Temat: Flash to przeżytek a Adobe to leniuchy!

Zaraz mnie zlinczujecie ale napiszę to i tak.

Apple to gigant marketingowy.
Mam wrażenie, że wszyscy co się wypowiadają to mieszkają w stanach :P. Proszę liczby podawać jak się kłucicie o rynek.
Jego produkty są za drogie. Ipad jest super, ale musi on walczyć z całym segmentem 10 calowych notebooków.

Testuje mnóstwo telefonów na rynku będzie regularna wojna tyle powiem. A to że się porównuje telefony do iphona to dlatego, że był pierwszy i tak zaawansowany.
Zobaczcie np na Nokie 5800. Za tą cenę super telefon.
Albo HTC HD2 już cena iphona ale super jakość.

W tej chwili tort rynku jest dzielony przez wszystkich graczy.

Apple ma rozwinięty appstore. Niedługo inni też go ściągają.

Teraz linijka o Flash-u. Na urządzenia mobilne brakuje narzędzi dla programistów, framworków, komponentów, tutoriali. Jedna książka do tej pory wydana. Adobe Max był zdominowany przez flash-a mobilnego.
Jak rozmawiałem z Ewangelistami Adobe to wszyscy mówili o innej strategii dążą oni do rozwoju AIR również pod urządzenia mobilne. Wiem że to się kłoci technologicznie ...., ale wielokrotnie o tym mówili, że marketingowo dążą do tego, żeby wszędzie był AIR.

Ten rok to będzie przełom.

Temat: Flash to przeżytek a Adobe to leniuchy!

Tomasz Wiśniewski:
Zaraz mnie zlinczujecie ale napiszę to i tak.

Apple to gigant marketingowy.
Mam wrażenie, że wszyscy co się wypowiadają to mieszkają w stanach :P....

Nikt nikogo nie będzie linczował, bo tu właśnie chodzi o dyskusję i różne poglądy za i przeciw.

Masz rację, że rozwiązania appla są dość drogie ( choć np. w porównaniu do analogicznych produktów Della - ceny są zbliżone), a trzeba przyznać, że designem Apple bije wszystkich. Ich produkty po prostu są ładne i nastawione na user experience. To się liczy.

Co do samego iPhona i reszty smartfonów - jego użytkownicy mają znacznie większą skłonność do płacenia za aplikacje niż innych telefonów. Porównaj sobie ilość płatnych aplikacji sprzedawanych dla iPhona a dla platformy Android. To też się liczy.

Dodatkowo uważam, że dzielenie w stylu Europa, USA też mija się z celem, bo mimo różnic pomiędzy rynkami, kampaniami reklamowymi, etc i tak widać wspólne trendy. Więc nie wyobrażam sobie sytuacji w której jedna technologia webowa wiedzie prym za oceanem, a inna u nas.
Ten rok to będzie przełom.
Bardzo możliwe, będzie ciekawie :)
Rafał Czuj

Rafał Czuj Flash
Designer/Developer

Temat: Flash to przeżytek a Adobe to leniuchy!

Mówicie tu ciągle, że Apple dąży do dominacji, że chce być takim monopolistą jak Microsoft, lub (co najlepsze:)), żeby Google połączyło siły z Adobe by "unieszkodliwić" Apple.

Boicie się monopolu a nie zauważacie dominacji Google. Przecież na dzień dzisiejszy ta firma ze swoją wyszukiwarką i kontem gmail (i z innymi produktami...ale w mniejszym stopniu), ma chyba największy wpływ na rynek komputerowy. Niemal wszyscy korzystają z "gugli". Przecież czemu wszystkim tak zależy na pozycjonowaniu w tej właśnie wyszukiwarce?! Oni mogą sobie według kaprysu zmieniać warunki wyświetlania wyników wyszukiwania, mogą jakąkolwiek stronę wyrzucić "z listy". Były przecież problemy z atakami na serwery i dopisywaniu do stron jakichs treści....i google wtedy "wykopywało" takie strony lub skutecznie mówiło użytkownikowi żeby tu nie wchodził.
"Jeśli nie ma Cię w googlach to nie istniejesz" staje się rzeczywistością. Czyżbyście nie myśleli o tym tylko dlatego, że te rozwiązania są darmowe?? Kto wie, czy nie do czasu....

Jeśli chodzi jeszcze o sprzęt Apple to nie zgodzę się ze stwierdzeniami, że ANALOGICZNY sprzęt u konkurencji kosztuje dużo mniej. Czy chcielibyście, żeby ktoś na wasze flashowe projekty powiedział, że są analogiczne do tych na Allegro za 300 zl. Przecież czym one się róznią??! Tu i tu flash, tu i tu animacje, tu i tu treści...no więc czym?? Za co się płaci??!! Właśnie za design i świetny user experience(zarówno jeśli chodzi system jak i sprzęt). Więc nie można mówić, że to są analogiczne produkty...

A Flash?? Sam na tym zarabiam, także wiadomo, że wolę by był on na rynku obecny. Ale i tak chciałbym pójść bardziej w design. On nieważne od technologii zawsze będzie potrzebny:)Rafał Czuj edytował(a) ten post dnia 03.02.10 o godzinie 11:36

konto usunięte

Temat: Flash to przeżytek a Adobe to leniuchy!

Mamy na rynku urządzeń mobilnych platformy: Android, Windows Mobile, S60/Symbian, BlackBerry, Palm... - wszystkie współpracują z firmą Adobe nad Flash Playerem, aby potem stworzyć na nich AIR.

Wyłamała się firma Apple - i nie wróżcie mi przez to końca technologi flash.

Owszem flash może coś stracić - ale nie na tyle aby się o niego bać.Szymon Adamczyk edytował(a) ten post dnia 03.02.10 o godzinie 13:16
Łukasz Błachowicz

Łukasz Błachowicz codziennie wymiatam
i odkurzam

Temat: Flash to przeżytek a Adobe to leniuchy!

Rafał Czuj:
Mówicie tu ciągle, że Apple dąży do dominacji, że chce być takim monopolistą jak Microsoft, lub (co najlepsze:)), żeby Google połączyło siły z Adobe by "unieszkodliwić" Apple.

Adobe i Google JUZ współpracują/współpracowały blisko, i jest to karta którą mozna zagrać, nic w tym złego. Google wspiera flasha i z niego efektywnie korzysta.

Google dominuje i jest monopolista ? Oczywista oczywistosc, ale uzytkownicy wychodza dobrze na scieraniu sie gigantów.
Marcin W.

Marcin W.
TI/IT/VM/HT/PC/XP/AD
/SE/XL/XE/AS/TB/CP/J
S/JV

Temat: Flash to przeżytek a Adobe to leniuchy!

niestety nie flashowi, których to dobijają firmy handlujące mediami reklamowymi...
Ryszard B.

Ryszard B. niewidomy jest samą
wyobraźnią..

Temat: Flash to przeżytek a Adobe to leniuchy!

Szymon Adamczyk:
Mamy na rynku urządzeń mobilnych platformy: Android, Windows Mobile, S60/Symbian, BlackBerry, Palm... - wszystkie współpracują z firmą Adobe nad Flash Playerem, aby potem stworzyć na nich AIR.

Co z tego że Adobe współpracuje że wszystkimi graczami na rynku? Efektów nie widać, a te które widzimy to ciągle wolny FP który jest taki sam na każdą platformę.. jak jest coś do wszystkiego to jest do niczego jak mówi reklama.

Wyłamała się firma Apple - i nie wróżcie mi przez to końca technologi flash.

Wyłamała się = powiedziała głośno że FP jest wolny i Adobe musi nad nim popracować. Miejmy nadzieję że całe to zamieszanie zmusi Adobe do pracy nad lepszym FP nie tylko pod produkty Apple.

http://www.adobe.com/mobile/pdfs/flash_lite_forecast_i...
To jest ciekawe - Adobe pisze na swoich stronach że Flash jest na ponad 400 urządzeniach mobilnych i zamieszcza statystyki dostępności wersji. Popatrzcie na te liczby - rynek jest wielki! W takim razie dlaczego praktycznie nic na niego nie powstaje i dlaczego Adobe tak sie przejmuje dwoma gadzetami od Apple na których ich player nie działa? :)

r.Ryszard B. edytował(a) ten post dnia 03.02.10 o godzinie 15:46

konto usunięte

Temat: Flash to przeżytek a Adobe to leniuchy!

Marcin MaW W.:
niestety nie flashowi, których to dobijają firmy handlujące mediami reklamowymi...


no właśnie
Ludzie mają dość flashowych banerów, to ślepo przyklasną każdemu kto ma jakiś pomysł by się tego pozbyć.

ale... nie można obwiniać technologi za to gdzie się ją stosuje,
a myślenie że rezygnacja z flasha oczyści net z reklam jest naiwnością.

to tak jakby rezygnować z drukowania czegokolwiek bo część z wydrukowanych rzeczy to ulotki, bilbordy itp.

Ryszard B.:
Wyłamała się = powiedziała głośno że FP jest wolny i Adobe musi nad nim popracować. Miejmy nadzieję że całe to zamieszanie zmusi Adobe do pracy nad lepszym FP nie tylko pod produkty Apple.
też mam taką nadzieje. Nie twierdzę że Flash jest dobry - tylko że rezygnacja z niego jest błędem.Szymon Adamczyk edytował(a) ten post dnia 03.02.10 o godzinie 19:59

Temat: Flash to przeżytek a Adobe to leniuchy!

http://www.dobreprogramy.pl/Adobe-HTML-cofnie-nas-z-po...

http://www.wykop.pl/ramka/294981/nowy-ipad-czyli-jak-w...

Najciekawsze są komentarze polecam.
:)Tomasz Wiśniewski edytował(a) ten post dnia 04.02.10 o godzinie 11:30

konto usunięte

Temat: Flash to przeżytek a Adobe to leniuchy!

Co z tego że Adobe współpracuje że wszystkimi graczami na rynku? Efektów nie widać, a te które widzimy to ciągle wolny FP który jest taki sam na każdą platformę.. jak jest coś do wszystkiego to jest do niczego jak mówi reklama.

Moim zdaniem aplikacje Flashowe działają dużo szybciej niż podobne aplikacje pisane np. w Javie. To że FP jest na każdą platformę to zdecydowanie zaleta. Jeden kod, jedna aplikacja, działa wszędzie... dla mnie jako developera to marzenie :)

Wyłamała się = powiedziała głośno że FP jest wolny i Adobe musi nad nim popracować. Miejmy nadzieję że całe to zamieszanie zmusi Adobe do pracy nad lepszym FP nie tylko pod produkty Apple.

Masz dużo racji. Ale czy Apple nie powinno zacząć pracować na lepszymi produktami? Urządzenia o większych możliwościach od iPad, HP wypuściło już w 2003 roku (Link w poście wyżej).
Rafał Czuj

Rafał Czuj Flash
Designer/Developer

Temat: Flash to przeżytek a Adobe to leniuchy!

Tomasz Wiśniewski:
http://www.dobreprogramy.pl/Adobe-HTML-cofnie-nas-z-po...

http://www.wykop.pl/ramka/294981/nowy-ipad-czyli-jak-w...

Najciekawsze są komentarze polecam.
:)Tomasz Wiśniewski edytował(a) ten post dnia 04.02.10 o godzinie 11:30

Komentarze są niezłe:) Większość uważa, że Flash to tylko filmy i reklamy. Wystarczy wejsc na FWA.com żeby to zdanie zrewidować:) Ludzie nie zauważają, ża Adobe Flash to zintegrowane środowisko graficzno-programistyczne. Ale i tak najbardziej zabawne są komentarze o tym, że to Flash jest odpowiedzialny za wyskakujące/zasłaniające reklamy. A przecież ten flash jest na jakimś divie wrzucony. Gdyby nie flash to by były w ten sam sposób gify wrzucane;p;p

Masz dużo racji. Ale czy Apple nie powinno zacząć pracować na lepszymi produktami? Urządzenia o większych możliwościach od iPad, HP wypuściło już w 2003 roku (Link w poście wyżej).


Oj proszę ...znowu cyferki i cyferki.... Czy jak powiem, że Twoje projekty Flashowe(jeśli takowe tworzysz) są takie same jak te z Allegro za 100zł to będziesz czuł, że to prawda??! Przecież tu i tu flash. Ba! mogę nawet powiedzieć, że tamte projekty mogą "mieć większe możliwości", gdyż posiadają gwiazdki podążające za kursore ;p

"User experience głupcze!" - parafrazując klasyka (nie bierz tego głupcze do siebie:))

Zastanawiam się po co to wogólę piszę, ale kiedy osoby, które zupełnie nie mają styczności(na codzień) ze sprzętem Apple wypowiadają się w tematach o których nie mają zielonego pojęcia, to aż się nóż w kieszeni otwiera....:)

konto usunięte

Temat: Flash to przeżytek a Adobe to leniuchy!

Spokojnie spokojnie, bez nerwów i paniki ;)
Ryszard B.

Ryszard B. niewidomy jest samą
wyobraźnią..

Temat: Flash to przeżytek a Adobe to leniuchy!

http://games.venturebeat.com/2010/02/08/unity-technolo...

wg mnie tym powienien się bardziej przejmować się Adobe niż brakiem FP w iPad'zie,
r.

Temat: Flash to przeżytek a Adobe to leniuchy!

http://vimeo.com/8213006

Ciekawe jak będzie ten Flex 4 zoptymalizowany na te komórki :).

konto usunięte

Temat: Flash to przeżytek a Adobe to leniuchy!

Hej, nie czytałem całości to sory jak powtarzam coś co już możliwe że ktoś napisał.

Coś tam było o tym że Adobe nie ma konkurencji a silwerlajt majkrosoftu?

konto usunięte

Temat: Flash to przeżytek a Adobe to leniuchy!

Silverlight do Flasha ma sie mniej wiecej jak Zbyszko cola do Pepsi.

konto usunięte

Temat: Flash to przeżytek a Adobe to leniuchy!

Michał Mikłowski:
Silverlight do Flasha ma sie mniej wiecej jak Zbyszko cola do Pepsi.

OK, nie wiedziałem, dzięki za info
Ryszard B.

Ryszard B. niewidomy jest samą
wyobraźnią..

Temat: Flash to przeżytek a Adobe to leniuchy!

Michał Mikłowski:
Silverlight do Flasha ma sie mniej wiecej jak Zbyszko cola do Pepsi.

http://silverlight.net/getstarted/silverlight3/
Jak na Zyszko Cola to wygląda to całkiem nieźle ;)

Tomasz mnie jakoś to video nie przekonało ;( Device Central CS5 wygląda ciekawie, ale pewnie będzie tak samo działał jak CS4 - wolno ;( Duży plus to Market Places - tylko czy będą to suche linki do tych stron czy coś więcej? Zobaczymy...

I jeszcze jedno mnie zastanawia - Flash Lite 3.x, Flash Lite 4.0 - jak ma się do tego Flash Player 10.1 który ma być jedynym słusznym playerem pod wszelakie urządzenia???

r.

konto usunięte

Temat: Flash to przeżytek a Adobe to leniuchy!

Ale Operki nie lubią


Obrazek


duży -Sylwester Gąsiewski edytował(a) ten post dnia 16.02.10 o godzinie 09:12

Temat: Flash to przeżytek a Adobe to leniuchy!

jak ma się do tego Flash Player 10.1 który ma być jedynym słusznym playerem pod wszelakie urządzenia???

r.
Sprawa jest prosta Adobe miało problem z nazwami flash-em.
Dlatego ze Flash Lite 3.0 posiada pewne cechy Flash Playera 9, a innych nie posiada. Np Flash Lite 3.0 nie wspiera filtrów, a wspiera video.
Jest nawet taka tabela Adobe, gdzię jest porównanie co posiada, a czego nie poisada Flash Lite. Chodzi o to również, że flash lite posiada fscommand2. Teraz zapewne Flash Player 10.1 będzie posiadał większość cech na wszystkie urządzenia, a co najważniejsze w końcu AS 3.0. W świecie Flash Lite nic się nie zdarzyło od marca tamtego roku, teraz ma być to wielkie boom.
Największa obawa to szybkość tego Flash Player-a.

http://blogs.adobe.com/air/2010/02/preview_of_air_on_a...

<<to co mówili mi z Ewangeliści z Adobe dwa lata temu ze do tego dążą, wszystko zamknąć w jednej nazwie AIR.

Wiadomo, marketingowo to super wygląda ale na ile to będzie spójnie technologicznie. Czas pokaże.

Następna dyskusja:

Adobe Flash - szkolenia, kursy




Wyślij zaproszenie do