Wypowiedzi
-
Agnieszko,
na 100% nie zmuszają do przejścia na VAT tylko takie czynności, które są zwolnione ustawowo z VAT (np. część edukacyjnych, część ochrony zdrowia, etc.).
Do pozostałych czynności zastosowanie ma zwolnienie kwotowe z art. 113 ust. 1 ustawy o VAT. Natomiast zawsze 'oVATowane są' czynności wymienione w art. 113 ust. 13 ustawy o VAT.
Powodzenia! :) -
Osoba fizyczna prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą i już jako tako - ta osoba jest "firmą" w popularnym rozumieniu. Tak więc jeśli masz działalność gospodarczą, to fakt, że w ramach tej działalności prowadzisz 2 różne rodzaje usług/sprzedaży nie powoduje konieczności stworzenia kolejnego wispu do EDG (swoją drogą, to chyba jest nawet niemożliwe). Tyle tylko, że faktycznie, możesz utracić prawo do opodatkowania kartą od wszystkich dochodów z działalności.
Mogę się mylić, ale o ile się orientuję - to by to tak wyglądało. -
Proponuję zmienić wpis w EDG dotyczący miejsca wykonywania działalności - na własne mieszkanie. I po problemie.
-
Jak dla mnie to po prostu kradzież. W momencie, gdy Klient prosi o wydanie dokumentów, to powinien je dostać. A wskazywanie bezpodstawnych żądań zapłaty z góry to sytuacja co najmniej żenująca...
-
No i jeszcze może być Vat.
Może :) ale po pierwsze - w tym roku jest już bardzo wysoki limit zwolnienia z VAT, a po drugie - nawet jeśli będziesz chciał być VATowcem, to nadwyżkę VATu od sprzedaży nad VATem od zakupów przelewasz na konto urzędu skarbowego. VAT nie jest dla Ciebie ani kosztem ani przychodem. Tylko pośredniczysz w jego przekazywaniu do US. -
Faktycznie, konkurencja ma niższe ceny. Ale na dłuższą metę konkurencja cenowa jest nieefektywna i to zarówno dla klienta, jak i dla biura.
-
Zbyszku,
a pytasz o internetowe biura rachunkowe, czy o strony do prowadzenia księgi przychodów i rozchodów? Bo to różnica.
A przy okazji zapraszam do siebie :) -
To zależy. Księgowość internetowa (w powszechnym rozumieniu) to tylko system do wpisywania pozycji i wyliczający różnicę pomiędzy przychodami i kosztami.
Biuro rachunkowe to poza wyliczeniem powyższej różnicy - także obliczanie podatków, ale chyba największym plusem dla klienta jest ubezpieczenie OC biur rachunkowych. Czyli w przypadku, gdy księgowy nawali i kontrola wykaże zaległość podatkową, to przedsiębiorca ma szansę odzyskać kasę.
Ciekawe czy ktoś próbował odzyskać kasę od systemu komputerowego? :) -
Należy tylko pamiętać, że chodzi o "świadczenie usług", a nie o sam wpis takich usług w zaświadczeniu o wpisie EDG.
-
Jak dla mnie - to takie przetrzymywanie dokumentów to zwykła kradzież. Zgłosiłbym się na policję, powinni pomóc... Życzę powodzenia!
-
Proponuję się "wysilić" na wygooglowanie tego problemu :-)
-
A ja zapraszam do siebie - Internetowe Biuro Rachunkowe Obrachunki.pl.
Koszt oczywiście zależy od kilku czynników, ale należy pamiętać, że cena usług biura rachunkowego to nie jedyny wyznacznik, którym powinien kierować się potencjalny Klient. -
Ja bym zrobił to tak, jak sugeruje Robert. Czyli 2 pozycje:
1. faktyczna usługa
2. zwrot kosztów (może być z dopiskiem: refaktura) 1000+VAT. -
No właśnie, ja też ciągle aktualizuję NIP-1 swoich klientów i jeszcze żaden US się nie odezwał, że coś jest nie tak :)
-
Małgorzato, z tego co mi wiadomo, to UM sam przesyła niezbędne dane do US - czyli żadna aktualizacja NIP-1 nie jest potrzebna. Chyba za dużo chcesz sama zrobić :)
-
Małgorzto, zastanawiam się o co tyle zachodu :)
W końcu - jeśli masz już zarejestrowaną działalność, to formalności względem ZUS i GUS załatwi za Ciebie urząd miasta. Spokojnie musisz zaczekać na REGON z GUS i dopiero wtedy założysz konto w banku. A REGONu urząd skarbowy do szczęścia nie potrzebuje, bo na VAT-7 nie masz miejsca na regon jeśli prowadzisz działalność jednoosobowo (dla nich ważne jest imię, nazwisko, data urodzenia i pesel). REGON musi podać osoba prawna. Zapoznaj się z opisami do gwiazdek :)
A w razie pytań - zapraszam do mnie na konsultacje :-)Maciej Margosiak edytował(a) ten post dnia 23.03.10 o godzinie 11:09 -
1. Po otrzymaniu nr REGON mam 7 dni żeby zgłosić się do ZUS ?
Urząd miasta/gminy sam załatwi zgłoszenie Cię jako płatnika. Ale musisz jeszcze się dookreślić jakie ubezpieczenia będziesz płacił.
2. W jakim terminie muszę zapłacić pierwszy ZUS i w kolejnych miesiącach w jakim terminie ?
Za siebie - do 10 każdego miesiąca za poprzedni miesiąc.
3. Czy nie mając do tej pory dochodu i jako założyciel nowej firmy mam szansę dokonać zakupów na firmę na raty jak np. komputer ?
A czemu nie? :)
4. Co jeżeli do 1 kwietnia nie otrzymam wszystkich niezbędnych informacji do prowadzenia działalności ?
Nic, najważniejsze już będziesz miał, czyli wpis do ewidencji.
Po więcej informacji zapraszam do siebie. Mogę przedstawić dobrą ofertę dla początkujących i zagubionych firm :) -
Co do 2 nazw działalności, być może możliwe - bo firmą jednoosobowej działalności gospodarczej jest imię i nazwisko tej osoby + ewentualny wyróżnik. Jeżeli w urzędzie miasta/gminy zarejestrowali drugi wyróżnik - to wygląda na to, że jest to możliwe. Chociaż wg mnie - nie powinno być dopuszczalne.
Ale co do rozdziału obu działalności pod kątem VATu - raczej niemożliwe. W końcu do VATu rejestruje się podatnik, czyli podmiot gospodarczy, a więc osoba prowadzącą działalność. -
W moim przypadku wszystko działa bez większych zarzutów. Mam klientów z wielu miast w Polsce, a także z Czech i dotychczas nie było większych problemów.
Faktycznie - w przypadku kontroli to Klient musał się zaangażować osobiście, ale zawsze byłem pod telefonem i wyjaśnialiśmy sprawy na bieżąco. -
"Jedno okienko" Twoim zdaniem załatwia GUS i ZUS. I tak i nie. W
przypadku Spółki Cywilnej GUS-u nie załatwia :-) Do ZUS-u i tak
się trzeba udać, żeby zgłosić się do odpowiednich ubezpieczeń jak słusznie zauważyłeś. Pozostaje również Urząd Skarbowy VAT-R. Jeżeli wszystko odbywa się w jednym mieście to można sobie po Urzędach pobiegać, ale jeżeli ktoś mieszka w Krakowie a chce zarejestrować firmę w Warszawie to Urząd Gminy ma w Krakowie a pozostałe ZUS,US w Warszawie to już
nie jest takie proste. Oczywiście można to załatwić korespondencyjnie :-)
Wszystko się zgadza, ale EDG-1 nie załatwia też spraw innych spółek, o które też osobiście każdy musi się zatroszczyć. Nie widzę problemu z pozostałymi urzędami - przecież nikt kto szanuje swój czas nie będzie do urzędów chodził na piechotę i załatwiał spraw w okienku. Od czego jest podpis elektroniczny? :-)