Wypowiedzi

  • Andrzej Urbański
    Wpis na grupie Samochody elektryczne w temacie Tesla Motors już zarabia !
    17.08.2014, 12:23

    Dariusz R.:
    Rosja nie może wspierać napędu elektrycznego, bo żyje głownie ze sprzedaży ropy i gazu, przez to wpływa też na to, że w Polsce nic się nie dzieje w tej branży.

    Myślę, że brak zainteresowania u nas wypływa z jeszcze wysokich cen napędu elektrycznego przy jednoczesnej nieobecności snobizmu na to wśród elit, które stać na drogie samochody.
    Dariusz R.:
    Co do Chiny, to oczywiście próbują gonić USA w każdej dziedzinie gospodarki, jednak USA ma przewagę, gdy pokazano ...

    TESLA jest lepsza od każdej innej na świecie nie tylko dlatego, że to firma wizjonerska.
    Jednak TESLA nie zajmuje się autobusami i nie ma tego w planach.
    W ten sposób w tym segmencie BYD jest już konkurencyjny z firmami amerykańskimi.
    A, że to już bardzo obiecujący segment świadczy zainteresowanie producentów i odbiorców właściwie w każdym kraju.
    Na pewno największe znaczenie ma dla autobusów miejskich, bo dadzą władzom miejskim oręż do pokazywania, że walczą o zdrowsze miasta.
    Na pewno USA ma przewagę w opracowywaniu przełomowych technologii, ale Chińczycy szybciej potrafią je przekuć na tani produkt, bo mają tańszą siłę roboczą. Atutem jest też nawet większy niż w USA lokalny rynek, który pozwala szybko rozwinąć produkcję masową.

  • Andrzej Urbański
    Wpis na grupie Samochody elektryczne w temacie Tesla Motors już zarabia !
    16.08.2014, 17:52

    Uzyskanie przewagi nad Rosją? To możliwe, bo Rosja w ogóle nie stawia na napęd elektryczny.
    Uzyskanie przewagi nad Chinami? To wcale nie gwarantuje, bo Chińczycy nie zasypują gruszek w popiele i bezpardonowo walczą na rynku pojazdów elektrycznych. Dowodem chociażby osiągnięcia BYD, który produkuje autobusy o największym zasięgu.

  • Andrzej Urbański
    Wpis na grupie Samochody elektryczne w temacie Tesla Motors już zarabia !
    12.08.2014, 17:37

    Cieszę się z sukcesów TESLI!
    W ten sposób nikt nie będzie w stanie jej wykupić.
    Przejęcie przez jedną z tradycyjnych firm motoryzacyjnych groziłoby zahamowaniem impetu z jakim się rozwija, a przez to również wyhamowanie branży samochodów elektrycznych.
    Ciekawe czy w momencie uruchamiania produkcji Roadstera ktoś przewidział tak nie bywały rozwój branży, a tym samym zupełną zmianę nastawienia również tradycyjnych firm motoryzacyjnych.
    To dopiero 6 lat, a już tak wiele się zmieniło. Ciekawe, co jeszcze nas czeka?

  • Andrzej Urbański
    Wpis na grupie ZABAWA w temacie troche inne komplementy ;)
    12.08.2014, 09:32

    Wykałaczkę w kontakt wsadź se
    by światło na stałe mieć na klatce
    ==========================
    prąd

  • Andrzej Urbański
    Wpis na tablicy
    Znajomy pisze ciekawą powieść http://labiryntus.pl/s.php
    • 29.04.2014, 12:38
  • Andrzej Urbański
    Wpis na grupie Samochody elektryczne w temacie Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.
    27.01.2014, 16:25

    Dariusz R.:
    Andrzej U.:
    Czy ktoś coś więcej wie na temat oferty wykupienia TESLA MOTORS przez GENERAL MOTORS? Czy to w ogóle możliwe przy doskonałych wynikach tej pierwszej firmy?

    Nie sądzę aby Tesla została kupiona przez GM, E.Musk działa w ramach tak zwanej nowej gospodarki i współpracuje z inwestorami takimi jak np. Larry Page, inwestorem Tesli jest zresztą Google i s-ka, a chętnych aby Tesli dostarczyć kapitału nie brakuje.
    W jakim celu Tesla miałaby szukać inwestora, który działa w starej gospodarce i ma na koncie kasację własnego projektu jakim był EV1 ..? Musk inwestuje w energię odnawialną i technologie kosmiczne, a GM w przedpotopową technologię ICE :) Volt oczywiście jest tylko atrapę, która ma udowodnić Amerykanom, ze napęd elektryczny to przyszłość, Tesla S dokładnie odwrotnie, udowadnia, że napęd elektryczny to teraźniejszość. Nie widzę tutaj żadnej synergii.

    Też mi się wydaje, że TESLA sama nie da się wykupić, a podkupienie jej byłoby zbyt kosztowne.
    GM nie jest zresztą firmą bez kłopotów.
    Jedyne co by mogło być powodem to, że Muskowi znudzi się Tesla jako już zbyt mało innowacyjny pomysł w porównaniu z innymi jego wizjami. Jednak sprzedawanie tej firmy to raz, że pozbywanie się źródła dochodu, które wytryśnie w najbliższym czasie, a dwa że skazywanie tej wybitnej obecnie firmy na ledwie egzystencję.

  • Andrzej Urbański
    Wpis na grupie Samochody elektryczne w temacie Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.
    17.01.2014, 19:59

    Czy ktoś coś więcej wie na temat oferty wykupienia TESLA MOTORS przez GENERAL MOTORS? Czy to w ogóle możliwe przy doskonałych wynikach tej pierwszej firmy?

  • Andrzej Urbański
    Wpis na grupie Samochody elektryczne w temacie Tesla model S uzyskał tytuł "Car of the Year 2013" w USA.
    2.01.2014, 00:06

    A tu inne informacje potwierdzające sprawność Tesli w zimowych warunkach: http://www.samochodyelektryczne.org/tesla_model_s_idea...

  • Andrzej Urbański
    Wpis na tablicy
    • 16.12.2013, 19:19
  • Andrzej Urbański
    Wpis na grupie Samochody elektryczne w temacie Tesla Motors już zarabia !
    3.10.2013, 17:50

    Mateusz G.:
    by nie być fanatykami, patrzmy realnie na wszystko co się dzieje w temacie:
    Autor trochę się zagalopował pisząc: "Model S to pierwszy pojazd elektryczny produkowany masowo.", bo przecież Nissan Leaf zaczął być produkowany wcześniej i w większej serii, a na rynku jest już znacznie więcej jego egzemplarzy.
    Ale poza tym to dobrze. Bateria akumulatorów to idealny odpowiednik baku z benzyną w zwykłym samochodzie, który przecież nie jest "niewiniątkiem" pod względem bezpieczeństwa pożarowego, a inne elementy samochodu też nieźle się palą.
    Jeśli idzie o darmowe ładowarki to Tesla ma już naśladowców. Wygląda na to, ze ograniczenia w zakresie komercyjnej sprzedaży prądu (wymóg kłopotliwej koncesji np. w USA) spowodują ekspansję darmowych ładowarek zasilanych pieniędzmi z cen zakupu aut. Na obecnym etapie rozwoju samochodów elektryczny jest to niestety pewną barierą, bo podbija ceny i tak drogich samochodów elektrycznych. Może potrzebna jest demonopolizacja rynku dostaw energii elektrycznej do urządzeń mobilnych. To znaczy by ograniczenia nie dotyczyły tych, którzy stawiają automat do ładowania samochodów, tak by np. stacje benzynowe mogły stawiać ładowarki bez żadnych ograniczeń uzyskując dywersyfikację swego biznesu. Nawet można by zobowiązać stacje benzynowe by każda miała chociaż jeden punkt ładowania. Wtedy na pewno ceny prądu w takich ładowarkach musiałyby spadać.Ten post został edytowany przez Autora dnia 03.10.13 o godzinie 18:11

  • Andrzej Urbański
    Wpis na grupie Samochody elektryczne w temacie Tesla Motors już zarabia !
    22.09.2013, 00:28

    Mateusz G.:
    Choć dla Tesli sprzedaż w minionym miesiącu była rekordowo wysoka, globalnie nie rysuje się to tak doskonale.
    Dyskutowałbym czy nie wygląda to dobrze.
    Jedynie Nissan Leaf stanowi tu konkurencję. Ale dwukrotnie niższa sprzedaż samochodu o trzykrotnie wyższej cenie to przecież znakomity wynik! A dalej przedstawiony pomysł sieci darmowych ładowarek to przecież jest hit absolutny! W ten sposób Tesla może się reklamować, ze oferuje samochody, których eksploatacja nic nie kosztuje. To jest absolutny szok nie tylko przy dzisiejszych cenach benzyny.

  • Andrzej Urbański
    Wpis na tablicy
    Jak programista wybrnął z bardzo "życiowego" problemu: https://www.facebook.com/MegiTeam/posts/562644193798403...
    • 3.09.2013, 10:28
  • Andrzej Urbański
    Wpis na grupie Samochody elektryczne w temacie hyperloop - samochodopociąg szybki jak samolot czyli nowy...
    19.08.2013, 22:42

    Elon Musk nie tylko za sprawą Tesli Roadstera wskrzesił samochód elektryczny, lecz rozpycha się w kosmosie(SpaceX), a zaczął od nowego systemu płatności internetowych - PayPal. Teraz zwraca się w kierunku zbliżonym do najbardziej tradycyjnego środka transportu - kolei, lecz w zupełnie w nowej odsłonie o rewolucyjnie wręcz lepszych własnościach: http://www.eioba.pl/a/4cpo/hyperloop-czesc-2
    Więcej szczegółów podaje jego specjalny raport w jezyku angielskim: http://www.spacex.com/sites/spacex/files/hyperloop_alp...

  • Andrzej Urbański
    Wpis na tablicy
    • 6.08.2013, 00:22
  • Andrzej Urbański
    Wpis na grupie Samochody elektryczne w temacie NISSAN LEAF - okiem posiadacza :)
    25.06.2013, 16:21

    No właśnie tu czytałem: http://www.samochodyelektryczne.org/forum/viewtopic.ph...
    Nie wszystko udało się dokupić jak należy itd.

  • Andrzej Urbański
    Wpis na grupie Samochody elektryczne w temacie NISSAN LEAF - okiem posiadacza :)
    25.06.2013, 15:10

    Zazdroszczę stanu posiadania i doświadczeń z pojazdami elektrycznymi. Ale też podziwiam trudy naprawy Leafa. Czytuję samochodyelektryczne.org ale też sam czasem coś piszę. Ostatnio zachwycony darmowymi ładowarkami Tesli: http://www.eioba.pl/a/4an0/samochod-na-darmowa-energie

  • Andrzej Urbański
    Wpis na tablicy
    Dla tych, którzy poszukują tańszych stacji benzynowych amerykańska firma samochodowa przygotowała nie lada niespodziankę: http://www.eioba.pl/a/4an0/samochod-na-darmowa-energie
    • 9.06.2013, 22:37
  • Andrzej Urbański
    Wpis na grupie Samochody elektryczne w temacie Volar-e, kolejny elektryczny supersamochód.
    9.06.2013, 13:24

    Sądzę, że to nie jest tak iż nie można zrobić samochodu, który będzie jechał prędzej.
    Tyle, że prędkości powyżej 300km/h to czysty absurd, bo nie ma torów na których mogłby bezpiecznie jeździć.
    Każdy silnik ma ograniczenie prędkości obrotowej, którego nie powinno się przekraczać i tak się stało w RIMAC.
    Jednocześnie w samochodach elektrycznych unika się skrzyni biegów, bo nie jest konieczna tak że zakres prędkości roboczych silnika musi być stosunkowo szeroki. Inaczej niż w samochodach spalinowych, gdzie skrzynia biegów jest konieczna tak że by auto szybciej jechało wystarczy dodać bieg i odpowiednio dostosować przełożenia.
    Jednocześnie RIMAC ma imponujące przyspieszenie do setki co świadczy o tym, że silnik musi mieć już dostatecznie duże obroty by mieć właściwy moment obrotowy. Jest to nie do pogodzenia z gigantyczną prędkością samochodu. Jak masz te parę milionów na koncie to zamów RIMACa o prędkości maksymalnej 450km/h. Jestem pewien, że dadzą radę chociaż przyspieszenie do setki może się zmniejszyć z 3,5sek do 5sek. No chyba że zastosują skrzynie biegów, ale to byłby większy problem konstrukcyjny.

    Mateusz G.:
    Pisałem kiedyś o nim, i zadałem pytanie na które odpowiedzi nie dostałem. Ponowie je wiec tutaj.
    jak to jest że auto spalinowe mające 1000 KM osiąga prędkość 435km/h natomiast samochód elektryczny z 1000 KM nie jest w stanie przekroczyć 345 KM/h. Tyle jechał ten Unijny RIMAC zanim założyli mu ogranicznik zużycia energii. Dodatkowo RIMAC przepraszam VOLAR-e jest lżejszy aż o 300 kg... Czekam na odpowiedź.

  • Andrzej Urbański
    Wpis na tablicy
    • 8.06.2013, 01:53
  • Andrzej Urbański
    Wpis na grupie Samochody elektryczne w temacie samochód na darmową energię
    8.06.2013, 00:44

    Wydaje się to nie do wiary, ale jednak od pół roku jest produkowany i nie polega to na żadnym perpetum mobile: http://www.eioba.pl/a/4an0/samochod-na-darmowa-energie

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do