Paweł Sikorski

Student, Akademia Ekonomiczna w Krakowie

Wypowiedzi

  • Paweł Sikorski
    Wpis na grupie Księgowość nudna? A może jednak nie! w temacie Polecenie księgowania
    29.04.2010, 00:35

    Witam,

    Kto może mi przysłać prawidłowo wypełnione PK - nie ważne jakie operacje. Nie rozumiem co oznaczają te sumy pojedyńcze - częstkowe, ogólne - kontrolne. Jeżeli ktoś mógłby mi pomoć - będę bardzo wdzięczny, mój adres panasonic20088@interia.pl

    Dziękuję za pomoc,

    Pozdrawiam
    Paweł

  • Paweł Sikorski
    Wpis na grupie Księgowość nudna? A może jednak nie! w temacie Dzień rozliczenia zysku w sp. z o.o.
    7.02.2010, 12:47

    Dziekuje za tak szybka odpowiedź.

    Oczywiscie przejezyczenie z mojej strony dotyczące zarządu i podziału zysku; byc moze dlatego, że w zarządzie zasiadają wyłącznie wspólnicy i z rozpedu nie napisalem o walnym zgromadzeniu:)

    Proszę jeszcze o podpowiedź, czy przeksięgowanie z WF ujmuję w księgach jeszcze 2009, czy już 2010 roku. Poczatkowo zakładałem, że w księgach 2009, jeśli jednak składam SF do KRS w takiej formie, w jakiej zostało sporządzone na dzień bilansowy, to różniłyby mi sie dwie pozycje w bilansie, mianowice zysk z roku bieżącego przeskoczyłby do kapitału rezerwowego.

    ?

    Pozdrawiam

  • Paweł Sikorski
    Wpis na grupie ABY POMÓC W 48 GODZIN w temacie Rozliczenie WF w spółce z o.o.

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy ABY POMÓC W 48 GODZIN

  • Paweł Sikorski
    Wpis na grupie Księgowość nudna? A może jednak nie! w temacie Dzień rozliczenia zysku w sp. z o.o.
    7.02.2010, 11:37

    Witam,

    sprwozdanie finansowe zostalo sporzadzone 04,02,2010r.

    Podczas walnego zgromadzenia 05,02,2010r. zarząd zdecydował, żeby przeznaczyć zysk za 2009 rok na kapitał rezerwowy.

    Odpowiednie przeksięgowania (z 860 na 822, a potem z 822 na kapitał rezerwowy) powinienem zrobić z datą zatwierdzenia sprawozdania finansowego i przypisać do 2009, Czy księgować z datą 05,02,2010, ale juz do 2010 roku? Mam watpliwości, ponieważ bilans jest juz sporzadzony i zatwierdzony, a jak doksięguję to do 2009r. to dwie pozycje bilansu mi sie zmienią.

    Jeśli powinienem przypisać to do 2009 roku, to którą wersję bilansu powinienem dostarczyć do KRS - tą, którą zatwierdzał zarząd, czy tą, w której WF za 2009 rok jest już przeksięgowany na kapitał rezerwowy.

    Prosze o podpowiedź:)

    dziekuje i pozdrawiam

  • Paweł Sikorski
    Wpis na grupie Księgowość nudna? A może jednak nie! w temacie Wydruki w spółce z o.o.
    16.01.2010, 11:39

    Witam,

    czy wydruk dziennika, zapisy kont w okreaach, zestawienie obrotów i sald oraz rejestry vat sa wszystkimi wydrukami które spółka z o.o. powinna wykonac na koniec każdego miesiąca?

    Czy można nie drukować w/w rzeczy tylko przechowywać je w formie elektronicznej, np w pliku pdf?

    PozdrawiamPaweł Sikorski edytował(a) ten post dnia 16.01.10 o godzinie 16:01

  • Paweł Sikorski
    Wpis na grupie Księgowość nudna? A może jednak nie! w temacie Samochód w spółce z o.o.
    6.01.2010, 10:52

    Witam,

    przejrzałem forum i nie znalazłem interesującego mnie tematu (wszystko dotyczyło DG), dlatego nie linczujcie mnie jeśli się powtórzyłem:)

    Pytanie moje dotyczy samochodu osobowego zakupionego przez spółkę i oczywiście wprowadzonego do ewidencji ŚT, czy musi być prowadzona kilometrówka, czy mogę bez problemu wrzucać wszystkie f-ry za paliwo (w kwocie brutto), naprawy itp w koszty?

    PozdrawiamPaweł Sikorski edytował(a) ten post dnia 06.01.10 o godzinie 10:52

  • Paweł Sikorski
    Wpis na grupie Księgowość nudna? A może jednak nie! w temacie Dziennik
    30.12.2009, 11:37

    Witam,

    oczywisćie, że opisuje dokumenty nazwą rejestru i jego kolejnym numerem.

    Chodzilo mi o to co napisala Justyna.

    Dziekuje za odp.

    Pozdrawiam

  • Paweł Sikorski
    Wpis na grupie Księgowość nudna? A może jednak nie! w temacie Dziennik
    30.12.2009, 08:29

    Witam,

    czy numery z dziennika nadawane dokumentom przez system automatycznie podczas księgowania powinny znaleźć się na tych dokumentach, czy nie trzeba ich zapisywac?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • Paweł Sikorski
    Wpis na grupie Księgowość nudna? A może jednak nie! w temacie Moment ujęcie w KUP - dylemat
    3.12.2009, 20:58

    Dziękuję za odpowiedzi. Miałem wątpliwości ponieważ dzwoniłem kiedyś na infolinię ministerstwa i tam powiedziano mi, że poprzedni księgowy w nieprawidłowym momencie uznawał koszty związane z konkretnymi usługami za koszt podatkowy. Ale być może zostałem nie do końca dobrze zrozumiany i Pani po drugiej stronie chodziło właśnie o to, aby było to w tym samym roku podatkowym.

    Pozdrawiam

  • Paweł Sikorski
    Wpis na grupie Księgowość nudna? A może jednak nie! w temacie Moment ujęcie w KUP - dylemat
    3.12.2009, 07:58

    Witam,

    z ustawy o CIT wynika, że momentem uznania kosztu za koszt podatkowego, jest moment ujęcia tego kosztu w księgach rachunkowych- dotyczy to kosztów np biurowych itp (jeśli się mylę to mnie poprawcie)

    Koszty związane z konkretnym przychodem (w moim przypadku firma usługowa, tak więc związane z wykonywaniem konkretnej usługi) uznaję jako koszty podatkowe dopiero w miesiącu wykonania usługi i uzyskania przychodu (pomimo ich wcześniejszego ujęcia w księgach)?

    Co jednak w przypadku, gdy przychód był rozpoznany np w październiku, a pracownik dostarczył fakturę kosztową dotyczącą tej usługi dopiero w grudniu? Wiem, że przy wpłacaniu zaliczek na CIT nic mi się już w tym momencie nie zmieni, chodzi mi jednak, jak mam ująć ten koszt w deklaracji CIT-8, czy:
    - w październiku, bo wtedy rozpoznałem przychód, z którym konkretny koszt był związany (jak to zaksięgować), czy
    - w grudniu, ponieważ dopiero wtedy otrzymałem tą fakturę i ująłem ten koszt w księgach.

    Dodam tylko, że dopiero teraz dowiedziałem się o tym koszcie.

    Aha i jeszcze jedna bardzo ważna sprawa- nasze przedsiębiorstwo jest małą, 5 osobową spółką z o.o., w związku z czym chwilowo księgowość prowadzę sam. Do czerwca tego roku robił to "księgowy" (spółka funkcjonuje od lutego 2008r) i ujmował koszty bez zachowania zasady współmierności, tj. dostawał od spółki faktury kosztowe i księgował jak leci, przychodowe tak samo. Rozumiem, że urząd uzna, że mieliśmy niedopłaty w zaliczkach na CIT i mam tutaj dwa pytania:
    -czy w przypadku kontroli, będziemy musieli wyliczyć jakie zaliczki powinny być płacone przy zachowaniu zasady współmierności, co będzie bardzo trudne, czy po prostu oszacują jakiś poziom średni niedopłat przez cały rok. W jednym i w drugim przypadku do zapłacenia będą odsetki, czy również jakaś kara? Czy jest to dużym wykroczeniem?

    -odsetki będą liczone tylko do momentu złożenia i zapłacenia CIT-8 za konkretny rok?

    Dziękuję za przeczytanie mojego referatu:) za ewentualną pomoc,

    Pozdrawiam
    PawełPaweł Sikorski edytował(a) ten post dnia 03.12.09 o godzinie 08:12

  • Paweł Sikorski
    Wpis na grupie Księgowość nudna? A może jednak nie! w temacie Rachunkowość po angielsku:)
    2.12.2009, 08:35

    Strona naszego ministerstwa była ostatnią na której spodziewałbym się UoR w j. angielskim:)

    Dzieki za link.

    Pozdrawiam

  • Paweł Sikorski
    Wpis na grupie Księgowość nudna? A może jednak nie! w temacie Zapóźniona faktura
    2.12.2009, 08:26

    Witaj,

    wg mnie możesz normalnie zaksięgować pod datą 2 XII, jako, że wtedy dopiero otrzymałaś dokument. Z wcześniejszą datą (teoretycznie) księgować nie możesz ponieważ nie miałaś wtedy jeszcze dokumentu. Ustawodawca to przewidział i nie jest potrzebny duplikat- duplikat wystawia się w przypadku zagubienia faktury.. Sprawę VATU musisz załatwić w ciągu 2 miesięcy od daty OTRZYMANIA FAKTURY.

    Ustawa o CIT mówi, że momentem uznania kosztu jest momentu ujęcia tego kosztu w księgach rachunkowych (tak więc w Twoim przypadku grudzień). Chyba, że koszt ten bezpośrednio da się przypisać do jakiegoś przychodu, wtedy "aktywujesz" go w momencie uzyskania konkretnego przychodu. Nie wiem jak rozwiązać sprawę jeśli np uzyskałaś dany przychód np w październiku, bo wg zasady współmierności powinnaś wtedy ująć ten koszt (do wyliczenia zaliczki na CIT), niech wypowiedzą sie bardziej doświadczone osoby:)

    Pozdr.
    Paweł

  • Paweł Sikorski
    Wpis na grupie Księgowość nudna? A może jednak nie! w temacie Rachunkowość po angielsku:)
    1.12.2009, 16:24

    Witam,

    czy ktoś może podrzucić link z jakimiś serwisami księgowymi jak np nasz Infor.pl tylko że anglojęzyczne. Byłbym też wdzięczny za np UoR, MSR itp w j. angielskim oraz materiały pomocne w nauce. Szukałem na googlach, ale cos mi nie wyszlo. Gdyby zamiast linku był pdf to z chęcia przyjme na panasonic20088@interia.pl :)

    Dziekuje i pozdrawiam

  • Paweł Sikorski
    Wpis na grupie Księgowość nudna? A może jednak nie! w temacie Kilka różnych spraw
    24.11.2009, 09:26

    Dziękuję bardzo za odpowiedzi. W moim przypadku raczej nie będzie problemu "zagubienia" zakupionych środków trwałych ponieważ jesteśmy małą spółką z o.o. (wręcz bardzo małą) i zakupy takie są naprawdę sporadyczne. Będę musiał postarać się o odpowiedni zapis w polityce rachunkowości.

    Noclegi wrzucam jako usługi obce pobieważ są to noclegi dla naszych kontrahentów w ramach świadczonych dla nich usług.

    Pozdrawiam

  • Paweł Sikorski
    Wpis na grupie Księgowość nudna? A może jednak nie! w temacie Kilka różnych spraw
    22.11.2009, 10:34

    Witam wszystkich,

    mam pytanie, czy kupując zestaw komputerowy dla spółki z o.o. (razem z monitorem, oprogramowaniem itp) o wartości nieprzekraczającej 1500zł muszę w deklaracji VAT wpisać tą kwotę w pozycjii 44 (nabycie toawrów i usług zaliczanych u podatnika do ŚT)? Polityka rachunkowości pozwala na to aby rzeczy o wart ponizej 3500 tys amortyzowac jednorazowo.

    Czy mogę ten zestaw wrzucić bezpośrednio na konto 402 "zużycie materiałów", czy muszę wrzucić go na konto Środków Trwałych i zrobić jednorazowy odpis amortyzacyjny?

    I wreszcie ostatnie pytanie: czy jeśli zakupuje usługę noclegową od której nie odpisuję VAT-u, to czy wrzucam kwotę brutto na konto „Pozostałe usługi obce”, czy może kwotę netto na konto „Pozostałe usługi obce”, a kwotę VAT na konto 404 „podatki i opłaty – podatek VAT”? Czy wrzucenie całości na konto pozostałych usług obcych jest dużym błedem, jeśli wogole nim jest? Dodam tylko, ze usługa ta jest KUP.

    Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi

    Paweł

  • Paweł Sikorski
    Wpis na grupie Księgowość nudna? A może jednak nie! w temacie Symfonia Faktura i Kasa Start- faktura zaliczkowa
    9.10.2009, 17:15

    Witam wszystkich,


    czy ktoś może wie jak wystawić fakturę końcową w Symfoni FiK Start?? Muszę to zrobić a nie widze tu takiej opcji. Z góry dziekuję za pomoc.

    Pozdrawiam

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do