Michał Marek Jankowski

UX Designer | Visual Designer

Wypowiedzi

  • Michał Marek Jankowski
    Wpis na grupie Identyfikacja & Branding w temacie Identyfikacja i hasło marki Polska
    22.03.2010, 09:58

    Nie mogę się powstrzymać:

    Całość robi wrażenie profesjonalnego i przemyślanego przygotowania, z możliwością rozwijania dalszych form w różnych działaniach promocyjnych na bazie zaproponowanego projektu, z zachowaniem spójności przekazu treści i formy wizualnej.

    Uwaga! To jest JEDNO zdanie.

    Sic transit gloria mundis.Michał Marek Jankowski edytował(a) ten post dnia 22.03.10 o godzinie 09:58

  • Michał Marek Jankowski
    Wpis na grupie Identyfikacja & Branding w temacie Identyfikacja i hasło marki Polska
    22.03.2010, 09:56

    andrzej-ludwik "alw" włoszczyński:
    Michał Marek Jankowski:
    Par excellance - wkurwia mnie niemiłosiernie, że w tym chorym kraju wszystko jest takie amatorskie...

    A może to my się nie znamy? radzę poczytać tutaj - http://www.marketingmiejsca.com.pl/index.php?id_kat=1&... szczególnie wypowiedzi ekspertów.

    Idę pobierać nauki co jest trendy, nie przeszkadzać.

    Ciekaw jestem, czy ten ekspert:

    Przedstawiony projekt w mojej opinii harmonizuje z podstawową symboliką, której towarzyszy.

    zdał pomyślnie egzamin dojrzałości z języka polskiego.

    Na resztę spuśćmy zasłonę milczenia.

  • Michał Marek Jankowski
    Wpis na grupie Identyfikacja & Branding w temacie Identyfikacja i hasło marki Polska
    21.03.2010, 23:04

    Par excellance - wkurwia mnie niemiłosiernie, że w tym chorym kraju wszystko jest takie amatorskie...

    ...

    ... ale właśnie dlatego jest to pierwsze "coś" (bo chyba najbliżej temu do key visuala, a na pewno nie jest to branding... wybaczcie.), które dobrze oddaje charakter naszego kraju.

    Problem tylko w tym, że w reklamie zachwala się produkt, a nie przedstawia go obiektywnie potencjalnemu nabywcy. Kto nie rozumie tej subtelnej rożnicy nie powinien formulować przekazów reklamowych w jakiejkolwiek formie. Czy kupiłbyś swojemu dziecku słoik pysznej Nutelli, gdyby dział marketingu producenta obiektywnie obok wartości odżywczych podał informację w jakim zastraszającym tempie rozwali zęby twojego dziecka? Czy pojechałbyś do Egiptu gdyby biura turystyczne reklamowały go jako policyjno socjalistyczne państwo o ogromnej porażającej biedzie, i zabytkach sprzed tysięcy lat tonących w śmieciach z ostatnich 20 lat sezonów turystycznych?

    Nie.

    Dlatego wydaje mi się, że mało kto kupi produkt turystyczny reklamowany jako bałagan informacyjny. Wystarczy mi stereotypów o Polakach i Polsce, że kradniemy, nie mamy wody w kranach i kanalizacji, a najlepszym naszym produktem eksportowym są kobiety.

    Może gdyby ktoś z tych, którzy reklamują nasz kraj pojechał za granicę, ale tam gdzie są pieniądze - a nie do Tunezji czy Egiptu czy Maroko, a następnie zobaczył CO podkreślają wzmiankowane kraje w swoich reklamach turystycznych - nasza promocja wyglądałaby inaczej.

    Wiecie co mnie jeszcze boli - na siłę chcemy pokazać jacy to jesteśmy nowocześni, otwarci na świat i bogaci wewnętrznie. Jak ktoś w to uwierzy i przyjedzie do naszego kraju, spotka go taki szok, że zrobi nam 1000x większą antyreklamę niż nasze kampanie promocyjne.

    duzy nawias - wiecie jak wygląda w naszym pięknym kraju na tzw prowincji reakcja na przyjazd pary mieszanej np biały i ciemnoskora kobieta... nie chcecie wiedzieć. - koniec dużego nawiasu

    Dzisiejszy świat jest światem wymiany komunikacji, jak siedząc w Kutnie chcę zobaczyć jak wygląda hotel w Londynie, w którym mam zamieszkać służbowo, odpalam Google Street View i w ciągu 3 minu oglądam budynek z 3 stron, czytam opinie gosci i wiem więcej o hotelu niż jego przeciętny pracownik. Po co w takim razie sprzedawać bullshit, kiedy można go w ciągu kilku minut zweryfikować?

    Nowoczesny kraj? Warszawa Główna - oh c'mon...

    Zalecam poczytać na yahoo answers jakie jest widzenie Polski przez obcokrajowców, a dopiero potem stworzyć brief i jakieśtam key visuale.

    Wybaczcie ten długi post, ale czuję się Polakiem i czuję się przez tę pseudokampanię dotknięty osobiście. Jest mi wstyd.

  • Michał Marek Jankowski
    Wpis na grupie projektowanie form przemysłowych w temacie Literatura, strony, blogi, artykuły
    21.03.2010, 22:27

    zglaszam strone Centre Pompidou - obok sztuki nieuzytecznej :) mają spory dział sztuki użytkowej, czyli naszego ID - zalecam wyszukiwanie - katalog nline ma ponad 60 000 obiektów - wyniki na zachętę, wyszukiwanie na hasło "chair" : http://collection.centrepompidou.fr/Navigart/index.php...

  • Michał Marek Jankowski
    Wpis na grupie Identyfikacja & Branding w temacie Logo Muzeum Katyńskie
    16.03.2010, 16:17

    ŁaŁ. Rozstrzygnięty!

  • Michał Marek Jankowski
    Wpis na grupie Identyfikacja & Branding w temacie nowe logo Płocka
    16.03.2010, 13:32

    Jarek M.:
    tu jest wiecej do porownania

    http://plock.gazeta.pl/plock/51,35681,7644538.html?i=0

    ekehm. super te logotypy :) tyle w jednym miescu, na jednej z bliźniaczych grup gl'a jest wątek "KOZA"... Tak dużo mogłoby się tam znaleźć...

    Powyżej przemawia przez mnie zazdrość - bo z jednej strony, potwornie mi się te znaki nie podobają, a z drugiej sam nic lepszego nie prezentuję. O!

    Ostatnio do "city brandingu" podszedłem kilka lat temu przy konkursie na logo Krakowa (chyba turystyczny znak Krakowa) i pamiętam jeszcze jaki to trudny temat.

    Większość polskich miast nie wyróżnia się niczym szczególnym - ani ze strony wizualnej, ani ze strony tradycji.

    Jakoś tak się złożyło, że historycznie nie mamy takich rozpoznawalnych punktów jak Wieża Eiffla, House of Parlament Tower (Big Ben) czy Sydney Opera, które "ustawiałyby same" kwestie brandingu miasta.

    Jeśli ktoś znajdzie takie elemeenty dla naszych największych miast (niekoniecznie budynki, czy fizyczne miejsca) - chylę czoła.

  • Michał Marek Jankowski
    Wpis na grupie Łódź w temacie Bałuty (Doły) - miejsca
    11.03.2010, 14:05

    Agnieszka Marciniak:
    a na spacer - deser polecam Kircholm - cmentarz żydowski / niby tak blisko a dla wielu całkiem nieznane miejsce
    :)

    mala poprawka "kirchol" bez "m" :)

  • Michał Marek Jankowski
    Wpis na grupie Łódź w temacie Jedźmy razem samochodem!
    11.03.2010, 13:54

    Hej,

    mam wolne miejsce (jedno, być może dwa) poniedziałek - piątek na trasie Łódź Kutno - Kutno Łódź poczynając od 12. kwietnia br.
    Jeżdżę z Centrum (Tuwima/Kopcińskiego) przez Lagiewniki, Zgierz i Piątek, do Strefy w Kutnie (trasa PZN-WAW). Rano wyjeżdżam ok 6:30 -> Kutno ok 7:50; wracam 16:30, na 17:50 z reguły jestem w pkcie wyjścia.
    Szukam chętnego/chętnej na udział w paliwie :) Żadnych smutasów nie biorę :) Samochód wygodny, radio domyślnie ChiliZet ale do negocjacji :)

    Ew oferty poproszę na goldenową skrzynkę. Ogłoszenie dałem też gdzie indziej, więc jeśli skompletuję załogę będzie edit.

    Prot, należy ci się duuuży sok pomidorowy za ten wątek!

  • Michał Marek Jankowski
    Wpis na grupie Identyfikacja & Branding w temacie Prośba o ocenę logo
    10.03.2010, 23:23

    Agnieszka Anna Janus:
    muszę jeszcze podejrzeć producentów sprzętu

    hej, zostaw producentow - stracisz tylko czas.. poszukaj inspiracji w tematcznych nagrodach/pamiątkach itd. np:
    http://www.drexelantiques.com/fieldandstream.html

  • Michał Marek Jankowski
    Wpis na grupie Identyfikacja & Branding w temacie Nowe logo Reserved
    13.01.2010, 16:23

    Łukasz Walat:
    czy zmiana dotychczasowych logotypów na niekoniecznie lepsze to jakiś branżowy sport???!!!
    pepsi, reserved,...
    boję się co zobaczę jutro...

    Marka się zmienia, logo się zmienia - naturalna kolej rzeczy. Marka też dorasta. Jak każdy ludzki twór podlega przemianom i logo powinno odzwierciedlać przemiany. Mam nadzieję, że Reserved utrzyma poziom produkcji lub go podniesie.
    Rebranding Empiku to część zmian w strategii sieci Empik. Miejmy nadzieję że będzie tu podobnie.

  • Michał Marek Jankowski
    Wpis na grupie Identyfikacja & Branding w temacie Dlaczego logo nie powinno kosztować 50zł
    13.01.2010, 16:20

    Anna Słota:

    kowalski chce ciapki na wizytowce, nie zrobisz, to pojdzie do kogos kto za pare groszy to zrobi i bedzie mial gdzies estetyke.
    kazdy kto sobie kupi/badz sciagne program do grafiki moze sie zajmowac "szeroko pojetym projektowaniem". konkurencja jest tak duza (w koncu kady moze), ze nie dosc, ze trudno szaraczkowi sie zdecydowac komu powierzyc projekt, to nie ma w zakresie projektowana wiadomosci na ten temat (po co ma np miec je rzeznik albo lakiernik). ale z drugiej strony on nawet nie wie, ze sa juz na rynku specjalisci ktorzy sa wyedukowani w tym kierunku. a jesli juz wie to woli nie przeplacac ;) skoro i to i to jest dla niego to samo. logo to logo: swieci sie, miga i jest fajnie.
    bo o gustach sie nie dyskutuje. "pan ma racje, ale ja mam pieczatke" ;)

    Sprostowanie: on dokładnie będzie się kierował estetyką. Tyle, że jego rozumienie estetyki bedzie pewnie inne od twojego rozumienia estetyki. Vide: case AOL. lub igrzysk w Londynie - ile osób tyle opinii, a przecież wszyscy jakos wyrobieni wizualnie i estetycznie.

  • Michał Marek Jankowski
    Wpis na grupie Identyfikacja & Branding w temacie Dlaczego logo nie powinno kosztować 50zł
    12.01.2010, 15:53

    andrzej-ludwik "alw" włoszczyński:
    Karol zastanawia się jakich argumentów użyć w edukacji - na pewno takich samych jak przy innych towarach - pokazać wartość dodaną, ale i koniecZność dużej pracy ze znakiem. No ale o tym nie powie robiący ładne/nieładne znaki i estetyczne/nieestetyczne jeśli sam tego nie wie.

    Mariusz biadoli jak to u nas źle, a na zachodzie to... a no właśnie, a na zachodzie, wschodzie, północy i południu jest tak samo i z cenami i z estetyką znaków. Więc nie porównujmy warzywniaka z wielkim koncernem, bo wyjdzie śmiesznie.

    Podpisuję się wszystkimi czterema kończynami! I jeszcze pod tym o przecenianiu logo. Logo samo się nie usmiecha do klienta...

  • Michał Marek Jankowski
    Wpis na grupie Identyfikacja & Branding w temacie Dlaczego logo nie powinno kosztować 50zł
    12.01.2010, 15:50

    Łukasz Dach:
    Widzicie i tutaj pojawia sie problem dla Kowalskiego: on nie zarobi na CI, to nie przełoży sie na zysk, dlatego chce wydac jak najmniej.

    Klientów trzeba ukierunkowywać na myslenie o CI nie jako o inwestycji zarobkowej, a inwestycji w postrzeganie jego firmy o oczach jego klientów.

    ALE on zarobi na CI! Tylko ekant musi mu to pokazać!! Jak ekant nie kuma po co jest CI to nie pokaze tego klientowi i kupa.

  • Michał Marek Jankowski
    Wpis na grupie DTP. Poligrafia. w temacie Szukam wiedzy nt rastrowania grafik wielokolorowych dla...
    5.01.2010, 12:37

    Elo Prot,

    tu masz całą database, tylko musisz przeszukać
    http://forums.screenprinters.net/

    tutaj masz do kupienia - 149$/year, ale sa naprawdę kompetentni:
    http://www.sgia.org/graphic_imagers/technology.cfm

  • Michał Marek Jankowski
    Wpis na grupie Projektowanie graficzne w temacie Logo dla wszystkich...

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Projektowanie graficzne

  • Michał Marek Jankowski
    Wpis na grupie Identyfikacja & Branding w temacie Podsumowanie roku w Brad New
    22.12.2009, 15:59

    Dobrze poczytac jakie miały uzasadnienie poszczególne miejsca - dla mnie faworytem może być El Banco De Uno, albo City of Melbourne, ale w komentarzu jest jasno powiedziane dlaczego przyznano takie, a nie inne miejsca. Podoba mi się bardzo uzasadnienie lokacji Aol. w zestawieniu - cyt. "[...]impact in the evolution of a brand as AOL’s.[...]". Trzeba o tym pamiętać projektując, a tym bardziej odświeżając znak przedsiębiorstwa.

  • Michał Marek Jankowski
    Wpis na grupie Identyfikacja Wizualna w temacie ESK 2016 dla Katowic : Wybrano logo

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Identyfikacja Wizualna

  • Michał Marek Jankowski
    Wpis na grupie Identyfikacja Wizualna w temacie ESK 2016 dla Katowic : Wybrano logo

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Identyfikacja Wizualna

  • Michał Marek Jankowski
    Wpis na grupie Łódź w temacie Krav Maga w Łodzi
    22.10.2009, 10:04

    Kamil Dura:
    Michał Jakubowski:
    Jak szukasz szybko wewnetrznego bezpieczenstwa to polecam krzyzyk na szyje albo bozie =)

    Jak by to powiedzieć... nie zaznałem łaski wiary :)
    Pytanie było lekko przesadzone, ale ciekawi mnie czy jest coś bardziej hardcore'owego niż krav maga, której głównym brakiem są ograniczenia dotyczące walki w parterze.

    Równie "hardcoreowe' są dobrze nauczane Sambo (rosyjski/radziecki system walki wręczi samoobrony), oraz polski Combat 56 (wojskowy system polski), ale zarówno jedno jak i drugie chyba nie ma sekcji w Łodzi. Ostatnia sekcja o jakiej słyszałem zwinęła się 5 lat temu :/

    To nie prawda, że Kravka nie ma walki w parterze - to są plotki. Trzeba jednak pamiętać, że na ulicy parter to ostateczność, a KM przygotowuje do samoobrony w sytuacji realnego zagrożenia.

  • Michał Marek Jankowski
    Wpis na grupie DTP. Poligrafia. w temacie tak to jest jak jest się samoukiem...
    21.10.2009, 15:25

    Jeśli w twojej wypowiedzi szpalta=łam, to proponuję umieścić kreski na masterpage i aplikować mastera do pożądanych stron.

    Bo jesli indyk ma automatycznie umiescić kreskę, gdy kończy się szpalta to ja nie umiem :(

    Mam nadzieję, że pomogłem.

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do