Piotr S.

Piotr S. “Prawdziwa decyzja
jest mierzona
poprzez fakt
podjęcia no...

Temat: Co z Centralnym ???

Widzę,iż wiele osób jest jak najbardziej zainteresowanych tym aby Dworzec Centralny pozostał w nie zmienionej formie architektonicznej ( oczywiście z zewnątrz) ja również !!! w chwili obecnej remontowana jest jego fasada zewnętrzna (osobiście jestem ciekaw czy będzie to tylko mycie ??? czy też wymiana aluminiowych płyt poszycia za czym bym optował !!!) aktualnie jest to blacha falista,którą można by wymienić na coś bardziej nowoczesnego !!!
jestem ciekawy Waszych pomysłów (poglądów) na temat rewitalizacji oraz pozostawienia samej bryły dworca jako swoistego symbolu Warszawy ???? podobnie jak to się stało ze znienawidzonym jeszcze niedawno PeKiNem !!!!!
konkludując "łatwo jest burzyć coś niechcianego lecz czy na tym miejscu nie powstanie obiekt obcy,nieznany,niepasujący do wolnej przestrzeni ,która coraz bardziej jest zabierana w samym centrum Wawy" ?????
Tomasz M.

Tomasz M. W życiu jak w tańcu
- każdy krok ma
znaczenie, więc
tańcz...

Temat: Co z Centralnym ???

Dworzec Centralny pięknieje nie tylko z zewnątrz, remontowane są też hala główna w środku, korytarze i przejścia, perony i tory, zrobiło się już czyściej i przejrzyściej, ten charakterystyczny dworcowy zapaszek można poczuć już w dużo mniejszej liczbie miejsc, znikają miejsca typu knajpki, puby i restauracyjki, jest uszczelniany strop dworca od strony Złotych Tarasów, co skutkuje zamknięciem pętli autobusowej przy nim, Dworzec Centralny się cywilizuje, unowocześnia i modernizuje. Uważam, że powinny zostać wykonane zaplanowane na teraz działania przy jego modernizacji, potem powinno tak zostać jeszcze 10 - 15 lat i około 2021 - 2026 r. powinien zostać zburzony i wybudowany całkiem na nowo, powinno być więcej peronów i musi być nowocześniej.

konto usunięte

Temat: Co z Centralnym ???

Ja jestem przeciwnikiem dworca i uważam iż należy go wybudować od nowa juz teraz. Ani bryła, a ani wartości użytkowe nie są za specjalne. Zresztą widać po zbudowaniu złotych tarasów i właśnie tędy droga.

To też może być piękny kawałek Warszawy.
Piotr Guz

Piotr Guz młodszy kierownik
projektu, PTK
Centertel

Temat: Co z Centralnym ???

Piotr Cieślak:
Ja jestem przeciwnikiem dworca i uważam iż należy go wybudować od nowa juz teraz. Ani bryła, a ani wartości użytkowe nie są za specjalne. Zresztą widać po zbudowaniu złotych tarasów i właśnie tędy droga.

To też może być piękny kawałek Warszawy.
Tarasy sa ladniejsze?
hmmm
wg ani DC ani Tarasy nie powinny znajdowac sie w tym miejscu
DC bo jest po prostu archaiczny w formie i ergonomii
a ZT wygladaja jakby ktos poprawil siedzibe ZUSu na zadupiu
Piotr S.

Piotr S. “Prawdziwa decyzja
jest mierzona
poprzez fakt
podjęcia no...

Temat: Co z Centralnym ???

Tomasz M.:
Dworzec Centralny pięknieje nie tylko z zewnątrz, remontowane są też hala główna w środku, korytarze i przejścia, perony i tory, zrobiło się już czyściej i przejrzyściej, ten charakterystyczny dworcowy zapaszek można poczuć już w dużo mniejszej liczbie miejsc, znikają miejsca typu knajpki, puby i restauracyjki, jest uszczelniany strop dworca od strony Złotych Tarasów, co skutkuje zamknięciem pętli autobusowej przy nim, Dworzec Centralny się cywilizuje, unowocześnia i modernizuje. Uważam, że powinny zostać wykonane zaplanowane na teraz działania przy jego modernizacji, potem powinno tak zostać jeszcze 10 - 15 lat i około 2021 - 2026 r. powinien zostać zburzony i wybudowany całkiem na nowo, powinno być więcej peronów i musi być nowocześniej.

piszesz około 2021 -2026 a czy wtedy będą w Polsce jeżdziły pociągi ????

Temat: Co z Centralnym ???

Piotr Cieślak:
Ja jestem przeciwnikiem dworca i uważam iż należy go wybudować od nowa juz teraz.

Tez tak uwazam tylko, ze teraz to juz za pozno. Gdyby nie glupota albo pazernpsc wlascicieli czyli PKP to moglby tam stac nowy dworzec podobny do berlinskiego, wybudowany praktycznie za darmo przez inwestora, ktory by nad dworcem jakis 40 pietrowy biurowiec, a obok centrum handlowe (jak Zlote Tarasy,) zbudowal.
Piotr S.

Piotr S. “Prawdziwa decyzja
jest mierzona
poprzez fakt
podjęcia no...

Temat: Co z Centralnym ???

a może by tak zburzyć dworzec np. Wrocław Główny jest dużo starszy !!! wybudowany jeszcze za czasów zaborów ( a feeee.... taki niemiecki budynek w naszej pięknej Polsce :) zaprojektowany przez jakiegoś Wilhelma Grapowa - niby niemiec a nazwisko rosyjskie !!! tym bardziej trzeba go zburzyć !!!! i wybudować coś nowoczesnego !!! wszystko zburzmy i wybudujmy nowoczesne !!! zamiast dostosować przestrzeń tak by znalazło się miejsce zarówno dla zabytków jak i dla socrealizmu oraz futurystycznych współczesnych projektów :)
Tomasz M.

Tomasz M. W życiu jak w tańcu
- każdy krok ma
znaczenie, więc
tańcz...

Temat: Co z Centralnym ???

Nie zapędzajcie się zbytnio... ;)))
Rafał P.

Rafał P. Rzecznik patentowy

Temat: Co z Centralnym ???

Może się mylę, ale czytałem kiedyś o jakichś planach budowy (chyba) jakiegoś biurowca "na/nad" dworcem. Oczywiście łączyłoby się to ze zburzeniem tego co jest obecnie i zbudowania czegoś zupełnie nowego. Nie wiem jednak czy był to jedynie pomysł czy zatwierdzony projekt z odłożoną realizacją ze względu na brak funduszy.
Mimo iż DC za bardzo mi się nie podoba, to jest częścią Warszawy i trochę szkoda byłoby go zburzyć. Podobnie zresztą podchodzę do tematu przeniesienia Supersamu, w którym jako dziecko stałem w dłuuuugiej kolejce w nadziei że uda mi się kupić Coca-cole :)
Piotr S.

Piotr S. “Prawdziwa decyzja
jest mierzona
poprzez fakt
podjęcia no...

Temat: Co z Centralnym ???

Nie uważacie ,że pilniejszym problemem dla Wawy jest modernizacja Wschodniego i Zachodniego ??? to tam powinny powstać nowoczesne dworce z biurowcami i centrami handlowymi !!! Centralny to tylko stacja przesiadkowa !!! i zostawmy to co jest,bo na dwóch pozostałych z,których odchodzą pociągi sytuacja jest tragiczna !!!!.
Ostatnio byłem i robiłem foty by zachować w pamięci dworce widma ( Wschodni - Zachodni) to dopiero jest porażka dla stolycy :)

Temat: Co z Centralnym ???

Rafał P.:
Mimo iż DC za bardzo mi się nie podoba, to jest częścią Warszawy i trochę szkoda byłoby go zburzyć.

Na miejscu nowego dworca berlinskiego tez stal stary i nawet bardziej zabytkowy dworzec ale wzgledy praktyczne zwyciezyly nad sentymentami. W Warszawie jest niestety bardzo wiele koszmarych budowli, ktore tez sa "czescia Warszawy". Nawet jak ktos taka architekture lubi, to dworzec jest przede wszystkim malo praktyczny na dzisiejsze czasy. Jak sie go zostawi to i tak trzeba bedzie kiedys nowy centralby wybudowac.
Jakub C.

Jakub C. One man army!

Temat: Co z Centralnym ???

W Krakowie fajnie teraz dworzec przebudowują :-)

konto usunięte

Temat: Co z Centralnym ???

Andrzej Pieniazek:
Jak sie go zostawi to i tak trzeba bedzie kiedys nowy centralby wybudowac.
Zburzyć ten pomnik nieudolności i na tym miejscu zbudować nowoczesny dworzec z prawdziwego zdarzenia..;)
Marzena Rejczel C.

Marzena Rejczel C. Team Leader w branży
Call Center

Temat: Co z Centralnym ???

Piotr Stachura:
piszesz około 2021 -2026 a czy wtedy będą w Polsce jeżdziły pociągi ????

nie poprawią się na pewno czasy przejazdu. Już teraz jeżdzą średnio o 1h do 1,5h dłużej niż 50 lat temu hahahaha zresztą sami przeczytajcie

http://finanse.wp.pl/gid,13099579,galeria.html?T%5Bpag...

natomiast teraz przy ogłoszeniu modernizacji torów na prawie wszystkich głównych trasach jeszcze bardziej wydłuży i tak koszmarny czas przejazdu nop z Warszawy do Gdańska już nie "pomkniemy" w 5 i 1/2 godziny a w prawie siedem - no ale to przeciez 300 km ;))))

PKP jak wywalily miliardy na zakup nowych lokomotyw - które dzieki swojej sile mialy przyspieszyc to okazalo sie, ze bedzie podobnie albo beda staly w taborze i czekaly az łaskawie udoskonalą wszystkie tory, tak aby te maszyny mogły w ogole coś osiągnąć. Tak wiec jak PKP wywalily tyle kasy w bloto to nie spodziewajmy sie cudow z centralnym...
Ostatnimi czasy czesto podrozuje z Centralnego i jestem przerazona bo ta odnowa dworca tyczy sie jedynie umyciem elewacji oraz ewentualnej wymianie starego sufitu ze stalagmitem od kapiacej wody w przejsciu podziemnym...

Jesli odnowa dworca centralnego bedzie taka jak śródmieścia (śródmieście błyszczało tylko miesiąc i wygląda jeszcze gorzej jak przed pożarem kilka lat temu)to ja się pytam kto komu dał w łapę za takie byle g...

http://www.youtube.com/watch?v=QeSYWGg9C7Q&feature=rel...

Temat: Co z Centralnym ???

Marzena "Rejczel" C.:
PKP jak wywalily miliardy na zakup nowych lokomotyw - które dzieki swojej sile mialy przyspieszyc...

PKP popelnilo mnostwo bledow na przestrzeni lat, a powodow tez bylo wiele, najbardziej winne sa chyba jednak kolejne zarzady spolek PKP tak jak i ich nadzorcy z ministerstw, a takze zwiazki zawodowe.

Jednym z takich bledow bylo nieinwestowanei w tabor czyli nowe wagony lecz nieustanne "odswiazanie" starego w spolkach zaleznych albo kolesiowskich... itd.. itd..;)

Kolejna bzdura to take, ze po wyodrebnieniu roznych spolek nagle PKP zaczelo sie od nich domagac pieniedzy np. za uzytkowanie torow, "nalezacych" niby do PKP. Jak juz to te tory niejako cale spoleczenstwo polskie "zbudowalo" i to przez pokolenia i jak PKP dzielono to nalezalo ten majatek, juz chocioazby z samej przyzwoitosci tez podzielic..;)
Dominik Głowacki

Dominik Głowacki Ars enigma -
Właściciel

Temat: Co z Centralnym ???

Andrzej Pieniazek:
Kolejna bzdura to take, ze po wyodrebnieniu roznych spolek nagle PKP zaczelo sie od nich domagac pieniedzy np. za uzytkowanie torow, "nalezacych" niby do PKP.

Ale tory trzeba utrzymywać i remontować. No to za co?
Spółki przewozowe zarabiają na przewozach, PLK nie ma na czym zarabiać jak tylko na "wynajmowaniu" torów.
Za darmo mają być te tory użytkowane? To tak jakby się dziwić, że PKP Energetyka, a dalej elektrownie życzą sobie kasę za prąd w trakcji.

Temat: Co z Centralnym ???

Dominik Głowacki:
Ale tory trzeba utrzymywać i remontować. No to za co?
Spółki przewozowe zarabiają na przewozach, PLK nie ma na czym zarabiać jak tylko na "wynajmowaniu" torów.

Przeciez ja nie kwestionuje samej zasady lecz sposob w jaki to przeprowadzono. Jak mam spolke 100% zalezna od siebie to nie moze lezec w moim interesie azeby ta spolka zbankrutowala bo nie moze matce spolce za cos zaplacic. Zalety i wady konstrukcji holdingu sa powszechnie znane. Tak weic holding musi byc w stanie pokryc straty pewnych spolek z grupy dochodami innych spolek i to jest zadanie spolki matki. Jak tego nie potarfi, czyli wszystkie spolki przynosza straty to i sam holding nie ma wiekszego sensu.
Piotr Guz

Piotr Guz młodszy kierownik
projektu, PTK
Centertel

Temat: Co z Centralnym ???

Piotr Stachura:
piszesz około 2021 -2026 a czy wtedy będą w Polsce jeżdziły pociągi ????
majac na uwadze dzisiejsza kondycje PKP stawialbym teze ze w wymienonych latach moze po Polsce zaczna jezdzic pociagi
Piotr Guz

Piotr Guz młodszy kierownik
projektu, PTK
Centertel

Temat: Co z Centralnym ???

Andrzej Pieniazek:
Kolejna bzdura to take, ze po wyodrebnieniu roznych spolek nagle PKP zaczelo sie od nich domagac pieniedzy np. za uzytkowanie torow, "nalezacych" niby do PKP.\
bo pewnie kolesie sie poklocili ;)

konto usunięte

Temat: Co z Centralnym ???

a propos PKP:-))))

PKP Prawa Szyna Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie weszła w spór z PKP Lewa Szyna Sp. z o.o. z Krakowa o to kto ma się zajmować utrzymaniem odpowiedniej szyny. "Prawa Szyna" argumentuje że na trasie Warszwa-Kraków, Warszawa-Katowice i zbliżonych szyna prawa z punktu widzenia Warszawy jest szyną lewą z Krakowa i w związku z tym to Kraków powinien zajmować się tą szyną. PKP Lewa Szyna wysuwa zwierciadlany argument w stosunku do drugiej szyny. Obydwa pozwy zastrzegają, że słuszne oddanie szyny w zarząd drugiej spółce nie może mieć umniejszać dotacji budżetowych dla pozywającego. PKP Podkłady nie zajęły stanowiska w tej sprawie. Sąd zajmujący się sprawą skierował zapytanie do Sądu Najwyższego o wykładnię pojęć "lewa szyna" i "prawa szyna". Werdyktu możemy spodziewać się już kwietniu, do tej pory ruch będzie zawieszony.

Tymczasem ZZ Solidarność-Konduktorzy o świadczył, iż darzy zaufaniem wyłącznie spółkę Prawa Szyna i grożąc strajkiem zażądał zestawiania składów w taki sposób, aby korytarz wagonu, gdzie konduktorzy chodzą najczęściej, znajdował się nad prawą szyną. Jednakże OPZZ Konduktorzy, sprzeciwia się temu, darząc zaufaniem wyłącznie PKP Lewa Szyna i grozi strajkiem jeżeli korytarze nie znajdą się nad lewą szyną.

Dla zaradzenia sytuacji PKP Tabor rozpoczęła prace studialne nad konstrukcją pociągów poruszających się po jednej szynie. PKP Podkłady sprzeciwiają się temu pomysłowi twierdząc, że nic z tego nie będą miały i mogą go rozważyć pod warunkiem zwiększenia dotacji na płace dla Zarządu o 50%. Natomiast PKP Zwrotnice stanowczo wykluczają techniczną możliwość kierowania pociągiem po jednej szynie.

W toku są już przygotowania do upadłości Kolei Regionalnych. W ich miejsce powstaną PKP Koleje Wojewódzkie, PKP Koleje Powiatowe i PKP Koleje Gminne. Każda z tych firm powoła odpowiednie spółki w województwach, powiatach i gminach, a te powołają spółki ze wspólnym kapitałem z jednostkami sąsiadującymi, czyli PKP Koleje Międzywojewódzkie, PKP Koleje Międzypowiatowe i PKP Koleje Międzygminne. Trwa spór w kwestii powołania spółek w jednostkach administracji w których koleje nie działają w ogóle, ale wójtowie i starostowie głośno sprzeciwiają się pomijaniu kogokolwiek w organizowaniu tych podmiotów, szczególnie dlatego, że plan przewiduje nominowanie przez nich co najmniej jednego członka zarządu tych spółek. Dobra wiadomość jest taka, że trwają już przygotowania do ogłoszenia konkursu na 13 tysięcy rzeczników prasowych nowo powstałych spółek co ma znakomicie zmniejszyć bezrobocie wśród absolwentów kierunków humanistycznych na prowincji. Wiadomo też, że połowa miejsc w Zarządach jest zarezerwowana dla zasłużonych pracowników PKP i ich rodzin.
Skargą do UOKiK skończył się pomysł PKP IC na przywrócenie parowozów. Warunek, że każdy podróżny oprócz biletu ma się stawić na odjazd z wiaderkiem węgla spotkał się z gwałtownym sprzeciwem organizacji konsumenckiej Pasażerowie PKP Poznań, która argumentuje, że nie może być tak żeby pasażer relacji Poznań-Kutno musiał przynosić takie samo wiaderko węgla jak pasażer relacji Poznań-Lublin. Tak więc trafny w zamyśle pomysł na ograniczenie rachunków za prąd spotkał się znowu z typowo polskim warcholstwem i roszczeniową postawą podróżnych. Rozważana jest wersja z paliwem odnawialnym: IC będzie zatrzymywał się w lesie a pasażerowie mają wyjść narąbać drewna na dalszą drogę. Lasy Państwowe odmówiły komentarza.

Mamy też dobre wiadomości. Ze względu na warunki pogodowe nie z Gdańska a z Piły wyruszył pociąg relacji Gdańsk-Warszawa. Na razie nie ma o nim żadnych wiadomości, ale rzecznik prasowy PKP SA przekonuje, że wszystko idzie pomyślnie i już pojutrze w godzinach rannych można spodziewać się przybycia na Dworzec Główny w Radomiu ? remont torowiska w Warszawie. Na stacji w Pile, podróżnych uroczyście żegnał minister Cezary Grabarczyk, którego pasażerowie pozdrawiali formułą 'Ave Cesar, morituri te salutant'.

Następna dyskusja:

HEEPENING NA CENTRALNYM NA ...




Wyślij zaproszenie do