max do 10 i w droge. Bardzo delikatna jazda az do uzyskania temp. roboczej silnika.

Na biegu jalowym silnik zuzywa sie najszybciej... a temperature osiaga najlepiej pod obciazeniem (czyt. jazda).

konto usunięte

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

Kolego Duszczyk, tu jest miejsce na kulturalne wypowiedzi, wiec nie pogrzewaj atmosfery. Jezeli uwazasz ze pisze bzdury - zapraszam do korespondencji osobistej , a te rade uslyszalem w salonie Audi Groblewski w Gdansku - zaryzykuje stwierdzenie, ze znaja tam sie na silnikach lepiej od Ciebie. Wesolych Swiat !Marcin Jarosiewicz edytował(a) ten post dnia 21.12.07 o godzinie 08:45

konto usunięte

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

Nie wydaje mi sie zeby moja odpowiedz byla "niekulturalna", ale mniejsza o to... Doswiadczenie nauczylo mnie, ze fachowosc ASO pozostawia w wiekszosci wypadkow wiele do zyczenia.

Swoja opinie podzielana przez szersze grono podtrzymuje. 30sek na biegu jalowym oczywiscie silnika nie zabije, ale mija sie z celem.
Marcin M.

Marcin M. Broker Leasingowy

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

Tomasz N.:

Bardzo elastyczny i oszczędny. A po włożeniu boxa za parę stówek można podnieść parametry do 160-165 KM i prawie 400 Nm. A tym już się naprawdę spoko jeździ. Dodatkowe koszty w moim przypadku:
- regeneracja turbiny co 30-40 kkm
- wymiana paska rozrządu co 60 kkm, nie co 90
- średnie spalanie podniesione o niecały litr / 100 km
- trochę czarnego dymu za tylną szybą podczas gwałtownego przyspieszania na II biegu
Ale i tak moim zdaniem warto :)

Nie no spokojnie spokojnie.

Po pierwsze regeneracja turbiny co 30-40 kkm świadczy albo o kierowcy albo o jakości boxa (sorry za pare stówek nie będziesz miał dobrego "chipa")
- pasek ztcw wymienia się co 120kkm a nie co 90 kkm
- średnie spalanie u mnie nie wzrosło (przynajmniej nie na tyle żebym zauważył)

Dalej - kolego Jarosiewicz sugestie panów z ASO mają generalnie w niewielkim stopniu uzmysłowić klientom że nie można "pałować" zimnego silnika jak i (bardzo słusznie zresztą) schłodzić turbinę po ostrej jeździe. Jeśli chodzi o moją opinię na temat fachowości większości pracowników ASO przytoczę tu wypowiedź jednego z kierowników serwisu innej marki: "A który dobry mechanik przyjdzie pracować tu za 1.500,- pln"

Acha i wydaje mi się że chwila pracy na biegu jałowym ma obniżyć temperaturę oleju po ostrej jeździe, żeby się właśnie nie zapiekały kierownice w turbosprężarce.
Grzegorz R.

Grzegorz R. Kierownik
serwisu/Mistrz
serwisu / Spec. ds
gwarancji

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

Acha i wydaje mi się że chwila pracy na biegu jałowym ma obniżyć temperaturę oleju po ostrej jeździe, żeby się właśnie nie zapiekały kierownice w turbosprężarce.

sprostowanie odnośnie gaszenia silnika z TURBO ;-)

Podstawowe znaczenie dla właściwej eksploatacji turbosprężarki ma sposób wyłączania silnika po zatrzymaniu samochodu. Jeśli jednostka napędowa pracowała na wysokich obrotach, należy odczekać kilkanaście do kilkudziesięciu sekund, aby OBROTY WIRNIKA TURBOSPRĘŻARKI (nie chłodzenie oleju i nie kierownice turbosprężarki) spadły i wtedy dopiero wyłączyć zapłon. Gdy zapłon jest wyłączany przy wysokich obrotach turbosprężarki, pompa oleju przestaje tłoczyć świeży olej do łożysk turbo, a pozostające jego resztki rozgrzewają się do wysokiej temperatury, ulegają zwęgleniu i niszczą łożyska turbosprężarki.

konto usunięte

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

Grzegorz Rolnik:
Jeśli jednostka napędowa pracowała na wysokich obrotach, należy odczekać kilkanaście do kilkudziesięciu sekund

Od 1,5 do 3 minut najlepiej.
Adam Stachulski

Adam Stachulski Dyrektor Biura
Obsługi i Utrzymania
Klienta

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

żeby nie mieć problemu można założyć turbotimer i luz ...choć w standardowych jednostkach tak jak pisze Michał w zupełności wystarczy.

Jeżeli chodzi o start diesla - zapłon i po kilku sek. mozna się już toczyć - ale nie oznacza to że mozna odrazu katować turbo. Mocniejsze przyspieszenie dopiero po rozgrzaniu silnika.

odpowiedz dla autora wątku:

Ja posiadam w swojej A4 właśnie 1,9 TDI 131 KM i powiem szczerze że jestem bardzo zadowolony

miasto - 6,5 - 6,8
trasa - 5,1 - 5,5

oczywiście nie każdy będzie miał identyczne parametry to zależy od warunków, stylu jazdy etc...

generalnie ON trudnieszy w utrzymaniu niż Pb ale ja już na Pb nie wróce

pozdr.
A.
Łukasz Mańka

Łukasz Mańka Monitoring
administrator

Temat: Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ???

TDI w wersji 130KM jest gorszym produktem jesli porownamy go do wersji 110KM (chodzi o zywotnosc elementow). Jednak jesli chodzi o zastrzezenia eksploatacyjne to najwieksze sa przy silnikach V6.

Następna dyskusja:

Audi a4b6 1.9 TDI Diesel Na...




Wyślij zaproszenie do