Paweł Krzych

Paweł Krzych Marketing and
business
development. I am
open to business...

Temat: COPYWRITING DAY! - całodniowe szkolenie i warsztaty z...

Adrian T.:
jeśli Mod. nie ma nic "na przeciwko" :)

COPYWRITING DAY!
- całodniowe szkolenie i warsztaty z biznesowego copywritingu.

Szkolenie z copywritingu z beznadziejną ofertą sprzedażową? Sprawdza się powiedzenie, że szewc bez butów chodzi.
Adrian T.

Adrian T. www.autor.biz

Temat: COPYWRITING DAY! - całodniowe szkolenie i warsztaty z...

Gdyby była "beznadziejna" - to by nie "sprzedawała".
A jest wprost przeciwnie.
Paweł Krzych

Paweł Krzych Marketing and
business
development. I am
open to business...

Temat: COPYWRITING DAY! - całodniowe szkolenie i warsztaty z...

To pogratulować :)

A co by było, gdyby oferta była napisana należycie? ;)
Adrian T.

Adrian T. www.autor.biz

Temat: COPYWRITING DAY! - całodniowe szkolenie i warsztaty z...

:) nie kazda skuteczna oferta musi zaczynac sie od slów: "czy Ty tez..." i brzmiec jak amerykanski newsletter (patrz serwis Piotr M.).

znakomicie sprawdzaja sie tez oferty z konkretami: na temat, rzeczowo i reszta na stronie :)

Temat: COPYWRITING DAY! - całodniowe szkolenie i warsztaty z...

Chyba jest trochę tak, że bardzo wiele dróg prowadzi do celu. Sporo jest też środków lokomocji. Czasem lepiej podjechać autobusem, a czasem lepiej jest dojść pieszo. Taka refleksja z całej dyskusji.

Pomijam wplecione między słowa elementy autopromocji dyskutantów :)
Paweł Krzych

Paweł Krzych Marketing and
business
development. I am
open to business...

Temat: COPYWRITING DAY! - całodniowe szkolenie i warsztaty z...

Adrian T.:
:) nie kazda skuteczna oferta musi zaczynac sie od slów: "czy Ty tez..." i brzmiec jak amerykanski newsletter (patrz serwis Piotr M.).

znakomicie sprawdzaja sie tez oferty z konkretami: na temat, rzeczowo i reszta na stronie :)
Masz rację.

Po prostu (jeśli chodzi o mnie), gdy wybieram się na szkolenie z copywritingu, które ma mnie nauczyć sprzedawać, oczekuję, że oferta tego szkolenia będzie napisana zgodnie z zasadami copy :) Ot tyle :)
Adrian T.

Adrian T. www.autor.biz

Temat: COPYWRITING DAY! - całodniowe szkolenie i warsztaty z...

powtórzę: skuteczna oferta nie musi wyglądac jak amerykanski newsletter - pisany przez fana NLP.

Wszystko zalezy, w jakiego klienta celujesz. Bardziej swiadomy menedzer, marketingowiec, przedsiebiorca nie da sie zlapac na "amerykanskie zabiegi" (np takie jak na Twojej stronie) - zatem bylbym ostrozny uzywajac slowa "beznadziejna".

Jesli - jak piszesz na swojej stronie celujesz we "wlascicieli solariów" (z calym szacunkiem dla nich), to takie teksty (długie wstępy i konkret dopiero gdzieś tam hen hen na końcu) mogą zadzialac

Odkryly to firmy szkoleniowe (zobacz pisy na ich stronach - tam nie ma nlp-owskich pierdół).
Moi klienci tez (sprawdz, kto to kupuje te szkolenia na podanej stronie w dziale "Portfolio szkolen"). zatem ten sposób przedstawiania jak widac jest skuteczny. Tylko celuje w inny rodzaj Klienta niz u Ciebie (z calym szacunkiem dla Ciebie i Twoich Klientów). Moze po prostu naczytales sie o NLP, byles na szkoleniach i teraz myślisz, że to zawsze działa. Owszem - to moze działać przy niektórych
rodzajach klientów. Ale od pewnego pułapu po prostu nie działa.

Na copywritingu zjadłem zęby :) zarówno agencyjnym, jak i freelancerskim:) Zatem warto być ostrozniejszym w ocenianiu. Na swojej stronie nie piszesz głupot. Uważam, że piszesz dobre rzeczy - kwestia nie treści tylko formy. Tym się różnimy.

Ja nie sprzedaję NLP-owskiego rodzaju copywritingu (wiem, to takie uogólnienie :) I dlatego być może Ci to nie odpowiada. Masz prawo :)
Paweł Krzych

Paweł Krzych Marketing and
business
development. I am
open to business...

Temat: COPYWRITING DAY! - całodniowe szkolenie i warsztaty z...

Przyznaję się do błędu i kajam się. Skoro to działa w twoim przypadku, to znaczy, że działa (u ciebie). Znam wiele firm szkoleniowych, które właśnie przez bardzo słabą (czyt. beznadziejną ofertę) tracą masę klientów.

Btw. Ale czy taka "konkretna" oferta nie wymaga nawet nagłówka?

A tak z ciekawości pytam: testowałeś, jak wygląda konwersja przy normalnym direct-response copywritingu (wg Ciebie NLP-copy) i takim "konkretnym", czyli takim, który baardzo odradzam moim klientom.Paweł Krzych edytował(a) ten post dnia 15.01.10 o godzinie 09:46
Adrian T.

Adrian T. www.autor.biz

Temat: COPYWRITING DAY! - całodniowe szkolenie i warsztaty z...

no masz rację - ze niektóre ofert firm szkol. mozna poprawic.

Co do direct copy - on moim zdaniem działa przy niektórych klientach. zresztą sam daję się złapać na te teksty - jesli trafie IDEALNIE sprofilowany produkt (ostatnio np na Telemango jest taka super wyżynarka.... :)

Ja tez odradzam na szkoleniach takie typowo agencyjno-festiwalowe
copy. Odradzam z prostego powodu: wielcy, wysokobudżetowi klienci mogą pozwolić sobie na pewne rzeczy. Copywriterzy w agencjach nie zwracają uwagi na takie "pierdoły" jak skuteczność (widziałeś, że nawet agencyjni copy nie wiedzą ja podawac liczby w komunikacie)

Nagłówek -święta rzecz. U mnie kłaniał się brak wiedzy nt edycji w goldenowym stylu. Już umiem :)Adrian T. edytował(a) ten post dnia 15.01.10 o godzinie 09:40

konto usunięte

Temat: COPYWRITING DAY! - całodniowe szkolenie i warsztaty z...

Adrian T.:
7 dniach lub po tygodniu. Jest różnica? Dla copywritera - oczywiście że jest. I to jest m.in. "używanie liczb w tekstach reklamowych" - i co tak zostało skwitowane, że "to nonsens".
To też jest copywriting. Powiedziałbym, że to podstawa w tej pracy.

Jasne, że to ma sens i trzeba umieć z tego korzystać.

Gdyby tekst oferty był dłuższy, to mógłbyś to wytłumaczyć. Bo ile osób pomyślało tak jak p. Franciszek, ale się nie wypowiedziało? I stwierdziło, że szkolenie jest o jakichś "dziwnych" rzeczach?

Krótki tekst ma swoje zalety, ale nie powiedziałbym raczej, że krótki tekst jest tekstem konkretnym. Mało w nim informacji, żeby spokojnie podjąć decyzję.

Czy gdyby jakiś przedstawiciel handlowy wpadł do twojej firmy na spotkanie, by omówić kupno jakiegoś produktu... to czy mądre byłoby, gdyby ten przedstawiciel ograniczył swoją wypowiedź do np. tych 300 słów?

Możemy się spierać na temat długości ofert, ale i tak w tego typu copywritingu najważniejszy powinien być test. I to on powinien decydować o długości tekstu.

konto usunięte

Temat: COPYWRITING DAY! - całodniowe szkolenie i warsztaty z...

Aha, nazywanie direct response copy mianem NLP to dla mnie zniewaga. Serio. ;)
Adrian T.

Adrian T. www.autor.biz

Temat: COPYWRITING DAY! - całodniowe szkolenie i warsztaty z...

amen.
sluchajcie - nie chce mi sie juz gadac :)
Mam kilka wazniejszych spraw :)Adrian T. edytował(a) ten post dnia 15.01.10 o godzinie 09:42
Paweł Krzych

Paweł Krzych Marketing and
business
development. I am
open to business...

Temat: COPYWRITING DAY! - całodniowe szkolenie i warsztaty z...

Copywriterzy w agencjach nie zwracają uwagi na takie "pierdoły" jak skuteczność (widziałeś, że nawet agencyjni copy nie wiedzą ja podawac liczby w komunikacie)
Niektórzy to by najchętniej wierszem nawet copy napisali ;-)
Paweł Krzych

Paweł Krzych Marketing and
business
development. I am
open to business...

Temat: COPYWRITING DAY! - całodniowe szkolenie i warsztaty z...

Adrian T.:
amen.
sluchajcie - nie chce mi sie juz gadac :)
Mam kilka wazniejszych spraw :)Adrian T. edytował(a) ten post dnia 15.01.10 o godzinie 09:42
Napisz, jak będziesz miał chwilę :) Można się powymieniać spostrzeżeniami i doświadczeniem :)
Adrian T.

Adrian T. www.autor.biz

Temat: COPYWRITING DAY! - całodniowe szkolenie i warsztaty z...

Pisze jedna reka - bo druga trzyma dziecko :) zona odsypia nocke, a ja teraz karmie :)
W gruncie rzeczy - Pawel - uwazam, ze mamy podobny sposób myslenia - no, forma troche inna, ale dyskusja moim zdaniem owocna. Zreszta - ja uwazam ze dluzsze teksty nie sa zle (klient równiez szuka informacji) - tylko ja podaję je trochę póxniej

Pozdrawiam z dzieckiem na reku :)Adrian T. edytował(a) ten post dnia 15.01.10 o godzinie 09:53
Paweł Krzych

Paweł Krzych Marketing and
business
development. I am
open to business...

Temat: COPYWRITING DAY! - całodniowe szkolenie i warsztaty z...

Patryk Rykała:
To może wyjdę z toitoia trochę, ale uważam, że copywriter nie potrzebuje szkoleń

O proszę, jakich ciekawych rzeczy może się człowiek dowiedzieć na forum.

kto się nie rozwija, ten się zwija - ot co

Zgadzam się w 100%Paweł Krzych edytował(a) ten post dnia 15.01.10 o godzinie 13:58

Temat: COPYWRITING DAY! - całodniowe szkolenie i warsztaty z...

Paweł Krzych:
Adrian T.:
jeśli Mod. nie ma nic "na przeciwko" :)

COPYWRITING DAY!
- całodniowe szkolenie i warsztaty z biznesowego copywritingu.

Szkolenie z copywritingu z beznadziejną ofertą sprzedażową? Sprawdza się powiedzenie, że szewc bez butów chodzi.

copywriter z bledami interpunkcyjnymi na stronie? Powiedzenie, o ktorym wspomniales, sprawdza sie chyba i w twoim przypadku:)

a tak na serio, te szkolenia pewnie maja sens. dla osob, ktore pracuja tak jak wy - czyli na swoim. ale - nie obrazcie sie - regul w stylu: "pół litra oznacza większą ilość niż 500 ml, 60 sekund trwa krócej niż minuta, a 1000 m to mniejsza odległość niż kilometr", mozna dowiedziec sie z pierwszego lepszego podrecznika.
Paweł Krzych

Paweł Krzych Marketing and
business
development. I am
open to business...

Temat: COPYWRITING DAY! - całodniowe szkolenie i warsztaty z...

Wybacz, ale chyba troszkę inna ranga.

a tak na serio, te szkolenia pewnie maja sens. dla osob, ktore pracuja tak jak wy - czyli na swoim. ale - nie obrazcie sie - regul w stylu: "pół litra oznacza większą ilość niż 500 ml, 60 sekund trwa krócej niż minuta, a 1000 m to mniejsza odległość niż kilometr", mozna dowiedziec sie z pierwszego lepszego podrecznika.

Tak, ale dla jednym lepiej działa podręcznik, dla innych szkolenia na żywo, na którym można zapytać, przedyskutować itd. :)
Adrian T.

Adrian T. www.autor.biz

Temat: COPYWRITING DAY! - całodniowe szkolenie i warsztaty z...

Paweł Czartoryski:
Paweł Krzych:
Adrian T.:
jeśli Mod. nie ma nic "na przeciwko" :)

COPYWRITING DAY!
- całodniowe szkolenie i warsztaty z biznesowego copywritingu.

Szkolenie z copywritingu z beznadziejną ofertą sprzedażową? Sprawdza się powiedzenie, że szewc bez butów chodzi.

copywriter z bledami interpunkcyjnymi na stronie? Powiedzenie, o ktorym wspomniales, sprawdza sie chyba i w twoim przypadku:)

a tak na serio, te szkolenia pewnie maja sens. dla osob, ktore pracuja tak jak wy - czyli na swoim. ale - nie obrazcie sie - regul w stylu: "pół litra oznacza większą ilość niż 500 ml, 60 sekund trwa krócej niż minuta, a 1000 m to mniejsza odległość niż kilometr", mozna dowiedziec sie z pierwszego lepszego podrecznika.
------------
Zdarza się. Sęk w tym, że mało kto czyta podręczniki. Pamiętam, jak przeszedłem do mojej pierwszej sieciówki, szef sam proponował nam swoją bibliotekę - a miał naprawdę fajne pozycje. NIKT nie czytał - każdy to zlewał sikiem prostym.
Ja byłem zachwycony tą biblioteką.
Ludziom nie chce się czytać - wolą jak ktoś im to powie.
A propos czytania (nie tylko podręczników)
Klasyka:
http://www.youtube.com/watch?v=MH6pidkfjxU

konto usunięte

Temat: COPYWRITING DAY! - całodniowe szkolenie i warsztaty z...

zgadzam się z Adrianem, że dla pewnych grup odbiorców marketingowy bełkot NIE DZIAŁA

warto, aby o tym pamiętali na przykład ekanci z agencji reklamowych, gdy uderzają do koncernów:):)

Następna dyskusja:

Intensywne weekendowe warsz...




Wyślij zaproszenie do