Jacek Makowski

Menedżer Sprzedaży, DrSprzedaz.pl

Wypowiedzi

  • Jacek Makowski
    Wpis na grupie Tylko sprzedaż w temacie Mali sprzedawcy kształtują się tutaj :)
    13.01.2016, 22:52

    Teraz może trochę z innej paczki
    Zanim sprzedawca dorośnie ;) ;) jego predyspozycje sa kształtowane jeszcze w szkole. Już w podstawówce.
    Uważam, że całkiem dobrze przygotowują do radzenia sobie w życiu (nie tylko w sprzedaży szkoły montessori - Warszawa ma tu dużo do zaoferowania i warto korzystać
    Dzieci w takiej szkole uczą się rozwiązywać problemy, a nie czekają na prowadzenie przez nauczyciela. Nauczyciel to trochę taki ich asystent, który nie pomaga ale obserwuje, pomaga szukać. Czyli coś jakby dobry szef sprzedaży i sprzedawcy. Z moich obserwacji wynika, że dzieci po szkołach Montessori nie czekają na mannę tylko biorą się do działania. I to pochwalam :)

    Polecam ojcom i motkom sprzedawców np. takie szkoły Montessori (Warszawa i okolice):
    http://www.spmontessori.pl
    http://tumirai.pl/

    A wy jak sądzicie - jaka szkoła podstawowa przygotowuje do radzenia sobie w życiu?Ten post został edytowany przez Autora dnia 13.01.16 o godzinie 22:53

  • Jacek Makowski
    Wpis na grupie Tylko sprzedaż w temacie Sprzedaż bez sprzedaży [podcast]
    13.01.2016, 22:43

    Dość ciekawe
    Fajnie, że komuś chce się czasem popchnąć do przodu techniki zamiast wbijania formułek

  • Jacek Makowski
    Wpis na grupie Tylko sprzedaż w temacie Kup Pan, rabat Panu dam
    13.07.2015, 16:36

    Może powinienem się przyzwyczaić do tego, ale nie mogę.
    Trzęsie mnie zawsze jak się stykam ze sprzedawcami którzy mnie nie słuchają tylko wciskają "rabaciki".
    No i znów mi się taki trafił. I to w dodatku z branży telekomunikacjnej.
    rozmowa była typu:
    - Psze pana, psze pana, pan se przedłuży abonament
    - Nie jest mi to potrzebne, mam drugi telefon w Państwa sieci, i mam abonament z rozmowami bez limitu
    - Proszę Pana mogę Panu zaoferować bardzo korzystną ofertę - 30 zł za 300 minuty
    (myślę sobie: wspaniała oferta: rozmowy bez limitu + 300 minut za dodatkową opłatą! cudownie!
    - Tak jak powiedziałem - nie jest mi ten abonament do niczego potrzebny bo rozmawiam ile chcę z tego drugiego telefonu
    - No dobrze. To porozmawiajmy otwarcie. Dam Panu jeszcze 30% rabatu.
    ręce mi opadły. I witki. I wszystko.

    Dziwi mnie to, zę człowiek mnie nie rozumiał i nie próbował zrozumieć. Ale gdzie są jego menedżerowie sprzedaży, z wiodącej skądinąd sieci? A może to trener uczący technik sprzedaży się nie przyłożył?
    Jak to możliwe że tacy teoretycznie nagrywani sprzedawcy mogą uprawiać swój niecny proceder? Czy nikt nie słucha tych rozmów, a może słucha i nie reaguje?

  • Jacek Makowski
    Wpis na grupie Tylko sprzedaż w temacie Klęska urodzaju w sprzedaży
    3.07.2015, 12:34

    Problem zapewne w tym, żeby własnie to wszyscy zrozumieli - a przede wszystkim kierownictwo: ze nie można mieć zjeść ciastka i mieć ciastka :)

  • Jacek Makowski
    Wpis na grupie Tylko sprzedaż w temacie Klęska urodzaju w sprzedaży
    16.03.2015, 11:42

    Mój dobry znajomy miał w swoim dziale problem z klęską urodzaju. Sprzedaż szła tak dobrze, ze obsługa klienta nie nadążała, ale gromy leciały na głowę sprzedawców - no i konsekwencje finansowe też. Sprzedawcy kontaktowali się ze źle obsługiwanymi klientami i oczywiście mieli problemy ze sprzedawaniem im kolejnych produktów. Czyli: wysoka sprzedaż w danym miesiącu niszczyła sprzedaż w kolejnych. Kłopot był w tym, ze dział sprzedaży miał słabe przełożenie na obsługę klienta (nierychliwe korpo). Po wielu miesiącach (!) takiego stanu rzeczy skończyło się dużymi reformami i utratą stanowiska przez parę osób. Ale przecież nie o zwalnianie chodziło sprzedawcom tylko o zarabianie

    problem nie musi występować tylko przy "klęsce urodzaju w sprzedaży" - czasem obsługa nie wyrabia na zakrętach nawet przy zwykłym poziomie sprzedaży.

    Spotkaliście się z takim problemem w waszej karierze zawodowej? Jesli tak to jak się to skończyło?

  • Jacek Makowski
    Wpis na grupie Tylko sprzedaż w temacie On szkaluje twój produkt. Ucisz go.
    26.02.2015, 12:55

    JAK UCISZYĆ PRZECIWNIKA ZAKUPU W FIRMIE KLIENTA?
    Wydaje ci się, że zaraz zamkniesz sprzedaż. Przekonałeś już decydenta po stronie klienta. On jednak po spotkaniu ze swoim zespołem rezygnuje z zakupu. Kto mu naopowiadał bredni o twoim produkcie? Namierz go i skutecznie ucisz. A najlepiej zablokuj, zanim zdąży się odezwać.

    Przeczytaj, jak to zrobić:
    http://www.drsprzedaz.pl/artykuly/get/116/jak-uciszyc-...-

    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Coaching przywódczy, wyzwania i narzędziownia szefa sprzedaży - 3 bloki tematyczne: prelekcja + certyfikowane warsztaty: http://kongres-sprzedazowy.pl/
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    JAK NIE ZNISZCZYĆ SPRZEDAŻY JEDNYM E-MAILEM?
    Znam dyrektora, którego nazwisko autokorekta edytorów tekstu zmienia w niecenzuralne słowo. Wiecie ilu handlowców, nieuważnie piszących maile, umieścił na "czarnej liście"? Nie ignoruj tego zagrożenia.

    Przeczytaj poradę na DrSprzedaz, zanim i ty trafisz na tę listę:
    http://www.drsprzedaz.pl/artykuly/get/249/jak-skuteczn...-

    Pozdrawiamy
    Zespół DrSprzedaz.pl

  • Jacek Makowski
    Wpis na grupie Tylko sprzedaż w temacie Wierzycie z miłość od pierwszego wejrzenia?
    13.02.2015, 12:32

    Mam na myśli miłość/niechęć klienta do sprzedawcy.
    Czy pierwsze wrażenie nigdy się od nas nie odkleja - czy możemy je kształtować?
    O czymś w tym rodzaju pisze o tym u nas Marcin Rzucidło ;)
    http://www.drsprzedaz.pl/artykuly/get/248/zapomnij-o-p...

  • Jacek Makowski
    Wpis na grupie Tylko sprzedaż w temacie Obejrzyj film i odbierz wypasiony audiobook o sprzedaży
    22.10.2014, 13:59

    KONKURS!
    Zdobądź audiobooka, który zawiera 10 bardzo konkretnych porad sprzedażowych, opracowanych przez ekspertów portalu DrSprzedaz.pl. Dzięki nim znajdziesz pomysł, jak rozwiązać kilka z często spotykanych problemów w sprzedaży.
    M.in. :
    - Jak zwiększyć ilość sfinalizowanych transakcji?
    - Jak radzić sobie z roszczeniowym klientem?
    - Jak sprzedawać gdy walczysz z tańszą konkurencją?


    Obrazek


    Co zrobić aby powalczyć o audiobooka?
    1. Obejrzyj film na DrSprzedaz.pl (trwa 1,5 minuty):
    http://www.drsprzedaz.pl/filmy/get/42/jak-radzic-sobie...-

    2. Zaloguj się do profilu na DrSprzedaz.pl i napisz w kilku zdaniach na swojej tablicy, jak Twoim zdaniem najlepiej radzić sobie z agresywnymi, niemiłymi klientami.
    (Formularz tablicy znajdziesz po zalogowaniu w górnej części strony głównej portalu).
    Jeśli nie masz pełnego profilu na DrSprzedaz.pl, załóż go w 3 minuty na: http://www.drsprzedaz.pl/register/register/?type=right

    Autorzy 3 najciekawszych odpowiedzi, wysłanych do 29 października włącznie, otrzymają w nagrodę audiobook, który naprawdę pomaga w pracy.

    Audiobook to wybór najciekawszych porad, jakie nasi eksperci przygotowali w odpowiedzi na pytania czytelników magazynu Szef Sprzedaży. Opis audiobooka znajdziesz tu.

    Pozdrawiam
    Jacek z DrSprzedaz.pl

  • Jacek Makowski
    Wpis na tablicy
    Czy do życia potrzebna jet tylko woda? ;) ;)
    Nie! Sprzedaż także ;) ;)
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=634216990005918...
    • 5.05.2014, 16:40
  • Jacek Makowski
    Wpis na grupie Tylko sprzedaż w temacie Dopasuj konferencję do swoich potrzeb
    14.04.2014, 16:14

    Pytanie czy jest to konferencja dla ludzi, którzy sami sprzedają czy przede wszystkim zarządzają sprzedażą. Może dwa równoległe bloki? Wtedy może przyjechać i szef sprzedaży i np. KAM albo nawet wybrany sprzedawca (np. najlepszy)?

    Żebym przyjechał, musiałbym dostać zapowiedź tego, że konferencja pomoże mi rozwiązać konkretne problemy sprzedażowe - np. znajdę odpowiedź na pytanie jak poprowadzić dobre spotkania z zespołem sprzedażowym albo jak szkolić sprzedawców

  • Jacek Makowski
    Wpis na grupie Tylko sprzedaż w temacie DrSprzedaz.pl : JAK PROWADZIĆ PRAWDZIWĄ SPRZEDAŻ DORADCZĄ?
    26.03.2014, 12:45

    JAK PROWADZIĆ PRAWDZIWĄ SPRZEDAŻ DORADCZĄ?

    Obrazek

    dr Dariusz Tarczyński: Głównym problemem sprzedawców nie jest to, że klient nie chce kupić, ale to, że oni się z nim nie potrafią komunikować. Zaufanym doradcą klienta można stać się nawet podczas 20-minutowego spotkania. Aby tak się stało sprzedawca musi sobie postawić za cel zbudowanie w tym czasie relacji, a nie dokonanie sprzedaży.

    A Ty umiesz stać sie doradcą dla klienta w ciągu 20 minut? Czytaj więcej: http://www.drsprzedaz.pl/wywiady/get/99/jak-prowadzic-...
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    JAK SPRZEDAWAĆ GDY KLIENT CHCE TO, CZEGO NIE MASZ?

    Obrazek

    Często na szkoleniach, gdy omawiamy i ćwiczymy kolejne etapy rozmowy handlowej, uczestnicy zgłaszają następującą obiekcję: „To wszystko fajnie wygląda w teorii i w sali szkoleniowej. Gdybyśmy jednak tak chcieli z klientem rozmawiać, to na odkrywanie jego rzeczywistych potrzeb musielibyśmy poświęcić pół dnia… a my mamy często tylko parę minut na całą rozmowę”. Wówczas przytaczamy swoje „przykłady z życia”, które dowodzą, że dotarcie do rzeczywistych interesów klienta i prezentacja adekwatnego rozwiązania to dla dobrego sprzedawcy niekiedy kwestia wymiany zaledwie kilku zdań.

    Czytaj więcej: http://www.drsprzedaz.pl/artykuly/get/203/jak-sprzedaw...

    Pozdrawiamy
    Zespół DrSprzedaz.pl

  • Jacek Makowski
    Wpis na grupie Tylko sprzedaż w temacie Czy tracenie pieniędzy w nocnym barze może być korzyścią?
    5.03.2014, 13:53

    Czy tracenie pieniędzy w nocnym barze może być korzyścią...
    czyli:
    Jak używać modelu CZK w języku korzyści?


    Obrazek


    Pewien gość w nocnym barze zrobił awanturę bo... ceny były za niskie i nie mógł zaimponować swoją rozrzutnością zaproszonym znajomym. Niestety, nikt z obsługi tego "biedaka" nie rozumiał. Nie mogli uwierzyć, że w jego przypadku możliwość zaoszczędzenia na wydatkach nie była korzyścią :) :)
    A jak wam idzie odróżnianie cech od zalet i korzyści w pracy z konkretnymi klientami?

    Polecamy tekst:
    http://www.drsprzedaz.pl/artykuly/get/201/jak-uzywac-m...

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Dołącz do czołówki polskich sprzedawców i menedżerów sprzedaży
    Zdobądź DYPLOM PRAKTYKA SPRZEDAŻY w Szkole Zarządzania Sprzedażą
    http://www.sprzedaz.edu.pl
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


    Obrazek

    JAK STOSOWAĆ REGUŁĘ WZAJEMNOŚCI W SPRZEDAŻY?
    Wykorzystaj jedną z najsilniej działających reguł w kontaktach międzyludzkich: regułę wzajemności. Jeśli wyświadczyłeś klientowi nawet niewielką przysługę, nie wahaj się poprosić go rewanż.

    Polecamy film:
    http://www.drsprzedaz.pl/filmy/get/41/jak-wykorzystywa...

    Pozdrawiamy
    Zespół DrSprzedaz.pl

  • Jacek Makowski
    Wpis na tablicy
    http://www.drsprzedaz.pl/filmy/get/40/jak-stosowac-odw...
    Gość z "Na wspólnej" też sprzedaje ;) ;)
    • 17.02.2014, 13:16
  • Jacek Makowski
    Wpis na tablicy
    Masz 24 godziny na przeczytanie tego artykułu. Dowiesz się z niego, jak minimalnym nakładem pracy podwoić swoją sprzedaż. Od jutra dostęp do tego artykułu będzie kosztował 1000 zł

    http://www.drsprzedaz.pl/artykuly/get/196/jak-stosowac...
    • 31.01.2014, 15:09
  • Jacek Makowski
    Wpis na grupie Tylko sprzedaż w temacie OKŁAMUJ KLIENTA. TYLKO NIE NAZYWAJ SIĘ SPRZEDAWCĄ
    8.01.2014, 14:29

    OKŁAMUJ KLIENTA. TYLKO NIE NAZYWAJ SIĘ SPRZEDAWCĄ

    Obrazek

    Pański numer brał udział w konkursie o atrakcyjne nagrody i mam dla Pana niesamowitą niespodziankę! – głos kobiety w słuchawce kipi od entuzjazmu. Tak dla mnie wygląda koniec wiarygodności firmy. Nieważne jak szacowna była to marka. Sprzedawcy, którzy tak kłamią i ich szefowie sprzedaży powinni siedzieć zakuci w dyby na rynkach miast. A wokół nich powinni się gromadzić… inni sprzedawcy. Tylko po to, aby za pomocą rzucanych grud błota podziękować „kolegom” za codzienne obsmarowywanie błotem całej branży.
    Czytaj: http://www.drsprzedaz.pl/artykuly/get/191/oklamuj-klie...

    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Zobacz portal DrSprzedaz.pl w nowej szacie i znajdź tam znajomych sprzedawców: http://www.drsprzedaz.pl
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    2 RADY NA OBIEKCJE: TAK ALE… I PRZECIĄGANIE

    Obrazek

    Zgadzaj się z obiekcjami ale… opisz zalety swojego produktu. Przyjmij obiekcje ale… odkładaj odpowiedź. Poznaj 2 dość skuteczne i popularne sposoby radzenia sobie z zastrzeżeniami. Nie daj się zaskoczyć klientowi!
    Czytaj: http://www.drsprzedaz.pl/artykuly/get/192/2-rady-na-ob...

    Pozdrawiamy
    Zespół DrSprzedaz.pl

  • Jacek Makowski
    Wpis na tablicy
    spotykacie czasem jeszcze sprzedażowe dinozaury? Ja często. Autor tego artykułu także: http://www.drsprzedaz.pl/artykuly/get/191/oklamuj-klie...
    • 23.12.2013, 15:12
  • Jacek Makowski
    Wpis na grupie Tylko sprzedaż w temacie W jakim celu to robisz? Tylko szczerze...
    16.12.2013, 13:56

    JAK PATRZEĆ NA CELE SPRZEDAŻY ABY DZIAŁAŁY?

    Obrazek

    Szef wymaga ode mnie 200 tys. PLN w grudniu więc to jest mój cel - muszę na koniec grudnia mieć tę kasę. STOP: Nie tędy droga. Cel to nie goły punkt w przestrzeni. Trzeba do niego dojść. Po drugie: kasa to nie cel. To także środek co celu. A w jakim celu Ty sprzedajesz?
    Czytaj: http://www.drsprzedaz.pl/artykuly/get/189/jak-patrzec-...

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Ostatnia szansa na udział w konkursie „Szefa Sprzedaży” – zasady dobrego handlowca.
    http://www.szef-sprzedazy.pl/sub,pl,polecamy.html
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    JAK SŁUCHAĆ AKTYWNIE, BY SPRZEDAWAĆ?

    Obrazek

    Aktywne słuchanie to więcej niż tylko wpatrywanie się w klienta i potrząsanie głową na „tak” lub „nie”. Jeśli klient uzna, że go nie słuchasz lub nie rozumiesz, najlepszą ofertę oraz najlepszą argumentację możesz wyrzucić do kosza i pójść do domu. A tam posłuchasz radia lub żony. Niestety, pewnie bez korzyści sprzedażowych.
    Czytaj: http://www.drsprzedaz.pl/artykuly/get/190/jak-sluchac-...

    Pozdrawiamy
    Zespół DrSprzedaz.pl

  • Jacek Makowski
    Wpis na grupie Tylko sprzedaż w temacie Prosiłeś klienta, by polecił Cię matce?
    28.11.2013, 12:45

    JAK SPRZEDAWAĆ DZIĘKI POLECENIOM?

    Obrazek

    Pytasz klienta, czy mógłby polecić Cię znajomemu. Dostajesz numer telefonu i… okazuje się, że daje ci to żadnych korzyści. Dlaczego? Może prosiłeś klienta aby polecił Cię swojej matce? Może byłeś natarczywy? A może… zdobyłeś tylko kontakt, a nie polecenie?
    Czytaj: http://www.drsprzedaz.pl/artykuly/get/188/jak-sprzedaw...

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Chcesz zobaczyć jak lepiej sprzedawać, a nie tylko czytać o tym? Zobacz filmy z konkretnymi poradami: http://www.drsprzedaz.pl/filmy/
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    JAK I PO CO KONTROLOWAĆ SPRZEDAWCÓW?

    Obrazek
    Wywiad z Igorem Banachem, kierownikiem ds.handlowych w Tora-Zajdel II sp. z o.o.
    Bolączką polskich menedżerów sprzedaży jest to że robią kontrolę, zwalają całą winę za niezrealizowane plany na PH, a potem starają się wybielić z efektów pracy działu. Mam ochotę takich szefów zapytać: „A gdzie byłeś człowieku kiedy sprzedaż spadała? Czy rozmawiałeś z ludźmi, pojechałeś do klienta żeby wynegocjować warunki powrotu, czy zrobiłeś cokolwiek zamiast patrzeć w tabelki”?
    Czytaj: http://www.drsprzedaz.pl/wywiady/get/98/jak-i-po-co-ko...

    Pozdrawiamy
    Zespół http://DrSprzedaz.pl

  • Jacek Makowski
    Wpis na grupie Tylko sprzedaż w temacie JAK PRZEBIĆ SIĘ PRZEZ SEKRETARKĘ?
    12.11.2013, 13:29

    JAK PRZEBIĆ SIĘ PRZEZ SEKRETARKĘ?

    Obrazek

    Znów jakaś sekretarka u klienta zablokowała Ci drogę do dyrektora, odpowiedzialnego za zakup Twojego produktu? Jesteś na nią zły, ale pamiętaj: najczęściej przegrywasz z własnej winy. Dlaczego? Zrozum 2 powody i jeśli masz z nimi problem, popraw swoje działanie w tym obszarach.
    Czytaj: http://www.drsprzedaz.pl/artykuly/get/185/jak-przebic-...

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Daj się znaleźć tym, którzy dadzą Ci zarobić. Buduj swoje cv sprzedawcy na DrSprzedaz.pl.
    http://www.drsprzedaz.pl/start/career/
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    JAK NAWIĄZAĆ KONTAKT Z KUPCEM SIECI?

    Obrazek
    Przy pierwszym kontakcie z kupcem sieci operuj konkretami: krótko przedstaw korzyści, jakie uzyskać może twój rozmówca i ustal termin kolejnej rozmowy. Wiesz jak to zrobić?
    Czytaj: http://www.drsprzedaz.pl/artykuly/get/184/jak-nawiazac...

    Pozdrawiamy
    Zespół DrSprzedaz.pl

  • Jacek Makowski
    Wpis na tablicy
    Czy często miewacie problemy aby dotrzeć do waszych klientów ponieważ "blokuje" was sekretarka lub recepjonistka? Jeśli tak, polecam porady Jana Kaniewskiego na Drsprzedaz:
    http://www.drsprzedaz.pl/artykuly/get/185/jak-przebic-...

    Może już wiecie, może stosujecie, a może macie dodatkowe pomysły jak uporać się ze stanowczym "niet" w sekretariacie? :)
    • 12.11.2013, 12:05

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do