Wypowiedzi
-
Witam,
Kto może mi przysłać prawidłowo wypełnione PK - nie ważne jakie operacje. Nie rozumiem co oznaczają te sumy pojedyńcze - częstkowe, ogólne - kontrolne. Jeżeli ktoś mógłby mi pomoć - będę bardzo wdzięczny, mój adres panasonic20088@interia.pl
Dziękuję za pomoc,
Pozdrawiam
Paweł -
Dziekuje za tak szybka odpowiedź.
Oczywiscie przejezyczenie z mojej strony dotyczące zarządu i podziału zysku; byc moze dlatego, że w zarządzie zasiadają wyłącznie wspólnicy i z rozpedu nie napisalem o walnym zgromadzeniu:)
Proszę jeszcze o podpowiedź, czy przeksięgowanie z WF ujmuję w księgach jeszcze 2009, czy już 2010 roku. Poczatkowo zakładałem, że w księgach 2009, jeśli jednak składam SF do KRS w takiej formie, w jakiej zostało sporządzone na dzień bilansowy, to różniłyby mi sie dwie pozycje w bilansie, mianowice zysk z roku bieżącego przeskoczyłby do kapitału rezerwowego.
?
Pozdrawiam -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy ABY POMÓC W 48 GODZIN
-
Witam,
sprwozdanie finansowe zostalo sporzadzone 04,02,2010r.
Podczas walnego zgromadzenia 05,02,2010r. zarząd zdecydował, żeby przeznaczyć zysk za 2009 rok na kapitał rezerwowy.
Odpowiednie przeksięgowania (z 860 na 822, a potem z 822 na kapitał rezerwowy) powinienem zrobić z datą zatwierdzenia sprawozdania finansowego i przypisać do 2009, Czy księgować z datą 05,02,2010, ale juz do 2010 roku? Mam watpliwości, ponieważ bilans jest juz sporzadzony i zatwierdzony, a jak doksięguję to do 2009r. to dwie pozycje bilansu mi sie zmienią.
Jeśli powinienem przypisać to do 2009 roku, to którą wersję bilansu powinienem dostarczyć do KRS - tą, którą zatwierdzał zarząd, czy tą, w której WF za 2009 rok jest już przeksięgowany na kapitał rezerwowy.
Prosze o podpowiedź:)
dziekuje i pozdrawiam -
Witam,
czy wydruk dziennika, zapisy kont w okreaach, zestawienie obrotów i sald oraz rejestry vat sa wszystkimi wydrukami które spółka z o.o. powinna wykonac na koniec każdego miesiąca?
Czy można nie drukować w/w rzeczy tylko przechowywać je w formie elektronicznej, np w pliku pdf?
PozdrawiamPaweł Sikorski edytował(a) ten post dnia 16.01.10 o godzinie 16:01 -
Witam,
przejrzałem forum i nie znalazłem interesującego mnie tematu (wszystko dotyczyło DG), dlatego nie linczujcie mnie jeśli się powtórzyłem:)
Pytanie moje dotyczy samochodu osobowego zakupionego przez spółkę i oczywiście wprowadzonego do ewidencji ŚT, czy musi być prowadzona kilometrówka, czy mogę bez problemu wrzucać wszystkie f-ry za paliwo (w kwocie brutto), naprawy itp w koszty?
PozdrawiamPaweł Sikorski edytował(a) ten post dnia 06.01.10 o godzinie 10:52 -
Witam,
oczywisćie, że opisuje dokumenty nazwą rejestru i jego kolejnym numerem.
Chodzilo mi o to co napisala Justyna.
Dziekuje za odp.
Pozdrawiam -
Witam,
czy numery z dziennika nadawane dokumentom przez system automatycznie podczas księgowania powinny znaleźć się na tych dokumentach, czy nie trzeba ich zapisywac?
Pozdrawiam
Paweł -
Dziękuję za odpowiedzi. Miałem wątpliwości ponieważ dzwoniłem kiedyś na infolinię ministerstwa i tam powiedziano mi, że poprzedni księgowy w nieprawidłowym momencie uznawał koszty związane z konkretnymi usługami za koszt podatkowy. Ale być może zostałem nie do końca dobrze zrozumiany i Pani po drugiej stronie chodziło właśnie o to, aby było to w tym samym roku podatkowym.
Pozdrawiam -
Witam,
z ustawy o CIT wynika, że momentem uznania kosztu za koszt podatkowego, jest moment ujęcia tego kosztu w księgach rachunkowych- dotyczy to kosztów np biurowych itp (jeśli się mylę to mnie poprawcie)
Koszty związane z konkretnym przychodem (w moim przypadku firma usługowa, tak więc związane z wykonywaniem konkretnej usługi) uznaję jako koszty podatkowe dopiero w miesiącu wykonania usługi i uzyskania przychodu (pomimo ich wcześniejszego ujęcia w księgach)?
Co jednak w przypadku, gdy przychód był rozpoznany np w październiku, a pracownik dostarczył fakturę kosztową dotyczącą tej usługi dopiero w grudniu? Wiem, że przy wpłacaniu zaliczek na CIT nic mi się już w tym momencie nie zmieni, chodzi mi jednak, jak mam ująć ten koszt w deklaracji CIT-8, czy:
- w październiku, bo wtedy rozpoznałem przychód, z którym konkretny koszt był związany (jak to zaksięgować), czy
- w grudniu, ponieważ dopiero wtedy otrzymałem tą fakturę i ująłem ten koszt w księgach.
Dodam tylko, że dopiero teraz dowiedziałem się o tym koszcie.
Aha i jeszcze jedna bardzo ważna sprawa- nasze przedsiębiorstwo jest małą, 5 osobową spółką z o.o., w związku z czym chwilowo księgowość prowadzę sam. Do czerwca tego roku robił to "księgowy" (spółka funkcjonuje od lutego 2008r) i ujmował koszty bez zachowania zasady współmierności, tj. dostawał od spółki faktury kosztowe i księgował jak leci, przychodowe tak samo. Rozumiem, że urząd uzna, że mieliśmy niedopłaty w zaliczkach na CIT i mam tutaj dwa pytania:
-czy w przypadku kontroli, będziemy musieli wyliczyć jakie zaliczki powinny być płacone przy zachowaniu zasady współmierności, co będzie bardzo trudne, czy po prostu oszacują jakiś poziom średni niedopłat przez cały rok. W jednym i w drugim przypadku do zapłacenia będą odsetki, czy również jakaś kara? Czy jest to dużym wykroczeniem?
-odsetki będą liczone tylko do momentu złożenia i zapłacenia CIT-8 za konkretny rok?
Dziękuję za przeczytanie mojego referatu:) za ewentualną pomoc,
Pozdrawiam
PawełPaweł Sikorski edytował(a) ten post dnia 03.12.09 o godzinie 08:12 -
Strona naszego ministerstwa była ostatnią na której spodziewałbym się UoR w j. angielskim:)
Dzieki za link.
Pozdrawiam -
Witaj,
wg mnie możesz normalnie zaksięgować pod datą 2 XII, jako, że wtedy dopiero otrzymałaś dokument. Z wcześniejszą datą (teoretycznie) księgować nie możesz ponieważ nie miałaś wtedy jeszcze dokumentu. Ustawodawca to przewidział i nie jest potrzebny duplikat- duplikat wystawia się w przypadku zagubienia faktury.. Sprawę VATU musisz załatwić w ciągu 2 miesięcy od daty OTRZYMANIA FAKTURY.
Ustawa o CIT mówi, że momentem uznania kosztu jest momentu ujęcia tego kosztu w księgach rachunkowych (tak więc w Twoim przypadku grudzień). Chyba, że koszt ten bezpośrednio da się przypisać do jakiegoś przychodu, wtedy "aktywujesz" go w momencie uzyskania konkretnego przychodu. Nie wiem jak rozwiązać sprawę jeśli np uzyskałaś dany przychód np w październiku, bo wg zasady współmierności powinnaś wtedy ująć ten koszt (do wyliczenia zaliczki na CIT), niech wypowiedzą sie bardziej doświadczone osoby:)
Pozdr.
Paweł -
Witam,
czy ktoś może podrzucić link z jakimiś serwisami księgowymi jak np nasz Infor.pl tylko że anglojęzyczne. Byłbym też wdzięczny za np UoR, MSR itp w j. angielskim oraz materiały pomocne w nauce. Szukałem na googlach, ale cos mi nie wyszlo. Gdyby zamiast linku był pdf to z chęcia przyjme na panasonic20088@interia.pl :)
Dziekuje i pozdrawiam -
Dziękuję bardzo za odpowiedzi. W moim przypadku raczej nie będzie problemu "zagubienia" zakupionych środków trwałych ponieważ jesteśmy małą spółką z o.o. (wręcz bardzo małą) i zakupy takie są naprawdę sporadyczne. Będę musiał postarać się o odpowiedni zapis w polityce rachunkowości.
Noclegi wrzucam jako usługi obce pobieważ są to noclegi dla naszych kontrahentów w ramach świadczonych dla nich usług.
Pozdrawiam -
Witam wszystkich,
mam pytanie, czy kupując zestaw komputerowy dla spółki z o.o. (razem z monitorem, oprogramowaniem itp) o wartości nieprzekraczającej 1500zł muszę w deklaracji VAT wpisać tą kwotę w pozycjii 44 (nabycie toawrów i usług zaliczanych u podatnika do ŚT)? Polityka rachunkowości pozwala na to aby rzeczy o wart ponizej 3500 tys amortyzowac jednorazowo.
Czy mogę ten zestaw wrzucić bezpośrednio na konto 402 "zużycie materiałów", czy muszę wrzucić go na konto Środków Trwałych i zrobić jednorazowy odpis amortyzacyjny?
I wreszcie ostatnie pytanie: czy jeśli zakupuje usługę noclegową od której nie odpisuję VAT-u, to czy wrzucam kwotę brutto na konto „Pozostałe usługi obce”, czy może kwotę netto na konto „Pozostałe usługi obce”, a kwotę VAT na konto 404 „podatki i opłaty – podatek VAT”? Czy wrzucenie całości na konto pozostałych usług obcych jest dużym błedem, jeśli wogole nim jest? Dodam tylko, ze usługa ta jest KUP.
Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi
Paweł -
Witam wszystkich,
czy ktoś może wie jak wystawić fakturę końcową w Symfoni FiK Start?? Muszę to zrobić a nie widze tu takiej opcji. Z góry dziekuję za pomoc.
Pozdrawiam