Wypowiedzi
-
Witam,
Odświeżam temat. Wcześniejsza sprawa "na już" załatwiona. Mam potencjalne kolejne zlecenia. -
Witam,
Poszukuję projektanta automatyki w Eplanie na zlecenie od zaraz do zaprojektowania schematu sterowania maszyną. Praca na ~1-1,5 tygodnia. -
Witam,
W zasadzie automatyk na co dzień nie używa wspomnianych zagadnień. Jeśli chcemy sterować np. silnikiem czy temperaturą przeważnie dedykowane urządzenia sterownicze posiadają magiczną funkcję identyfikacji, która dobiera parametry regulacji - później zostaje ewentualnie optymalizacja - i tutaj przydaje się znajomość członów regulatora PID.
Ten "software engineer robotów KUKA" na pewno wykorzystuje co niektóre wspomniane zagadnienia.
Proszę jednak pamiętać nie wszystkie zagadnienia są typowe i do niektórych wymaga jest szczegółowa wiedza i wtedy przydaje się to co uważaliśmy za nieprzydatne.
Na studiach zawsze jak uważałem, że coś jest nie przydatne to znalazła się osoba, która wykorzystała dane zagadnienie.
Podsumowując to podobne tematy większości inżynierom za pewne się nie przydaję jednak zawsze znajdzie się osoba, której coś z tego się przyda. -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Elektroautomatyka
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Elektroautomatyka
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Elektroautomatyka
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Elektroautomatyka
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Elektroautomatyka
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Elektroautomatyka
-
Ciekawy problem.
Można zastosować czujnik mechaniczny (kawałek blaszki ze sprężynką), który by był zamocowany przy jednej ze ścianek i gdy opona go szturchnie to zostanie wykryta. Jeśli kilka opon będzie połączonych to i tak pomiędzy nimi jest niewielka luka, którą taka krańcówka może wykryć - założenie: opona nie jest w stanie ominąć krańcówki.
Druga propozycja to czujnik optyczny umieszczony w poprzek taśmy + enkoder. Nawet jeśli kilka opon będzie połączonych ze sobą to na podstawie enkodera jesteśmy w stanie obliczyć ile ich przejechało.
W przypadku, gdy mamy ruch wsteczny (enkoder to sygnalizuje) po prostu nie liczymy opon - lub odejmujemy od poprzednio zliczonych, jeśli się cofają. -
Nie wiem, ale widziałem już sporo szaf sterowniczych bez oznaczeń, także nowych.
P.S.
Nie widziałem jeszcze zwykłej rozdzielni elektrycznej (np. w mieszkaniu), żeby miała oznaczenia.
Więc, przypuszczam, że norma tego nie wymusza.Michał Mielnicki edytował(a) ten post dnia 23.10.11 o godzinie 14:39 -
Witam,
Ja jeszcze nie widziałem takiego rozwiązania. Podobno jest drogie w porównaniu do konkurencji. Synchronizację pracy silników to robi chyba każda firma. Widziałem i/lub tworzyłem rozwiązania B&R, Mitsubushi i Omrona - radzą sobie całkiem nieźle. Były to realizacje oparte na sterownikach serw lub PLC. Wracając do SIEMENSA to są 3 wersje SIMOTION C (controller), D (drive) i P (PC).
Porządna synchronizacja silników w wielu przypadkach jest niedoceniana. Jeśli na początku się o tym nie pomyśli to potem można mieć sporo problemów. Przeciętny sterownik sobie z tym nie poradzi.
P.S.
Przed chwilą spojrzałem na datę ;PMichał Mielnicki edytował(a) ten post dnia 02.05.11 o godzinie 21:01