Witajcie.

Chciałabym zapytać o jakieś konkretne miejsca- ciepłe kraje- do których można wybrać się z 2-latkiem w sezonie wakacyjnym (nad morze). Najchętniej prosiłabym o linki do hoteli godnych polecenia, w których byliście z maluchami.

A może macie doświadczenia z samodzielnymi apartamentami-domkami, też jestem otwarta na takie polecenia- tu może podróż samochodem??

Najchętniej WŁOCHY, HISZPANIA

Nie chciałabym jechać do Egiptu, Tunezji, Turcji.

DZIĘKI!!!!

Kierownik Oddziału
Open Finance

Temat: Gdzie z dzieckiem 2-latkiem do ciepłych krajów

byłam z 10 miesięczną córą na Krecie. żadnych problemów, w miarę krótki lot, europejskie jedzenie, w sklepach pampersy i słoiczki jak w Polsce.
ja wybrałam hotel typowo pod rodziny z dziećmi;)
hotel: kiani beach

iwona

Temat: Gdzie z dzieckiem 2-latkiem do ciepłych krajów

Mały z nami jeździ w różne miejsca był z nami min. na Majorce, Zakynthosie, Kosie, Rodos, Korfu i te miejsca spokojne mogę polecić na wakacje z małym dzieckiem. Niestety hoteli nie polecę ponieważ wakacje spędzamy aktywnie, dużo jeździmy i nasze hotele traktujemy jako bazę do przepakowania.

Tutaj np. nasze wakacje na Zakynthosie jak młody skończył 11 miesięcy
Fantastyczna malutka wyspa. Zielony punkt to nasza baza wypadowa, czerwone to miejsca i plaże w których bawiliśmy.

1. Jedzenie i akcesoria higieniczne
Mieszkałam w mieście Argassi i tam głównie robiłam zakupy spożywcze, jednak odwiedzając sklepy w innych miejscach na wyspie trudno było mi zlokalizować pieluchy i inne słoiczki niż Nestle. Słoiczki były mięsne lub warzywne, kremowe, przetarte bez cząstek koszt 2.25 euro, słoiczki owocowe były w dużych lub małych opakowaniach koszt 1.45-2.25 euro. Bruno lubi jeść, ale te obiadowe jakoś go nie przekonały, wolał zjeść trochę ryby z mojego talerza, jadł owoce i warzywa, miałam też jego mleko ze sobą.
2. Bezpieczeństwo
W niektórych tawernach głównie w małych, klimatycznych miejscowościach nie mieli krzesełek dla dzieci, świetnie się wtedy sprawdziły szelki bezpieczeństwa, które po założeniu można było przymocować do zwykłego krzesełka, kupiłam na allegro za 20zł chyba, widziałam też w Tesco. Plaże na tej wyspie są przeróżne, byliśmy na piaszczystych, z drobnym żwirem i kamienistych, dlatego bezwzględnie dla dziecka buciki do wody. Raz zaniechałam i oczywiście Bru rozwalił sobie palca.
3. Podróżowanie
Podróż samolotem bez problemów, w razie awarii dziecka, dwie nowe zabawki + jedzenie/picie. Na miejscu wynajęliśmy samochód. Bru sam trzymał się swojego rozkładu, jadł w swoich porach, spał zazwyczaj w samochodzie w trakcie przemieszczania się pomiędzy atrakcjami. On lubi jeździć samochodem, a jak widzieliśmy, że już jest nie halo, to nic na siłę, jakiś parking i mały piknik, wakacje nigdzie się nie śpieszyliśmy.
4. Spanie
Staraliśmy się też nie naciągać strasznie jego pory snu. Wychodząc z hotelu o 9, wracaliśmy koło 20. On szedł spać, my z mężem jeszcze jakieś winko na balkonie. Spał w łóżeczku turystycznym (dostępne w hotelu), średnio wygodne, ale je wzmocniliśmy dodatkowymi kocami i było ok.

Co zobaczyć
1. Zatoka Wraku
Można się do niej dostać tylko od strony wody. Na każdym kroku są biura, które proponują taką wycieczkę. My wypłynęliśmy z Porto Vromi, koszt od osoby 15euro. Wycieczka trwała około 2,5 godziny. Składała się z pobytu na plaży z wrakiem (1h), zwiedzaliśmy pobliskie jaskinie (wpływaliśmy do nich), zobaczyliśmy skalną twarz Posejdona, dla odważnych pływanie w pobliżu jaskiń. Czasami trochę bujało, ale nie mocno, w aptece można kupić travel gum, coś w stylu naszego awiomariunu, ale bardziej działa na wodzie. Tu też przydały się szelki dla Bru, to stateczek mały i wąski, a Bru aktywny.

2. Przylądek Keri
Woda ma przepiękny kolor, od granatu, zieleni, turkusu, do tego białe skały, cudownie. Między punktem widokowym, a drogą na latarnie, na brzegu skały postawiona jest mała tawerna Lighthouse z charakterystycznym wielkim masztem z zawieszoną grecją flagą (brak krzesełek dla dzieci, duży parking, mały plac zabaw dla dzieci).

3. Agios Sostis
Wyspa-skała w Agios Sostis, oddalona od brzegu jakieś 100 metrów, połączona drewnianym mostem. Po drugiej stronie skały, od strony morza znajduje się chyba najlepsze miejsce na wyspie. Mała plaża-klub Cameo, do 11 leci lounge, później wchodzą DJe z housem. Plaża malutka, drobno-kamienista, średnio się Bru podobała, a on lubi też tańczyć, więc się odnalazł. Miejsce znajduje się tuż przy porcie, wypływa stąd też żółta łódź podwodna na Wyspę Żółwi (koszt 15 euro).

4. Dafni
Plaża Dafni prowadzą do niej dwie drogi przez górę, wybraliśmy tę gorszą, na której ledwo dają radę quady. Na szczęście druga była utwardzona i jakoś udało nam się wrócić. to południowe wybrzeże, plaże szczególnie upodobały sobie żółwie Caretta-Caretta - pełna jest "rusztowań" informujących, że w tym miejscu zostały złożone jaja, a często też ekolodzy wyganiają z plaży na tereny tawern położonych ciut wyżej lub do wody. My spędziliśmy czas w rodzinnej tawernie Bel Mare, pyszne jedzenie i Bru dostał deser w prezencie (brak krzesełek dla dzieci, duży plac zabaw, przemiła atmosfera).

5. Gerakas
Gerakas, drugie po Dafni miejsce na południowo-wschodnim wybrzeżu, które upodobały sobie żółwie Caretta-Caretta. Spędziliśmy tu najfajniejsze chwile ganiając małego Bru po plaży. Plaża cudowna, piaszczysta, woda daleko od brzegu płytka.

6. Porto Vromi
Widok na Porto Vromi z tawerny. Porto Vromi to tak naprawde dwa małe porty, które nie są połączone drogą lądową. Prowadzą do nich dwie różne trasy - długie, kręte i zjeżdzające z wysokiej góry - może się zakręcić w głowie. Najbliższy port na wyprawę do zatoki wraku. Tawerna była ostatnią na trasie tuż przed krętymi zjazdami. Pyszne jedzenie.

7. Xigia
Malutka plaża otoczona z obu stron wysokimi skałami. Zejście do plaży tuż przy mini-tawernie, parking bezpłatny. Z plaży można było dokonywać zamówienie w tawernie u góry, u Panów, którzy wynajmowali leżaki i parasole (komplet za 8 euro), ale znalazło się też miejsce dla tych na ręcznikach. Plaża żwirowa, z malutkich białych kamyczków.

8. Makrigalios
Na północ od Xigii (bardzo blisko siebie położone), troche większa, kamienna plaża. Parking bezpłatny po drugiej stronie ulicy. Bru się tu lepiej bawił niż na Xigia, tam za bardzo małe kamyki się do niego przylepiały i się denerwował tym.

9. Przylądek Vassilkos
Plaża w Vassilikos, to chyba najlepsze miejsce na wyspie na sporty i zabawy wodne: począwszy od wypożyczania rowerów wodnych, przez śmiganie na pontonie za motorówką aż do latania za nią na spadochronie. Komplet 2leżaki + parasol 8 euro. Fantastyczne miejsce dla dzieciaków, bo woda długo od brzegu jest płytka. Z pobliskiej tawerny cały czas dochodzi muzyka. Niedaleko plaży jest przeuroczy kościółek. Jadąc w te okolice z Argassi po prawej stronie miniemy tawernę Lithies, zarówno tawerna, jak i organiczna farma i spanie też się tam znajdzie. Przepyszne jedzenie, świetny klimat -> http://lithieshouses.gr

10. Porto Zoro
Jedna z pierwszych plaż na, którą trafiliśmy. Prowadzą na nią dwie drogi, pierwsza od tawerny Porto Zoro, druga od hotelu (nie pamiętam nazwy), zarówno przy jednym jak i drugim duży parking. Leżaki i parasole płatne 6 euro, opłaty pobiera kelner u którego można też zamówić jedzenie lub napoje (lody około 2 euro, drinki 6 euro). Plaża bardzo urokliwa, przy tawernie fajny drewniany mostek, na plaży sporo pozostałości skalnych, można wejść, ale woda przy nich za płytka na skakanie.

Katarzyna S. edytował(a) ten post dnia 04.02.13 o godzinie 16:05

Temat: Gdzie z dzieckiem 2-latkiem do ciepłych krajów

Dziękuję za wyczerpujące info! :)

Karolina Makarczyk:
Dziękuję za wyczerpujące info! :)

Powinnam mieć plany większości miejsc jakby co, służę pomocą :)

Temat: Gdzie z dzieckiem 2-latkiem do ciepłych krajów

Jak podejmiemy decyzję, na pewno zgłoszę się po szczegóły-plany- dziękuję bardzo! :)

Mam jeszcze pytanko odnośnie ceny wynajmu samochodu na Zakynthosie. Wolelibyśmy lecieć samolotem i na miejscu wypożyczyć auto, będę wdzięczna za info.

Karolina Makarczyk:

Jeżeli wyspy greckie i auto to warto od razu sprawdzać jak położone są drogi np. na Zakynthosie jest kilka pasm, które lecą w każdym kierunku wyspy, ale wszystkie początek mają blisko stolicy, dlatego dobrze mieć baze wypadową / hotel blisko takiego miejsca, albo planować nocleg na drugim końcu wyspy (my tak mieliśmy na Korfu, bo hotel wybraliśmy w złym miejscu). Muszę dokładnie sprawdzić, ale my lecąc na tydzień, auto bierzemy na 5 dni. Zwykle autem zajmuje się mój mąż i wcześniej sprawdza różne firmy wynajmujące i opinie o nich, koszt na nasze 5 dni to ok 200-230 euro + ok. 20-25 euro za pełne ubezpieczenie. Koszt benzyny to 1,75 euro/litr.

Temat: Gdzie z dzieckiem 2-latkiem do ciepłych krajów

A jeżeli lot samolotem samemu i organizacja czasu to jakiś czas temu udało nam się dorwać świetną ofertę na Majorkę, samochód wynajeliśmy do obioru z lotniska. To chyba taka wyspa gdzie każdy musi czuć się dobrze, drogi są świetne, piękne tereny, pełno atrakcji. Byliśmy kilka razy i zawsze coś nowego uda nam się znaleźć, ale zwykle sami organizowaliśmy sobie nocleg. Nasi znajomi pojechali sami z biurem podróży, powiedzieliśmy im gdzie są nam się ogromnie podobało (okolice Can Picafort) i znależli sobie w tej okolicy hotel, byli bardzo zadowoleni.

Majorka / Hiszpania
Hotel Playa Garden 4*

WAŻNE
->apartamenty 2-pokojowe dla 2-4 osób z aneksem kuchenno-jadalnym, indywidualnie sterowana klimatyzacja (bezpłatnie), TV SAT, telefon, lodówka, sejf (odpłatnie, ok.18 euro/tydz.), łazienka z wanną lub prysznicem, WC, suszarka do włosów, balkon lub taras.
-> dla dzieci: bezpłatne łóżeczka dla niemowląt, brodzik, menu dla dzieci, minidisco, bogaty program animacyjny, miniklub, plac zabaw, wysokie krzesełka w restauracji.

Fajne miejsca gdzie można iść z dzieckiem to
-> aqualand
-> marineland
-> palma aquarium

Dla rodziców:
-> Bezpłatnie: 2 baseny ze słodką wodą, tenis stołowy, minipiłka nożna, boisko sportowe, rzutki, boccia, siatkówka, koszykówka, bogaty program animacyjny prowadzony przez zespół animatorów, sala fi tness, przedstawienia teatralne.
-> Odpłatnie: bilard, jazda konna, masaż, motorowe sporty wodne na plaży. Ponadto: bary, dyskoteki w pobliskim Playa de Muro.

Temat: Gdzie z dzieckiem 2-latkiem do ciepłych krajów

Na majorce byliśmy, ale dziękuję za info! Bardziej analizuję teraz zakynthos:))

Karolina Makarczyk:
Na majorce byliśmy, ale dziękuję za info! Bardziej analizuję teraz zakynthos:))

Na greckie wyspy jeździliśmy na wycieczki zorganizowane. Byliśmy z Tui, Itaka i Grecosem. Grecos wychodził najlepiej na tle tych trzech jeżeli chodzi o organizację i opiekę, przynajmniej tak było w naszym przypadku. Na Zakynie byliśmy z Itaką i pomoc opiekunki była żadna, chociaż mieliśmy spory problem w hotelu i zależało nam na jej zaangażowaniu. Byliśmy w hotelu Contessa. Tutaj moja opinia

Znajomi byli w hotelu Hotel Tsamis Zante Spa Resort i byli bardzo zadowoleni.

Temat: Gdzie z dzieckiem 2-latkiem do ciepłych krajów

My również wybieramy się w tym roku za granicę ale jeszcze nie wiemy gdzie bo postanowiliśmy skorzystac z oferty last minute. Jednak bierzemy pod uwagę Egipt, Hiszpenię , Grecję , Bułgarie zobaczymy co czas pokaże

Juan Castaneda

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

z dzieckiem nad polskie mor...