Bogumiła S.

Bogumiła S. ET LOGISTIK - usługi
TSL w kraju

Temat: CRM w branży TSL

Ciekawi mnie, czy w branży TSL korzystacie z systemów CRM? Jeśli tak to z jakich? Czy 'da się' pracować na darmowych wersjach i czy aż tak bardzo odbiegają funkcjonalnością od płatnych?!
... zastanawiam się jak uporządkować kilka niemałych plików (.xls) z informacjami o potencjalnych klientach, pracując przy tym głównie na SAP BO oraz LOTUS NOTES... domyślam się że żadna freewarowa wersja nie będzie kompatybilna z tego typu systemami, ale może wystarczające okaże się jakieś niewielkie narzędzie, które pomoże zaprowadzić ład i skład bez dodatkowych nakładów finansowych?! :)
Maciej Tomaszewski

Maciej Tomaszewski starszy konsultant
CRM, Pivotal Polska

Temat: CRM w branży TSL

Bogumiła B.:
Ciekawi mnie, czy w branży TSL korzystacie z systemów CRM? Jeśli tak to z jakich? Czy 'da się' pracować na darmowych wersjach i czy aż tak bardzo odbiegają funkcjonalnością od płatnych?!

Jeżeli darmowe potrafi spełnić Twoje potrzeby to jest wystarczające.
... zastanawiam się jak uporządkować kilka niemałych plików (.xls) z informacjami o potencjalnych klientach, pracując przy tym głównie na SAP BO oraz LOTUS NOTES... domyślam się że żadna freewarowa wersja nie będzie kompatybilna z tego typu systemami, ale może wystarczające okaże się jakieś niewielkie narzędzie, które pomoże zaprowadzić ład i skład bez dodatkowych nakładów finansowych?! :)

Nie wiem czemu rolę CRM sprowadzasz jedynie do roli porządkowania danych. Ale jeżeli chodzi CI jedynie na zbudowaniu firmowej "ksiażki telefonicznej" to musisz sobie najpierw zdefiniować potrzebę, którą chcesz rozwiązać i odpowiedzieć na kilka pytań:
1. Ile obecnie czasu zajmuje Ci przygotowanie zestawień z kilku źródeł danych?
2. Jaki czas byłby satysfakcjonujący?
3. Kto ma być odbiorcą tych danych?
....

Po zbudowaniu takiej listy potrzeb dopiero się zacznij interesować gotowymi rozwiązaniami, które najlepiej pasuje.

Zauważ jeszcze jedną rzecz. Odpowiadając sobie na niektóre pytania będziesz w stanie przełożyć wyniki na konkretne pieniądze wynikające np. z oszczędności czasu.
Bogumiła S.

Bogumiła S. ET LOGISTIK - usługi
TSL w kraju

Temat: CRM w branży TSL

Trochę spłyciłam funkcjonalność CRM, bo wyczuwam lukę w dostępnych mi w firmie systemach i zastanawiam się czy uda mi się załatać ją we własnym zakresie ;) Chcę stworzyć jedną konkretną bazę o potencjalnych klientach, przeprowadzonych i zaplanowanych rozmowach, wysłanych ofertach, spotkaniach etc., w której dotarcie do informacji i tworzenie raportów było by znacznie szybsze i wygodniejsze niż dotychczas... obecnie stworzenie raportu zajmuje mi od kilku do kilkudziesiędziu minut w zależności od kryteriów :(
Maciej Tomaszewski

Maciej Tomaszewski starszy konsultant
CRM, Pivotal Polska

Temat: CRM w branży TSL

Contact Management jest to moduł CRM od którego faktycznie najłatwiej zacząć wdrażanie rozwiązania CRM w organizacji.
Na zasadzie apetyt rośnie w miarę jedzenia, organizacja dopiero potem odkrywa wartości dodane w innych funkcjonalnościach systemu CRM.

Wracając do Twoich potrzeb, z tego co opisujesz nakłady potrzebne na realizację zbudowania Contact Management na miarę Twoich potrzeb będą zależeć od Twoich wymagań raportowych. Za darmo niestety nic nie ma. Cena zależy tylko od waszego apetytu.

Proponuję żebyś zaczęła od dobrego zdefiniowania (wyspecyfikowania) jakie informacje chcesz raportować (wzory raportów jakie chcesz otrzymywać), z jakich systemów źródłowych potrzebujesz czerpać informacje (dokładne wyspecyfikowanie na poziomie pojedyńczych pól), po jakich polach należy łączyć informacje z różnych systemów.

Pamiętaj, ze im bardziej precyzyjnie wyspecyfikujesz wymagania tym bardziej dokładna będzie wycena firmy wdrażającej i mniejsze rozczarowanie gdy firma wdrażająca zacznie wyceniać rozszerzenia zakresu.
Bogumiła S.

Bogumiła S. ET LOGISTIK - usługi
TSL w kraju

Temat: CRM w branży TSL

Dziękuję za pomoc!
Mam nadzieję że uda nam się zrobić krok do przodu :)
Justyna Jakubowska

Justyna Jakubowska PR/Marketing,
partnerzy CRM

Temat: CRM w branży TSL

Opis wdrożenia w branży TSL, mamy tutaj: http://www.crm7.pl/nowa-ods-ona-crm7-w-raben-polska/ - a nóż widelec komuś kiedyś się jeszcze przyda taka lektura
Pod koniec maja zaktualizujemy artykuł o nowe funkcjonalności.
Daniel Porębski

Daniel Porębski Project Manager /
Konsultant Biznesowy

Temat: CRM w branży TSL

Oprócz bazy kontaktów chyba też przydatne byłoby zbieranie informacji o zasobach w tej branży, czyż nie? Jeśli mamy np. kilkanaście, albo kilkadziesiąt pojazdów, to trudno ogarnąć wszystkie dane techniczne, przeglądy, naprawy, ubezpieczenia itd. bazując tylko na excelu. W naszym systemie(bs4 Intranet) mamy ogromne możliwości budowania kartotek produktów/zasobów, gdzie pola właściwie sami definiujemy wg potrzeb. Poza tym w najnowszej wersji pojawiło się wiele ciekawych funkcjonalności związanych z zasobami np. zintegrowany kalendarz/terminarz pracowników i zasobów, dzięki czemu w jednej chwili można sprawdzić jakie zadania ma jutro Pan Jan i czy Ciężarówka X jest dostępna od 13.00 do 15.00. Zapraszam na naszą stronę!
Magdalena K.

Magdalena K. Konsultant ds.
Sprzedaży, eVolpe
Consulting Group

Temat: CRM w branży TSL

Daniel Porębski:
Oprócz bazy kontaktów chyba też przydatne byłoby zbieranie informacji o zasobach w tej branży, czyż nie? Jeśli mamy np. kilkanaście, albo kilkadziesiąt pojazdów, to trudno ogarnąć wszystkie dane techniczne, przeglądy, naprawy, ubezpieczenia itd. bazując tylko na excelu.

Nawiązując również do wypowiedzi Pana Macieja:
Contact Management jest to moduł CRM od którego faktycznie najłatwiej zacząć wdrażanie rozwiązania CRM w organizacji.

CM staje się tak naprawdę niezbędnym minimum dla prawie każdego typu organizacji. W branży TSL, która chciałaby wykorzystać system klasy CRM w jeszcze szerszy sposób, m.in. dobrym pomysłem jest prowadzenie rejestru zasobów, śledzenia ich zaangażowania w dane projekty/wydarzenia oraz planowanie ich użycia na podstawie kalendarza - wszystko to o czym wspominał Pan Daniel.
Widziałabym tu nawet jeszcze kilka udogodnień dla właśnie tej branży, które występują w naszym SugarCRM:
- dostęp mobilny dla kierowców/przedstawicieli za pomocą iPhone, BlackBerry czy telefonu z Androidem itd.,
- możliwość generowania faktur u klienta za pomocą właśnie powyższych urządzeń i przenośnej drukarki oraz powiązanie dokumentu jako relacji z klientem w systemie,
- rozliczanie wyjazdów/delegacji,
- no i wiele wiele innych funkcji, zaprojektowanych i dopasowanych w 100% do indywidualnych potrzeb organizacji.

Pozdrawiam,

Magda

eVolpe Consulting Group
magdalena.kobla@evolpe.pl
evolpe.plMagdalena Kobla edytował(a) ten post dnia 01.08.11 o godzinie 10:12
Przemysław Steiner

Przemysław Steiner Systemy Sygnalizacji
Pożaru, Stałe
Urzadzenia Gaśnicze,
s...

Temat: CRM w branży TSL

Witam,

polecam CRM Vision - łatwy do przystosowania, kilka opcji cenowych zależnych od ilości modułów. Oczywiście dostęp przez przeglądarkę.

Program zawiera moduł zarządzania flotą (baza pojazdów, przypisywanie kierowców, kontrola przebiegu).
Wersja demonstracyjna i opis programu tutaj: http://www.crmvision.pl
Możliwe jest zamówienie bezpłatnej prezentacji przez Skype, podczas której można poznać zalety programu i możliwości dostosowania go do swojej firmy.
Dla zainteresowanych bezpłatna 30 dniowa licencja.
Możliwe również szkolenia pracowników i pomoc we wdrożeniu programu.
Płaci się miesięczny abonament za każdego użytkownika, cena umiarkowana.
Zapraszam na demonstrację podczas której chetnie pokażę rozwiązanie niektórych problemów.



Wyślij zaproszenie do