Agnieszka Pluta

Specjalista ds. roszczeń (FIDIC), Specjalista w Dziale Umów i Rozliczeń z Klientem

Wypowiedzi

  • Agnieszka Pluta
    Wpis na grupie Tanie latanie w temacie tanie loty do Billund
    17.03.2017, 18:05

    Szukam tanich lotow do Billund z Berlina lub Polski. W okresie od ok 28 kwietnia na 3 dni

  • Agnieszka Pluta
    Wpis na grupie Tanie latanie w temacie Loty do New york newark
    4.09.2016, 19:04

    Witam poszukuje najtańszych biletów na kwiecień 2017 do Nowego Yorku

  • Agnieszka Pluta
    Wpis na grupie Tanie latanie w temacie Tanie loty WENECJA
    2.09.2016, 13:11

    Poszukuje tanich lotów z Polski (KAT, KRK, WAW, WRO, POZ) do Wenecji w terminie 29.04.2017 do 06.05.2017 r. dla 2 dorosłych i 2 dzieci (8 i 16 lat)

  • Agnieszka Pluta
    Wpis na grupie Tanie latanie w temacie Loty Wrocław - Rzym
    11.08.2015, 07:47

    Mateusz J.:
    Wrocław ✈ Rzym Ciampino
    17 października 2015 12:15

    Rzym Ciampino ✈ Wrocław
    25 października 2015 11:30

    246zl w dwie strony
    Przy rezerwacji na Ryanair skasuj ciasteczka i w kalendarzu suatw 2-3 dni przed wskazanym datami i "przewiń"
    A powrót?

  • Agnieszka Pluta
    Wpis na grupie Tanie latanie w temacie Loty Wrocław - Rzym
    10.08.2015, 21:10

    Szukam tanich lotów (w dwie strony) do Rzymu dla 4 osób dorosłych w miesiącu październik 2015. Miejsce wylotu Wrocław.Ten post został edytowany przez Autora dnia 11.08.15 o godzinie 07:48

  • Agnieszka Pluta
    Wpis na grupie Bezpłatne Porady Prawne Forum Prawne w temacie KOMORNIK - pilne
    2.03.2015, 13:46

    Nie wiem gdyż nie widziałam akt komorniczych. Poza tym wiem że gościa ściga nie tylko mój komornik. Ale chyba mogę jakoś odzyskać moje pieniądze?

  • Agnieszka Pluta
    Wpis na grupie Bezpłatne Porady Prawne Forum Prawne w temacie KOMORNIK - pilne
    2.03.2015, 12:06

    Witam

    W grudniu 2013 r. złożyłam do komornika sprawę przeciwko byłemu najemcy mojego mieszkania, który nie zapłacił mi 2 miesięcy czynszu. Komornik sprawdził jego konta, miejsce pracy i orzekł, że mój dłużnik zarabia kwotę wolną od obciążeń i pod adresem zameldowania on nie mieszka. Przesłał mi pismo wysłuchanie wierzyciela przed umorzeniem postępowania. Z moich informacji i źródeł udało mi się namierzyć mojego dłużnika. Numer telefonu i adres przesłałam komornikowi w odpowiedzi. Minęło już 4 miesiące i dalej cisza. Komornik nie odzywa się w tym temacie. Co mogę zrobić? Czy mogę jakoś wpłynąć na komornika?

  • Agnieszka Pluta
    Wpis na grupie Tanie latanie w temacie Najtańsze loty do Lugano Szwajcaria
    3.02.2015, 12:11

    Najlepiej z Polski.
    Kwiecień, Maj
    na 2-3 dni

  • Agnieszka Pluta
    Wpis na grupie Tanie latanie w temacie Najtańsze loty do Lugano Szwajcaria
    3.02.2015, 11:46

    Witam szukam najtańszych lotów do LUGANO.
    proszę o poradę
    Pozdrawiam

  • Agnieszka Pluta
    Wpis na grupie Bezpłatne Porady Prawne Forum Prawne w temacie Odrzucona reklamacja
    21.12.2014, 18:39

    Ale ja złożyłam reklamacje na zla reklamacje. Pierwsza reklamacja byla w lipcu kojena reklamacja na wadliwa naprawę była w grudniu. Robert K.:

    Proszę się udać do właściwego Rzecznika Ochrony Konsumentów, może jego interwencja pomoże. Jeżeli jednak okaże się to nieskuteczne, koniecznie będzie skorzystanie z uprawnień wynikających z ustawy z dnia 27 lipca 2002 roku.

    Art. 4. 1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.

    Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
    2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
    3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.
    4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.

    Kierzyk T.
    artykuł Rejent 2004/7/91 Odpowiedzialność za niezgodność produktu z umową. Teza 1
    Uwidocznienie się wady (niezgodności) oznacza w istocie, że sprzedana rzecz była wadliwa (niezgodna) już w momencie zawarcia umowy, gdy chodzi o rzeczy oznaczone indywidualnie bądź wydania rzeczy, gdy chodzi o rzeczy oznaczone gatunkowo, a jej uwidocznienie się po pewnym czasie oznacza tylko i wyłącznie to, iż wada (niezgodność) w tym właśnie momencie się ujawniła. Oznacza, że wada (niezgodność) istniała choćby w zarodku w momencie zawarcia umowy, a w terminie późniejszym tylko się uwidoczniła.

    Koszowski M.
    artykuł PUG 2013/1/24-30 Zwykły użytek oraz typowe właściwości w przypadku towarów konsumpcyjnych. Teza 5
    Ilekroć długość terminu trwałości (daty przydatności do spożycia) będzie powodować brak zdatności danego towaru do celu, do jakiego towary tego co on rodzaju są zwykle używane, tudzież termin ten będzie krótszy od terminu typowego (standardowego) dla takich towarów, sprzedawca nie będzie mógł skorzystać z domniemania zgodności towaru konsumpcyjnego z umową. Gdy jednak informacja o terminie trwałości (zdatność do spożycia) zostanie udzielona konsumentowi w sposób, jaki spowoduje, że będzie mu można zgodnie z art. 7 ustawy [z 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego] przypisać o niej wiedzę w chwili zawarcia umowy, wówczas - niezależnie od tego, jak długi z punktu widzenia instytucji zwykłego użytku i typowych właściwości miał być to termin - sprzedawca nie będzie odpowiadał za utratę przez towar trwałości (zdatności do spożycia), do jakiej doszło po upływie tak podanego terminu.

    Pamiętać jednak należy, że w razie upływ 6 miesięcy od daty wydania towaru powoduje, że to na kupującym ciąży obowiązek wykazania wadliwości towaru, co w Pani przypadku sprowadzi się do potrzeby powołania biegłego w sprawie sądowej, który oceni czy ujawniona wada była następstwem wadliwości produktu czy też złym eksploatowaniem obuwia.

  • Agnieszka Pluta
    Wpis na grupie Bezpłatne Porady Prawne Forum Prawne w temacie Odrzucona reklamacja
    20.12.2014, 17:33

    W kwietniu kupiłam buty. Po trzech miesiącach zareklamowałam je z uwagi na przetarcia o dziury na zapiętkach wewnątrz butów. W odpowiedzi otrzymałam ze obuwie zostanie naprawione. W trzy miesiące po naprawie złożyłam ponownie reklamacje po naprawie gdyż naprawione zapietki zaczęły odchodzić i odklejać się. Poprosiłam o wymianę lub zwrot. W odpowiedzi dostałam pismo w którym sklep napisal że odrzuca moja reklamację gdyż reklamowane niezgodności są zmianami użytkowanymi a nie wadami produkcyjnymi. Stwierdzono ze są to uszkodzenia to uszkodzenia eksploatacyjno mechaniczne. Dodatkowo napisano mi ze za te wady nie może odpowiadać sprzedawca ani producent a ryzyko ich powstania ponosi użytkownik. Ponadto biorąc okres jaki minął od zakupu należy domniemywać iz towar w momencie jego wydania był bez wad ukrytych. Należało stwierdzić wadę z upływem 6 miesięcy. Tylko szkoda bo ja złożyłam reklamacje ponowną. Ponadto chciałam dodać ze inny sklep ta wadę uznał mi i wymienił obuwie na nowe. Co robic w takiej sytuacji?

  • Agnieszka Pluta
    Wpis na grupie Bezpłatne Porady Prawne Forum Prawne w temacie Niedochodzenie smsów do 1 numeru
    17.11.2014, 11:17

    W dniu 24.10.2014 r. złożyłam zgłoszenie do mojej telefonii cyfrowej ws. niedochodzenia smsów tylko do jednego numeru z mojej książki adresowej. Powiedziano mi że średni czas na załatwienie tej sprawy to 5 dni. Dnia 02.11.2014 r. ponownie skontaktowałam się celem zapytania co z moim złożeniem. Powiedziano mi ze jeszcze oczekuje. Dnia 15.11.2014 r. (3 tygodnie od zgłoszenia) znów zadzwoniłam i znów usłyszałam że mają średnio 5 dni od zgłoszenia usterki. Minęło prawie 3 tygodnie i nic nie zrobiono w mojej sprawie. Co mogę w takim przypadku zrobić w stosunku do TMobile.

    Pozdrawiam

  • Agnieszka Pluta
    Wpis na grupie Tanie podróżowanie w temacie Wrocław -Berlin
    25.09.2014, 07:44

    Witak jak najtaniej potrzebuje dostać się do Berlina. (2 dorosłych i dziecko 5 lat)
    Może być pociąg lub samolot lub autobus. W możliwie szybkim terminie weekend.

  • Agnieszka Pluta
    Wpis na grupie Bezpłatne porady prawne w temacie Druga reklamacja butów
    19.09.2014, 07:59

    Martyna K.:
    Miałam identyczną sytuację - dostałam zwrot gotówki. Daj znać, jak Tobie poszło. Jeśli odmówili - może znajdę gdzieś swoje podanie o zwrot gotówki (podeślę na prv)
    Proszę o podesłanie na priva podania i czy ma Pani pismo ws. reklamacji że nie zgadza się Pani z ich odrzuceniem

  • Agnieszka Pluta
    Wpis na grupie Bezpłatne porady prawne w temacie Komornik - informowanie w sprawie
    8.09.2014, 14:03

    Oddałam sprawę mojego dłużnika do komornika. Jednakże mimo pytań meilowych komornik nie informuje mnie w sprawie. Przesyła tylko kopie pism przesyłanych do pracodawcy do banków mojego dłużnika. Nie pisze mi o bieżącej sytuacji. Czy mogę go jakoś ponaglić o pismo wyjaśniające stosując się do przepisów.

  • Agnieszka Pluta
    Wpis na grupie Bezpłatne porady prawne w temacie Odrzucenie reklamacji
    4.09.2014, 19:05

    Dziekuje za odpowiedź. Sklep odniósł sie tylko do jednej z wad będących podstawa reklamacji. Czy w takim razie mogę odpisać ze nie odnieśli sie do pękniętego szwu. Co w takim razie napisać? > Mariusz K.:

    W tej sytuacji pozostaje Pani droga sądowa, tj. roszczenia z tytułu niezgodności towaru z umową. Uprawnienia przysługujące konsumentowi reguluje ustawa z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego. A co do faktu nieustosunkowania się przez sprzedawcę w zakresie wszystkich podniesionych w reklamacji zarzutów, to zgodnie z art 8 ust. 3 rzeczonej ustawy "jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1 (tj. żądania doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy), nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.
    Niestety, jeżeli sprzedawca nie zrealizuje dobrowolnie swojego obowiązku pozostanie Pani wytoczenie powództwa. Jeżeli nie czuje się Pani na siłach, aby sama wnieść pozew może Pani szukać pomocy w powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumentów, który może wnieść pozew w Pani imieniu lub pomóc w sporządzeniu pozwu.

  • Agnieszka Pluta
    Wpis na grupie Bezpłatne porady prawne w temacie Odrzucenie reklamacji
    4.09.2014, 10:29

    No tak tylko że sklep nie odniósł się do szwów tylko odniósł się do przetrać. Czy jest jakaś szansa na odwołanie się od reklamacji?

  • Agnieszka Pluta
    Wpis na grupie Bezpłatne porady prawne w temacie Odrzucenie reklamacji
    4.09.2014, 08:39

    Oddałam buty do reklamacji w sklepie sportowym. Wada - pęknięcia na szwie i przetarcia skóry.
    Reklamacja została odrzucona. Jednakże sklep odniósł się tylko do przetarcia i napisała ze są to typowe właściwości użytkowania obuwa. Nie było nic mowy o pęknięciu na szwie. W jaki sposób napisać mogę odwołanie od reklamacji? jakie przepisy mogę zacytować? Macie może jakieś wzory pism?

  • Agnieszka Pluta
    Wpis na grupie Bezpłatne porady prawne w temacie Druga reklamacja butów
    4.09.2014, 08:34

    Dziękuje

  • Agnieszka Pluta
    Wpis na grupie Bezpłatne porady prawne w temacie Druga reklamacja butów
    3.09.2014, 12:04

    Reklamowałam buty i zostały wymienione na nowe. Teraz widzę że znów w tej wymienionej parze pojawiła się ta sama wada. Wiem ze miała miejsce nowelizacja ustawy czy mogę żądać zwrotu gotówki?

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do