Umiejętności
Project Management
Zarządzanie Sprzedażą
Business administration
Export Management
Business Development Eastern Europe
Języki
angielski
biegły
francuski
biegły
polski
biegły
włoski
biegły
rosyjski
dobry
rumuński
dobry
niemiecki
podstawowy
Doświadczenie zawodowe
DYREKTOR ZARZĄDZAJĄCY
Zarządzanie dużej firmy komercyjnej działającej w Polsce i Europie Wschodniej
- Kreowanie polityki handlowej spółki, analiza i selekcja portfolio klientów oraz wyrobów pod kątem rezultatów ekonomicznych spółki
- Opracowywanie i wdrażanie polityki cenowej, zarządzanie budżetem handlowym i marketingowym
- Zarządzanie zespołami powyżej 50 osób
- Kreowanie polityki handlowej spółki, analiza i selekcja portfolio klientów oraz wyrobów pod kątem rezultatów ekonomicznych spółki
- Opracowywanie i wdrażanie polityki cenowej, zarządzanie budżetem handlowym i marketingowym
- Zarządzanie zespołami powyżej 50 osób
Project Manager
- Zbudowanie sieci sprzedaży na terenie Federacji Rosyjskiej poprzez rozwój eksportu (biznes plan, opracowanie i wdrożenie strategii sprzedażowej i handlowej)
- Start up spółki w Rosji: nadzór nad rejestracją firmy i zbudowanie struktury organizacyjnej
- Zarządzenie zespołem do 20 osób
- Start up spółki w Rosji: nadzór nad rejestracją firmy i zbudowanie struktury organizacyjnej
- Zarządzenie zespołem do 20 osób
Country Manager, Commercial Manager
Petronas Lubricants Holandia, Belgia
- Zarządzanie firmą produkcyjną w Holandii przy jednoczesnym zarządzaniu sprzedażą i marketingiem na terenie Belgii
- Reorganizacja i optymalizacja procesów produkcji: wprowadzenie nowych i modernizacja istniejących rozwiązań technologicznych, zwiększenie wydajności, redukcja kosztów, optymalizacja systemu kontroli jakości
- Zmiana polityki dostaw – włączenie do systemu centralnego, wprowadzenie standaryzacji dostawców
- Przeprowadzenie analizy rentowności produkcji, optymalizacja asortymentu produktowego, wdrożenie nowej strategii marki
- Wdrożenie systemu SAP
- Kreowanie polityki handlowej spółki, analiza i selekcja portfolio klientów oraz wyrobów pod kątem rezultatów ekonomicznych spółki
- Opracowywanie i wdrażanie polityki cenowej, zarządzanie budżetem handlowym i promocyjnym
- Negocjacje i utrzymywanie relacji z kluczowymi klientami
- Poszukiwanie nowych przedsięwzięć gospodarczych
- Zarządzanie zespołami do 40 osób w Holandii i do 15 osób w Belgii
-Dwucyfrowy wzrost sprzedaży, znacząca redukcja kosztów
- Reorganizacja i optymalizacja procesów produkcji: wprowadzenie nowych i modernizacja istniejących rozwiązań technologicznych, zwiększenie wydajności, redukcja kosztów, optymalizacja systemu kontroli jakości
- Zmiana polityki dostaw – włączenie do systemu centralnego, wprowadzenie standaryzacji dostawców
- Przeprowadzenie analizy rentowności produkcji, optymalizacja asortymentu produktowego, wdrożenie nowej strategii marki
- Wdrożenie systemu SAP
- Kreowanie polityki handlowej spółki, analiza i selekcja portfolio klientów oraz wyrobów pod kątem rezultatów ekonomicznych spółki
- Opracowywanie i wdrażanie polityki cenowej, zarządzanie budżetem handlowym i promocyjnym
- Negocjacje i utrzymywanie relacji z kluczowymi klientami
- Poszukiwanie nowych przedsięwzięć gospodarczych
- Zarządzanie zespołami do 40 osób w Holandii i do 15 osób w Belgii
-Dwucyfrowy wzrost sprzedaży, znacząca redukcja kosztów
Export Manager
FL Poland / Fiat Group
- Opracowanie i realizacja strategii w zakresie polityki handlowej
- Realizacja sprzedaży i planów sprzedaży– ekspansja na rynki wschodnioeuropejskie m.in. Rumunia
- Rozwijanie eksportu na rynki Europy Wschodniej, znaczące zwiększenie sprzedaży, coroczny wzrost obrotów o 85%, uzyskanie pozycji lidera pod względem udziału marki Urania w rynku olejów LCV
- Konsolidacja i rozwój sieci dystrybucji, bezpośrednia współpraca z partnerami strategicznymi, negocjowanie warunków umów i dostaw
- Opracowanie i realizacja strategii marketingowej
- Kierowanie zespołem handlowym, szkolenia i coaching
- Realizacja sprzedaży i planów sprzedaży– ekspansja na rynki wschodnioeuropejskie m.in. Rumunia
- Rozwijanie eksportu na rynki Europy Wschodniej, znaczące zwiększenie sprzedaży, coroczny wzrost obrotów o 85%, uzyskanie pozycji lidera pod względem udziału marki Urania w rynku olejów LCV
- Konsolidacja i rozwój sieci dystrybucji, bezpośrednia współpraca z partnerami strategicznymi, negocjowanie warunków umów i dostaw
- Opracowanie i realizacja strategii marketingowej
- Kierowanie zespołem handlowym, szkolenia i coaching
Export Area Manager m.in. East Europe
Fiat Lubricanti Italia/ Fiat Group
- Realizacja ponad 100% planów sprzedaży, stały wzrost sprzedaży rok do roku, osiąganie wysokiego poziomu zyskowności
- Stworzenie sieci dystrybucji, współpraca z dystrybutorami, przygotowywanie ofert, ustalanie cen
i warunków dostaw
- Stworzenie wizerunku trendów i realizacja działań marketingowych, wsparcie lokalnych kampanii reklamowych
- Stworzenie sieci dystrybucji, współpraca z dystrybutorami, przygotowywanie ofert, ustalanie cen
i warunków dostaw
- Stworzenie wizerunku trendów i realizacja działań marketingowych, wsparcie lokalnych kampanii reklamowych
Projekty
Szkolenia i kursy
1. Leadership / Szkoła Biznesu Politechniki Warszawa 2013
2. Personal Executive Coaching / Lesire & Partners, Bruksela - Belgia (2007 - 2008)
2. Personal Executive Coaching / Lesire & Partners, Bruksela - Belgia (2007 - 2008)
Edukacja
Specjalizacje
Human Resources/Zasoby ludzkie
Zarządzanie HR
Marketing
Zarządzanie marketingiem
Sprzedaż
Motoryzacja/Transport
Sprzedaż - Sieci handlowe
Zarządzanie sprzedażą – sieci handlowe
Organizacje
Stowarzyszenie Absolwentów Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej