Anna Binkiewicz

Anna Binkiewicz konsultant biznesowy
i HR | rekruter |
mentor MaxieDISC®

Temat: [od 10.01.2013] Studium Terapii Dzieci i Młodzieży teraz...

W styczniu zapraszamy Państwa do udziału w Studium Terapii Dzieci i Młodzieży!

Projekt kierujemy przede wszystkim do osób, które swoją obecną i przyszłą pracę zawodową wiążą z pracą terapeutyczną na rzecz dzieci i młodzieży czy wspieraniem rodziców i nauczycieli w pracy wychowawczej i edukacji najmłodszych.
To jedyna w Poznaniu okazja, by podbudowę, kwalifikacje i niezbędny warsztat zdobyć z rąk praktyków i ekspertów w dziedzinie pedagogiki, psychologii i terapii, a także specjalistów w zakresie niestandardowych form nauczania i aktywizacji dzieci i młodzieży.

Stworzony przez nas program to ponad 140 godzin warsztatów!
W tym:
Psychologia rozwojowa w pracy terapeuty (24h)
(m.in. rozwój dzieci i młodzeży na poziomie emocjonalnym czy poznawczym, system rodzinny a przebieg rozwoju u dziecka, psychologia i psychopatologia rodziny, funkcje i dysfunkcje rodziny, terapia indywidualna i rodzinna, interwencje kryzysowe)
Psychiatria w pracy terapeuty (16h)
(m.in. klasyfikacja i diagnoza zaburzeń u dzieci i młodzieży, całościowe zaburzenia rozwójowe, upośledzenie umysłowe, uzależnienia dzieci i młodzieży)
Terapia systemowa w pracy z dziećmi i młodzieżą (2 x 16h)
(m.in. doradztwo i tutoring a terapia, proces terapeutyczny, wzorce komunikacji, cykl życia rodziny, system rodzinny dziecka o szczególnych potrzebach rozwojowych, diagnoza a hipoteza, relacja terapeutyczna na przykładzie eksternalizacji i pracy z genogramem, etyka pracy)
Terapia ericksonowska w psychoterapii dzieci i młodzieży (2 x 16h)
(m.in. system diagnostyczny Ericksona, proces terapeutyczny – od pierwszego kontaktu do zakończenia i przeniesienia na przyszłość skutków terapii, zastosowanie terapii ericksonowskiej w leczeniu zaburzeń m.in. lękowych, psychosomatycznych, nadpobudliwości psychoruchowej dzieci i młodzieży, stosowanie specyficznych technik terapii ericksonowskiej: hipnoza, metafora, rytuały)
Terapia poznawczo-behawioralna w pracy z dziećmi i młodzieżą (16h)
(m.in. behawioralny model modyfikacji zachowań, eksperyment behawioralny, warunkowanie instrumentalne, terapia wzajemnego hamowania Wolpego, problem solving, rozpoznawanie i dyskusja ze zniekształceniami poznawczymi, zastosowanie terapii poznawczo-behawioralnej w terapii zaburzeń eksternalizacyjnych – ADHD, ODD, zachowania agresywne, trening zastępowania agresji, oraz w terapii zaburzeń internalizacyjnych wg wybranych zagadnień z klasyfikacji DSM_IV, etiologiczne modele lęku, ryzyko samobójstwa, konceptualizacja dziecka z depresją)
Terapia psychodynamiczna w pracy z dziećmi i młodzieżą (24h)
(m.in. monolog terapeutyczny, dialog terapeutyczny, przymierze terapeutyczne, relacje intrapsychiczne, setting, identyfikacja mechanizmu projekcyjnego, przeniesienie i przeciwprzeniesienie, analiza oporu, talking cure, interwencja terapeutyczna, terapia ekspresywna i wspierająca, zastosowanie interwencji psychodynamicznej podczas terapii systemowej i w leczeniu zaburzeń lękowych i nerwicowych, interwencja kryzysowa w sytuacji: wydarzeń traumatycznych, depresji, kryzysu suicydalnego, żałoby, przemocy)

Szkolenia będą odbywały się w poznańskiej siedzibie Grupy Pro Alegria.
Pierwszy zjazd projektu w dniach 10-12 stycznia!

Zapraszamy do aplikowania!

Obrazek

Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowymi informacjami nt. projektów na naszej stronie internetowej!