Temat: Identyfikacja i hasło marki Polska

Polska - Move Your Imagination


Obrazek



Obrazek


http://www.brief.pl/wiadomosci/in-brief/art1493,marka-... (news za grupą GL Promocja Polski)

:)
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Identyfikacja i hasło marki Polska

ale jaja, najlepsze jak porównują z logo Bahamas. Nooo tu i tam wystarczy jeden rzut oka...

konto usunięte

Temat: Identyfikacja i hasło marki Polska

andrzej-ludwik "alw" włoszczyński:
ale jaja, najlepsze jak porównują z logo Bahamas. Nooo tu i tam wystarczy jeden rzut oka...

Jaja, jaja... święta idą więc jaja malują.

Jak dla mnie chaos informacyjny, albo conajmniej nawał. :)

konto usunięte

Temat: Identyfikacja i hasło marki Polska

andrzej-ludwik "alw" włoszczyński:
ale jaja, najlepsze jak porównują z logo Bahamas.

Trzeba się porównywać do lepszych.
Łukasz Kluj

Łukasz Kluj marketingowiec,
brandingowiec i fan
gry w piłkarzyki ;)

Temat: Identyfikacja i hasło marki Polska

Przepraszam za trywialne pytanie, ale... Czy tylko mnie się wydaje, że logotyp u góry nie pasuje do "wycinanki" u dołu? I czy to nie jest tak, że nie było potrzeby użycia aż tylu fontów?...
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Identyfikacja i hasło marki Polska

Krzysztof B.:
andrzej-ludwik "alw" włoszczyński:
ale jaja, najlepsze jak porównują z logo Bahamas.

Trzeba się porównywać do lepszych.
Jasne, byle z sensem.
Jarek Leśniewski

Jarek Leśniewski projektowanie
graficzne

Temat: Identyfikacja i hasło marki Polska

Łukasz Kluj:
Przepraszam za trywialne pytanie, ale... Czy tylko mnie się wydaje, że logotyp u góry nie pasuje do "wycinanki" u dołu?

on nie pasuje do niczego

edit:

przegladajac folio agencji Brandy cudow nie mozna bylo sie spodzieac, tylko pytanie kto ich wybral?

http://brandy.pl/Jarek Leśniewski edytował(a) ten post dnia 19.03.10 o godzinie 16:43
Jan J.

Jan J. specjalista
wizerunku

Temat: Identyfikacja i hasło marki Polska

,, Wizualny skrót przedstawiający Polskę,, jak to madrze ujął p. Duszek, to graficzny zapis pewnego pomysłu, a dokładniej pewnej treści. Jest już taka treśc? Akceptowana i niesporna co to będzie wszem i wobec nas opisywać? Wiemy juz jaka jest istota polskości
A.D 2010? Wiemy juz o co nam idzie i dokad my chcemy zdążąc?
Te pytania nie kieruję do p. Duszka i nie oczekuję od niego odpowiedzi, bo to nie jego zadanie. Było w tej sprawie kilka podejść czy prób i wszystkie marnie skończyły. Zatem p. Duszek znaj Pan miejsce w szeregu. Opowiada bajki P.Konopka z agencji Brandy. Problem podobny. To nie Pana zadanie tworzyć model oczekiwanego wizerunku! Pana zadanie to nadanie pomysłowi / którego niestety nie ma / formy komunikatów. Chce Pan tworzyć / kreować / wizerunek czegoś co nie ma zdefiniowanej jasno tożsamości?Nie przesadza Pan?
Trzeci z tych ,, twórców,, czyli Pan Szmytke odkrywa że ,, niezwykle istotne sa badania marketingowe,, Zgoda Panie Szmytke. Ma Pan
110% racji , tylko co z tego wynika? Nie dysponuje Pan takimi wiarygodnymi badaniami bez których o wizerunku Polski / tym postulowanym / nie ma prawa się Pan wypowiadać. A wypowiada się Pan
Mało tego. Sprzyja Pan majstrowaniu / który to już majster / przy
tak subtelnej i wrażliwej sprawie jaką jest wizerunek kraju, zaczynając od siódmej sprawy. Reasumując: kolejny kosztowny niewypał
Paweł Szafranek

Paweł Szafranek art director, grafik
freelancer

Temat: Identyfikacja i hasło marki Polska

A ja mam do tego aż 3 komentarze:

1) WTF?
2) dużo tanio tesco
3) jakby ktoś do tego kolorowego paska wsadził jeszcze indianina i wieżę Eiffla to i tak pewnie nikt by się nie kapnął

pozdrawiam
szafran
Łukasz Buszka

Łukasz Buszka www.dadadesign.pl
projektuje,
fotografuje,
podróżuje, gotuje

Temat: Identyfikacja i hasło marki Polska

Paweł Szafranek:
3) jakby ktoś do tego kolorowego paska wsadził jeszcze indianina i wieżę Eiffla to i tak pewnie nikt by się nie kapnął

A to tego tam nie ma ?

Temat: Identyfikacja i hasło marki Polska

Czepiacie się, jest przecież nadzwyczaj bogata symbolika i fajna zabawa.
Znajdź Wallyego.


Obrazek
Jakub Budzyński edytował(a) ten post dnia 20.03.10 o godzinie 12:58
Katarzyna Nowakowska

Katarzyna Nowakowska IT Project Manager

Temat: Identyfikacja i hasło marki Polska

Jakub Budzyński:
Czepiacie się, jest przecież nadzwyczaj bogata symbolika i fajna zabawa.
Znajdź Wallyego.


Obrazek
Jakub Budzyński edytował(a) ten post dnia 20.03.10 o godzinie 12:31

popłakałam się ze mnie śmiechu :D - rozwaliła mnie zwłaszcza pastereczka i tiger woods :D
Paweł Szafranek

Paweł Szafranek art director, grafik
freelancer

Temat: Identyfikacja i hasło marki Polska

Jakub Budzyński:
Czepiacie się, jest przecież nadzwyczaj bogata symbolika i fajna zabawa.
Znajdź Wallyego.


Obrazek
Jakub Budzyński edytował(a) ten post dnia 20.03.10 o godzinie 12:58

Podejrzewam, że biały Fryderyk ma równoważyć czerwonego Fryderyka, jak w tym dowcipie o grubym i chudym Jezusie?

pozdrawiam
szafran

konto usunięte

Temat: Identyfikacja i hasło marki Polska

Jakub Budzyński:
Czepiacie się, jest przecież nadzwyczaj bogata symbolika i fajna zabawa.
Znajdź Wallyego.
Matrix wymiota

edit:
wymiataArtur S. edytował(a) ten post dnia 20.03.10 o godzinie 16:10
Marcin Gajos

Marcin Gajos Doświadczony
Kreatywny@Brandglow

Temat: Identyfikacja i hasło marki Polska

Ubogo i tandetnie.

Porównanie do Bahamas byłoby uzasadnione tylko w ustach Stevie'go Wondera.

konto usunięte

Temat: Identyfikacja i hasło marki Polska

A ja się pytam: gdzie byli wtedy rodzice, no gdzie??

PS: no i gdzie bigos i kiełbasa?? I słoneczko??
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Identyfikacja i hasło marki Polska

Piotr Wełniak:
A ja się pytam: gdzie byli wtedy rodzice, no gdzie??

PS: no i gdzie bigos i kiełbasa?? I słoneczko??
sorry, bigos był u mnie, na blogu swego czasu, więc nie wzięli.
Paweł S.

Paweł S. Senior designer,
Art, Graphic
designer, 3D...

Temat: Identyfikacja i hasło marki Polska

Hmmmmm
Nie wiem jak dla Was ale mnie zaciekawila wypowiedz Pana Macieja Konopki w Briefie:

http://www.brief.pl/wiadomosci/wywiady/art256,etnodiza...

w ktorej to cytuje za briefem;

Zapewne też wpisujemy się "niechcący" w niezwykle ostatnio modny etnodizajn. Niektorzy z ekspertów, których prosiliśmy o opinię, pośród gratulacji porównywali nasz CI do Vancouver 2010, nie w sensie estetycznym, bo przecież, projektując to 2-3 miesiące temu, nie znaliśmy identyfikacji olimpiady, ale w sensie podobnego podejścia do osobnego traktowania logo i systemu identyfikacji, który to staje się estetyczną ramą wspierającą logo. Jest ona jednak suwerenna, mająca wlasny potencjał i zastosowania.Takie były od początku załozenia klienta. Jak wiadomo, w logo i hasło nie mogliśmy ingerować.

No ja bym powiedzial ze to porownanie do CI Vancouver brzmi ciekawie bo ja jakos nie moge dopatrzyc sie zadnego silnego elementu w designie Brandy takiego jak postac w logo Vancouver wokol ktorej mozna by zbudowac misterna siec ornamentow etnodezignerskich??

Za to nie wiem czemu mam skojarzenia z tym co powstalo dla Melbourn i troche z tym co BNA zrobilo dla Lublina;))

Tylko ze oba te przyklady nosza wszelkie cechy systemow identyfikacji a tu mam pewnie problemy z ich doszukaniem sie))

Ale ja tylko lajkonikiem jestem jesli chodzi o BI/CI i gdzie mi tam biednemu do takich tuzow jak Pan Maciej.
Pewnie sie nie znam a krytykuje;))
Kamil W.

Kamil W. art director @
digital wonderland

Temat: Identyfikacja i hasło marki Polska

największa porażka odkąd widziałem filmik z człowiekiem który skacze do wody na główkę z paru metrów i zahacza o beton tak, że głowa otwiera mu się na dwie części.

to jest chore.
Michał Marek Jankowski

Michał Marek Jankowski UX Designer | Visual
Designer

Temat: Identyfikacja i hasło marki Polska

Par excellance - wkurwia mnie niemiłosiernie, że w tym chorym kraju wszystko jest takie amatorskie...

...

... ale właśnie dlatego jest to pierwsze "coś" (bo chyba najbliżej temu do key visuala, a na pewno nie jest to branding... wybaczcie.), które dobrze oddaje charakter naszego kraju.

Problem tylko w tym, że w reklamie zachwala się produkt, a nie przedstawia go obiektywnie potencjalnemu nabywcy. Kto nie rozumie tej subtelnej rożnicy nie powinien formulować przekazów reklamowych w jakiejkolwiek formie. Czy kupiłbyś swojemu dziecku słoik pysznej Nutelli, gdyby dział marketingu producenta obiektywnie obok wartości odżywczych podał informację w jakim zastraszającym tempie rozwali zęby twojego dziecka? Czy pojechałbyś do Egiptu gdyby biura turystyczne reklamowały go jako policyjno socjalistyczne państwo o ogromnej porażającej biedzie, i zabytkach sprzed tysięcy lat tonących w śmieciach z ostatnich 20 lat sezonów turystycznych?

Nie.

Dlatego wydaje mi się, że mało kto kupi produkt turystyczny reklamowany jako bałagan informacyjny. Wystarczy mi stereotypów o Polakach i Polsce, że kradniemy, nie mamy wody w kranach i kanalizacji, a najlepszym naszym produktem eksportowym są kobiety.

Może gdyby ktoś z tych, którzy reklamują nasz kraj pojechał za granicę, ale tam gdzie są pieniądze - a nie do Tunezji czy Egiptu czy Maroko, a następnie zobaczył CO podkreślają wzmiankowane kraje w swoich reklamach turystycznych - nasza promocja wyglądałaby inaczej.

Wiecie co mnie jeszcze boli - na siłę chcemy pokazać jacy to jesteśmy nowocześni, otwarci na świat i bogaci wewnętrznie. Jak ktoś w to uwierzy i przyjedzie do naszego kraju, spotka go taki szok, że zrobi nam 1000x większą antyreklamę niż nasze kampanie promocyjne.

duzy nawias - wiecie jak wygląda w naszym pięknym kraju na tzw prowincji reakcja na przyjazd pary mieszanej np biały i ciemnoskora kobieta... nie chcecie wiedzieć. - koniec dużego nawiasu

Dzisiejszy świat jest światem wymiany komunikacji, jak siedząc w Kutnie chcę zobaczyć jak wygląda hotel w Londynie, w którym mam zamieszkać służbowo, odpalam Google Street View i w ciągu 3 minu oglądam budynek z 3 stron, czytam opinie gosci i wiem więcej o hotelu niż jego przeciętny pracownik. Po co w takim razie sprzedawać bullshit, kiedy można go w ciągu kilku minut zweryfikować?

Nowoczesny kraj? Warszawa Główna - oh c'mon...

Zalecam poczytać na yahoo answers jakie jest widzenie Polski przez obcokrajowców, a dopiero potem stworzyć brief i jakieśtam key visuale.

Wybaczcie ten długi post, ale czuję się Polakiem i czuję się przez tę pseudokampanię dotknięty osobiście. Jest mi wstyd.

Następna dyskusja:

Zasady komunikacji Marki PO...




Wyślij zaproszenie do