Marek Vogt-Goliasz

Marek Vogt-Goliasz kognitywista,
e-learning dla
biznesu, llidero.com

Temat: Metody ewaluacji szkoleń

Jak wynika z wcześniejszych wpisów i wielu rozmów, temat badania efektywności, choć ważny i potrzebny, jest rzadko poruszany. Postanowiliśmy dokonać pewnej inwentaryzacji tego, co jest i dodać własną propozycję. Zapraszam do dyskusji - tutaj lub bezpośrednio na blogu.

6 metod ewaluacji szkoleń
Bartłomiej Polakowski

Bartłomiej Polakowski Kierownik Zespołu
E-learning
odpowiedzialny za
wdrażanie ...

Temat: Metody ewaluacji szkoleń

Marek - chodziliście trochę po firmach. Jak to wygląda "w realu" bo teorię wszyscy znają?:)

www.e-learning.blog.pl
FB: Korpo E-learning<<<<<<<<<ZAPRASZAM
Marek Vogt-Goliasz

Marek Vogt-Goliasz kognitywista,
e-learning dla
biznesu, llidero.com

Temat: Metody ewaluacji szkoleń

Bartłomiej P.:
Marek - chodziliście trochę po firmach. Jak to wygląda "w realu" bo teorię wszyscy znają?:)

W realu najczęściej ewaluacja dotyczy poziomów 1 (reakcja) i 2 (wiedza). Niektóre organizacje wcale nie prowadzą pomiaru skuteczności. Niektóre zaś w planowaniu działań rozwojowych uwzględniają cele biznesowe (przełożony wypełnia odpowiedni formularz z celami od istniejących biznesowych po oczekiwane dydaktyczne), ale pomiar nie jest prowadzony systematycznie. W związku nie ma wystarczającej bazy do porównania i podejmowania decyzji. Niektóre poszukują własnych sposobów, ale również nie jest to działanie systemowe.

Problem wszędzie nazywany jest tak samo - jak wyodrębnić wpływ szkolenia na osiągnięcie konkretnych celów biznesowych. Przykład - wzrosły wyniki sprzedaży. Czy to efekt wprowadzenia standardów, wdrożenia CRM-a, szkolenia handlowców, a może zmiany cen lub akcji reklamowej?



Wyślij zaproszenie do