Piotr Kowalczyk

Lean Manufacturing - Podejmę współpracę z firmą szkoleniową.

Wypowiedzi

  • Piotr Kowalczyk
    Wpis na grupie Lean Management w temacie Na drodze do implementacji Lean Management
    8.06.2015, 21:46

    Jestem przekonany że styl Jerzego nie jest zbyt agresywny a zestaw siedmiu pytań może uprościć opis stanu rzeczywistego firmy. Wdrożenie Lean wymaga dużych zmian, nawet jeśli wprowadzamy je małymi krokami. Wątpliwości będą zawsze a błędy i porażki wpisane są w projekt wdrożenia Lean i nie powinny zniechęcić osób decyzyjnych.
    Podsumowując, zamiast poprawiać, proponowałbym raczej rozwinięcie i dodatkowe wskazówki wynikające z Twojego doświadczenia.
    Gratuluję, dobra robota !

  • Piotr Kowalczyk
    Wpis na grupie Lean Management w temacie Toyota way - dlaczego tu tak trudno o sukces?
    11.11.2014, 19:33

    Jerzy,
    gratuluje pomysłu i artykułu. Bardzo ciekawy temat, nad którym sam również wielokrotnie rozmyślałem.
    Pracowałem kilka lat w Toyocie, przez kilka miesięcy pracowałem w japońskich zakładach Toyoty.
    Byłem odpowiedzialny za budowę i rozwój linii produkcyjnych, po tych wszystkich doświadczeniach jednego jestem pewien.
    Nie ma żadnego znaczenia gdzie, z kim i na jakim gruncie budowany jest proces, Toyota Way może funkcjonować wszędzie, jednak....
    Niestety okazało się że wcale tak nie jest, aby było to możliwe musi być spełniony jeden warunek. Nie może być alternatywy. Po zakończeniu pracy w Toyocie, podejmowałem próby zbudowania systemu produkcji opartego na Toyota Way, byłem przekonany iż proces oparty na tych zasadach można wdrożyć . Niezależnie od sposobu, metod, zaangażowania, wsparcia daleko nam było do Toyota Way.
    Pojedyncze narzędzia taki jak Kaizen, 5S, TPM itd owszem były wdrażane i działały, nie był to jednak system zbliżony do pierwowzoru.
    Co było przyczyną trudno powiedzieć, niemniej skłaniam się do tezy, że przyczyną może być to co japończycy nazywają DNA Toyota Way.
    Kiedy budowana jest nowa fabryka, szkoleni są pracownicy, wszystko jest bardzo jednoznaczne, nie mam innej opcji niż 5S, TPM, Mizushumasi, Kanban, Standaryzacja Pracy. Procesy budowane są bardzo dokładnie zgodnie z zasadą One Piece Flow, nikt nie mam wątpliwości co to jest muda i że celem jest ją wyeliminować a kaizen jest tak samo ważny jak produkcja.
    Nowi pracownicy stają się pracownikami Toyoty nie poprzez podpisanie umowy o pracę ale poprzez prace zgodną z tymi zasadami. Nie ma innej "way". DNA w Toyocie jest wyczuwalne, pracownicy już w pierwszym dniu widzą i wyczuwają różnicę między Toyotą a innymi firmami w których pracowali.
    W innych firmach w których maiłem możliwość pracować Lean nigdy nie był jedyną drogą, raczej fajnie byłoby mieć Lean, ale tak naprawdę nie nazwałbym tego "drogą" co najwyżej systemem lub zestawem narzędzi, który ma poprawić wyniki produkcyjne, finansowe.Ten post został edytowany przez Autora dnia 11.11.14 o godzinie 19:37

  • Piotr Kowalczyk
    Wpis na grupie Zarządzanie w temacie Dyscyplina w pracy
    29.12.2013, 20:44

    Piotr Jan P.:
    Witam.
    Szukam książek oraz innych pozycji traktujacych temat dyscypliny w miejscu pracy.Jak wprowadzic ja na stanowiskach, do poszczególnych osob. Jak wymagac, egzekwować i byc odpornym na wieczne nie miałem czasu i inne wymówki. Będę zobowiazany za każde rady.

    Piotr,
    jeśli miałbym cokolwiek doradzić, to na początek proponowałbym książki z kategorii komunikacji międzyludzkiej. Bardzo dobre pozycje jak dla mnie to:

    1) Wywieranie wpływu na ludzi : teoria i praktyka”, Robert B. Cialdini ;
    2) Sposoby komunikacji interpersonalnej. Spraw, by cię słuchano i odnieś sukces - Peter Thomson
    3) Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi - Carnegie Dale
    Na początek są idealne, jeśli oczywiście ich nie czytałeś.

    Powyższe pozycje polecam również co niektórym kolegom i koleżankom.

    Piotr, zadał proste pytanie," jak".
    Oprócz książek mogę polecić, aby wdrożyć coś na wzór zarządzania procesowego, które można spotkać w firmach produkcyjnych. Uważam że pomysł Henryka o wdrożeniu tablic z zadaniami lub przynajmniej z zakresem obowiązków dla każdego pracownikami, jest dobrym rozwiązaniem. Obowiązki przypisane pracownikom staną się wyraźne i zakomunikowane. Tablica nie musi być drogą komunikacji jednostronnej, takie tablice są bardzo pomocne jeśli np dodatkowo wprowadzi się do planu dnia spotkanie z pracownikami przed pracą i omówi, potwierdzi wszystkie zadania do realizacji, terminy i osoby odpowiedzialne.
    Co do danych osobowych...tylko jeden komentarz. Miałem przyjemność wizytować naprawdę wiele zakładów pracy, firm usługowych. Nazwisko czy tym bardziej imię pracownika nigdy, nigdy, nigdy nie było problemem.
    I mam nadzieje że nie będzie.

  • Piotr Kowalczyk
    Wpis na grupie Darmowe szkolenia w temacie [Warszawa]Jak skutecznie wykreować wizerunek firmy
    11.05.2013, 17:31

    Czy są jeszcze wolne miejsca (dokładnie 2) ?

  • Piotr Kowalczyk
    Wpis na grupie Lean Management w temacie One Piece Flow - przepływ jednej sztuki - jak prawidłowo...
    2.05.2012, 20:39

    Bartłomiej B.:
    Masło maślane....

    Błędem wszystkich zarządzających (poza toyotą) jest to że nie rozumieją podstawowej zasady każdego z narzędzi Leanowych.

    Nie można żadnego narzędzia jakiego chcemu używać stosować w taki sam sposób do każdej jednostki (np. linii produkcyjnej), a napewno nie do całego zakładu produkcyjnego - chyba że w zakładzie mamy jeden typ produkcji, a wszystkie linie tak naprawdę są tylko kopią pierwszej.

    Jak moi mentorzy z Toyota Way Academy podczas szkolenia mówili "to zależy" i dotyczy się każdego przedsięwzięcia. Związane jest to jak i z różnorodnością jaką zastaniemy w każdym zakładzie tak i ze zmienną sytuacją rynkową. Bo linia która dzisiaj jak najbardziej da się zmienić w taką która będzie działać na zasadzie OPF jutro będzie musiała być zmieniona na taką która będzie działać najtaniej na zasadzie partii i to wcale nie małych.

    Osobiście spotkałem się z tak dużym niezrozumieniem tematu w firmie która w Polsce jest uważana za wzór wprowadzania narzędzi leanowych że nawet już mi się płakać nie chciało, nie mówiąc o śmiechu z osob zarządzających.

    Z bardzo niewielkim nakładem finansowym podniosłem wydajność linii produkcyjnej o ponad 30% (ze względu na specyfikę i zmienność produktów do końca ciężko policzyć), po czym udowodniłem że linia która była uważana za najmniejszą w danym value streamie jest drugą największą i potrzebuje większego wsparcia od osób obsługujących linie tak aby wydajność jeszcze zwiększyć.
    Kierownik produkcji ale i VS lider są takimi imbecylami, że nie dość że nie zrozumieli przesłania to na siłę próbowali za duże pieniądze wprowadzić OPF co spowodowało by obniżenie wydajności minimum o połowę.

    Może powinien Pan pomyśleć o szkoleniu z wartości Toyota Way. Być może wiedza którą kupił Pan na szkoleniu pozwala usprawniać procesy, jestem jednak przekonany że Pana podejście do ludzi nie przekona współpracowników do Lean.
    Jeśli czuje się Pan propagatorem TPS'u to proszę pamiętać o jednej z fundamentalnych zasad TW którą jest szacunek dla innych. W której między innymi zawiera się także to że Ci którzy wiedzą więcej uczą tych którzy wiedzą mniej. Piotr Kowalczyk edytował(a) ten post dnia 02.05.12 o godzinie 20:40

  • Piotr Kowalczyk
    Wpis na grupie Kaizen w temacie Gemba...Gdzie jest gemba?
    19.04.2012, 20:42

    Nie dorabiałbym teorii dla gemba. Upraszczajmy, usprawniajmy raczej te dziwne i obce dla wielu z nas nazwy. Gemba to miejsce pracy dla jednych, miejsce powstania problemu dla innych. Ot i cała wiedza tajemna.

  • Piotr Kowalczyk
    Wpis na grupie Jakość w temacie Koło jakości a zespół doskonalnie jakości
    14.06.2011, 21:11

    Koła Jakości... fajne narzędzie rozwiązywania złożonych problemów. Niestety nawet w polskich zakładach Toyoty trudno mówić o 100% dobrowolności. Pracownicy, Mistrzowie mają lub mieli (za moich czasów w Toyocie) założone cele ilościowe.
    Ale tak czy inaczej , niezależnie od motywacji przystąpienia do QCC, byłem świadkiem wielu świetnych wręcz spektakularnych w skali zakładu wyników. Koła Jakości z założenia mają uczyć pracowników analizy problemu, szukania rozwiązań oraz....integracji w zespołach oraz między wydziałami. Działalność Kół Jakości stwarza możliwości szeregowym pracownikom przedstawienia wyników swojej pracy przed zarządem firmy. Niektórych to naprawdę motywuje, no i na końcu nagrody finansowe. Kółko jakości które wygrywa roczną rywalizację, typowane jest do reprezentowania zakładu na ogólnoświatowej konwencji QCC w Japonii, oczywiście cały wyjazd finansowany jest przez firmę.
    Idea QCC wg mnie rewelacyjna, aby przynosiła efekty QCC musi być dobrze zarządzana i w tym chyba tkwi największy problem, bo drugi ważny punkt czyli kreatywność polskich pracowników jest naprawdę rewelacyjna.Piotr Kowalczyk edytował(a) ten post dnia 14.06.11 o godzinie 21:18

  • Piotr Kowalczyk
    Wpis na grupie Lean Management w temacie [e kurs] - filozofia kaizen
    7.02.2011, 19:28

    Michał U.:
    Janusz Soboszczyk:
    Witam,

    A kto zabronił robić duże kroki?

    Duże kroki to już nie Kaizen, lecz Six Sigma :)

    ... no właśnie jaka jest różnica między dużymi i małymi krokami ?
    "Innowacje" to te duże zmiany które charakteryzują zachodnie rozwiązania, z drugiej strony "Kaizen", drobne usprawnienia które angażują pracowników.
    Podział niby jasny i prosty. Ale z doświadczenia już wiemy że raczej trudno korzystać tylko z jednego systemu.Piotr Kowalczyk edytował(a) ten post dnia 07.02.11 o godzinie 19:29

  • Piotr Kowalczyk
    Wpis na grupie Lean Management w temacie Wskaźnik Kaizen
    7.02.2011, 17:55

    Zbigniew Banaśkiewicz:
    Maciej Koc:
    Rejestruje go na papierze pracownik( wypełnia formularz kaizen i krótki wpis do rejestru). Jeśli nie potrafi sobie z tym poradzić pomaga mu trener lean lub yellow belt. Przepisywanie kaizena do oprogramowania to zwyczajna muda;)

    Tak czy inaczej muda ;-)

    A ten rejestr też jest papierowy? Czy w Toyocie, w której ponoć jest 20 wdrożonych na pracownika rocznie też mają system papierowy?

    Tak, w Toyocie funkcjonuje rejestr papierowy i dodatkowo elektroniczny

  • Piotr Kowalczyk
    Wpis na grupie Lean Management w temacie wykaz firm posiadających Lean
    15.01.2011, 18:54

    ...a wracając do pytania Magdaleny, z tego co wiem to
    - Ispol Tychy (Standaryzacja, 5S, Kaizen, TPM)
    - Valeo Chrzanów (no i pewnie inne filie)
    (Standaryzacja, 5S, Kaizen, TPM, SMED)
    - Fiat Auto Poland
    (kompleksowo WCM)
    - Opel Gliwice
    (Standaryzacja, 5S, Kaizen, TPM)
    Niech każdy napisze co wie w w/w temacie, pewnie bardziej się to koleżance
    przyda niż pogaduszki o problemach Toyoty.
    PKPiotr Kowalczyk edytował(a) ten post dnia 15.01.11 o godzinie 18:55

  • Piotr Kowalczyk
    Wpis na grupie Zarządzanie Produkcją w temacie Toyota wycofuje z rynku 4 miliony wadliwych aut

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Zarządzanie Produkcją

  • Piotr Kowalczyk
    Wpis na grupie ABY POMÓC W 48 GODZIN w temacie word 2010 rozbicie tekstu na sekcje

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy ABY POMÓC W 48 GODZIN

  • Piotr Kowalczyk
    Wpis na grupie ABY POMÓC W 48 GODZIN w temacie word 2010 rozbicie tekstu na sekcje

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy ABY POMÓC W 48 GODZIN

  • Piotr Kowalczyk
    Wpis na grupie Tychy w temacie Ogłoszenia - komercyjne, niekomercyjne, (nie) związane z...
    27.11.2010, 18:52

    Witam,
    sprzedam Voyager Chrysler
    rok prod. 1996
    silnik: 2500 TD
    Stan: bardzo dobry
    zarejestrowany: na 7 osób
    Cena 9500 pln do negocjacji
    tel. kontaktowy: 606779185

  • Piotr Kowalczyk
    Wpis na grupie Lean Management w temacie Pomoc w wyjaśnieniu paru spraw dotyczących Lean...
    20.08.2010, 16:14

    Michał Sadowski:
    Witam

    Na wstępie chciałbym wszystkich pozdrowić oraz przeprosić jeśli moje pytanie jest nie na miejscu ale mam nadzieje, że ktoś mi porządnie poukłada wiadomości. Chodzi mi głównie o systemy i narzędzia stosowane w nowoczesnych przedsiębiorstwach. Można znaleźć sporo informacji na temat:
    Lean Management, Lean Manufacturing czy TPS - Toyota Production System. Teraz mam pierwsze pytanie, czym to wszystko się różni ? Z tego co udało mi się znaleźć to początkowo powstał system TPS następnie Lean Manufacturing, aż do Lean Management gdzie mamy sporo narzędzi takich jak:
    5S, SMED, TPM (wskaźniki OEE, OPE), PDCA, Kaizen, JIT. I teraz dochodzi jeszcze jedno pytanie dotyczące TQM oraz Six Sigma, czy te metody wchodzą również w skład Lean Managemet i można je przypisać tak jak TPM, PDCA, 5S.... czy są to zupełnie odmienne systemy, którym przypisać należy takie rzeczy jak SPC, karty kontrolne (Shewarta), FEMA itp?? Oraz jakie są różnice między TQM, a Six Sigma i czy FEMA jest narzędziem Six Sigma czy TPM.

    Mam nadzieje, że ktoś na spokojnie wytłumaczy jak to wszystko przyporządkować.

    Pozdrawiam
    Z poważaniem
    Michał S.

    Witam,
    można założyc iż wszystko zaczęło się w Japonii.
    W 1937 roku Kochiro Toyoda wprowadził system Just in Time co w praktyce oznaczało stworzenie podwalin pod TPS, który wyznaczył ogólne zasady pracy Toyoty.
    W 1934 roku Toyota zatwierdziła udoskonalone metody pana Kichiro jako system pracy.
    W połowie lat osiemdziesiątych widac już przewagę systemu wytwarzania Toyoty nad innymi producentami branży samochodowej. Zasady TPS zostają przejęte przez inne wielkie firmy branży automotive które stworzyły własne systemy oparte na narzędziach TPS
    W 1991 roku wprowadzony został termin Lean Manufacturing.
    Lean jako całośc to system produkcji który zawiera lub raczej oferuje mnóstwo narzędzi które można wykorzystac kompleksowo lub tylko w części.
    Lean podobnie jak TPS zbudowany jest z dwóch filarów Just in Time oraz Jidoka oraz fundamentu którym jest Standaryzacja
    Pierwszy filar Just in Time usprawnia przepływ procesu, skraca Lead Time,pozwala zmniejszyc zapasy, skrócic czas oczekiwania.
    JIT daje nam do dyspozycji narzędzia:
    Kamban,
    Tact Time,
    FIFO,
    Heijunka
    System ciągniony
    Przepływ jednej sztuki
    Drugi filar Jidoka, pozwala udoskonalic park maszynowy, poprawia OPR,niezawodnośc maszyn. Narzędzia Jidoka to przede wszystkim:
    TPM,
    Autonomiczne Utrzymanie Ruchu
    SMED,
    Pokayoke,
    Kaizen,
    Andon

    PDCA, 5xdlaczego, Diagram Ishikawy do narzędzia analizy problemów.Piotr Kowalczyk edytował(a) ten post dnia 20.08.10 o godzinie 19:15

  • Piotr Kowalczyk
    Wpis na grupie Zarządzanie Produkcją w temacie Zmotywowanie pracowników do udziału w programie sugestii.

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Zarządzanie Produkcją

  • Piotr Kowalczyk
    Wpis na grupie ABY POMÓC W 48 GODZIN w temacie koszt odebrania MMS

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy ABY POMÓC W 48 GODZIN

  • Piotr Kowalczyk
    Wpis na grupie ABY POMÓC W 48 GODZIN w temacie koszt odebrania MMS

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy ABY POMÓC W 48 GODZIN

  • Piotr Kowalczyk
    Wpis na grupie ABY POMÓC W 48 GODZIN w temacie identyfikacja osób z forum

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy ABY POMÓC W 48 GODZIN

  • Piotr Kowalczyk
    Wpis na grupie ABY POMÓC W 48 GODZIN w temacie identyfikacja osób z forum

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy ABY POMÓC W 48 GODZIN

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do