Mariusz Gralewski

Mariusz Gralewski DocPlanner.com, CEO

Temat: s-tronic vs multitronic

Witajcie.

Będę wdzięczny za wytłumaczenie mi różnicy między tymi dwoma automatycznymi skrzyniami. Jakie są plusy i jakie minusy jednej i drugiej. Zadałem to pytanie w salonie i dowiedziałem się, że "s-tronic jest super, a multitronic to kupa" :) Nie przekonało mnie jednak to tłumaczenie :)Mariusz Gralewski edytował(a) ten post dnia 15.06.11 o godzinie 20:35
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: s-tronic vs multitronic

Mariusz Gralewski:
Witajcie.

Będę wdzięczny za wytłumaczenie mi różnicy między tymi dwoma automatycznymi skrzyniami. Jakie są plusy i jakie minusy jednej i drugiej. Zadałem to pytanie w salonie i dowiedziałem się, że s-tronic jest super, a multitronic to kupa :) Nie przekonało mnie jednak to tłumaczenie :)
Miłej lektury :)

http://www.furious.pl/news2008/kwiecien-2008/nowa-skrz... S-tronic

http://www.prnd.pl/porady/multitronic.htm Multitronic

konto usunięte

Temat: s-tronic vs multitronic

Mariusz Gralewski:
Witajcie.

Będę wdzięczny za wytłumaczenie mi różnicy między tymi dwoma automatycznymi skrzyniami. Jakie są plusy i jakie minusy jednej i drugiej. Zadałem to pytanie w salonie i dowiedziałem się, że s-tronic jest super, a multitronic to kupa :) Nie przekonało mnie jednak to tłumaczenie :)

Multitronic to nazwa Audi na skrzynie CVT (bezstopniowa). S-Tronic to dual clutch czyli z podwojnym sprzeglem, 7-stopniowa. Ta pierwsza pracuje bardzo plynnie.

Generalnie podwojne sprzeglo jest lepsze, ale w mniejszych mocach Audi z checia stosuje Multitronic. Pierwsze egzemplarze nie byly najlepsze, ale w nowszych (po 2007 roku) sa calkiem niezle.

Raczej nie bedziesz mial opcji wyboru, silnik jest dostepny albo z Multitronikiem albo S-Troniciem.
Rafał P.

Rafał P. Rzecznik patentowy

Temat: s-tronic vs multitronic

To może rozwinę pytanie. Czy S-Tronic to to samo co DSG tylko pod inną nazwą?
Piotr Ziewiec

Piotr Ziewiec DocPlanner.com

Temat: s-tronic vs multitronic

Jeżeli potrzebujesz trochę lekkiej teorii to polecam:
s-tronic:
http://www.autozine.org/technical_school/gearbox/tech_...

multitronic:
http://www.autozine.org/technical_school/gearbox/tech_...

Można powiedzieć, że skrzynie bezstopniowe (choć multitronic ma bodaj sztucznie wydzielone jakieś biegi) to taki bajer, który przewijał się od dawna gdzieś na obrzeżach motoryzacji. Nigdy nie przyjął się mocniej. Zawsze były jakieś problemy i awarie. Podobno tym razem jest lepiej... zobaczymy.

s-tronic, które tak naprawdę jest niemal identyczne z dobrze znanym DSG to rozwiązanie, które od kilku lat wchodzi przebojem na rynek. Dobrze jeździ, mało pali i wszystkie marki ostro zabrały się za robienie podobnych skrzyń. To dla VW niekwestionowany sukces.

Jeżeli chodzi o radę co zrobić - jeżeli kupujesz nowe auto, prawdopodobnie z obydwu będziesz dosyć zadowolony. Nie widzę jednak powodu, żeby decydować się na rozwiązanie ogólnie uznawane za słabsze, zwłaszcza że alternatywą jest rozwiązanie najlepsze. Różnice mogą się też pojawić przy późniejszej sprzedaży - multitronic prawdopodobnie więcej straci na wartości.

konto usunięte

Temat: s-tronic vs multitronic

Rafał P.:
To może rozwinę pytanie. Czy S-Tronic to to samo co DSG tylko pod inną nazwą?

Pierwsza wersja skrzyni DSG sterowanej komputerem nazywala sie po prostu DSG, druga wersja (aktualna) nazywa sie S-Tronic.

Wiec z praktycznego punktu widzenia "S-Tronic" to inna skrzynia niz ta oznaczana "DSG", chociaz z technicznego punktu widzenia obie sa typu DSG. Troche VW zamieszal :)
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: s-tronic vs multitronic

Rafał P.:
To może rozwinę pytanie. Czy S-Tronic to to samo co DSG tylko pod inną nazwą?
Tak to jest to samo, Audi przyjeło nazwę S-tronic a VW, SEAT, SKODA używa DSG...
Piotr Ziewiec

Piotr Ziewiec DocPlanner.com

Temat: s-tronic vs multitronic

Jest bodaj inny producent sprzęgieł w s-tronic i dsg (wg. AutoZine) ale nie jest to żadna kluczowa różnica. Skrzynie są takie same.
Mariusz Gralewski

Mariusz Gralewski DocPlanner.com, CEO

Temat: s-tronic vs multitronic

Dziękuję wszystkim za pomoc!
Dawid B.

Dawid B. Doradca Handlowy /
Sprzedawca
Samochodów.

Temat: s-tronic vs multitronic

Rafał P.:
To może rozwinę pytanie. Czy S-Tronic to to samo co DSG tylko pod inną nazwą?

To są te same skrzynie, tylko mają inną nazwę handlową.
Dariusz S.

Dariusz S. Rachunkowość,
podatki,
raportowanie
finansowe

Temat: s-tronic vs multitronic

DSG i S-tronic mają tą samą zasadę działania ale to nie te same skrzynie. DSG idzie do aut z silnikiem w poprzek, a S-Tronic wzdłuż. S-tronic generalnie jest wytrzymalsza niż DSG, jej sprzęgła przystosowane są do przenoszenia większych obciążeń.

konto usunięte

Temat: s-tronic vs multitronic

Dariusz S.:
DSG i S-tronic mają tą samą zasadę działania ale to nie te same skrzynie. DSG idzie do aut z silnikiem w poprzek, a S-Tronic wzdłuż. S-tronic generalnie jest wytrzymalsza niż DSG, jej sprzęgła przystosowane są do przenoszenia większych obciążeń.

The S-tronic and DSG are the same thing as far as VW/Audi goes and it is simply known as S-tronic. It's a twin clutch, sequential auto/manual. Supposedly can change gears in .02 seconds. And thought to be the second most advanced gearbox, behind only Ferrari.[i]

[i]S-Tronic i DSG to te same skrzynie w koncernie VW/Audi i jest po prostu nazywana S-Tronic. To skrzynia z podwojnym sprzeglem, sekwencyjna auto/reczna. Najwyrazniej zmienia biegi w 0.02 sekundy. Jest uznawana za druga najbardziej zaawansowana skrzynie biegow ustepujac tylko Ferrari.


S-Stronic wzdluzna jest uzywana w Audi tylko w najmocniejszych silnikach i na niektore rynki. Skrzynia wzdluzna jest bardziej skomplikowana w budowie i bardziej awaryjna, szczegolnie pierwsze egzemplarze. Skrzynie poprzeczne uzywane sa w slabszych Audi i VW, m.in. Golf. To przy zalozeniu, ze mowimy o wersji europejskiej, dla przykladu w US uzywaja tylko pierwszej generacji DSG 6-biegowej - tej samej jaka w Europie ma Golf6 2.0TDI/140.

konto usunięte

Temat: s-tronic vs multitronic

Witam wszystkich,
skrzynie S i DSG to te same skrzynie, tak jak koledzy pisali, w niektórych Audi skrzynie są wzdłużne. Tylko dlatego, że ciężko w małym aucie np. golfie umieścić wzdłużnie skrzynię biegów. I po co? S-tronic obsługuje napęd na 4 koła Quattro, stąd takie położenie. Multitronic to automat napędzający przednią oś.
Dariusz S.

Dariusz S. Rachunkowość,
podatki,
raportowanie
finansowe

Temat: s-tronic vs multitronic

Taka małą uwaga tylko - DSG też oferuje napęd na 4 łapy, ale dołączany, na Haldexie. "Prawdziwe" quattro, na Torsenie - tylko S-tronic z silnikami wzdłużnie. Nie wiem jak się miały pierwsze wypusty S-tronica ale ogólnie ta skrzynia przenosi większy moment niż standardowe DSG (bo do tego została stworzona) a fora jakoś nie wskazują na jej wybitną awaryjność. Ogólnie ją i DSG można uznać za udane konstrukcje, w przeciwieństwie do multitronic'a, od którego należy uciekać szybko i daleko ;)

konto usunięte

Temat: s-tronic vs multitronic

Kolego. Pod hasłem "kupa" kryje się jej awaryjność. Audi z uporem maniaka montuje te skrzynia nawet w nowych modelach. Multitronic to ogólnie skrzynia bezstopniowa chodz nie dokońca. Nie warto tego tłumaczyć bo należy ich unikać jak w/w kupu. Pomysł ogólnie ok, konfort zaje.. chodź trzeba się przyzwyczaić. Po za tym jest tak delikatna że praktycznie w każdyn dieslu powyżej 130km wytrzymuje max 150tys km. Zabija ją moment obrotowy który w dieslach jest znacznie wyższy niż w benzynie. W benzynach podobno trwałość na akceptowalny poziomie. Dawno temu użytkowałem Audi A4 z 2003 roku z przebiegiem 160tys km 2,5 TDI 163km. Zawsze można powiedzieć że była dobita lecz każdy mechanik mi mówił żem w depnął. To był koszmar. W A6 od 2005 było to samo. Nie wkładali tej skrzyni chyba tylko do A8 bo tam rozleciała by się w konfiguracji z każdym motorem. Reasumując, lubię Audi, to porządna marka, ale za tę skrzynie otrzymuje ode mnie zółtą kartkę. Przesiadłem się na BMW i jest ok.
Damian T.

Damian T. o samochodach prawie
wszystko

Temat: s-tronic vs multitronic

Hubert Baranowski:

Po za tym jest tak delikatna że praktycznie w każdyn dieslu powyżej 130km wytrzymuje max 150tys km. Zabija ją moment obrotowy który w dieslach jest znacznie wyższy niż w benzynie. W benzynach podobno trwałość na akceptowalny poziomie.
Kolego piszesz że zabija ją moment obrotowy (z czym wcale nie polemizuję bo tak jest) więc opisując silniki pisz o Nm (skoro ten parametr jest istotny) a nie o KM :)
W benzyniakach trwałość jest na poziomie akceptowalnym bo jak sam zauważyłeś silnik benzynowy wolnossący ma niższą wartość momentu obrotowego.

O ile dobrze kojarzę Multitronic jest w stanie przenieść max moment na poziomie 400Nm... ale jak masz powyżej 300Nm i często gnieciesz pedał gazu to też pewnie zbyt długo nie wytrzyma.
Z drugiej strony nie dziwię się że ktoś mając auto z tą skrzynią gniecie pedał gazu bo skrzynia ta moim zdaniem strasznie zamula i wrażenia są takie jakby auto wogóle nie przyspieszało :/

Poza tym skrzynię multitronic montowano zdajesię tylko do aut z przednim napędem... dla quattro zawsze był tiptronic.
Nie wkładali tej skrzyni chyba tylko do A8 bo tam rozleciała by się w konfiguracji z każdym motorem.
W modelach A8 D2 nigdy nie spotkałem się z tą skrzynią chociaż do najsłabszej benzyny 2.8V6 oraz najsłabszego diesla 2.5TDI teoretycznie można by wrzucić... ale może nie próbowano jej tam wkładać bo i tak większość A8 wyjeżdżała w quattro...
poza tym multitronic wszedł chyba gdzieś koło roku 2000 - A8 D2 w 1999 roku przeszła gruntowny lifting ale ten model był tylko do połowy 2002 roku więc może już nie było sensu pakować do niego jeszcze jednej skrzyni biegów.

W A8 D3 natomiast (o ile dobrze kojarzę) multitronic był montowany właśnie ze słabszymi silnikami benzynowymi 2.8V6FSI 210KM 280Nm, 3.0V6 220KM 300Nm, 3.2V6FSI 260KM 330Nm i prawdopodobnie jeszcze z najmniejszym dieslem czyli 3.0V6TDI 233KM 450NM (ale tego nie jestem pewiem bo nie wiem czy moment nie za wysoki).
Osobiście gustuję w większych i mocniejszych wersjach silnikowych więc jak to jeździ w A8 (multitronic oczywiscie) to nie wiem bo nie miałem tej (nie)przyjemności.Damian T. edytował(a) ten post dnia 01.09.11 o godzinie 09:45

Następna dyskusja:

na cieplym silniku szarpie ...




Wyślij zaproszenie do