Wypowiedzi
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Narzędziownia 2.0
-
Jak szukasz czegoś naprawdę prostego to proponuję test piłeczki:
1. Daj grupie małą piłeczkę (klasycznego antystresa)
2. Powidz, że chcesz sprawdzić, jak szybko potrafią przekazać sobie tą piłeczkę od osoby do osoby tak aby przeszła całą grupę i objęła wszystkie osoby. Konieczne jest dokładne mierzenie czasu
3. Jak zrobią to raz, to zapytaj czy potrafią szybciej... i tak dalej aż osiągną swój rekord.
4. możesz im też powiedzieć, że rekord dla grupy ich wielkości to np. dla 12os gr. poniżej sekundy, dla 16 poniżej 1,5s i mają 3-4 próby aby go pokonać.
Świetne dla grup, które właśnie poczuły spójność i potrzebują małego sukcesu aby to wzmocnić, albo jako rozgrzewka przed większymi zadaniami.
Możesz też zrobić zadanie ze sznurkiem: dajesz ludziom kilku metrowy sznurek związany, tak żeby tworzył pętlę. Ludzie ustawiają się w kole, każdy trzyma kawałek sznurka. Prosisz ich o zamknięcie oczu i wtedy podajesz instrukcję - mają ustawić się tak aby sznurek tworzył idealny kwadrat - bez otwierania oczu oczywiście i puszczania sznurka przez kogokolwiek.
To jest bardzo fajne dla zespołów, które już długo ze sobą współpracują - fajnie uaktywnia różne wzorce współpracy i role charakterystyczne dla zespołu. Wymaga to jednak pewnych warunków - nie zawsze ludzie chętnie zamykają oczy na kilkanaście minut.
Powodzenia.
ol -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy FOTOGRAFIKA
-
Fantastyczna dyskusja - Patryk - dzięki za otwarcie tematu :)
U odniesieniu do Twojej pracy - bardzo ciekawy temat, życzę powodzenia w jego realizacji i mam nadzieję, że będzie się można zapoznać z wynikami.
Moje uwagi ogólne do samego tematu:
Po pierwsze styl pracy trenera, według mnie, nie przekłada się prostoliniowo na jego skuteczność. Przychylam się tu do zdania Anety (dzięki za tak proste podsumowanie ;):
Aneta S.:
kazdy w koncu jest JAKIS i to, ze JAKIS jest ewidentnie CZEMUS sluzy.
Po drugie styl pracy w ogóle mi się nie wiąże z kompetencjami trenerskimi: wydaje mi się, że generalnie zarówno ekstrawertyk jak i introwertyk może równie dobrze przekazywać wiedzę, rozumieć i wykorzystywać procesy grupowe, komunikować się z ludźmi itp.
I odpowiadając na Twoje pytania:
1) Czego Ty, jako praktykujący szkoleniowiec oczekiwałbyś/ oczekiwałabyś od typologii stylów pracy szkoleniowca w oparciu o cechy temperamentu i osobowości?
Przydatność widzę w:
- planowaniu rozwoju trenerskiego, zarówno trenerów młodych, wchodzących na drogę zawodową, jak i tych z wieloletnim stażem. Przy czym rozumiem to tak, jak opisywałeś to, w którejś z wypowiedzi: a więc rozwój w zakresie: rozumienia swoich predyspozycji, zapotrzebowania na stymulację, styl kontaktów między ludźmi oraz ich wpływu na grupę i pracę trenera. A nie dążenia do stylu idealnego, którego moim zdaniem nie ma. Uzupełnianiu braków i dążeniu do perfekcji może służyć profil kompetencyjny trenera, ale tak jak pisałam wyżej - to zupełnie co innego;
- rozumieniu wpływu stylu trenerskiego na dynamikę procesów grupowych i przebieg procesów uczenia się; tak jak w typologi stylów menadżerskich, wyróżnia się style najbardziej adekwatne do danej sytuacji - podobnie może być w przypadku szkoleń. Przy czym może to służyć zarówno szefom teamów trenerskich przy planowaniu pracy zespołów, jak i indywidualnym trenerom w wykształcaniu pewnej elastyczności /bo nie chodzi o to, żeby na siłę przeskakiwać swoje wrodzone predyspozycje, ale o to, żeby w razie potrzeby umiejętnie z nich korzystać/
- i przede wszystkim w profilaktyce wypalenia zawodowego - i to zarówno u klasycznie rozumianych trenerów jak u nauczycieli, którzy jakby na to nie patrzeć też są szkoleniowcami - ogólnie widzę to tak, że mając szeroką samowiedzę na temat własnego stylu i preferencji, oraz jego konsekwencji, mogę świadomie planować zarówno swoją pracę, rozwój oraz odpoczynek i regenerację po pracy /np. przy niskim zapotrzebowaniu na stymulację, po 8h kontakcie z grupą nie funduję układowi nerwowemu kolejnych wrażeń podczas wieczorku integracyjnego, ale odreagowuję biegając, pływając, czy cokolwiek innego w najlepszym możliwym towarzystwie = ja sam/
To może się wydawać oczywiste po kilku latach pracy, ale z mojego doświadczenia pracy z uczestnikami szkoły trenerów, oraz z nauczycielami /którzy mają bardzo dużą presję na bycie doskonałym i zupełny brak przyzwolenia na dbanie o siebie/ taki sposób myślenia i edukacji wydaje mi się niezwykle korzystny.
2) Wskaż i pokrótce opisz, najważniejsze dla zawodu trenera cechy temperamentu i osobowości.
Według mnie takich nie ma. Są kompetencje /wiedza i umiejętności/ pożądane, wśród których znajduje się samoświadomość i orientacja w tym jak się działa na ludzi i wśród ludzi.
A na koniec - Tomek - głębokie ukłony i wyrazy szacunku za Twoją typologię :)
Dodała bym:
trener zahamowany - nie lubi sprośności, nie używa brzydkich słów, wypowiada się tylko pełnymi zdaniami /tylko klasyczne pozycje... narzędzia/, stara się nie poruszać, a najlepiej nie widzieć trudnych tematów i może się gubić w nieprzewidzianych sytuacjach.
pozdrawiam ciepło
ol -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Pomoc Biznesowa
-
Makro - i to jest ta odpowiedź :)
zapomniałam o tym :)
Swoją drogą - to, że w Krakowie w centrach handlowych nie ma żadnego dobrego papierniczego, jest co najmniej dziwne....
myślę że to nisza do zajęcia :)
Dziękuję bardzo za pomoc :)
ol -
moje zapytanie poprzedza dosyć długa historia i chyba ją pominę...
morał z niej taki, że czasem warto mówić naprawdę DUŻYMI LITERAMI i lepiej wyjść na głupka mówiąc rzeczy oczywiste niż nie powiedzieć czegoś naprawdę istotnego...
a pytanie jest takie:
nie wiecie dobrzy ludzie gdzie w Krakowie można kupić, w sobotę wieczorem, 90 klasycznych plastikowych IDENTYFIKATORÓW...
za wszelkie podpowiedzi będę głęboko wdzięczna :)
pozdrawiam ciepło
ol -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy FOTOGRAFIKA
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy FOTOGRAFIKA
-
polecam jeszcze Nicolasa Bouviera...
większość życia spędził w podróży, większość podróży opisał...
niesamowite oko i pióro...
ja czytałam "Drogi i manowce" - wywiad rzeka oraz "Pustka i pełnia" - nie publikowane wcześniej fragmenty dziennika z Japonii.
ale nie mogę się doczekać "Oswajania świata" i "Ryba-skorpion"
polecam :) -
Monika - i wszyscy inni, którzy zastanawiają się nad wyborem szkoły, ja to widzę tak - jeśli jesteś specjalistą w jakiejś dziedzinie i uważasz, że osiągnęłaś w niej tyle, że możesz i chciała byś rozszerzyć swoją działalność o szkolenie innych ze swojej działki to polecam Ci szkołę trenerów (może mieć w nazwie "biznesu" ale chyba nie musi), która obejmuje analizę podstaw szkoleniowych, projektowanie szkolenia, techniki aktywizacyjne, reagowanie na sytuacje trudne, ewaluację itp. Jeśli szkołę prowadzi doświadczony trener o udokumentowanym dorobku (prowadzi a nie tylko firmuje swoim nazwiskiem) to nauczysz się jak swoją wiedzę przekazywać innym.
Jeśli natomiast nie jesteś specjalistą w żadnej dziedzienie, ale chcesz być trenerem - specjalistą od edukacji poprzez doświadczenie, opartej na dynamice grupy i procesie - to nie będziesz na szkoleniach przekazywać swojej wiedzy, będziesz budować treningi i warsztaty, na których ludzie mają wyciągnąć z siebie to co najlepsze, będziesz działać głównie na ich umiejętności i postawy oraz na zmianę struktury i dynamiki grupy. To jest dla mnie coś innego i wymaga innych kompetencji. Do tego przyda się szkoła, która obejmuje przede wszystkim doświadczenie, rozumienie i wykorzystywanie procesu grupowego do celów edukacyjnych, trening interpersonalny i najlepiej intrapersonalny, bardzo dużo pracy nad sobą jako podstawowym narzędziem pracy...
i w obu przypadkach koniecznie - trening zadaniowy, na którym musisz sama przygotować i przeprowadzić trening, po którym uzyskasz wyczerpujące informacje zwrotne od superwizora z długoletnim doświadczeniem, który zrobił w życiu tyle, że nawet nie jesteś sobie w stanie wyobrazić sytuacji, w których on brał udział.
oczywiście ideałem było by posiadać kompetencje obejmujące zarówno pierwszy jak i drugi model pracy, ale ma moje oko nie ma w Polsce szkoły, która w sposób wyczerpujący odnosiła by się do obydwóch.
lepiej zrobić dwie szkoły.
sama zastanawiam się obecnie nad udziałem w szkole "szkoleniowo-biznesowej", bo "procesową" mam już za sobą i bardzo, bardzo ją sobie chwalę :)
pozdrawiam
ol -
Ja właśnie dostałam dotację - w województwie opolskim.
Tutaj procedura faktycznie prościutka, szkolenie kilkugodzinne, papierów nie tak znowu dużo - i potwierdzam, że nie można kasy wydać na reklamę. Tylko na środki trwałe i ewentualnie na towar ale tylko ograniczoną kwotę - chyba do 20%.
Polecam na start :) -
Zgłaszam się z serdecznymi gratulacjami w imieniu "czytających/ nie piszących" 90%!!!
Dzięki za to, że inspirujecie, uczycie, bawicie :)
i faktycznie czasem onieśmielacie, chociaż coraz mniej :)
w innej rzeczywistości jestem członkiem innej listy dyskusyjnej zrzeszającej nie zupełnie innych trenerów... :)
i chociaż jestem do niej emocjonalnie bardzo przywiązana, to sobie czasem myślę... czemu my tak nie "umimy"... czemu u nas się tak nie da...
i kombinuję jakby tu pewne dobre praktyki przenieść... przeszczepić :)
pozdrawiam serdecznie
ola latocha -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Firma
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Firma
-
Stowarzyszenie Ruch Pomocy Psychologicznej „Integracja” Oddział w Krakowie ma zaszczyt zaprosić Państwa na dwudniowe szkolenie dla opiekunów i wychowawców:
„ROZPOZNAWAĆ, REAGOWAĆ, ZAPOBIEGAĆ – WAKACJE WOLNE OD ALKOHOLU I NARKOTYKÓW”
Szkolenie realizowane jest w ramach programu profilaktycznego dla młodzieży gimnazjalnej „WAKACJE NA CZYSTO” współfinansowanego przez Pełnomocnika Zarządu Województwa Małopolskiego Do Spraw Profilaktyki I Przeciwdziałania Uzależnieniom.
Szkolenie adresowane jest do osób pracujących z młodzieżą podczas wyjazdów wakacyjnych (osoby posiadające kwalifikacje wychowawcy kolonijnego i planujące pracę w tym charakterze podczas najbliższych wakacji).
Celem szkolenia będzie podnoszenie kwalifikacji wychowawców kolonijnych, szczególnie:
- zwiększenie wiedzy uczestników na temat okoliczności, form i objawów stosowania alkoholu i narkotyków przez młodzież,
- wzrost wiedzy i umiejętności niezbędnych do adekwatnego reagowania w takich sytuacjach,
- wzrost wiedzy na temat atrakcyjnego animowania czasu wolnego młodzieży.
Szkolenie poprowadzi Katarzyna Pawlikiewicz – psycholog i trener, specjalista terapii uzależnień, pracująca na co dzień z osobami nadużywającymi alkoholu i narkotyków w Krakowskim Centrum Terapii Uzależnień.
Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowym programem szkolenia który znajdą Państwo na stronie: http://stowarzyszenie-integracja.org
Termin:
cz.I.: piątek - 27.06.08, g. 16.00 – 20.00.
cz.II.: sobota - 28.06.08, g 09.00 – 17.00.
Szkolenie odbędzie się w Krakowie, w Biurze Projektów Stowarzyszenia RPP „Integracja” o/Kraków, al. Krasińskiego 28/3d.
Koszt:
Dzięki dofinansowaniu przez Pełnomocnika Zarządu Województwa Małopolskiego d.s. Profilaktyki i Przeciwdziałania Uzależnieniom koszt udziału w szkoleniu wynosi: 65zł
Zapisy i dodatkowe informacje:
a.patron@stowaryszenie-integracja.org, 012 426 01 14, 0513 023 103 -
Stowarzyszenie Ruch Pomocy Psychologicznej „Integracja” Oddział w Krakowie ma zaszczyt zaprosić Państwa na dwudniowe szkolenie dla opiekunów i wychowawców:
„ROZPOZNAWAĆ, REAGOWAĆ, ZAPOBIEGAĆ – WAKACJE WOLNE OD ALKOHOLU I NARKOTYKÓW”
Szkolenie realizowane jest w ramach programu profilaktycznego dla młodzieży gimnazjalnej „WAKACJE NA CZYSTO” współfinansowanego przez Pełnomocnika Zarządu Województwa Małopolskiego Do Spraw Profilaktyki I Przeciwdziałania Uzależnieniom.
Szkolenie adresowane jest do osób pracujących z młodzieżą podczas wyjazdów wakacyjnych (osoby posiadające kwalifikacje wychowawcy kolonijnego i planujące pracę w tym charakterze podczas najbliższych wakacji).
Celem szkolenia będzie podnoszenie kwalifikacji wychowawców kolonijnych, szczególnie:
- zwiększenie wiedzy uczestników na temat okoliczności, form i objawów stosowania alkoholu i narkotyków przez młodzież,
- wzrost wiedzy i umiejętności niezbędnych do adekwatnego reagowania w takich sytuacjach,
- wzrost wiedzy na temat atrakcyjnego animowania czasu wolnego młodzieży.
Szkolenie poprowadzi Katarzyna Pawlikiewicz – psycholog i trener, specjalista terapii uzależnień, pracująca na co dzień z osobami nadużywającymi alkoholu i narkotyków w Krakowskim Centrum Terapii Uzależnień.
Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowym programem szkolenia który znajdą Państwo na stronie: http://stowarzyszenie-integracja.org
Termin:
cz.I.: piątek - 27.06.08, g. 16.00 – 20.00.
cz.II.: sobota - 28.06.08, g 09.00 – 17.00.
Szkolenie odbędzie się w Krakowie, w Biurze Projektów Stowarzyszenia RPP „Integracja” o/Kraków, al. Krasińskiego 28/3d.
Koszt:
Dzięki dofinansowaniu przez Pełnomocnika Zarządu Województwa Małopolskiego d.s. Profilaktyki i Przeciwdziałania Uzależnieniom koszt udziału w szkoleniu wynosi: 65zł
Zapisy i dodatkowe informacje:
a.patron@stowaryszenie-integracja.org, 012 426 01 14, 0513 023 103 -
Stowarzyszenie Ruch Pomocy Psychologicznej „Integracja” Oddział w Krakowie ma zaszczyt zaprosić Państwa na dwudniowe szkolenie dla opiekunów i wychowawców:
„ROZPOZNAWAĆ, REAGOWAĆ, ZAPOBIEGAĆ – WAKACJE WOLNE OD ALKOHOLU I NARKOTYKÓW”
Szkolenie realizowane jest w ramach programu profilaktycznego dla młodzieży gimnazjalnej „WAKACJE NA CZYSTO” współfinansowanego przez Pełnomocnika Zarządu Województwa Małopolskiego Do Spraw Profilaktyki I Przeciwdziałania Uzależnieniom.
Szkolenie adresowane jest do osób pracujących z młodzieżą podczas wyjazdów wakacyjnych (osoby posiadające kwalifikacje wychowawcy kolonijnego i planujące pracę w tym charakterze podczas najbliższych wakacji).
Celem szkolenia będzie podnoszenie kwalifikacji wychowawców kolonijnych, szczególnie:
- zwiększenie wiedzy uczestników na temat okoliczności, form i objawów stosowania alkoholu i narkotyków przez młodzież,
- wzrost wiedzy i umiejętności niezbędnych do adekwatnego reagowania w takich sytuacjach,
- wzrost wiedzy na temat atrakcyjnego animowania czasu wolnego młodzieży.
Szkolenie poprowadzi Katarzyna Pawlikiewicz – psycholog i trener, specjalista terapii uzależnień, pracująca na co dzień z osobami nadużywającymi alkoholu i narkotyków w Krakowskim Centrum Terapii Uzależnień.
Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowym programem szkolenia który znajdą Państwo na stronie: http://stowarzyszenie-integracja.org
Termin:
cz.I.: piątek - 27.06.08, g. 16.00 – 20.00.
cz.II.: sobota - 28.06.08, g 09.00 – 17.00.
Szkolenie odbędzie się w Krakowie, w Biurze Projektów Stowarzyszenia RPP „Integracja” o/Kraków, al. Krasińskiego 28/3d.
Koszt:
Dzięki dofinansowaniu przez Pełnomocnika Zarządu Województwa Małopolskiego d.s. Profilaktyki i Przeciwdziałania Uzależnieniom koszt udziału w szkoleniu wynosi: 65zł
Zapisy i dodatkowe informacje:
a.patron@stowaryszenie-integracja.org, 012 426 01 14, 0513 023 103 -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Dzieciaki
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy TWOJ PSYCHOLOG
- 1
- 2