Robert Kica

Area Sales Manager Lyreco Polska S.A.
Kraków, małopolskie

Umiejętności

Umiejętność pracy zespołowej • Właściwe ustalanie hierarchii celów • Dyspozycyjność i kreatywność • Sumienność , dokładność • Wysokie poczucie odpowiedzialności • Umiejętność negocjacji i podejmowania ważnych decyzji

Języki

polski
ojczysty
rosyjski
biegły
angielski
dobry

Doświadczenie zawodowe

Lyreco Polska S.A.
Area Sales Manager
Rekrutacja i zatrudnianie pracowników na stanowiska Handlowców
Rozdział i przyporządkowanie terenów działania podległych pracowników
Analiza rynku
Szkolenie podległych pracowników z zakresu technik sprzedaży
Nadzór nad realizacją założeń budżetowych na wyznaczonym terenie
Przydzielanie zadań podległym pracownikom i nadzór nad ich wykonaniem
Skuteczne i konsekwentne motywowanie pracowników do osiągania jak najlepszych wyników w wykonywanej pracy
Odpowiedzialność merytoryczna za realizację budżetu na wyznaczonym terenie działania
Realizacja planów sprzedaży
Pozyskiwanie nowych klientów i rozwijanie współpracy z obecnymi w celu maksymalizacji sprzedaży ale również praca nad stałym zwiększaniu bazy klientów.
Rozwijanie kompetencji podległych PH poprzez przeprowadzenie szkoleń oraz indywidualny coaching podwładnych
Wawel S.A.
Regionalny Kierownik Sprzedaży
Realizacja planów sprzedaży na podległym terenie
Negocjacje i podpisywanie strategicznych umów z klientami w podległym regionie
Szkolenie podległych pracowników i ich ocena
Rekrutacja przedstawicieli
Pozyskiwanie nowych klientów i rozwijanie współpracy z dotychczasowymi
Współtworzenie i wdrażanie w regionie wypracowanej polityki dystrybucyjnej
Zarządzanie kosztami oraz budżetem sprzedażowym i marketingowym w podległym regionie
Przeprowadzanie akcji promocyjnych w podległym rejonie
Lindt&Sprungli Poland Sp. z o.o.
Key Accunt Manager
Opieka nad klienta kanału TT i MT , nawiązywanie i budowanie trwałych relacji biznesowych
Opracowywanie kompleksowych ofert sprzedażowych , przygotowanie i prezentacja
Negocjacje handlowe i ustalanie warunków współpracy z klientami
Przygotowywanie umów , koordynacja i ich realizacja
Planowanie i kontrola budżetów u poszczególnych klientów
Pozyskiwanie potencjalnych nowych klientów
Przygotowywanie raportów marketingowych i cenowych oraz przeprowadzonych akcji promocyjnych
Monitorowanie i analiza danych rynkowych
Realizacja planów sprzedaży (po objęciu stanowiska dynamiczny wzrost sprzedaży (wzrost Y-1 +31% )
Przeprowadzanie akcji promocyjnych
Lindt&Sprungli Poland Sp. z o.o.
Area Sales Manager
Kompleksowa obsługa kluczowych klientów - rynek tradycyjny i rynek nowoczesny
Nadzór i kontrola grupy Przedstawicieli Handlowych
Szkolenie i rozwój podległych pracowników
Rekrutacja Przedstawicieli Handlowych i Merchandiserów
Pozyskiwanie nowych klientów , nadzór nad nimi oraz utrzymywanie kontaktów handlowych
Wzrost bazy klientów
Realizacja planów sprzedaży na wyznaczonym terenie działania – Rozwój sprzedaży Y-1 2002 +3% , 2003 +12% , 2004 +17% , 2005 +25% , 2006 + 33% , 2007 +27% (do VI 2007)
Lindt&Sprungli Poland Sp. z o.o.
Regionalny Przedstawiciel Handlowy
Obsługa , pozyskiwanie klientów detalicznych i hurtowych
Realizacja planów sprzedaży
Pozyskiwanie nowych klientów
Realizacja na podległym terenie akcji promocyjnych
Dbanie o wizerunek firmy
star foods polska sp. z o.o.
Przedstawiciel Handlowy
Obsługa i pozyskiwanie klientów detalicznych
Realizacja planów sprzedaży
Rozwijanie współpracy z dotychczasowymi klientami

Szkolenia i kursy

Szkolenia:
• Świadomość biznesowa Managera
• Negocjacje handlowe
• Zarządzanie konfliktem z pracownikiem a aspekty prawne
• Zarządzanie zaangażowaniem
• Przywództwo sytuacyjne
• Coaching I , Coaching II
• Coaching zaawansowany
• Zastosowanie technik sprzedaży
• Merchandising –główne zasady
• Argumentacja a teoria potrzeb
• 2X 7 czyli sprzedaż strukturalna : 7 etapów wizyty handlowej i 7 narzędzi sprzedaży

Edukacja

Logo
Technologia Żywności, inżynierskie
Akademia Rolnicza im. Hugona Kołłątaja w Krakowie

Specjalizacje

Sprzedaż
Inne
Sprzedaż - FMCG
Zarządzanie sprzedażą - FMCG
Sprzedaż - Sieci handlowe
Zarządzanie sprzedażą – sieci handlowe

Zainteresowania

Sport , muzyka , podróże , motoryzacja.