Dariusz Sokolowski szef, fhu oskar
Szymon Pawlak Właściciel ALPARI
Temat: na cieplym silniku szarpie multitronic
Dariusz S.:
Witam . zakupiłem właśnie audi a4 1.9 tdi 130KM z 2004r. z automatyczną skrzynią biegów multitronic z funkcja S . no i oczywiście długo nie buło czekać pojawił się problem . na rozgrzanym silniku szarpie skrzynia . Jak sprawdzić w czym leży problem . ( skrzynia umiera , czy wystarczy zmienić olej , a może adaptacja ? ) Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi .
Po pierwsze sprawdź samochód przy pomocy interfejsu diagnostycznego. Czy są błędy, jakie oraz parametry rzeczywiste.
Jeśli chodzi o wymianę oleju to jest to podstawa. Nie myśl, że ktoś to robił przed sprzedażą. Jeśli cokolwiek wskazuje, że nikt nie wymieniał oleju najlepiej zleć wymianę metodą dynamiczną, albo wymień go dwa razy w krótkim odstępie czasu. Wymiana statyczna pozwala usunąć tylko część przepracowanego oleju. Nie zapomnij o wymianie filtra.
Damian S. Bazinga!
Temat: na cieplym silniku szarpie multitronic
Wymiana oleju najprawdopodobniej "G" da. Szukaj na forach audi kogoś kto się podejmie naprawy. Im szybciej się za to zabierzesz tym mniej będzie bolało ;) Nie zwlekaj.Damian S. Bazinga!
Temat: na cieplym silniku szarpie multitronic
A jeszcze jedno. Sprawdź najpierw silnik. Sam silnik też może przecież szarpać.
Marcin
Chruślak
"Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...
Temat: na cieplym silniku szarpie multitronic
Nie łatwiej zapytać na którymś z forum dotyczących audi?http://www.a6klub.pl/viewtopic.php?t=44179
http://www.a4club.pl/index.php?topic=17211.20
Szymon Pawlak Właściciel ALPARI
Temat: na cieplym silniku szarpie multitronic
Kosma S.:
Wymiana oleju najprawdopodobniej "G" da. Szukaj na forach audi kogoś kto się podejmie naprawy. Im szybciej się za to zabierzesz tym mniej będzie bolało ;) Nie zwlekaj.
Bardzo dużo daje. Z prostej przyczyny. VW daje gwarancje na skrzynię taką samą jak zalecany okres wymiany oleju przez producenta (firma ZF), Dlatego w wielu przypadkach nie ma w ksiązce serwisowej nawet wzmianki o wymianie oleju i nikt tego nie robi. To jest najczęstsza przyczyna rozwalenia skrzyni w A8 D2. Brak zaleceń serwisowych na temat wymiany oleju.
Po drugie wymiana oleju w automacie to dosc skomplikowana sprawa. Podstawą jest podpięcie pod komputer i sprawdzenie temperatury. Przy niskiej wejdzie za dużo oleju. Przy wysokiej za malo nawet o kilka litrów. Nie ma miarki tylko uzupełniania az do chwili przelewania przez wlew w misce olejowej.
Spotkałem się już z szarpiącymi skrzyniami po wymianie oleju i stwierdzeniem, że trzeba ją robić. Powodem było złe napełnienie i brak ok 4 l oleju. Po napełnieniu w odpowiedniej temperaturze (25-35 stopni) skrzynia chodziła bez zarzutów. Problemem jest to, że temperatura oleju skrzyni rośnie bardzo szybko.
Jeszcze dochodzi do tego adaptacja. W Porsche Cayenne z silnikiem 3.2 przy przebiegu 80-100 tys. bardzo często głupieje sterownik. Wyglada to tak jakby nie mogł zdecydować czy ma być bieg wyższy czy niższy. Poprawna adaptacja często pomaga w takim przypadku. Oczywiście zaleceniem większości zakładów zajmujących się skrzyniami jest jej rozbiórka i weryfikacja części. Zwykle cana zaczyna się od 2000 netto (np. firma Samko).
Damian S. Bazinga!
Temat: na cieplym silniku szarpie multitronic
Szymon P.:
Kosma S.:
Wymiana oleju najprawdopodobniej "G" da. Szukaj na forach audi kogoś kto się podejmie naprawy. Im szybciej się za to zabierzesz tym mniej będzie bolało ;) Nie zwlekaj.
Bardzo dużo daje. Z prostej przyczyny. VW daje gwarancje na skrzynię taką samą jak zalecany okres wymiany oleju przez producenta (firma ZF), Dlatego w wielu przypadkach nie ma w ksiązce serwisowej nawet wzmianki o wymianie oleju i nikt tego nie robi. To jest najczęstsza przyczyna rozwalenia skrzyni w A8 D2. Brak zaleceń serwisowych na temat wymiany oleju.
Po drugie wymiana oleju w automacie to dosc skomplikowana sprawa. Podstawą jest podpięcie pod komputer i sprawdzenie temperatury. Przy niskiej wejdzie za dużo oleju. Przy wysokiej za malo nawet o kilka litrów. Nie ma miarki tylko uzupełniania az do chwili przelewania przez wlew w misce olejowej.
Spotkałem się już z szarpiącymi skrzyniami po wymianie oleju i stwierdzeniem, że trzeba ją robić. Powodem było złe napełnienie i brak ok 4 l oleju. Po napełnieniu w odpowiedniej temperaturze (25-35 stopni) skrzynia chodziła bez zarzutów. Problemem jest to, że temperatura oleju skrzyni rośnie bardzo szybko.
Jeszcze dochodzi do tego adaptacja. W Porsche Cayenne z silnikiem 3.2 przy przebiegu 80-100 tys. bardzo często głupieje sterownik. Wyglada to tak jakby nie mogł zdecydować czy ma być bieg wyższy czy niższy. Poprawna adaptacja często pomaga w takim przypadku. Oczywiście zaleceniem większości zakładów zajmujących się skrzyniami jest jej rozbiórka i weryfikacja części. Zwykle cana zaczyna się od 2000 netto (np. firma Samko).
Multitronic w A8 i Cayenne? ;)
Szymon Pawlak Właściciel ALPARI
Temat: na cieplym silniku szarpie multitronic
Multitronic w A8 i Cayenne? ;)
W A8 owszem. Są montowane skrzynie multitronic. Tu masz przykład
http://motoryzacyjnie24.pl/dane_techniczne_audi_a8_d3_...
Cayenne nie, ale chodziło o problemy wynikające z błędów komputera i koniecznej adaptacji. Nie dziwiłbyś się gdybyś czytał ze zrozumieniem (problem przełączania biegów). Podobne problemy czasem wywołują komputery multitronic (szarpanie, brak płynności itp).
Skoro tiptronic który uważany jest za mniej awaryjny i czuły na eksploatację od multitronica często ma problemy właśnie od oleju to pierwszą rzeczą powinna być jego wymiana. I to nie tylko jak coś zaczyna się dziać. Tak jak wymiana paska rozrządu, oleju silnikowego wymiana oleju w skrzyni powinna być zrobiona zawsze po kupnie samochodu. Ze względu na cenę nikt tego nie robi przed sprzedażą.
A co do wysłania kolegi z forum do warsztatu naprawy skrzyń biegów to trochę niedźwiedzia przysługa. Sprawdz i zadzwoń do firm naprawiających skrzynie automatyczne. Jakikolwiek problem to jedyną odpowiedzią jest konieczność wyciągnięcia i rozebrania skrzyni. Przerabiałem ten temat w firmie TEO Motors (firma z Sadów pod Poznaniem). Nawet nikt nie chciał podpinać samochodu pod komputer tylko straszenie tym co się stanie i ceną od 4 000 w górę. O dziwo samochód po dynamicznej wymianie oleju i adaptacji sterownika do dziś jeździ bez problemów (od 2007 roku)
Podobne tematy
-
AUDI » Audi a4 2003 1.9tdi 130km multitronic - szarpie na Drive -
-
AUDI » s-tronic vs multitronic -
-
AUDI » Audi A6 Multitronic szarpanie przy ruszaniu -
-
AUDI » Problem ze skrzynia multitronic audi a6 c6 2.0tdi -
-
AUDI » Multitronic tryb awaryjny -
-
AUDI » Co sądzicie o silniku 1.9 TDI 130 KM ??? -
-
AUDI » Audi a4b6 1.9 TDI Diesel Na niskich obrotach drgania na... -
Następna dyskusja: