Agnieszka Pluta

Agnieszka Pluta Specjalista ds.
roszczeń (FIDIC),
Specjalista w Dziale
Um...

Temat: Odrzucenie reklamacji

Oddałam buty do reklamacji w sklepie sportowym. Wada - pęknięcia na szwie i przetarcia skóry.
Reklamacja została odrzucona. Jednakże sklep odniósł się tylko do przetarcia i napisała ze są to typowe właściwości użytkowania obuwa. Nie było nic mowy o pęknięciu na szwie. W jaki sposób napisać mogę odwołanie od reklamacji? jakie przepisy mogę zacytować? Macie może jakieś wzory pism?

konto usunięte

Temat: Odrzucenie reklamacji

Pozostaje droga sądowa.
Agnieszka Pluta

Agnieszka Pluta Specjalista ds.
roszczeń (FIDIC),
Specjalista w Dziale
Um...

Temat: Odrzucenie reklamacji

No tak tylko że sklep nie odniósł się do szwów tylko odniósł się do przetrać. Czy jest jakaś szansa na odwołanie się od reklamacji?
Mariusz Kaczor

Mariusz Kaczor Radca Prawny, Radca
Prawny

Temat: Odrzucenie reklamacji

W tej sytuacji pozostaje Pani droga sądowa, tj. roszczenia z tytułu niezgodności towaru z umową. Uprawnienia przysługujące konsumentowi reguluje ustawa z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego. A co do faktu nieustosunkowania się przez sprzedawcę w zakresie wszystkich podniesionych w reklamacji zarzutów, to zgodnie z art 8 ust. 3 rzeczonej ustawy "jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1 (tj. żądania doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy), nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.
Niestety, jeżeli sprzedawca nie zrealizuje dobrowolnie swojego obowiązku pozostanie Pani wytoczenie powództwa. Jeżeli nie czuje się Pani na siłach, aby sama wnieść pozew może Pani szukać pomocy w powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumentów, który może wnieść pozew w Pani imieniu lub pomóc w sporządzeniu pozwu.
Agnieszka Pluta

Agnieszka Pluta Specjalista ds.
roszczeń (FIDIC),
Specjalista w Dziale
Um...

Temat: Odrzucenie reklamacji

Dziekuje za odpowiedź. Sklep odniósł sie tylko do jednej z wad będących podstawa reklamacji. Czy w takim razie mogę odpisać ze nie odnieśli sie do pękniętego szwu. Co w takim razie napisać? > Mariusz K.:
W tej sytuacji pozostaje Pani droga sądowa, tj. roszczenia z tytułu niezgodności towaru z umową. Uprawnienia przysługujące konsumentowi reguluje ustawa z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego. A co do faktu nieustosunkowania się przez sprzedawcę w zakresie wszystkich podniesionych w reklamacji zarzutów, to zgodnie z art 8 ust. 3 rzeczonej ustawy "jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1 (tj. żądania doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy), nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.
Niestety, jeżeli sprzedawca nie zrealizuje dobrowolnie swojego obowiązku pozostanie Pani wytoczenie powództwa. Jeżeli nie czuje się Pani na siłach, aby sama wnieść pozew może Pani szukać pomocy w powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumentów, który może wnieść pozew w Pani imieniu lub pomóc w sporządzeniu pozwu.

Andrzej Sawa

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

Następna dyskusja:

nieuczciwe odrzucenie rekla...




Wyślij zaproszenie do